Spillertråd: Alo Bärengrub

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by gavharr »

Hva gærent har Alo gjort siden han aldri får sjansen, selv om stopperne spiller rævva?
Alo er jo også uten tvil vår farligste hodespiller på offensiv dødball. ift. spilletid er jeg ganske sikker på at han er giftigere enn selveste Per Verner..
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by youron »

Va det ikke noe med økonomi å gjøre?? Spilte han et visst antall a-kamper så måtte jo glimt punge ut x-antall tusen til ex-klubben hans. Eller har glimt runda den kneika der? :tenk
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Pirlo
Posts: 99
Joined: Wed Apr 15, 2009 12:12 pm

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Pirlo »

Hvis dette med økonomi stemmer så er det motbydelig amatørmessig å hente en spiller man ikke har råd til å bruke. Klassisk Glimt - egentlig.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Novi »

Kan bare forestille meg hvordan Alo føler seg når han gang på gang ser T.Rønning drite seg ut, og allikevel får spille. Selv våre to fredede midtstoppere hadde nok trengt litt konkurranse! Alo vil ALDRI signere ny kontrakt, så vi kan liksågjerne aktivt forsøkte å finne noen som vil at over kontrakten hans. Synd igrunn.
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Sulliken »

youron wrote:Va det ikke noe med økonomi å gjøre?? Spilte han et visst antall a-kamper så måtte jo glimt punge ut x-antall tusen til ex-klubben hans. Eller har glimt runda den kneika der? :tenk
Vel. Det ble spekulert om det i fjor og, og jeg tror fremdeles ikke det er hold i den konspirasjonsteorien. Han ER jo på benken i kampene.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Novi »

Men når han benkes fremfor å putte Sakk som midtstopper i flere kamper, så kan man jo spørre seg: Var det faktisk grunnen, eller er trenerteamet virkelig så blottet for fotballfaglige og medmenneskelige kunnskaper, for ikke å snakke om sunt bondevett??

Akkurat den avgjørelsen der tror jeg aldri jeg kommer over...
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Cheese Smirnoff »

Sulliken wrote:Vel. Det ble spekulert om det i fjor og, og jeg tror fremdeles ikke det er hold i den konspirasjonsteorien. Han ER jo på benken i kampene.
:roll:

Herregud da mann! Hvor mange ganger skal vi ha denne diskusjonen?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Masinga »

Ja, si det, Smirre! Det ryktes at Torkjell Berulfsen er satt på saken.
Masinga
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Sulliken »

Cheese.

Jeg bare svarte på Yourons innlegg, og kommenterte at vi har diskutert det før, og kom med min mening om det.

Problemet er?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Cheese Smirnoff »

At du mener en veldokumentert sak er en konspirasjon.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Sulliken »

Hvor i svarte har du dokumentasjonen på det? fra Bjørn Lunds skriblerier? Ikke et fnugg av holdbar dokumentasjon har blitt presentert.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg gjentar meg selv:
- Det stemmer at det finnes en slik klausul i kontrakten, men som trener kan
likevel ikke ta slike hensyn. Jeg tar ut det laget jeg mener er best skikket til å ta poeng for Bodø/Glimt
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.6596157

Om du ikke finner NRK som godt nok grunnlag kan du sjekke ut disse kildene:
http://www.an.no/glimt/article4309293.ece
http://www.ab24.no/default.asp?page=546 ... 6,1&lang=1


Hvorvidt Alo ble holdt på benken av den grunn er jo usikkert, men meget plausibelt. Hvilken annen grunn kan man komme opp med?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by RS2-Gti »

Jostein Flo ble jo utsatt for noe slikt på slutten av karriæren sin (Sheffield United?). Da var det helt definitivt bruk for Flos ferdigheter på topp, men dersom Flo spillte en kamp til, måtte de betale en viss kompensasjon for det. Og klubben hadde, som Glimt, veldig dårlig økonomi.

Slik som det har vært, så har jeg litt tungt for å tro at Kåre ikke tar med dette i beregningene ved laguttak og bytter...

Edit: Leste uttalelsene fra Kåre om dette. Høres litt for "korrekt" ut å si noe sånn. Om dette er tilfelle, så bør klubben kalle en spade for en spade. Da åpner man dørene for supporterene/tilhengere, da er man ærlig med spilleren, og ikke minst man gir et signal ut at Alo er ikke benket i 1. div av sportslige grunner, og dermed kan kanskje gutten få sjangsen i en annen klubb.
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Gvandreassen »

Hvis det var pga. at Glimt ikke hadde råd til å bruke han, noe som er tåpelig i seg selv, så kan jeg forstå det. Finner ingen annen logisk grunn for at Håvard skulle bli brukt istedet for Alo. Hvis det var pga. det sportslige, så skjønner jeg ingenting.
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by tjongs »

Det er jo veldokumentert at det var en avtale om en pengesum der ja, så det er jo ikke noe å diskutere. Kåre har vel hardnakket påstått at dette ikke hadde betydning for at Alo satt på benken, men jeg må jo si at jeg håper det lå økonomiske motiv bak at Sakk spilte stopper istedet for Alo. Hvis det ikke var økonomiske hensikter er jeg faktisk bare enda mer skremt over Kåres vurderinger!
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Sulliken »

...men som trener kan
likevel ikke ta slike hensyn..
Med andre ord kaller Cheese Smirnoff Kåre for en løgner.
Gratulerer.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Knuta »

Sulliken wrote:Med andre ord kaller Cheese Smirnoff Kåre for en løgner.
Gratulerer.
Med andre ord så mener Sulliken at alt om ALO's antall kamper/utgifter osv. kan skrinlegges for alltid. Ingenting hadde vært bedre enn det. Men mange elsker jo konspirasjonsteorier.
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by tjongs »

Sulliken wrote: Med andre ord kaller Cheese Smirnoff Kåre for en løgner.
Gratulerer.
Som sagt, da finner jeg Kåres disponeringer enda mer skremmende.

Hadde han fått beskjed om å ikke bruke Alo pga økonomi, greit nok. Det hadde iallefall ikke vært Kåres feil.

Å benke Alo til fordel for Sakk av sportslige hensyn derimot, det er langt mer skremmende.

Men det er klart, alt en trener sier er jo sant, Arsene Wenger har aldri sett uheldige episoder med Arsenal-spillere, og dommeren har alltid feil når United spiller.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Sulliken »

Så det er ingen som husker at Alo faktisk fikk spilletid i fjor etteralle disse spekulasjonene? Eller er det glatt ignorert?

Knuta: Jeg sier ikke at detfinitivt ikke er sannhet i spekulasjonene, men jeg trenger mer bevis enn medieartikler der de involverte benekter saken, og definitivt mer bevis en synsingen til forståsegpåere... Enn så lenge stiller jeg meg tvilende. Alo var ikke akkurat konge bakover han heller.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Cheese Smirnoff »

Sulliken wrote:Så det er ingen som husker at Alo faktisk fikk spilletid i fjor etteralle disse spekulasjonene? Eller er det glatt ignorert?
Men jeg kan bekrefte at om noen kamper slår avtalen ut på den måten at vi må betale Tallin mer penger. Men det ligger langt fram i tid, sier Hansen.
At du kaller meg for forståsegpåer og at jeg mener at "Kåre er en løgner" får gå på din egen hersketeknikk-regning. Har du tillit til Kåre hvis han mener Sakk er en bedre stopper enn Estlands landslagsspiller?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Sulliken »

Som sagt. Alo var ikke god i midten der en stund. Og jeg syns det er litt morsomt at du drar fram tillitspørsmålet til Kåre, når det er en hel tråd som handler om akkurat det. Men for å svare: Den tilliten begynner å bli tynnslitt.

Jeg kalte deg ikke noe som helst, jeg bare kommenterte hvilken retning forumet har tatt det siste halvannet året (Som Vegard er inne på i Thiagotråden). Det er nok av forståsegpåere her.

La nå oss la dette ligge dødt. Å (..kremte..) drive mer polemikk rundt dette er vel strengt tatt ikke nødvendig.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by tjongs »

Alle husker at Alo fikk spilletid etterhvert, det er heller ingen andre enn deg som har sagt noe om det. Spørsmålet blir jo hvorfor han ikke fikk det tidligere. Det er forøvrig ganske arrogant å kalle alle som stiller spørsmålstegn for forståsegpåere på en ironisk måte. Heldigvis lever vi i et samfunn hvor en faktisk har mulighet til å stille spørsmål ved ting, istedet for bare å godta alle ofisielle forklaringer.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Sulliken »

Jeg kaller ingen som stiller spørsmål noe som helst. Men det finnes debattanter som skal kværne om det samme om og om og om igjen til det kjedsommelige. Det ER en viss forskjell der.

Men føkk it, gidder ikke krangle mer om det. Nå legger jeg meg.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Cheese Smirnoff »

Bare som en liten digresjon her; du er jo den som til det kjedsommelige skal konkludere med at det ikke finnes en klausul i kontrakten til Alo som hindret han fra å spille.

Jeg tror uansett at Alo kunne spilt midtstopper, men også midtbaneanker og høyreback bedre enn henholdsvis T.Rønning og A.Karlsen. Dette har jeg selvfølgelig ikke noe annet grunnlag for å si at jeg bare har sett samtlige spille kamper, men Alo er rutinert og sterk i duellene. Det trenger vi i Adecco.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Knuta »

Cheese Smirnoff wrote: Jeg tror uansett at Alo kunne spilt midtstopper, men også midtbaneanker og høyreback bedre enn henholdsvis T.Rønning og A.Karlsen.
Nettopp det var årsaken til at jeg tok opp igjen denne tråden fordi jeg er veldig forundret over at en spiller som til stadig spiller på landslaget til Estland og har masse defensive fibre i kroppen og er taklingssterk og god på hodet ikke kan bli forsøkt på backplassen som til nå i år har vært en katastrofe. Jeg vil ikke påstå at ALO er noen perfekt back, men jeg må undres over dette inntil det i hverfall gjøres et forsøk. Det er vel derfor mange stiller seg undrende til Kåre's disponeringer i fjor og hittil i år. Jeg tror heller ikke på noen klausul, men tror heller på Kåre's manglende vurderingsevne som trener noen ganger.
Post Reply