Spillertråd: Per Verner Rønning

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

Ser ut som han virkelig elsker å gi intervjuer :wink:
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Per Verner Vågan Rönning, mittback
Norrmannen lämnar AIK för norska FK Bodö/Glimt efter att ha fått begränsat med speltid under debutsäsongen. Övergången sker omgående.
- Jag hade gärna varit kvar, men vill spela mer fotboll och måste prioritera speltiden. Att få uppleva publiken och de härliga fans AIK har över hela Sverige är en stor erfarenhet, säger Rönning i ett pressmeddelande.

http://www.svenskafans.com/fotboll/arti ... ?id=173859
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

tomath wrote:
Ser ut som han virkelig elsker å gi intervjuer :wink:
Faktisk værre enn Runar Berg det der 8)
Una mas cerveza.
User avatar
glimtpia
Posts: 2858
Joined: Tue Aug 16, 2005 7:11 pm
Location: Egentlig Steigen<3|| Men holder hus i Bodø!

Post by glimtpia »

välkommen :mrgreen:
Seier
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Kåre Ingebrigtsen: -Per Verner har vi fulgt lenge, og vi er sikre på at vi har skaffet oss en kvalitetsspiller. Vi var på østlandet å så på han da han spilte på Kongsvinger også, sier Kåre Ingebrigtsen til Glimts hjemmeside.

Hvem er "vi" som har fulgt PVR så lenge? Glimt og Kongsvinger spilte begge i Adecco i 2006, så jeg skjønner ikke helt at Glimt måtte reise ens ærend til Østlandet for å vurdere ham. Eller vent nå litt: Det kan vel ikke være Rosenborg Ingebrigtsen tenker på når han sier at "vi" har fulgt PVR i lang tid? :shock:
DIXI
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

brutus wrote:
Hvem er "vi" som har fulgt PVR så lenge? Glimt og Kongsvinger spilte begge i Adecco i 2006, så jeg skjønner ikke helt at Glimt måtte reise ens ærend til Østlandet for å vurdere ham. Eller vent nå litt: Det kan vel ikke være Rosenborg Ingebrigtsen tenker på når han sier at "vi" har fulgt PVR i lang tid? :shock:

Nei, han tenker ikke på RBK.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

brutus wrote:Kåre Ingebrigtsen: -Per Verner har vi fulgt lenge, og vi er sikre på at vi har skaffet oss en kvalitetsspiller. Vi var på østlandet å så på han da han spilte på Kongsvinger også, sier Kåre Ingebrigtsen til Glimts hjemmeside.

Hvem er "vi" som har fulgt PVR så lenge? Glimt og Kongsvinger spilte begge i Adecco i 2006, så jeg skjønner ikke helt at Glimt måtte reise ens ærend til Østlandet for å vurdere ham. Eller vent nå litt: Det kan vel ikke være Rosenborg Ingebrigtsen tenker på når han sier at "vi" har fulgt PVR i lang tid? :shock:
Vi er vel Kåre og Bjørn H som er en del av trenerteamet i Glimt ja =)
Han var høyt på ønskelista til RBK sommern 2006 så vi får håpe han er god nok for Glimt nå =)

Desuten så liker jeg det barnslige snevet av misunnelighet som kommer i tilhenger postene idag =)
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Jeg er ikke misunnelig over at Glimt er blitt en farmerklubb for RBK. Det er egentlig ganske trist for nordnorsk fotball.
DIXI
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hehe :lol:
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Har snudd littegranne om på døgnet og brukt natten på lese litt. Den godeste Rønning er vistnok ikke av de aller kjappeste, dog skal ikke farten være påfallende dårlig.

Fant forøvrig denne beskrivelsen som jo var veldig fin:
Jeg bor like ved Kongsvinger, og går på skole der, dermed har jeg sett KIL mye både denne og de foregående sesongene. Etter at Jakko Nyberg forlot Kongsvinger til fordel for Bryne, var jeg sikker på at KIL kom til å rykke ned i år. Det kan de vel egentlig fortsatt gjøre, men fortsetter de å spille slik som nå så tviler jeg på det. Poenget mitt er at ingen i KIL på noen måte savner deres viktigste forsvarsspiller de tre siste sesongene. Og grunnen til det er enkel, og heter Per Verner Rønning.

Rønning har vært blant banens beste spiller i omtrent hver eneste kamp som jeg har sett, og er hovedgrunnen til at Kongsvinger ligger så høyt på tabellen som de gjør. Han vinner alt i lufta, er flink til å bryte foran og er flink til å sette i gang angrep bakfra. Sånn sett minner han litt om Hoftun. Venstreslegga hans er også meget bra.

De som tror at Skoghem skryter av Rønning for å eventuelt tjene mer ved et salg må tro om igjen. Skogheim ønsker nok å beholde sin viktigste spiller, men kommer det et bud mellom 3-4mill så må nok KIL si ja. Og det ene og alene på grunn av dårlig økonomi. KIL har nemlig fått disp til å kunne bruke Gjemselund som hjemmearean, og de må nok modernisere stadionen for å ikke bli nedgradert i fremtiden. Dermed vil nok mesteparten av penga ved mulige spillersalg gå til det, og ikke spillerkjøp. KILs budsjett i 2006 er på knappe 7millioner, og det setter vel ting litt i perspektiv.

Rønning er definitivt god nok for tippeligaen slik jeg ser det, og jeg kommer til å bli meget overrassket om han spiller på KIL til neste år. Men om han er god nok for Rosenborg er en annen diskusjon. Etter min mening har han de kavlitetene som trengs, og ikke minst de kvalitetene som RBK mangler, men det hadde nok vært greit å sett ham en sesong i tippeligaen først. Hva med et kjøp og så utleie til FFK eller AAFK(som jeg regner med rykker opp)??
Det som er sikker er at det hadde vært fryktelig synd hvis en så god trønder havnet hos en konkurrent.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Per "Judas" Høgmo tok noen av våre beste spillere med seg til RBK da han forlot Tromsø i 2004. Men TIL har aldri vært farmerklubb for verken RBK eller noen andre - dvs vi har ikke vært en klubb der spillere og trenere som på sikt skal tilbake til "moderklubben" får utvikle seg. Tvert imot har TIL en omvendt form for samarbeid med klubber på lavere nivå i vår region, som Tromsdalen og Alta. Glimts aller største problem på sikt er at fotballnivået i Nordland er så lavt at man har lite utbytte av å samarbeide med lokale klubber. Det må jo være derfor klubben har valgt å legge seg så tett opp mot Rosenborg at det for en utenforstående er helt naturlig å se på Glimt som en av RBKs farmerklubber.
DIXI
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

At man skal bringe farmerklubb inn i denne diskusjonen er jo latterligt da, eneste koblingen RBK har med denne spilleren er at dem holdt på å signere han men han for til en annen klubb heller.. Når det itillegg kommer ifra en tilhenger som begynner å få endel Til-Rbk overganger for sin klubb så gjør det jo bare hele debatten latterlig..

Her diskuterer vi en ny spiller som Glimt har kjøpt ifra AIK, en spiller som har signert 4 års kontrakt.. En spiller som er såppas god at når Kåre var i RBK så holdt han på å signere han til den klubben, så Kåre vet godt hva han står for...
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Per Verner Rønning er en spennende signering! Ser absolutt ikke bort fra at han kan blomstre i Glimt med nødvendig backing og spilletid. For han fikk slett ikke mye spilletid i AIK. 4 kamper i Allsvenskan er ikke all verden. Det virker ikke som AIK har store problemer med å la han gå. Derfor undres jeg litt hvorfor han ble så dyr (uten at pris er oppgitt). Han er dyrere enn Runar Berg, hva nå det betyr. Jeg kan i farten ikke huske hva Berg kostet. Er det noen som husker? Det er jo noen år siden nå...

http://www.aik.se/fotboll/aikindex.html ... nning.html
Masinga
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Fortsatt trøbbel med å legge inn innlegg!
Masinga
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Runar:
Klubben 500.000
Nordlandsbanken: 5 millioner
http://www.an.no/glimt/article1170403.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pil
Posts: 1
Joined: Wed Jan 30, 2008 1:56 pm
Location: Levanger
Contact:

Post by Pil »

tomath wrote:
Ser ut som han virkelig elsker å gi intervjuer :wink:

Bernt Hulsker en fin fyr, hæhæ. Per du lyver!

Per Verner Vågan Rønning e ein grei fyr, bærre så synd han folot Levanger FK sammen med flere sentrale spillere!

Her er en sang Kokkelandslaget, supportergruppen til Levanger FK har laget til Per Verner!

Last ned!

http://www.kokkelandslaget.no/download. ... verner.mp3
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Post by Skriket »

Pil wrote:Her er en sang Kokkelandslaget, supportergruppen til Levanger FK har laget til Per Verner!

Last ned!

http://www.kokkelandslaget.no/download. ... verner.mp3
:lol: Fantastisk!
Ækte nordnorsk stolthet!
Post Reply