Spillertråd: Per Verner Rønning

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Post by Glimt1916 »

Han virka som ett spennende kjøp. Samtidig synes æ han virka ganske dyr om overgangsprisen som e nevnt i media stem. Han gikk fra KIL til AIK for 1,3 milliona, og æ kan ikke heilt skjønn koffør verdien skal ha blitt meir enn dobbla etter 4 kampa på en sesong.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

1,3 ? Kor har du den summen ifra ?
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Post by Glimt1916 »

User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Såppas.. Er litt større summer dem har opperert med andre plasser..
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Post by Glimt1916 »

Ja leste 5 milliona før. Der sto det også at han fikk lite spilletid pga. skada, nokka som heller ikke stem.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Glimt1916 wrote:Han virka som ett spennende kjøp. Samtidig synes æ han virka ganske dyr om overgangsprisen som e nevnt i media stem. Han gikk fra KIL til AIK for 1,3 milliona, og æ kan ikke heilt skjønn koffør verdien skal ha blitt meir enn dobbla etter 4 kampa på en sesong.
Jeg nevnte i den store overgangstråden at det virket noe rart at prisen hans skulle ha økt etter et år på benken hos AIK og at de fem millionene AN opererte med overhodet ikke stemte i følge KIL-supportere.

Når Glimt likefullt er villige til å betale 2-3 millioner for Rønning så kan ikke det skyldes annet enn at Ingebrigtsen har kjempetro på Rønning og mener han er verdt prislappen. Noe dette definitivt kan tyde på at Ingebrigtsen mener:
Jeg blir forundret dersom ikke Per Verner blir med når landslaget drar på en eller annen treningsleir neste år. Brede Hangeland og Erik Hagen er Norges førstevalg akkurat nå, men jeg tror Per Verner kan bli god nok på litt sikt, sier Ingebrigtsen.
Link:

http://www.t-a.no/apps/pbcs.dll/article ... /0/FORSIDE


Dersom Rønning ender opp med å bli landslagsspiller mens han er i Glimt ender han nok opp med å karakteriseres som et røverkjøp :wink:
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Larsen wrote:
Link:

http://www.t-a.no/apps/pbcs.dll/article ... /0/FORSIDE


Dersom Rønning ender opp med å bli landslagsspiller mens han er i Glimt ender han nok opp med å karakteriseres som et røverkjøp :wink:
Slikt lesestoff varmer =) =) =) =)
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Post by Glimt1916 »

Det bli spennende å se han. Godt å se at Ingebrigtsen har trua på han i hvert fall. Men man skal også husk på at han kun har spella en sesong (26 kampa trur æ) i 1. div, pluss 3 kampa på øverste nivå i Sverige. Ikke all verdens med erfaring for en som har rukket å bli 25 år.

På en måte e det jo nesten betrygende at AIK ikke betalte 5 mill. for han. Om de hadde solgt han videre for halvparten 12 mnd seinere så hadde det jo vært grunn til å spør sæ sjøl koffør :wink:
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Er vel og betryggende at dem egentlig ikke ville selge han =)
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Per Verner Rønning

Post by dalers »

Etter å ha hilst på denne fyren i dag så er jeg så meget mer lettet med tanke på vår bakre firer. Per Verner Vågan Rønning er nemlig Tottenhamsupporter! :)

Jeg sa til ham: "Det er vel ikke sansynlig at også denne trønderen er Tottenham..." (etter at vi hadde nevnt Paulsen)

PVVR: "Joooo" :D

Da datt haka mi litt :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Per Verner Rønning

Post by Larsen »

Æsj, ble litt ekstra bekymret jeg nå :?
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Per Verner Rønning

Post by Bateman26 »

dalers wrote:Etter å ha hilst på denne fyren i dag så er jeg så meget mer lettet med tanke på vår bakre firer. Per Verner Vågan Rønning er nemlig Tottenhamsupporter! :)

Jeg sa til ham: "Det er vel ikke sansynlig at også denne trønderen er Tottenham..." (etter at vi hadde nevnt Paulsen)

PVVR: "Joooo" :D

Da datt haka mi litt :lol:
phø du er bare fornøyd med og ha en glimtspiller på fanget

Image
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Per Verner Rønning

Post by tomath »

http://www.dagbladet.no/sport/2008/04/04/531593.html

Dagbladet mener Per V.V. Rønning blir årets gjennombruddsmann for Glimt.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd: Per Verner Rønning

Post by Buster »

Dette må være det beste forsvarskuppet Glimt har gjort siden Cato Hansen og Fredrik Kjølner ble hentet på 90-tallet. Han er rolig med oversikt, god pasningsfot, taklingssterk og det virker forsyne meg som om han har krefter til å være med i angrep utenom dødball også. Selv om det er andre som har figurert som Glimts beste må jeg si at Per Verner sammen med Alo har gjort sine saker meget meget bra. 5 førsteomganger på rad med kringle, og bare 7 baklengs er helt fantastisk med tanke på at ingen i forsvaret har spilt sammen før serien starter.

Per Verner står fram som sjef i et forsvar som bare blir bedre og bedre. Fortsetter utviklingen som vi har sett de første 5 kampene går det ikke lenge før vi ser oppslag i media om Glimts fantastiske forsvar. Og Forsvarsjefen er den som går foran. Da blir det enklere for de andre å ta tak.

(Jeg har ikke glemt at Pavel står bra bakerst, men denne tråden handler ikke om han.)
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Per Verner Rønning

Post by ingen87 »

Jeg er spesielt overrasket over denne pasningskvaliteten han har! I første der han slår ei 100 meter pasning til Jan Derek, som desverre ikke greier å dempe ballen. Tror det er første gangen jeg ser en stopper som kan slå ei slik pasning!
Førr Evig!
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Per Verner Rønning

Post by Begod »

Jeg ser at PVVR får mye skryt, men på målet til Da silva så gjør han alt han kan for å ikke bli truffet av ballen istedet for å prøve å blokkere skuddet. Det jeg lurer på er om han stoler så ekstremt mye på Londak at han bevisst vil unngå å tøtsje ballen eller om han bare ikke tørr å satse alt i en blokkering?
Last edited by Begod on Mon Apr 28, 2008 8:59 am, edited 1 time in total.
I medgang og motgang
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Per Verner Rønning

Post by tomath »

Jeg mener å ha sett han blokkere såpass mange ganger at jeg tviler på at han er redd for det. Kanskje han heller var redd for en skuddfinte eller noe sånt?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Spillertråd: Per Verner Rønning

Post by Glimtsupporter »

Helt enig med siste kommentar.

Han hadde en fantastisk blokkering i andre mgang som smalt i foten hans. Ingenting som tyder på at han trekker seg.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Per Verner Rønning

Post by Begod »

På skuddet til Da Silva så snur han ryggen til ballen og løfter opp ene foten. Det ser ut som om han bevisst prøver å beskytte seg eller komme seg unna ballen for å ikke lage en styring. Hva han tenkte på vet ikke jeg, men det ser rimelig dumt ut når resultatet ble som det ble.
I medgang og motgang
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Per Verner Rønning

Post by MhepA »

Bjørdal og Rønning klinger i mine ører.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Spillertråd: Per Verner Rønning

Post by Rodriques2 »

Rønning har vist seg som en knallgod investering. Herlig spillertype
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5566
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Per Verner Rønning

Post by poteten »

Når Bjørdal kommer tilbake, så er det vel bare et tidsspørsmål før vi spiller 3-4-3 med 3 stoppere, en def midt (CB), en off midt (Randall) og to løpsmaskiner på hver ving. ;)

Nei, for meg høres det ut som at Alo kommer til å bekle venstrebacken til Glimt snart. Og Rønning og Bjørdal tar stopperplassen.
Kritisk
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Per Verner Rønning

Post by tomath »

poteten wrote:Nei, for meg høres det ut som at Alo kommer til å bekle venstrebacken til Glimt snart.
Hvorfor tror du det? Imingen er jo tilbake før Bjørdal (i hvert fall fysisk), og da har vi to rene venstrebacker når Bjørdal er tilbake. I tillegg har jo Ingebrigtsen foretrukket både en sylfersk og utrent Forko samt en uprøvd og noe utilpass Hamoud framfor Bärengrub på venstrebacken tidligere i år (da riktignok med Theting som alternativet som midtstopper).
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Per Verner Rønning

Post by eidurgud »

ingen87 wrote:Tror det er første gangen jeg ser en stopper som kan slå ei slik pasning!
Nå vet ikke jeg hov gammel du er, men Cato Hansen brukte å finne TFL med slike pasninger flere ganger hver kamp. Per Verner minner litt om Cato på akkurat det.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Spillertråd: Per Verner Rønning

Post by Kesseboy »

Noe får meg til å tro at ingen87 er født i ... 87 :lol:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply