Spillertråd: Thomas Rønning

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by Sulliken »

Rønning har flere års erfaring fra 2. divisjon, og forskjellen derfra til toppen av HESA-serien synes han er stor. – Forskjellen er veldig stor. Ikke for å være stygg med Fauske/Sprint, men dette så ikke ut som noe toppoppgjør.
Dæven det er viktig at 2.laget rykker opp.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
gorgo
Posts: 209
Joined: Sat Apr 05, 2008 6:22 pm

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by gorgo »

http://www.an.no/glimt/article3876951.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
:klapp
Y.N.W.A.
VI SKA VINNE ADECCO!!!!!!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by Ville Lehtinen »

:klapp :hedre

Hold denne formen gående, Thomas!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by Novi »

Ja, har virkelig begynt å spille seg opp igjen. Dersom samtlige av de "etablerte" hadde hatt et slikt løft ville det sett meget bra ut!
Una mas cerveza.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by Gvandreassen »

Han jobber godt og er et bindende ledd. Bra jobba! :D
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by gavharr »

Gleder meg at Thomas gjør det så bra for tiden!
Unner han det, for jeg tror han er en fin fyr, og har fått utrolig mye tyn fra mange (meg inkludert). Nå for tiden ser man jo at han er en bra fotballspiller :glimt
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by Thomas Andersen »

Han jobber bra, og har fått til mer i det siste. Men mangler fortsatt kvalitet i siste handling (pasning eller skudd). Skjerpings, og vi har en ny Per Ciljan i laget!
Gult er kult!
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by Taskeladdn »

Synes Rønning alltid har vært blandt lagets beste når han har fått spillt indreløper jeg..

Føler meg og sikker på at Messi hadde gjort det dårlig hadde han blitt satt som midtstopper, men trur ikke supporterene hadde slaktet Messi hvis han ble brukt så feil. Han hadde kanskje tilåmed fått skryt for at han spiller på en plass han ikke kan, men treneren mener at han må brukes i mangel på andre spillere.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by Cheese Smirnoff »

Hadde Messi spilt som Thomas Rønning gjorde på høyreback hadde han ikke fått skryt.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by Gvandreassen »

Leser på an.no, og det er en del perler der når det gjelder Thomas. Kan ikke tro at det finnes slike idioter blandt Glimt"supportere". Rønning var en av banens beste i går, og har vært det de siste 3-4 kampene. Nå må folk få hodet ut av ræva og se at han faktisk er ganske god.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by RaymondEngmark »

I rettferdighetens navn så har jo faktisk T.R. vært rævva sammenhengende siden 2009, så det er nok litt mye å forvente at opinionen snur allerede nå. Men for øvrig er jeg enig, Thomas har vært god siden Kåre dro, og i går var han vel i total best på midtbanen. Spesiellt måten han håndterer ballen på både hodet og med bein imponerer, og virker å ha et bra samspill med Robertsen.

Så utrolig nok mener jeg Haukås er den som må miste plassen når C.B. er matchfit slik tingenes tilstand er i dag. Og det er litt rart, fordi jeg liker virkelig Haukås.
Kristatistisk
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by Thomas Andersen »

Dypt, dypt uenig. Rønning lider av evnen til å få til noe 100%. Det er 150% gass hele tiden, men i det avgjørende øyeblikket faller han ned på 50%. DET gjør ikke Haukås!
Gult er kult!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by mortsto »

Er det egentlig noen automatikk i at CB skal inn når han er matchfit? Han har blitt 33 år og er stort sett halv-eller helskadet, og med en kontrakt som går ut etter årets sesong. Er han fortsatt så mye bedre enn Haukås i ankerrollen at vi skal prioritere ham?
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by RaymondEngmark »

Ja, det syntes jeg. Haukås er god, men jeg syntes vi (også jeg) har kanskje vært litt for raske til å forveksle defensive fibre med arbeidsinnsats. For gud bedre Haukås legger igjen mye svette på banen, men gutten er nok best fremover. Det virker rett og slett som han i avgjørende tilfeller bakover mangler fokus og konsentrasjon. Helt ærlig, syntes han kom bedre til nytte som ving i fjor, enn DM i år - selv om han jobber jævlig hardt.

Og: CB er bunnsolid fra første sekund på banen når han kom inn. En helt annen ro.
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by bjornage »

Rønning spilte for ny kontrakt i går. I dagens AN kommer det frem at han ikke har hørt noe fra ledelsen angående ny kontrakt, men at han har lyst til å bli i Glimt og bruker derfor tiden som er igjen så godt som mulig for å enten få ny kontrakt med Glimt eller for å markedsføre seg for andre klubber.

Fortsetter han den fine trenden som han har hatt den siste tiden må han gjerne få ny kontrakt for min del...
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by Masinga »

Enig, bjornage!
Masinga
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by Glimtfan »

Haukås og Rønning er veldig like i stilen, så jeg håper at vi kvitter oss med en av dem, slik at vi kan få inn en annen type midtbanespiller istedenfor. Rønning har vært ok i går, med en strålende andre omgang i går, men håper ledelsen tar med litt mer enn en enkelt kamp. Hvis Rønning fortsetter slik, så bør man selvfølgelig forlenge, men her er det viktig å tenke helhetlig og langsiktig.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by Boombadila »

etter å ha sett sammendraget så må jeg jo si at andremålet til Rønning var ganske pent!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by Novi »

Ser man helhetlig på Thomas Rønning, så spilte han stabilt bra rett etter han kom til Glimt (2008), og rimelig ræv i halvannet år etter det. Men den tiden spilte hele laget ræv under ledelse av Kåre. Når han nå beveger seg opp på et høyere nivå igjen vil jeg ikke si at han står tilbake for noen andre spillere. Mao en potensiell bærebjelke i laget - blir ikke solgt til Barcelona, men Glimt må bygge et lag med slike spillere. Man kan ikke ha 11 Berntsen'er springende rundt med en drøm om å spille for RBK. Det blir det lite kontinuitet av.
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by FSHelgeland »

Det første var jo også en lekkerbisken, vet ikke hvor mye som var med i sammendraget. Rønning gjør en strålende jobb i oppbyggingen av det angrepet og avslutter jo også helt greit. Han var jo også meget god i forrige kamp.
Tippeliga 2015
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by RaymondEngmark »

Dersom jeg skulle velge mellom Rønning og Haukås ville det vært litt av et dilemma. Rønning er seigere og har vært i bedre form i år, mens Haukås er mere målfarlig, mere fysisk sterk i duellene og er bedre i uvante posisjoner.

Rønning er vel ikke en mann vi husker noe særlig til 3 år etter han er borte fra klubben desverre, men han kan lett bli en viktig spiller av type Vegard Sannes.
Kristatistisk
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by Glimtfan »

re novi

Jeg hart vært kritisk til Rønning lenge og spesielt når han ble plassert på backen. Er i likhet med deg enig i at han har prestert bra i år, men ikke vært outstanding. Det er likevel viktig for laget at vi har en type Rønning på laget, men en midbane med både Rønning og Haukås er ikke positivt. De er for like og jeg tror dermed vi gjør lurt i å kvitte oss med en av dem. Berntsen bør ved et salg erstattes av en kreativ spiller. Verken Haukås eller Rønning har kreative kvaliteter.

Pdd så heller jeg mot Rønning kontra Haukås, fordi Rønning er bedre i lengderetning med tanke på løp og driv. Haukås stopper ofte spillet noe som ikke er ideelt med tanke på måten Glimt spiller. Tror heller ingen av dem er veldig motivert til å være backup.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by Novi »

Trenger ikke motivert for å være backup, men man kan ikke ha en stall på 11 spillere heller. Haukås viser en stor vilje på banen, og er meget målfarlig. Å kvitte seg med ham gir absolutt ingen mening.
Una mas cerveza.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by Glimtfan »

Jeg ser ikke at Glimt er tjent med å ha Rønning og Haukås i 11ern, en av dem må ut for at vi skal prestere. Haukås og Rønning er best som indreløpere, men laget fungerer ikke når begge er indreløpere samtidig. Det handler om rollesammensetting, disse er for like. Ingen av dem leverer som back, kant eller defensiv midtbane spør du meg og da må en av dem vike.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Thomas Rønning

Post by RaymondEngmark »

Midt oppe i DB styret kan vi kose oss med at ikke alle "can't wait to get out of here".
Thomas Rønning har spilt i gult siden 2008, og kontrakten hans går ut etter inneværende sesong. Selv vil han aller helst bli i Bodø og Glimt.
- Jeg trives veldig godt i Bodø by og i laget. Får jeg et tilbud om en ny kontrakt, skal jeg selvfølgelig vurdere det, forteller Rønning.
Kristatistisk
Post Reply