Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Pudde
Posts: 131
Joined: Mon Aug 15, 2005 11:02 pm
Location: Rognan

Post by Pudde »

En fantastisk nyhet. Håper Glimt har fått til oppsjonsavtale med på kjøpet.
DET ER BEDRE Å KOMME I ANDRE ENN Å GÅ I SEG SELV
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

Pudde wrote:En fantastisk nyhet. Håper Glimt har fått til oppsjonsavtale med på kjøpet.
Enig, og denne uttalelsen tyder kanskje på at de har det:
Det er altså utlån i første omgang, men vi ønsker å kjøpe han hvis han slår til som vi håper.
Ryktene om Bjarnason har jo gått en stund og de Viking-supporterne jeg har hørt uttale seg virker som om de har tro på ham og har håpet at det bare var snakk om utlån og ingen permanent overgang. Det lover jo godt.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Post by liverglimt »

Velkommen Birkir!
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Post by Novi »

Normalt blir man jo glad av slike nyheter, men sett i lys av hva annet glimt-stoff vi har blitt presentert denne uken; hvordan er en slik "kjøp hvis slår til"-avtale? Nå tenker jeg bare logisk her, og har ikke peiling på hvordan ting foregår rent formelt. Men Viking vil vel låne ham bort for at han skal få spilletid. Om han slår til og viser seg som en klassespiller, vil vel Viking ha ham tilbake? Da vil de vel ikke selge? Hvordan ser prisen ut da?
Una mas cerveza.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

Novi wrote:Normalt blir man jo glad av slike nyheter, men sett i lys av hva annet glimt-stoff vi har blitt presentert denne uken; hvordan er en slik "kjøp hvis slår til"-avtale? Nå tenker jeg bare logisk her, og har ikke peiling på hvordan ting foregår rent formelt. Men Viking vil vel låne ham bort for at han skal få spilletid. Om han slår til og viser seg som en klassespiller, vil vel Viking ha ham tilbake? Da vil de vel ikke selge? Hvordan ser prisen ut da?
Det er vel ganske normalt at man i forbindelse med låneavtaler også avtaler en eventuell kjøpesum når låneavtalen er ferdig. En slik opsjon er uproblematisk og om Glimt har sikret seg en slik kan ikke Viking gå tilbake på den samme hvor bra Bjarnason skulle gjøre det.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Post by Novi »

tomath wrote:
Novi wrote:Normalt blir man jo glad av slike nyheter, men sett i lys av hva annet glimt-stoff vi har blitt presentert denne uken; hvordan er en slik "kjøp hvis slår til"-avtale? Nå tenker jeg bare logisk her, og har ikke peiling på hvordan ting foregår rent formelt. Men Viking vil vel låne ham bort for at han skal få spilletid. Om han slår til og viser seg som en klassespiller, vil vel Viking ha ham tilbake? Da vil de vel ikke selge? Hvordan ser prisen ut da?
Det er vel ganske normalt at man i forbindelse med låneavtaler også avtaler en eventuell kjøpesum når låneavtalen er ferdig. En slik opsjon er uproblematisk og om Glimt har sikret seg en slik kan ikke Viking gå tilbake på den samme hvor bra Bjarnason skulle gjøre det.
Hm, okei, da høres det bedre ut :) Så det er med andre ord fastsatt en sum nå, som ikke kan endres senere? Og vi har vel da en frist hvor vi sier vi kjøper eller ikke kjøper?
Una mas cerveza.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

Novi wrote:
tomath wrote: Det er vel ganske normalt at man i forbindelse med låneavtaler også avtaler en eventuell kjøpesum når låneavtalen er ferdig. En slik opsjon er uproblematisk og om Glimt har sikret seg en slik kan ikke Viking gå tilbake på den samme hvor bra Bjarnason skulle gjøre det.
Hm, okei, da høres det bedre ut :) Så det er med andre ord fastsatt en sum nå, som ikke kan endres senere? Og vi har vel da en frist hvor vi sier vi kjøper eller ikke kjøper?
Nei, at foreligger en slik opsjon er bare min spekulasjon dessverre. Men det er som sagt ikke uvanlig og Ingebrigtsen uttaler jo at man gjerne vil kjøpe ham om han slår til.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Post by liverglimt »

Glimtfan wrote: Jeg synes vi burde prøvd å kjøpe han med en gang, han er mer enn god nok basert på det jeg har sett.
Jeg prøver igjen, ring Ernst å si dette! ;)
@liverglimt
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

Glimtfan wrote:EP er vel heller ikke kjent for å være så dyktig med "opsjoner"
Det er én måte å se det på, en annen måte er jo at han er veldig glad i opsjoner. Og da får vi jo håpe og tro at han har fikset en nå også.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Post by Novi »

Glimtfan wrote:EP bør være den som skaffer midler og forhandler.
Mja, mjo. Begynner vel å betvile den der.

Crash-course til Ernst: Når du besitter et produkt/tjeneste det er lavt tilbud av, og kjøper viser interesse, ikke spring bort til ham å pakk det i lommen hans.
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Velkommen Birkir. Vi er nå ganske snare å hisse oss opp vi supportere og veien mellom bunnløs fortvilelse og lykke er kort. Får vi inn en ny habil venstreback nå så viser ja administrasjonen at de faktisk vet hva de holder på med, men det er jo godt å hisse seg opp litt innimellom.
Tippeliga 2015
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Post by liverglimt »

Glimtfan wrote:
liverglimt wrote: Jeg prøver igjen, ring Ernst å si dette! ;)
Hvorfor i alle dager skulle jeg gjøre det? Kåre Ingebrigtsen bør være den som avgjør om BB er god nok eller ei. EP bør være den som skaffer midler og forhandler.

Hvis du skriver så mye meninger om glimt og ikke har fått med deg at den som har det sportslige ansvaret er Ernst så bør du lese nyhetene litt bedre. Eller så er det jeg som har lest dem for godt. ;)

Uansett når det gjelder prøve å kjøpe som du selv skriver, ja så er det uansett Ernst som er kjøperen. Han som handler på vegne av styret. 8)
@liverglimt
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Velkommen! :D
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Post by MhepA »

De er usynlige og burde egentlig ikke fortjent å stå på førsteside i sporten i Avisa Nordland.
De har muligens jobbet med lønnen til Jan Derek, men må si de ligger lavt i terrenget.
Det er ikke dette jeg forbinder med en investor. Ihvertfall ikke en investorgruppe.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
glimtpia
Posts: 2858
Joined: Tue Aug 16, 2005 7:11 pm
Location: Egentlig Steigen<3|| Men holder hus i Bodø!

Post by glimtpia »

Velkommen ! : )
Seier
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Post by Kesseboy »

Lovende! Jeg må innrømme at jeg trodde Bjarnason var en spiss, men en "hardtarbeidende og duellsterk" midtbanespiller er enda bedre! :mrgreen:

Velkommen!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply