Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Sven-Rune
Posts: 3027
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 298 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by Sven-Rune »

Er det gitt at Birkir VIL signere for Glimt da?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by tjongs »

På ingen måte, men det er jo bare å håpe at han ser muligheten for å utvikle seg videre med tilliten han har fått i Glimt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by Johansen »

Skulle jo også tro at det er letter for Birkir bare bli hær oppe. Så slipper han kjøre Opel`n helt ned til Danmark :mrgreen:
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by J I P »

Viking ville ha han tilbake - sto det i Onsdagens AN.
Det sto at Agenten hans var i samtaler med Viking nå.
Blir det lønn mot lønn eller vil han prioritere sin egen utvikling som spiller?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by Heltenjohn »

Håper Birkir har vett til å bli værende i Glimt og utvikle seg her!
Han er ikke stabil nok til å gå rett inn i 11 på ett nytt lag, derfor vil trygge omgivelser med en trener som vet hva han står for være det rette, mener jeg!
I viking må han kjempe mot 3 andre jevngamle spillere i Nisja, Danielsen og Samuelsen. Tipper han vil stille bak dem i køen!
I Glimt har han kun Rønning å kjempe mot, samt at han har vel fungert som sentral midtbanespiller i noen anledninger også!?
vist
Posts: 20
Joined: Mon May 26, 2008 9:14 am

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by vist »

Er dette opp til Birkir, har ikke han kontrakt med Viking?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by Taskeladdn »

Birk har vel kontrakt ut 2009 med Viking...
Hvis dem vil ha han tilbake så er det vel lite vi kan gjøre med det gitt...
ViborgFF
Posts: 4
Joined: Wed Nov 19, 2008 10:51 pm

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by ViborgFF »

Er der noget nyt omkring Birkir?

Her i Viborg synes vi at han ser rigtig spændende ud, og håber at vores direktør vil tage et bedre kig på ham.

Har i nogle rygter om han er kommet videre i, hvad han skal nu. Er i ved at købe ham, eller hvordan ser det ud?

Venlig Hilsen
Viborg FF
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by Snorreth »

Her er det lite med rykter.
Vi håper, hvertfall jeg håper på at vi får beholde Birkir. Han har vært en grei spiller å ha denne sesongen pga våre mange skader på venstre midtbane.

Uansett tror jeg det blir en OK spiller å ha på laget deres.

EDIT: Meen skal vi være litt pessimist, tror jeg det blir for dyrt nå som han faktisk har vist seg frem her i Bodø.
Han var vel prisa til en rimelig pris allerede i sommer, men da ville ingen betale og Kåre Ingebrigsten (trener) var vel usikker på å beholde Birkir(?).
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by Young Gun »

Birkir er ihvertfall enda i Bodø. Jeg så han tidligere idag. Kan han ikke reise "hjem" til Stavanger nå om han ønsker det?
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by Skriket »

De driver med testing av spillerne nå om dagen, og den skulle avsluttes rundt denne helgen, så kan vel være at han ikke er ferdig enda, og av den grunn heller ikke har dratt hjem :)
Ækte nordnorsk stolthet!
OnkelnTelK1m
Posts: 114
Joined: Fri Mar 28, 2008 12:11 pm

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by OnkelnTelK1m »

Bjarnason glipper for Glimt:

http://www.an.no/glimt/article3936862.ece" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;


Ikke uventet :(
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by MhepA »

Veldig synd naturligvis. Både for Glimt og for Bjarnason.
Viking blir å ødelegge spilleren.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by Cheese Smirnoff »

Kåre finner nok en verdig erstatter eller to. Og sikkert ikke en så dyr en heller.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by Knuta »

Tror nok Viking lever i sin egen verden akkurat nå. Kanskje rogalendingene ikke har fått med seg finanskrisen?. Beløpet blir nok kraftig redusert når realitetene inntar Stavanger.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by Snorreth »

Kan jeg spøre hva finanskrisen og denne overgangen har til felles nå som den ikke hadde før?
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by Vegard »

Fra et begredelig reserveopphold i et nedrykkstruet Viking i 2007, fikk Birkir 22 seriekamper, med fem seriemål og 4.-plass for B/G i 2008. Han vet hva han har i Bodø - en klubb som satser på unge spillere. Men hva som venter han i Viking er høyst usikkert. Jeg håper dette veier tungt for Birkir.
bjornagain
Posts: 217
Joined: Sat Mar 29, 2008 7:01 pm
Location: Ulsteinvik
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by bjornagain »

Snorreth wrote:Kan jeg spøre hva finanskrisen og denne overgangen har til felles nå som den ikke hadde før?
Vanskeligere å få inn sponsorer fra næringslivet som kan betale overgang/lønn/etc, for eksempel...?
Autumnus sunt flavum!
Banii
Posts: 149
Joined: Sun Mar 21, 2004 3:52 pm
Location: Trondheim

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by Banii »

FAIL at de ikke signa han når de hadde sjansen :p
"I honestly believe that in certain parts of America now, people have started to mate with vegetables."
- JC
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by Snorreth »

bjornagain wrote:
Snorreth wrote:Kan jeg spøre hva finanskrisen og denne overgangen har til felles nå som den ikke hadde før?
Vanskeligere å få inn sponsorer fra næringslivet som kan betale overgang/lønn/etc, for eksempel...?
Det er strengt tatt ikke Vikings problem, det. Prisen er uansett høyere nå enn den var i sommer, noe som var ganske opplagt.
Viborg kan sikkert, uten at jeg skal være sikker, hente han for en penge som ikke har så mye med finanskrisen å gjøre.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by Knuta »

Snorreth wrote:Viborg kan sikkert, uten at jeg skal være sikker, hente han for en penge som ikke har så mye med finanskrisen å gjøre.
danskene sliter enda mer enn nordmenn med finanskrisen. De mindre klubbene i Danmark har allerede startet med kraftig lønnsreduksjon, og Ålborg hadde ikke sjans til å matche f.eks Brann med tilbud til Steinar Nilsen.
Kan bare henvise til de største avisene i Danmark. Den tiden er forbi (foreløpig) at klubber står i kø for å kjøpe spillere som ikke er Bosman-spillere. Nå ser vi at meget gode Bosman-spillere har store problemer med å få nye arbeidsgivere f.eks flere Lyn-spillere.
ViborgFF
Posts: 4
Joined: Wed Nov 19, 2008 10:51 pm

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by ViborgFF »

Hmm... Hvor har du de informationer om at de danske klubber har økonomiske problemer, og hvilke hold er det der har lavet lønreduktion???

Det har vi ikke hørt noget om hernede.

Desuden har viborg en fin egenkapital, men på grund af en dårlig sæson sidste år, er vi efter 10 år i den bedste række rykket ned. Selvom vi er i 1. division har egenkapitalen en størrelse der godt kan betale spillerne. Spørgsmålet er om vi vil bruge de penge nu, da et år mere i 1. division vil være dyrt. Så ved ikke om man venter lidt med at investere i nye spillere.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by Glimtfan »

Selvfølgelig sliter dansk fotball med finanskrisen og det samme kommer norsk fotball også til å gjøre. Danmark er rammet hardere enn oss pr i dag, men jeg er enig med Knuta. Viking lever litt i sin egen verden her. Bjarnason har ikke gjort noe sensasjonell god sesong, han har vært jevnt god, at prisen skal opp er fullstendig latterlig spør du meg. Her bør vi bare holde oss unna og heller satse på Konradsen. Bjarnason er spennende, men ikke til en pris høyere enn det man snakket om i vår.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by tomath »

Nå ønsker jo Viking å forlenge kontrakten til Birkir så da er det vel mye tyder at han blir der om han får signaler om at han vil bli satset på.

Det er snakk om at Viking lever i sin egen verden og er urealistiske, men det er vel kanskje ikke verre enn at de ganske enkelt ikke er like interesserte i å selge ham lenger. Og det er jo en ærlig sak i så fall all den tid Glimt ikke klarte å benytte seg av muligheten vi hadde.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Post by Masinga »

Litt irriterende at Bjarnasson glipper. Litt irriterende at Glimtledelsen trodde at prisen ikke ville stige ved å vente. Samtidig tror jeg ikke Bjarnasson er uerstattelig.

Selv om vår danske venn sier at det ikke er finanskrise i dansk fotball og slett ikke i Viborg, mener nå jeg at det blir naivt å tro at ikke finanskrisen slår inn når overgangsvinduene åpner. Det blir også Glimts trøst. Kanskje får vi beholde spillere under kontrakt, som under normale omstendigheter ville blitt solgt?
Masinga
Post Reply