Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Moderator: Larsen

Svar
Brukeravatar
Sven-Rune
Sted: Tønsberg

Re: Spillertråd: Birkir Bjarnasson!

Legg inn av Sven-Rune » lør okt 25, 2008 10:01 pm

Er det gitt at Birkir VIL signere for Glimt da?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt

tjongs
Sted: Bodø

Legg inn av tjongs » søn okt 26, 2008 10:24 am

På ingen måte, men det er jo bare å håpe at han ser muligheten for å utvikle seg videre med tilliten han har fått i Glimt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.

Brukeravatar
Johansen
Sted: J-Felte på Aspmyra

Legg inn av Johansen » man okt 27, 2008 5:55 pm

Skulle jo også tro at det er letter for Birkir bare bli hær oppe. Så slipper han kjøre Opel`n helt ned til Danmark :mrgreen:

Brukeravatar
J I P
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av J I P » fre okt 31, 2008 1:58 pm

Viking ville ha han tilbake - sto det i Onsdagens AN.
Det sto at Agenten hans var i samtaler med Viking nå.
Blir det lønn mot lønn eller vil han prioritere sin egen utvikling som spiller?
Bodø/Glimt er et eliteserielag - et eliteserielag - et eliteserielag

Heltenjohn

Legg inn av Heltenjohn » fre okt 31, 2008 2:29 pm

Håper Birkir har vett til å bli værende i Glimt og utvikle seg her!
Han er ikke stabil nok til å gå rett inn i 11 på ett nytt lag, derfor vil trygge omgivelser med en trener som vet hva han står for være det rette, mener jeg!
I viking må han kjempe mot 3 andre jevngamle spillere i Nisja, Danielsen og Samuelsen. Tipper han vil stille bak dem i køen!
I Glimt har han kun Rønning å kjempe mot, samt at han har vel fungert som sentral midtbanespiller i noen anledninger også!?

vist

Legg inn av vist » fre okt 31, 2008 3:37 pm

Er dette opp til Birkir, har ikke han kontrakt med Viking?

Brukeravatar
Taskeladdn

Legg inn av Taskeladdn » fre okt 31, 2008 3:50 pm

Birk har vel kontrakt ut 2009 med Viking...
Hvis dem vil ha han tilbake så er det vel lite vi kan gjøre med det gitt...

ViborgFF

Legg inn av ViborgFF » ons nov 19, 2008 10:54 pm

Er der noget nyt omkring Birkir?

Her i Viborg synes vi at han ser rigtig spændende ud, og håber at vores direktør vil tage et bedre kig på ham.

Har i nogle rygter om han er kommet videre i, hvad han skal nu. Er i ved at købe ham, eller hvordan ser det ud?

Venlig Hilsen
Viborg FF

Snorreth
Sted: Sagene, Oslo

Legg inn av Snorreth » tor nov 20, 2008 3:12 pm

Her er det lite med rykter.
Vi håper, hvertfall jeg håper på at vi får beholde Birkir. Han har vært en grei spiller å ha denne sesongen pga våre mange skader på venstre midtbane.

Uansett tror jeg det blir en OK spiller å ha på laget deres.

EDIT: Meen skal vi være litt pessimist, tror jeg det blir for dyrt nå som han faktisk har vist seg frem her i Bodø.
Han var vel prisa til en rimelig pris allerede i sommer, men da ville ingen betale og Kåre Ingebrigsten (trener) var vel usikker på å beholde Birkir(?).

Brukeravatar
Young Gun
Sted: Bodø
Kontakt:

Legg inn av Young Gun » tor nov 20, 2008 9:36 pm

Birkir er ihvertfall enda i Bodø. Jeg så han tidligere idag. Kan han ikke reise "hjem" til Stavanger nå om han ønsker det?

Brukeravatar
Skriket

Legg inn av Skriket » tor nov 20, 2008 9:38 pm

De driver med testing av spillerne nå om dagen, og den skulle avsluttes rundt denne helgen, så kan vel være at han ikke er ferdig enda, og av den grunn heller ikke har dratt hjem :)
Ækte nordnorsk stolthet!

OnkelnTelK1m

Legg inn av OnkelnTelK1m » fre nov 21, 2008 7:23 am

Bjarnason glipper for Glimt:

http://www.an.no/glimt/article3936862.ece" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ikke uventet :(

Brukeravatar
MhepA
Moderator
Moderator

Legg inn av MhepA » fre nov 21, 2008 10:39 am

Veldig synd naturligvis. Både for Glimt og for Bjarnason.
Viking blir å ødelegge spilleren.
En gang Glimt, alltid GLIMT!

Brukeravatar
Cheese Smirnoff
Sted: Steigen, eksil i Trondheim

Legg inn av Cheese Smirnoff » fre nov 21, 2008 10:41 am

Kåre finner nok en verdig erstatter eller to. Og sikkert ikke en så dyr en heller.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen

Knuta

Legg inn av Knuta » fre nov 21, 2008 10:49 am

Tror nok Viking lever i sin egen verden akkurat nå. Kanskje rogalendingene ikke har fått med seg finanskrisen?. Beløpet blir nok kraftig redusert når realitetene inntar Stavanger.

Snorreth

Legg inn av Snorreth » fre nov 21, 2008 11:00 am

Kan jeg spøre hva finanskrisen og denne overgangen har til felles nå som den ikke hadde før?

Brukeravatar
Vegard
Kontakt:

Legg inn av Vegard » fre nov 21, 2008 12:13 pm

Fra et begredelig reserveopphold i et nedrykkstruet Viking i 2007, fikk Birkir 22 seriekamper, med fem seriemål og 4.-plass for B/G i 2008. Han vet hva han har i Bodø - en klubb som satser på unge spillere. Men hva som venter han i Viking er høyst usikkert. Jeg håper dette veier tungt for Birkir.

Brukeravatar
bjornagain
Sted: Ulsteinvik

Legg inn av bjornagain » fre nov 21, 2008 1:09 pm

Snorreth skrev:Kan jeg spøre hva finanskrisen og denne overgangen har til felles nå som den ikke hadde før?
Vanskeligere å få inn sponsorer fra næringslivet som kan betale overgang/lønn/etc, for eksempel...?
Autumnus sunt flavum!

Brukeravatar
Banii
Sted: Trondheim

Legg inn av Banii » fre nov 21, 2008 1:34 pm

FAIL at de ikke signa han når de hadde sjansen :p
"I honestly believe that in certain parts of America now, people have started to mate with vegetables."
- JC

Snorreth

Legg inn av Snorreth » fre nov 21, 2008 2:45 pm

bjornagain skrev:
Snorreth skrev:Kan jeg spøre hva finanskrisen og denne overgangen har til felles nå som den ikke hadde før?
Vanskeligere å få inn sponsorer fra næringslivet som kan betale overgang/lønn/etc, for eksempel...?
Det er strengt tatt ikke Vikings problem, det. Prisen er uansett høyere nå enn den var i sommer, noe som var ganske opplagt.
Viborg kan sikkert, uten at jeg skal være sikker, hente han for en penge som ikke har så mye med finanskrisen å gjøre.

Knuta

Legg inn av Knuta » fre nov 21, 2008 3:08 pm

Snorreth skrev:Viborg kan sikkert, uten at jeg skal være sikker, hente han for en penge som ikke har så mye med finanskrisen å gjøre.
danskene sliter enda mer enn nordmenn med finanskrisen. De mindre klubbene i Danmark har allerede startet med kraftig lønnsreduksjon, og Ålborg hadde ikke sjans til å matche f.eks Brann med tilbud til Steinar Nilsen.
Kan bare henvise til de største avisene i Danmark. Den tiden er forbi (foreløpig) at klubber står i kø for å kjøpe spillere som ikke er Bosman-spillere. Nå ser vi at meget gode Bosman-spillere har store problemer med å få nye arbeidsgivere f.eks flere Lyn-spillere.

ViborgFF

Legg inn av ViborgFF » fre nov 21, 2008 5:50 pm

Hmm... Hvor har du de informationer om at de danske klubber har økonomiske problemer, og hvilke hold er det der har lavet lønreduktion???

Det har vi ikke hørt noget om hernede.

Desuden har viborg en fin egenkapital, men på grund af en dårlig sæson sidste år, er vi efter 10 år i den bedste række rykket ned. Selvom vi er i 1. division har egenkapitalen en størrelse der godt kan betale spillerne. Spørgsmålet er om vi vil bruge de penge nu, da et år mere i 1. division vil være dyrt. Så ved ikke om man venter lidt med at investere i nye spillere.

Glimtfan

Legg inn av Glimtfan » fre nov 21, 2008 6:35 pm

Selvfølgelig sliter dansk fotball med finanskrisen og det samme kommer norsk fotball også til å gjøre. Danmark er rammet hardere enn oss pr i dag, men jeg er enig med Knuta. Viking lever litt i sin egen verden her. Bjarnason har ikke gjort noe sensasjonell god sesong, han har vært jevnt god, at prisen skal opp er fullstendig latterlig spør du meg. Her bør vi bare holde oss unna og heller satse på Konradsen. Bjarnason er spennende, men ikke til en pris høyere enn det man snakket om i vår.

Brukeravatar
tomath

Legg inn av tomath » fre nov 21, 2008 6:43 pm

Nå ønsker jo Viking å forlenge kontrakten til Birkir så da er det vel mye tyder at han blir der om han får signaler om at han vil bli satset på.

Det er snakk om at Viking lever i sin egen verden og er urealistiske, men det er vel kanskje ikke verre enn at de ganske enkelt ikke er like interesserte i å selge ham lenger. Og det er jo en ærlig sak i så fall all den tid Glimt ikke klarte å benytte seg av muligheten vi hadde.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington

Brukeravatar
Masinga

Legg inn av Masinga » fre nov 21, 2008 8:03 pm

Litt irriterende at Bjarnasson glipper. Litt irriterende at Glimtledelsen trodde at prisen ikke ville stige ved å vente. Samtidig tror jeg ikke Bjarnasson er uerstattelig.

Selv om vår danske venn sier at det ikke er finanskrise i dansk fotball og slett ikke i Viborg, mener nå jeg at det blir naivt å tro at ikke finanskrisen slår inn når overgangsvinduene åpner. Det blir også Glimts trøst. Kanskje får vi beholde spillere under kontrakt, som under normale omstendigheter ville blitt solgt?
Masinga

Svar