Spillertråd Willis Forko

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Novi »

Glimtfan wrote:Muligens kan en oppsetning med Råstad sentralt og C.Berg som indreløper være en løsning når Runar går tom?
Eller rett og slett Thomas Rønning?
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Crazy horse »

Er enig med Bergersen som sier vi opptrådde naivt. Jeg mener mål 2 og 3 skyldes feil/dårlige valg av enkeltspillere. Det som skuffet meg aller mest i kampen var det dårlige angrepsspillet.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by XuliX »

Jeg synes willis forko gjorde seg helt bort denne kampen. de få gangene han får tak i ballen, roter han den vekk istedet for å spille enkelt.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
Frikk
Posts: 14
Joined: Sun Apr 06, 2008 6:39 pm

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Frikk »

XuliX wrote:Jeg synes willis forko gjorde seg helt bort denne kampen. de få gangene han får tak i ballen, roter han den vekk istedet for å spille enkelt.
syntes han var bra i 1.omgang , i 2. omgang sliter han , men han blir jo totalt alene på sin side , hvor var sørensen..... :?:
I medgang og motgang....
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Cheese Smirnoff »

Forko har gjort to gode hjemmekamper, men to dårlige bortekamper. Han er ikke en dårlig spiller, bare et problem på bortebane, akkurat som klubben han spiller for.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by eidurgud »

Frikk wrote:men han blir jo totalt alene på sin side , hvor var sørensen..... :?:
Derek spiller på høyrekant... kan ikke forvente at han skal hjelpe Forko..
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Glimtfan »

eidurgud wrote:
Frikk wrote:men han blir jo totalt alene på sin side , hvor var sørensen..... :?:
Derek spiller på høyrekant... kan ikke forvente at han skal hjelpe Forko..
Korrekt, men man kan forvente at Trond Olsen hjelper tilbakover. Det gjorde han knapt og det er ikke noe engangs tilfelle. Når vi spilte med Miller var mange og kritiserte Miller for manglende defensive egenskaper, men mye av det problemet skyldtes at Miller ble alene 2 mot 1 og dermed lett ble utspilt. Det samme har vi sett flere ganger i år med Forko, årsaken er at Trond Olsen ikke jobber godt nok bakover. Det er forsåvidt greit nok fordi Olsen har spisskompetanse fremover med sitt rykk, men da må andre spillere erstatte rommet Olsen etterlater seg, dette bør en midtbanespiller gjøre, men midtbanen vår har ikke løpskapasiteten til dette, det så vi i fjor og det ser vi i år.
Når det gjelder Sørensen, så var det ikke mye hjelp han ga Hamoud bakover i dag heller.
User avatar
Frikk
Posts: 14
Joined: Sun Apr 06, 2008 6:39 pm

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Frikk »

eidurgud wrote:
Frikk wrote:men han blir jo totalt alene på sin side , hvor var sørensen..... :?:
Derek spiller på høyrekant... kan ikke forvente at han skal hjelpe Forko..
hmmm.... nei.... det var vel litt i overkant av hva man kunne forvente.... :lol:
I medgang og motgang....
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Kesseboy »

Forko har gjennomgående dårlige klareringer med beina. Men han er flink til å jobbe inn andres feil, han bryter ballen bra flere ganger, og i dag var han med framover, uten at han fikk ballen noe særlig. At han sliter aleine mot en Elyounoussi som får gode pasninger og mye rom er jo ikke akkurat uventa, de fleste backer i Tippeligaen ville slitt med det samme. Å si at han gjorde seg helt bort mener jeg er en grov skivebom.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Glimtfan »

Kesseboy wrote:Forko har gjennomgående dårlige klareringer med beina. Men han er flink til å jobbe inn andres feil, han bryter ballen bra flere ganger, og i dag var han med framover, uten at han fikk ballen noe særlig. At han sliter aleine mot en Elyounoussi som får gode pasninger og mye rom er jo ikke akkurat uventa, de fleste backer i Tippeligaen ville slitt med det samme. Å si at han gjorde seg helt bort mener jeg er en grov skivebom.
Jeg er enig, men jeg vil påstå at han var svak. Han gjorde en del feil bakover, men man må huske at mye av problemene han kom opp i, skyldes manglende hjelp. Den hjelpen skal primært komme fra Trond Olsen, sekundært fra midtbanetrioen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by MhepA »

Forko har ingen kontroll på venstresiden i dag. Han feilberegner stadig vekk. Det legger man lett merke til.
Dagens dårligste på banen, og NÅ savner jeg fjorårets Miller.
Heldigvis viser han tidvis takter til god fotball, med god hjelp fra resten av Glimt i 1. omgang.
2. var en katastrofe.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Rodriques2 »

Synes Forko har fått ufortjent mye pepper, spesielt av folk rundt meg. Synes han var blandt de bedre i gårdagens kamp mot Aalesund.
GULTeKULT
Posts: 217
Joined: Wed Mar 26, 2008 4:43 pm
Location: Tromsø

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by GULTeKULT »

Støtter den. Tror at vi kommer til å få en veldig god spiller i Forko. Han kommer bare til å spille bedre og bedre utover i sesongen.

–Moderert av liverglimt–
Unødvendig sitering. :)
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Mendi »

Forko kommer til å bli en MYE bedre spiller enn Roy Miller. Han holder et vesentlig høyere nivå enn Miller gjorde i sine første 1,5 år i Glimt og kommer etterhvert til å ta store steg, mannen har bare vært i klubben i en drøy måned.
binford
Posts: 19
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:48 pm

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by binford »

Han har sine øyeblikk, både på godt og vondt. Jeg mener forøvrig at han har virket tryggere gjennom de par-tre siste kampene (på myra i hvertfall) og at gutten begynner å komme i form. Forko hadde bare noen få uker oppkjøring i kroppen når han kom oppover og ble kastet inn i ukjent system og med ukjente medspillere. De offensive initiativene begynner å komme og det er bare å vente på at han sammen med Trond O skal begynne å plage landets høyrebacker.
Panzer
Posts: 748
Joined: Tue Mar 15, 2005 11:41 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Panzer »

På tide å dra frem denne spillertråden igjen. :D

Var i glimtshopen å trykte nr 5 på drakta mi i går.

Synes Forko blir bedre og bedre, fremdeles mye "armer og bein" men formkurven stiger BRATT!
EngSte-lig
Posts: 1110
Joined: Tue Mar 22, 2005 11:38 am

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by EngSte-lig »

Willis skreiv til bilde av DGH
you cant beat this...great supporters...surreal atmosphere
EngSte-lig
Medlem av supporterklubben 1974-2022
Familie med medlemmer i 4 generasjoner!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by eidurgud »

Heromdagen fikk jeg en kar på msn-lista mi som påstår han kjenner Willis. Han lurte på om jeg var interessert i å oversette eventuelle nyheter om Willis fra norsk til engelsk. Siden Willis ble "banens beste" mot LSK, så oversatte jeg den artikkelen, og sendte den på mail til han - for å se hva han gjorde med den.

Vel, om han kjenner Willis eller ei, han publiserte ihvertfall artikkelen
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by ingen87 »

Konge for Glimt med slikt nettverk! Drakt nr 5 blir vel bestilt opp i 100-talls ned til Liberia nå :D
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Boombadila »

tja, de laget jo denne da han kom til oss:

http://www.liberiansoccer.com/Willis_Fa ... 345767.htm
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Rodriques2 »

Drar denne opp ettersom jeg mener Forko har vært en enorm suksess, spesielt med tanke på forutsetningene for å lykkes. Har til gode å se han "drite seg ut", og bidrar stadig mer offensivt med gode innlegg og løp som skaffer Trond og Thomas rom. Flott å se at vi treffer på et "panikk-kjøp"
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Novi »

Vi har truffet på et risiko-kjøp, mtp hvor ille det kunne vært. Men man ser ofte at det kommer sjanser fra hans side, og at han blir lurt 1-1 noen ganger. Det at vi traff så til de grader med P.V Rønning, samt en meget defensivt god C.Berg gjør nok sitt til at forsvaret i sin helhet funker veldig bra, og at en feil ute på kanten ikke får katastrofale følger hver gang.

Forko har enda en del å gå på, men jeg applauderer hele det defensive arbeidet som gjøres i Glimt i dag, og Forko er jo en viktig brikke der.
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by FSHelgeland »

Samt at Forko ved et par anledninger nå har hatt noen nydelige innlegg som har endt i mål. Har faktisk ikke savnet Miller, noe som jeg var overbevist om at jeg kom til å gjøre.
Tippeliga 2015
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Rodriques2 »

Sant nok, Novi. Lurer på hvor mye av æren selveste B. Hansen skal ha for dette? Alle virker å være usedvanlig trygge på sine og lagets oppgaver i hver eneste kamp. Synes også Forko har vist seg som en veldig professjonel fyr som ble kastet inn allerede i begynnelsen uten allverden kamptrening, og taklet det utmerket. Det er mye som får meg til å smile når det kommer til diskusjoner om Glimt for tida
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Novi »

Det er sant, det skal han ha creds for. Han har blitt bedre og bedre offensivt, og om Olsen slutter å være primadonna på banen (slik som mot RBK), kan det bli meget bra på venstresiden. Forko trenger ikke å skyte så mye da... ;) De 2 (?) skuddene mot RBK var rimelig ufarlige.
Una mas cerveza.
Post Reply