Spillertråd: Robert Vikestad

Moderators: Sulliken, Larsen

Julie:)
Posts: 671
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:15 am
Location: Bodø

Spillertråd: Robert Vikestad

Post by Julie:) »

Velkommen skal du være! :D

http://www.ab24.no/default.asp?page=534 ... 4,1&lang=1" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by FSHelgeland »

Velkommen Robert, håper virkelig du har nivået inne.
Tippeliga 2015
dani
Posts: 670
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 32 times
Been thanked: 193 times

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by dani »

Nå har virkelig TR vært suksess i år, men syns ikke vi bør gjøre det som en kjennsgjerning å hente spillere fra 2 div.

Husk at både RB og JDS skal ut iløpet av et par år, og vi har Anders og Anders fra før som skal "inn" i laget. Kan bli litt for lite rutine til slutt.
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by Knuta »

Tenkte på det samme. Tror Vikestad holder nivå som Anders Karlsen og er litt dårligere enn Anders Konradsen. Når Glimt har så mange gode egenoppdretta spillere som bare venter på å komme på laget, så er jeg litt forundret over denne signeringen. Men jeg har tatt feil før.
Last edited by FSHelgeland on Mon Aug 25, 2008 3:52 pm, edited 1 time in total.
Reason: Fjernet unødvendig sitering av ovenstående innlegg
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by eidurgud »

Vikestad er vel ving..? :tenk
dani
Posts: 670
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 32 times
Been thanked: 193 times

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by dani »

Nå blir du nok moderert for å sitere det siste innlegget, men, ja. Det positive er jo at det er en kantspiller, så er han forhåpentligvis høyrebent, slik at det er backup/erstatter på sikt for JDS. Er han venstrekant så er det jo meget snodig, ettersom vi har Trond og Stefan der.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by Snorreth »

eidurgud wrote:Vikestad er vel ving..? :tenk
Høyre* væng, trur æ.
Født: 1983-12-15.

EDIT: Svarte banan :@ Så endret jeg fra Venstre til høyre.
Måtte bare sjekke kjapt neste/forrige lagoppstilling Ranheim hadde for å være sikker.
Last edited by Snorreth on Mon Aug 25, 2008 4:19 pm, edited 2 times in total.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by brutus »

På bildet er Vikestad i duell med høyreback Mounir Hamoud, og fører ballen med venstre fot. Mitt råtips er at han er en venstrebeint venstreving. Hilsen Sherlock
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by ecke »

brutus wrote:På bildet er Vikestad i duell med høyreback Mounir Hamoud, og fører ballen med venstre fot. Mitt råtips er at han er en venstrebeint venstreving. Hilsen Sherlock

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 512699.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

"Han er en klassisk venstreving med lavt tyngdepunkt, stor fart og bra innleggsfot. Han har også trent med RBK tidligere, og vært hentet inn til internkamper. "
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by Taskeladdn »

Pjokken er like god med begge føtter mener jeg og huske =)
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by eidurgud »

brutus wrote:På bildet er Vikestad i duell med høyreback Mounir Hamoud, og fører ballen med venstre fot. Mitt råtips er at han er en venstrebeint venstreving. Hilsen Sherlock

Sherlock burde åpne øynene litt. og se ut i den store skumle verden - der hvor Messi og andre venstrebente spillere fint kan bekle høyreving-rollen 8)
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by Taskeladdn »

Forhørte meg litt med en ranheimer...

Vi har fått oss en kjapp venstreving som og har spillt litt på høyre og midtspiss...
Han er vist "Jævli god" på å runde backer og komme til innlegg :p hehe...

Han er veldig treningsvillig og seriøs.. Og han rører ikke alkohol =)
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by poteten »

Veldig bra med konkurranse til TO og JDS!
Kritisk
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by Los-Loco »

dani wrote:Er han venstrekant så er det jo meget snodig, ettersom vi har Trond og Stefan der.
Er ikke snodigere enn det simple faktum at Trond Olsen er et meget hett salgsobjekt. Ni assist, tre mål og ekstrem hurtighet gjør at han helt sikkert er ønsket av større klubber. Når vi i tillegg vet at flere sentrale personer innen Glimt-systemet har satt sine private penger inn for å hente ham tilbake, så trenger man neppe være Einstein for å skjønne at han vil bli solgt til første og beste utenlandske storklubb som legger inn bud!

Da er det helt greit med en backup!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by Glimtfan »

Trond Olsen har nok neppe mye interesse fra utenlandske klubber pr dags dato, han er fortsatt for ustabil. Er vel forsåvidt helt greit at vi henter inn stallfyll, i og med at vi ikke har vesentlig konkurranse på kanten etter at Brenes dro og Hamoud har blitt back.
User avatar
tomzy
Posts: 146
Joined: Fri Apr 22, 2005 9:42 pm

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by tomzy »

Los-Loco wrote:
Er ikke snodigere enn det simple faktum at Trond Olsen er et meget hett salgsobjekt. Ni assist, tre mål og ekstrem hurtighet gjør at han helt sikkert er ønsket av større klubber. Når vi i tillegg vet at flere sentrale personer innen Glimt-systemet har satt sine private penger inn for å hente ham tilbake, så trenger man neppe være Einstein for å skjønne at han vil bli solgt til første og beste utenlandske storklubb som legger inn bud!
Hahaha Utenlandsk storklubb hente Trond Olsen :lol: :lol: :lol: :lol:
Næmmen Gunn-Margit, hva er det du gjør!
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by Knuta »

tomzy wrote: Hahaha Utenlandsk storklubb hente Trond Olsen :lol: :lol: :lol: :lol:
Når en så på Trond sine 'finesser' og 'finter' mot Molde så skjønner jeg din latter Tomzy.
Trond er kun en suksess i Glimt i et 4-3-3 system. I de fleste andre klubber med et annet system ville
han være en fiasko.
Det eneste salgsobjekt som Glimt pr.dato har er Thiago, Mounir, PVR, Londak.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by J I P »

Velkommen Robert

Robert har i dag passert den medisinske testen.
http://www.glimt.no/wips/189056497/modu ... 0artikkel/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article116423.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by Los-Loco »

tomzy wrote: Hahaha Utenlandsk storklubb hente Trond Olsen :lol: :lol: :lol: :lol:
Utenlandsk storklubb var vel kanskje mer ønsketenkning en realisme, men Olsen er uten tvil et interessant objekt for ligaer som Belgia, Østerrike, 2.bundesliga, Skotland m.fl.

At Olsen kun kan fungere i Glimt, er noe VI vet, ikke klubber på vingjakt. Vi skal heller ikke glemme at tross alt er de fleste overgangene innen internasjonal fotball heller mislykkede, de trenger ikke å være mindre lukrativ for salgsklubben for det.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by Knuta »

Los-Loco wrote:[Vi skal heller ikke glemme at tross alt er de fleste overgangene innen internasjonal fotball heller mislykkede, de trenger ikke å være mindre lukrativ for salgsklubben for det.
Godt poeng. Det har vi vel masse eksempler på. I norge kan vel nevnes VIF og RBK og LSK som har de mest klassiske eksempler på feilkjøp.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by Glimtfan »

Vet ikke om jeg er helt enig i at RBK har gjort så veldig mange feilkjøp de siste årene. Det var mange på 90-tallet og tidlig 2000, men synes de har blitt meget dyktige de siste årene. Stoor, Dorsin, Konè og Hirschfeldt har alle blitt solgt videre med fortjeneste. Lago har endelig vist seg frem, mens Jarstein, Traore, Lustig, Demidov, Sappara, Stadsgaard alle ser ut som gode kjøp. Pelu ser ikke helt bra ut, Eguren fikk aldri sjansen, Konan har vært alt for variabel, mens Miller ikke har fått spille nok enda til at man kan dømme. Alt i alt, vil jeg påstå at RBK er dyktige her, spesielt med tanke på at de gjennomgår et generasjonsskifte i laget.

VIF og LSK derimot har gjort mange flere rare kjøp enn gode. Hæstad og Strand var dyre for VIF og har ikke vært gode. Riseth blir vel betalt mest i LSK, men har vært svak og Nordlie "raidet" jo benken til Start.

RBK har egen fullt lønnet speider, det mener jeg er årsaken til at de har blitt dyktige. Andre lag kjøper nå veldig mye etter navn.

"bruttern" tror jeg har vært relativt flink til å se etter spilletyper og jeg tror Vikestad vil bli en bra spiller å ha på benken. Tviler derimot sterkt på at Olsen drar noe sted.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by Larsen »

Nå skled denne tråden vel mye ut i forhold til at det er en spillertråd til mr. Vikestad.

Velkommen til klubben Robert, måtte det bli fruktbart for både deg og klubb!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by Kesseboy »

Vælkømmin te gar's, Robert! No hi e vel vørti så mytty trøndera oppi her at de' bi særvert sodd og einfærøl på spællermøtan. Bi bra ja shø!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by Parelius »

Lykke til Robert! Og måtte Kåre ha like god kontroll som han hadde med Thomas R! :D
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Robert Vikestad

Post by RS2-Gti »

Med økonomien til Glimt har vi ikke råd til å kjøpe de store navnene - det er vel bred enighet om?

Da må vi satse på unge lovende spillere, og jeg ser noen blir frustert over mengden i så måte. Det vi må huske på er selv om alt ligger til rette er det flere som ikke vil lykkes, enn som vil lykkes. Skal vi få frem tre spillere til førsteelveren må vi nok satse hardt på 10. Resten blir alt fra flopper, via 2. og 1. divisjonsmateriale til forsterkninger til andrelaget og andre gode inbyttere.

Dessuten mener jeg at Trond Olsen har nådd sitt toppnivå som fotballspiller. Han mangler rett og slett for mange basisferdigheter til å bli noe særlig bedre. Og han er heller ikke lengre purung og å annse som et talent med utviklingspotensiale. Mulig han kan bli solgt innad i Skandinavia, ellers neppe!

Men velkommen skal du være! Høres ut som om denne spilleren har attributterene som passer inn i Glimt!
Post Reply