Spillertråd: Kwakye Oduro (2009)

Moderators: Sulliken, Larsen

Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Heltenjohn »

ehh.. må man skjønne et system før man begynner å legge inn innenfor 16 meteren og ikke bak mål!? :?
Uansett så har vel (nesten) alle vært kritisk til Oduro, og det med grunn, siden det han har vist oss tidligere og under LSK kampen ikke alltid er å skryte av..
- 3 gule før totalt 90 spilte minutter... hadde det vært pga. stygge/harde taklinger skulle jeg ikke klaget, men det har vært totalt unødvendige kort!
- Innleggskvalitet
- Skuddkvalitet, har vært mye løskrutt og etter min mening kan man skyte fra kanten av 16 m istedenfor å må drible av 2 mann som sjelden går...
- Og så kommer ting som systemet.. samhandling på venstresiden, riktignok gjelder det flere enn Oduro! Løp i bakrom og foran boksen. Men det har jeg tro på at fyrn kan lære med rettledning.

Men!
Målet til Daniel var takket være at Oduro oppfattet situasjonen og var snar med å snappe ballen. Avslutninga kunne vært bedre, men med spilletid og bedre selvtillit kommer kanskje bedre avslutninger? Vi må ikke glemme at TO brente en del 100% sjanser. (Men han skapte mange av dem selv!)

Så jeg vil gjerne gi Oduro flere sjanser da det bor noe i han som kan bli verdifullt!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by dalers »

Du må huske på at Brenes ikke skjønte systemet til Glimt før han havnet i Kongsvinger :P

Dette med systemforståelse tror jeg er en smule misvisende for å kunne spille fotball. Men det er jo blitt brukt i Glimt i tidligere nedrykksesonger....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by ingen87 »

Oduro spilte back før han kom til Glimt? Slik jeg kan se det, virker det som om at han er vant med å legge innleggene høyt i banen, slik som vi ofte ser hos Forko. Jeg håper bare at innleggene blir bedre når han har begynt å finne rollen! 8)
Førr Evig!
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Sven-Rune »

-mens i andre klubber blir spillere suksess umiddelbart :roll:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Mendi »

Cheese Smirnoff wrote:Kan du utdype dette?

Tja, om man har sett kampene så er det vel ikke det store behovet for å få det utdypet. Jeg tenker på episoder med kjeftbruk, stygge taklinger og filming. Gutten har vist manglende disiplin.

Men la nå ikke dette bli en diskusjon for eller mot Oduro. Jeg tror de fleste er inneforstått med at Glimt ikke har råd til å hente etablerte Tippeligaspillere, eller tilsvarende, og derfor må hente spillere billig som kan utvikles og "slipes" til å passe hos oss. Oduro har vist noen små glimt, om man legger godviljen til. Kanskje kan han bli den venstrekanten vi trenger, jeg vil ikke avskrive han enda.

Når det gjelder det med å forstå spillestilen så er jo selvsagt det helt avgjørende. Glimt sin suksess i fjor, og også tidligere suksess, har vært bygd opp rundt meget god samhandling der pasninger slås nesten i blinde fordi man vet at en lagkamerat er på løp. Når en spiller ikke forstår mønsteret faller jo hele greia sammen, og pasningen i blinde blir bare seende dum ut. Derfor må man jobbe med Oduro og gi han tid.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by dalers »

Pasning i blinde? Og så har de de lag der pasningslegger faktisk må løfte hodet et lite sekund før han slår pasningen. DET funker også bra. For det er da flust med lag som har ulike spillemønstre der hvor spilleren må sjekke om spillere er på løp eller ei....

Og jeg mener at en ikke bør undergrave Oduro med å vurdere ham om han forstår et mønster eller ei. Akkurat nå trenger vi noen med løpskraft som faktisk NÅR fram til boksen i det Stensland har slått innlegget :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Cheese Smirnoff »

Mendi wrote:Tja, om man har sett kampene så er det vel ikke det store behovet for å få det utdypet. Jeg tenker på episoder med kjeftbruk, stygge taklinger og filming. Gutten har vist manglende disiplin.
Mot medspillere? :roll:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Mendi »

Cheese Smirnoff wrote:Mot medspillere? :roll:
Ja, det også. Det er jo ikke noe revolusjonerende i seg selv, men det har kommet etter episoder der han selv åpenbart var den som gjorde feil.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Cheese Smirnoff »

Stygge taklinger og filming mot medspillere? :wink:

Men dette med kjeftbruk etter egne feil er han ikke ensom om å gjøre på Glimt. Det er ikke mange kampene siden man tydelig kunne lese leppene til Mounir etter han selv hadde gjort en feil, men allikevel ba en medspiller dra til en eller annen plass.

Kritikken mot Oduro er helt fullstendig latterlig, og jeg skjønner ikke hvorfor han er en av dem som får mest pes. I mitt hode er det rimelig å kritisere dem som faktisk har i oppgave å dra lasset, ikke nyinnkjøpte venstrebacker fra Beveren!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Rodriques2 »

Jeg sitter igjen med flere positive inntrykk, enn negative. Oduro har for meg vist innsatsvilje, fart, teknikk ( til tider ) og en "ikke-gi-opp"-mentalitet når det kommer til å forsøke å forsere, drible og skyte. Jeg liker det.

Håper han får tid, blir satset på, for et forsøk. Slike ting er svært viktige for angrepsspillere, og kan være avgjørende i form av hvilken grad de presterer over tid eller ikke. Fart på kantene er noe av det viktigste i en ren 4-3-3, og med Stensland og Oduro så vi i det minste noen glimt av dette.
lars_e
Posts: 75
Joined: Sat Dec 20, 2008 10:05 pm
Location: Trondheim
Contact:

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by lars_e »

Flere enn meg som ser kampen på TV2? Kommentatoren sa at Oduro kom fra tredjedivisjon i Serbia! Stemmer dette, eller er det bare nok et eksempel på at TV2 har elendige kommentatorer? Han roter med navnene til både Thiago og Stig Johansen.. :?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by eidurgud »

Han spilte for FK Radnički Kragujevac, som er i serbisk 3. divisjon nå..
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Kesseboy »

Skulle hørt på VGLive, du. Odoro, Uduru, Udoru, Urudo og jeg tror kanskje de har brukt opp alle variantene. Bärengrub er heller ikke helt enkel, og Thiago heter Thieeeeego.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by PEMA »

Kjenner ikke glimt igjen fra 1.omgang. dette er faktisk ikke ille!
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Heltenjohn »

Thiago MaRRRtins, Stig Mathisen...
Det er underholdning å høre på kommentatorer, helt til de blir irritable=)
lars_e
Posts: 75
Joined: Sat Dec 20, 2008 10:05 pm
Location: Trondheim
Contact:

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by lars_e »

Haha, sant! :D For ikke å snakke om møringen (?) som kommenterer hjemmekampene våre. "Og der spelar Berg badlen til Stig Johansen, nei Thiego Martins, nei Rønning, nei Bärengrub, nei Londak, Olsen, Sørensen ja!" :lol:
Last edited by liverglimt on Fri Jun 26, 2009 3:46 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
User avatar
maud
Posts: 332
Joined: Sat Apr 23, 2005 5:19 pm
Location: Valnesfjord

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by maud »

Hva står det i AN om Oduro i dag? får ikke lest papirutgaven.
FØRR EVIG
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by dalers »

At Bodø er en lite skitby hvor det er vanskelig å trives :wink:

Og at Oduro har hatt problemer med stilen til Glimt, men at han nå tror det løsner...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
maud
Posts: 332
Joined: Sat Apr 23, 2005 5:19 pm
Location: Valnesfjord

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by maud »

HEHEHEHE ok. takk
FØRR EVIG
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Snorreth »

Han trener på avslutninger og innlegg.
Savner sin mor, fornøyd med Forko. Kort fortalt et lite portrettintervju for de 6 første månedene.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Johansen »

dalers wrote:At Bodø er en lite skitby hvor det er vanskelig å trives :wink:

Eller bare at enkelte Bodøværinger er så inkompitente og lite kreativ at det blir en skitby i demmes øyne?
Alt skal serveres på gullfat men skjelden er man fornøyd.
(Nei den var ikke rettet mot deg Dalers, bare en lite kommentar)
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 37 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Janco »

Snorreth wrote:Han trener på avslutninger og innlegg.
-Ja for det beste innlegget hittil var det i avisa :wink:

Mvh Janco 8)
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by tomath »

Er det noen som vet hvor lenge Oduro er ute? Jeg synes det er har vært merkelig dårlig informasjon om dette med tanke på at han var i ferd med å spille seg inn på laget før han ble skadet. Eller er det bare jeg som ikke har fulgt godt nok med?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by eidurgud »

Han er da ikke skadd..? :tenk
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Nilzo »

Er kun Kolstad som er skadd, såvitt jeg vet.. Er vell det som er konsekvensen av å ha en tilnærmet skadefri tropp, at noen må være igjen.
Post Reply