Spillertråd: Kwakye Oduro (2009)

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by tomath »

Aha, ok. Overraskende at han ikke en gang er på benken da. Men har han vært skadet eller er det jeg som har blingset helt?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by eidurgud »

Han har vært skadd, det stemmer - så du har ikke vært helt på jordet :wink:
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Vegard »

Et gedigent bomkjøp...
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Ville Lehtinen »

Jeg lurer på om det er nervøsitet eller faktisk manglende grunnferdigheter med ball som gjør at Oduro ser så klumsete ut? Uansett, om han skal fortsette i Glimt må han snarest lære seg å kontrollere temperamentet sitt.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Taskeladdn »

Vegard wrote:Et gedigent bomkjøp...
Næsj.. Jeg gir han et år til..
Har sett Trond Olsen mye værre enn hva jeg har sett Oduro..

Hvis man får roa ned temperamanget litt + han får litt mere tid på å sette seg inn i det taktiske så trur jeg han kan klare å prege tippeligaen i fremtiden =)
Pirlo
Posts: 99
Joined: Wed Apr 15, 2009 12:12 pm

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Pirlo »

Oduro er inget bomkjøp enda. Gutten er ung og har fart og teknikk. Det er allerede nok til å utkonkurere spillere som Sørensen og Ludvigsen. Gi han en sjanse. Ny spillestil, språk og kultur gjør det vanskelig. Men jeg må si jeg er bekymret for temperamentet hans. Vi må få bøyd det over til noe konstruktivt istedet (Rooney, Runar Berg etc)

Ser for meg han kan bli en bra spiller i Tippeligaen, men det spørs. Skal han ekskluderes i Glimts spillertropp blir det jo vanskelig.............

Vi har sett tilfeller før.
sleivspark
Posts: 27
Joined: Thu Mar 27, 2008 12:27 pm

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by sleivspark »

http://www.an.no/glimt/article4671018.ece

....noe som frigjør lønnsmidler for å kunne beholde Stig?
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by mortsto »

Klokt valg. Oduro har nok ikke funnet seg til rette verken sosialt eller fotballmessig i Bodø. Hadde håpet at en vinter til kunnet gjort ham bedre, men samtidig har jeg utrolig vanskelig for å godta hans temperament og tøvfakter. Lykke til videre.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by FSHelgeland »

Lykke til videre, synd du ikke fikk vist om det bodde mer i deg. Samtidig er det vel bra at Glimt får slanket stallen.
Tippeliga 2015
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Snorreth »

Med de uttalelsene han ga til fvn.no syntes jeg det var greit at han dro.
Men synd han ikke ble noe større enn en råtass i klubben. Hadde troen...
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by G-s-enz »

Kordan uttalelsa?

Anyways ikke nå stort tap for Glimt bortsett fra at det ikke er en eneste rein venstreving i klubben, hvertfall med venstrefot, finnes det noen på B-laget som kan ta steget?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Snorreth »

fvn.no wrote:Den belgiske kantspilleren som signerte for tre år med Bodø/Glimt før sesongstart, reiser nå hjem til Belgia, etter å ha blitt enig med klubben om å terminere kontrakten.

...

- Jeg vil ikke være her mer. Jeg trives ikke i byen, og heller ikke i laget. Det var en stor feil av meg å signere med Bodø/Glimt, forteller Oduro.

...

Bodø/Glimt-trener Kåre Ingebrigtsen forklarer Glimt-floppen slik:

- Oduro var god på prøvespill hos oss, og vi ga han kontrakt. Siden har det vært en helt annen Akwasi vi har sett her. Han har rett og slett ikke prestert godt nok, forklarer han.

Følte seg alene
Belgieren på sin side forklarer misnøyen sin i Bodø/Glimt med at han aldri følte seg ordentlig velkommen i klubben.

...

Konfrontert med Oduros uttalelser, svarer Ingebrigtsen følgende:
- Akwasi virket sosial og utadvendt da han var her på prøve. Siden da har han ikke vist særlig initiativ til å ha kontakt med de andre i spillergruppa. Spillere gir deg kontakt hvis du viser at du selv er interessert i å ha det, forteller han.

Oduro tror neppe at han kommer til å spille fotball i Norge etter mareritt-året i Bodø/Glimt.
- Jeg kommer nok ikke til å spille mer i Norge. Neste gang jeg signerer for en klubb, kommer jeg til å snakke med alle for å forsikre meg om hva jeg går til. Det gjorde jeg ikke før jeg signerte her, avslutter belgieren.
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article154246.ece
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by BoForPres »

Ooo jul med din glede..fantastiske og forventet. Vet nada niks om gutten, men så han i borgertoget og da så han heeeelt bortkommen. Han går inn i Glimt historien som Anthony Gregory nr 2!
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by RS2-Gti »

Haha - Boforpres :) Helt enig :)
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Glimtfan »

Helt riktig at Oduro forsvinner, nå sparer vi lønn og får vekk en spiller som ikke er spesielt ung og som ikke har kvalitetene som kreves. MEN, det "bruttern" sier om sosial kontakt er TULL OG TØYS og et faresignal.
Integrering av spillere krever at KLUBBEN og eksisterende spiller tar initativ og hjelper den nye spilleren med å bli sosialisert og tatt inn i varmen. At alt skal overlates til spilleren, spesielt når han kommer fra Belgia, er helt idiotisk. Her blir jeg nesten skremt av Ingebrigtsen, dette vitner om total mangel på kunnskap vedrørende integrering av nye spillere.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Los-Loco »

Hmmm...

Slik situasjonen er så var vel dette det rette. Men jeg synes det Oduro sier gir grunn til en viss bekymring for hvordan vi behandler spillerne våre. I Glimt har vi nokså dårlige erfaringer med utlendinger, vi har hatt en del opp igjennom årene, og Londak er vel den første som vi kan si (så langt) er en ubetinget suksess. Vi vet jo at for å prestere i en lagspill, så er det viktig at enkeltspillere fungerer inn i gruppa også sosialt. Brenes og Miller fikk for eksempel ikke tilbud om skikkelig språkopplæring før langt inn i 2006, og det på tross av at de ikke engang var særlig gode i engelsk. Vi har jo ofte sett Martins formsvikt i sammenheng med tidspunktet han skrev ny kontrakt. Men det stemmer heller ikke så verst med tidspunktet de to andre sør-amerikanerne forsvant ut av klubben.

Er det slik at vi har for dårlig system for oppfølging av internasjonale spillere, og kanskje får for lite ut av potensialet dere på grunn av dette? Jeg synes uansett at det er trist at Oduro føler det slik når han nå forlater klubben, uavhengig av om han har prestert eller ikke. Det er ikke god reklame for andre utlendinger som vurderer å ta sjansen på å flytte til "ødemarka" nord for polarsirkelen.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Glimtfan »

Jeg føler meg rimelig sikker at det for lite fokus på det sosiale ved kjøpe av utenlandske spillere i Glimt. Jeg mener utalelsene fra Ingebrigtsen er skremmende og vitner om total ansvarfraskrivelse. For at en spiller skal gå inn i et godt kollektiv, er det naturlig at man aktivt hjelper til med å få spillerne inn i kollektivet. At utenlandske spillere kan få en psykisk "smekk" etter flytting til nytt land, er ikke overraskende og det må Glimt og andre være forberedt på. På dette feltet er Glimt amatører, men de er langt fra den eneste klubben som sliter på området. Selv RBK har langt igjen på dette området.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Kesseboy »

Har tidligere latt meg forbause over fotballens lemfeldige omgang med elementær pedagogikk og psykologi, og kan gjerne gjøre det igjen. Jeg skjønner ikke at en trener i en norsk klubb, som rår over ei spillergruppe på 20-25 spillere, ikke kan opprettholde en jevnlig dialog med alle gjennom et helt år når jeg som lærer (uten sammenlikning for øvrig) klarer å ha en sånn dialog med størsteparten av 80-120 elever som jeg ser maks fem timer i uka.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Mr.North »

Los-Loco wrote:Det er ikke god reklame for andre utlendinger som vurderer å ta sjansen på å flytte til "ødemarka" nord for polarsirkelen.
I Tromsø har vi jo hatt en hel del utlendinger opp gjennom årene, og det er ikke mange av de som har sagt at de ikke har funnet seg til rette i klubben og i byen, sosialt sett. Riktignok dro senest nå i sommer Douglas Sequeira fra TIL fordi kona hans ikke klarte å skaffe seg venner her og holdt seg for seg selv, men selv har han ikke sagt ett negativt ord om oppholdet sitt. Vet jo selvsagt ikke noe særlig om hvordan ståa er rundt slike ting i Bodø, men ut fra disse uttalelsene fra denne Oduro-eller-hva-han-nå-heter(ser at det fortsatt skrives ulike navn på fyren..) og på uttalelser fra Ingebrigtsen så ser det jo ut til at det er problemer i Glimt på det området også. Men det er klart, er spilleren for dårlig til å få spille, så tror jeg misnøyen vokser fortere hos en utlending enn hos en norsk spiller på ett norskt lag. Mulig det er en del syt på han, og at Ingebrigtsen svarer litt spisst pga det, selv om også han muligens tar hardt i enkelte steder.

Tror forøvrig dere Glimt-supportere skal gjøre som "BoForPres", prise dere lykkelige over at dere er kvitt denne spilleren. Hva har han egentlig prestert for laget?
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by MhepA »

Jeg synes Oduro virker mildt sagt dum både på og utenfor banen. Helt håpløs på uttalelser i media og klarer bestandig å snakke på seg gult kort på banen. Vi trenger på ingen måte en slik spiller og som Kåre sier, de så en helt annen type spiller når han var her på prøvespill.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Glimtfan »

At han ikke har spilt godt stemmer. Det kan også godt være at han har hatt en uheldig væremåte rent sosialt, men det er egentlig irrelevant, hvis Ingebrigtsens utalelser er "standarden" på hvordan Glimt ser på sin oppgave i forhold til nye spillere og da spesielt utenlandske spillere, da bør klubben sette seg ned og gjøre STORE endringer. Utenlandske spillere er og vil bli en viktig tilvekst, da må man også jobbe for å få dem sosialisert, det skal ikke være den nye spillerens ansvar alene.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by bjornage »

Ut i fra det jeg har sett av han var det nok riktig å la han gå, men det er samtidig synd om det han sier om miljøet i klubben stemmer. Det er nok uansett ikke lett som utlending å flytte til norge, og da særlig når man ikke får spille. Får bare håpe at vi endelig klarer å finne den Olsen-erstatteren vi lenge har vært ute etter, enten det er fra egen stall eller utenfra.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Crazy horse »

Når man holder på å slanke stallen, så er helt klart Oduro en av de første jeg ville ha kicket ut.
Fotball er nesten alltid morsomt
planekiller
Posts: 8
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:53 am
Location: Jessheim
Contact:

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by planekiller »

Godt at Oduro nå forsvinner. Har aldri hatt sansen for han. Han er kjemperask men når du ikke kan drible deg forbi en spiller så sliter du som kantspiller. Ei heller kunne han ikke legge innlegg.

Kim-...
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Ville Lehtinen »

Oduro står oppført med to målgivende på AN live. Litt har han da fått utrettet!
Post Reply