Spillertråd: Kwakye Oduro (2009)

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 37 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Janco »

Som Kåre sier på TV2 til at Oduro ikke er med til La manga:

-Ja det er jo ikke alt man treng å vise fram til de andre som er her nede :lol:

Synes det høres meeeeeget lovende ut asså 8)
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by dalers »

Navn: Kwakye Oduro.
Kalles: Akwasi
Alder: 22
Født: Tyskland av Ghanesiske foreldre.
Oppvokst: Belgia
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by eidurgud »

Ghana var det, ja.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Frodo Baggins »

Selv om mange her inne ser positive tegn av Oduro, så er vel konklusjonen at ut fra det jeg har sett av han så må han betegnes som er flopp hittil..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Kesseboy »

Hittil er han ikke noen suksess, nei, på ingen måte. Han har tydeligvis tempo og eksplosivitet inne, og det sies at han har en skuddfot av det delikate slaget. Men ingenting av det hjelper stort, hvis han ikke greier å finne seg en plass i systemet, ikke greier tilpasse seg medspillere, etc. Vil ikke avskrive ham ennå, men han har ikke vært noen åpenbaring.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by FSHelgeland »

Tror nok Oduro trenger mere tid for å bli en habil spiller for oss. At potensialet er der er det vel ikke mye tvil om. Før Oduro kom til Glimt så spilte han venstreback i Belgisk fotball og skal nå både spille seg inn i en ny posisjon og samtidig gjøre seg kjent med en annen klubb og en annen fotballkultur.
Tippeliga 2015
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Cheese Smirnoff »

Og man integrerer ikke en spiller med å ønske å lynsje han fordi han ikke har prestert i de 40 minuttene han har spilt så langt i år. Oduro har kontrakt med Glimt og det er i alles interesse at han lykkes her.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Glenn P »

Oduro kan ikke forventes å prestere når resten av Glimt-laget har sesongens dårligste andre omgang offensivt...
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by eidurgud »

Cheese Smirnoff wrote:med å ønske å lynsje han
Hvem har lynsja Oduro?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg prøvde meg på en sånn frekk liten "på kanten"-ting...
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
planekiller
Posts: 8
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:53 am
Location: Jessheim
Contact:

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by planekiller »

Dette her må være Bodø/Glimts dårligste anskaffelse av en spiller. Mulig han har vært god og ja jeg klarer å se at han har tendenser til å kunne være god. Hittil i år synes jeg han løper som en *snip* er livredd for ballen og når han først får den så sysler han den over sidelinjen. Vil ikke se han på banen mer i år. Ta vil jeg heller at Ludde får løpe seg ned i kjelleren hver kamp slik at formen hans blir enda bedre. Kjenner jeg blir irritert når han kommer på banen.
Last edited by Kesseboy on Sun May 24, 2009 7:05 pm, edited 1 time in total.
Reason: Den type ting vil vi helst ikke se her, takk.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Larsen »

Oduro ble ikke kjøpt som en forsterkning, men som et utviklingsprosjekt.

At han har fått sjansen tidligere enn planlagt fordi de som skulle prestere ikke har greid det, er ikke hans eller Brutterns feil.

Så vil det vise seg da, hvorvidt man klarer å lære Oduro å spille fotball.

EDIT:

Det er forøvrig en utakknemmelig jobb å skulle overbevise som ving i et lag som knapt fungerer.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Sulliken »

Syns han var bedre i 2 omg enn det Ludde var i 1. omg.

Han gjør noen viktige defansive involveringer, og på 1-0 gjør han en viktig gjennvinning i Starts felt. Bare synd derek ikke er med på den.

Å slakte oduro etter denne kampen blir helt feil. Det var MANGE som var mye værre. Og han er jo faktisk back, ikke ving, så han må, som Larsen sier, utvikles.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
planekiller
Posts: 8
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:53 am
Location: Jessheim
Contact:

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by planekiller »

Jeg har sett samtlige kamper av glimt i år. I de kampene oduro har kommet inn så synes jeg han ikke har gjort noe som helst fornuftig. Så det er ikke bare på grunnlag av denne kampen jeg reagerer på prestasjonen hans, det er en totalvurdering jeg har fra alt det jeg har sett fra han i år. Men jeg er enig at alle fortjener ris på lanken etter dagens prestasjon.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Sulliken »

Jeg har da for svingende sett alle kampene jeg og. Og jeg er mener han er uferdig. Skal du slakte noen, så ligger vel Thomas Rønning lagelig til for hugg. DET er en spiller som gjennomført har vært den dårligste på Glimt så langt i år.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by MhepA »

Thomas Rønning var ikke i nærheten av å utkonkurere Birkir Bjarnason i fjor. Nå ser vi hvorfor. Jeg synes han spilte årsbeste mot Aalesund, da var han en av de minst gode på Glimt, men var heldig og fikk et mål som burde vært annulert (sånn som jeg ser det). Der håper jeg virkelig Glimt får inn en real utfordrer. Tipper det er bedre med Konradsen på den plassen enn Rønning. Synes heller ikke Ludvigsen har vært god i år, det må jeg ærlig innrømme. Derek fortsetter der han var i fjor med laber innsats, men tidvis fint spill. I år synes jeg ikke han har vært god på dødballene han har lagt stort sett. Nei, vi mangler presisjon og fart i dette laget. Runar Berg har en av delene, resten har også en av delene eller ingen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Johansen »

Nå fikk vil vel Oduro gratis?

Jeg mener å at mannen må få tid på seg.
Å som nevnt før i tråden er jeg mye mere skuffa over indreløper Rønning. Han har tatt noen gigantiske steg tilbake.
User avatar
Pudde
Posts: 131
Joined: Mon Aug 15, 2005 11:02 pm
Location: Rognan

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Pudde »

Oduro virket meget spennende når han prøvespilte, men nå virker det som en panikk-signering. Han har kanskje fart og finter, men han eier ikke et fnugg av fotballtaktiske ferdigheter. Noen må da være i stand til å forklare ham at når Runar får ballen så skal han starte!!!!!!! Eventuelt lage en DVD med alle gjennombruddspaningene Trond fikk servert på Gullfat i fjor. Kanskje han da skjønner hva jobben hans er.
DET ER BEDRE Å KOMME I ANDRE ENN Å GÅ I SEG SELV
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by FSHelgeland »

Oduro er neppe innkjøpt for å styrke laget denne sesongen. Gutten må få tid, han har ferdigheter med og uten ball. Han trenger bare tid til å lære seg hvordan vi spiller fotball, med mindre han er steike dum så klarer han også det. Håper han skal ta noen steg i løpet av sesongen, da kan vi kanskje se en Oduro neste sesong som er en nyttig tilvekst i laget.
Tippeliga 2015
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by dalers »

Tar debatten i rett tråd
Mendi wrote:Oduro har jo vært intet mindre enn en katastrofe i sine tidligere opptredener, så trenerne har vel hatt all mulig grunn til å være skeptiske til å bruke han.
Jeg mener ikke Oduro har vært outstanding. Han har ikke spilt MYE i vår og vi HAR sett glimt av at han våger. Han har ikke imponert bortsett fra på trening og litt i treningskamper. Men likevel er jeg ikke i tvil om at vi framover får mer igjen av å ha Oduro på kanten enn Ludde.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Mendi »

Det er jeg enig i. Han har fysiske forutsetninger og viser tidvis små glimt av at det kan bo noe i han. Som jeg også skrev så er jeg ikke tilhenger av å avskrive han. Å satse på han og Stensland på hver sin ving for å dyrke frem den spillestilen vi egentlig ønsker å ha kan godt være en god tanke.

Jeg bare ønsker å påpeke at Oduro faktisk HAR vært jævlig dårlig og til tider levert en flau opptreden overfor motspillere, medspillere og dommere. At han kan slipes til å bli en god spiller er likevel godt mulig, men de som ikke har noe som helst tro på han etter å ha sett innhoppene før LSK-kampen har god grunn til det.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Cheese Smirnoff »

Mendi wrote:Jeg bare ønsker å påpeke at Oduro faktisk HAR vært jævlig dårlig og til tider levert en flau opptreden overfor motspillere, medspillere og dommere.
Kan du utdype dette?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by ingen87 »

En ting jeg lurer litt på, hvorfor får han ALDRI vinklet innleggene sine??
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Boombadila »

Tja, hvem skal han vinkle dem til? :wink:

Men skjønner hva du mener, men det gjelder egentlig hele laget så vidt jeg har sett i år, innleggene har generellt sett ikke hatt den kvaliteten som har vært ønskelig.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by ingen87 »

Slik som mot Lillestrøm, da skjer det ofte at han runder backen, og får ballen perfekt ned mot dødlinja. Selve innlegget går skummelt mye rett frem, det er liksom ikke i nett-taket innleggene havner, men gjerne langt opp i stillasjet på Rimibygget. Kan bli frustrerende, for det var ikke bare nå mot Lillestrøm at dette skjedde. Som pappa sa; "Han skulle værtmidtspiss, da han bare kan skyte rett frem uansett".. Dette er nok noe som forhåpentligvis kommer etterhvert som han skjønner systemet! :)
Førr Evig!
Post Reply