Spillertråd: Daniel Berntsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Crazy horse »

Bjørn Tore Hansen sier jo at ryktet høres vel dramatisk ut, så da må han da vel mene at det ikke er noe i det ryktet? Daniel var ikke en av banens beste i kveld, etter min mening, han var rett og slett den beste. En fantastisk spiller som minner meg om Runar Berg i måten han går rundt med ballen på og leter etter alternativer. Har også gode pasninger, og er enda altfor ung til å forlate Glimt. Skjer det blir jeg jævlig trist, verre enn når Konradsen dro.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Vegard »

Boombadila wrote:Kanskje Wenger betaler for han?
Du er inne på noe. Sogndal har uttalt at de ikke selger juvelen Hovland til en norsk klubb. Glimt bør gjøre det samme.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Cheese Smirnoff »

Andre rykter i samme sak handler om at Bodø/Glimt, eller Nordlandsglimt, som eier spillerne, ikke får noen penger for Daniel fordi spillerne etter sigende skal ha en såkalt deltidskontrakt med klubben.
Dette hadde vært skandaløst! :shock:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by tomath »

Utilgivelig av både Glimt, Berntsen og RBK om det stemmer.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glimtfan »

Cheese Smirnoff wrote:
Andre rykter i samme sak handler om at Bodø/Glimt, eller Nordlandsglimt, som eier spillerne, ikke får noen penger for Daniel fordi spillerne etter sigende skal ha en såkalt deltidskontrakt med klubben.
Dette hadde vært skandaløst! :shock:
Det er bare tøv. Berntsen har kontrakt ut 2012 og må kjøpes ut.

Er selvfølgelig en skandale om Glimt/Nordlandsglimt selger Berntsen i overgangsvinduet nå, vi bør klare opprykk, men har ikke nubbesjangs uten Berntsen, da betyr 2,3,4,5-6 millioner svært lite.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Vegard »

tomath wrote:Utilgivelig av både Glimt, Berntsen og RBK om det stemmer.
Av RBK? :wink:
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Mjh »

Hvis det er i det hele tatt noe galt med kontrakten til Berntsen, vil det være en skandale uten like... Alt hittil har sagt at Berntsen på linje med Ruben Want og en til fikk proff-kontrakt.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by bjornage »

Arntzen har vel ikke for vane til å fare med tøv, hadde det vært i en tilfeldigvis nyhetsartikkel ville jeg ikke brydd meg noe særlig men B.A. er mer troverdig enn som så. Akkurat i dette tilfellet håper jeg det bare er tøv, for hvis Berntsen drar til uka mister jeg all tiltro til ledelsen i Glimt.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glimtfan »

Det jeg sier er tøv er dette med kontrakten, det indikerer vel også Arntzen. Berntsen måtte signere kontrakt for å få spille mer enn 5 kamper og har kontrakt ut 2012. Meg bekjent så finnes det ingen form for deltidskontrakt som gjør at klubbene ikke sitter med rettighetene på spilleren, så dette anser jeg som tøv.

At det er rykter om overgang til RBK er ikke overraskende og kan dessverre være troverdige, men skandaløst om klubben finner på å selge nå.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by mortsto »

Deltidskontrakt som gjør at en ikke får penger? For noe tull. Da må han jo ihvertfall fullføre den tida han har. Synes forsåvidt det er bra med ambisiøse unggutter i Glimt, men muligheten for å spille Tippeliga i Bodø neste år er jo absolutt til stede, og DB er bare 18 år. Hva med å holde hodet litt kaldt? Med fast plass og godt spill på laget neste år, så bør jo mulighetene og tilbudene stå i kø.
Hvis RBK kommer med et tilbud som er for godt til å avslå, håper jeg allikevel vi beholder ham ut året. :(
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Cheese Smirnoff »

Berntsen har spilt en halv sesong på nest øverste nivå for Bodø/Glimt. Hvorfor i huleste heite han skal dra i dette vinduet skjønner jeg ikke. Han kan ha klippekort for Bodø/Glimt i Tippeligaen til neste år, og rykker ikke klubben opp får han dra i vinter uansett. Eneste grunnen for å dra til Rosenborg nå er penger. Og gutten er 18 år. :roll:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Boombadila »

Han er vel Homo economicus i så tilfelle?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Cheese Smirnoff »

Homo idioticus hvis ryktene stemmer.

Skjønner ikke hvorfor RBK skulle punge ut mange millioner for nok en urutinert unggutt nå. Hele saken virker merkelig.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by RaymondEngmark »

Slik ødelegger nattesøvnen, for som sagt så bruker ikke Arntzen å fare med tøv! Men samtidig var det et par rykter rundt Kåre som aldri ble virkelighet. Men på generellt grunnlag syntes jeg det er ødeleggende for klubben at Glimt ikke legger ryktene død umiddelbart dersom de nekter å selge gutten.

Får vondt i meg når jeg tenker på det faktum at vi på ny blir farmerklubb for RBK, og Glimt aldri får nytt godt av det fulle potensialet til spillerene. Men dersom Berntsen går nå, så syntes jeg jammen ikke han har mye hjerte i Glimt!! Han har spillt en halv sesong i klubben, det bør være mulig å vente litt til.

Men igjen; dersom ikke Glimt rykker opp, så blir det vanskeligere å klandre gutten. Denne situasjonen blir litt annerledes enn Konradsen. Han var en spiller som måtte komme seg bort fra Adecco for å fortsette utviklingen. Det må enda ikke Berntsen.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by mortsto »

Enig med Cheese. De stiller sannsynligvis med midtbanetrioen Henriksen-Issah-Svensson i morgen, og et kjøp av DB på sikt skjønner jeg, men at han skal gå inn her og styrke laget allerede i høst tviler jeg på.
Håper noen her inne får papirAN på trappa snart. :D
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Mjh »

Har lest nettutgaven.. Den sier ingenting om Berntsen-ryktene. Berntsen ble intervjuet, men snakket kun om kampen og hvordan han trives med en endring i taktikken etter pause.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Ville Lehtinen »

Da det stormet som verst rundt Glimt med lønnsutbetalingene i fjor husket jeg at BørreA la ut en liten sak som sa at ryktene sa at Glimt kom til å ta turen til skifteretten dagen etter. Jeg hadde vondt i magen og sov dårlig den natta, men heldigvis viste ikke ryktene seg å være sann dagen etter. Håper det er tilfellet i denne saken også, for det som blir beskrevet her er katastrofalt amatørmessig i reneste Ernst Pedersen-stil.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by ecke »

Berntsen har fortsatt mye å lære og spilletid i Bodø/Glimt er den beste måten å gjøre det på. Hans første omgang mot Hødd var ikke bra. Thomas Rønning gjorde dybdeløpene i 2. omgang som verken han eller Berntsen klarte i første omgang. Berntsen må heller ikke bruke tid og krefter på å hente ballen hos oss CBerg, men bruke dem defensivt når det trengs. Det gjorde han for lite (sammen med JJo). I andre omgang var Berntsen tilbake i sitt flotte driv.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by bjornage »

Intet nytt om Berntsen i dagens AN, annet enn at han var fornøyd med at han fikk spille drømmerollen i andre omgang - noe jeg tror vi alle kan være enige om!
User avatar
Bastard
Posts: 71
Joined: Wed Jan 16, 2008 5:34 pm
Location: boooodøøøø

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Bastard »

Om Berntsen blir igjen ved overgangsvinduet. Så mener jeg de må tilby 5 års kontrakt på MINST!!! 2 mill + drakt nr 7 :)
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Masinga »

Glimt må legge denne saken død, en gang for alle! Berntsen skal være i klubben ut denne sesongen, sikre opprykk og fortsette i Glimt lenge. Helt til Barcelona banker på døren og legger 300 mill. norske kroner på bordet.
Masinga
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Knuta »

Bastard wrote:Om Berntsen blir igjen ved overgangsvinduet. Så mener jeg de må tilby 5 års kontrakt på MINST!!! 2 mill + drakt nr 7 :)
Mener du 2 mill totalt, altså 400.000 pr år, eller 2 mill i året?.
I enklete tilfeller med supertalenter som Konradsen, Bertnsen osv er Glimt nødt til å strekke seg lønnsmessig og sørge for lange kontrakter. Jeg mener det samme må skje med Robertsen og Viljar. Her er det noe stort på gang, men mye avhenger om vi rykker opp. Føler at denne sesongen er utrolig viktig.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Novi »

Gutten har da ikke prestert på toppnivå over lengre tid, så det er ennå godt mulig at han stagnerer (som så mange andre spillere før ham). Å tilby ham millionlønn høres for meg ufattelig teit ut, og et tilbakesteg for det arbeidet Glimt har gjort de siste par årene. Man må jobbe ut ifra at spilleren blir, og legge til rette for at han kan få et stigende utvikling. Det vil han ha alle muligheter til med Glimt i TL, men ikke så mye i Adecco. Så der ligger også nøkkelen til Berntsen-kontrakt, ikke i pengesum eller draktnummer.
Una mas cerveza.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Trapattoni »

Veldig enig med siste taler her.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Frodo Baggins »

"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Post Reply