Spillertråd: Daniel Berntsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Trapattoni »

enig med bjornage her. Rykker ikke Glimt opp i år, så er det fullt forståelig om Berntsen velger Tippeliga et annet sted. Så god er han allerede.

Men er Berntsen smart, så drar han ikke i dette vinduet. Glimt er så nær en flytsone klubben ikke har vært i på lenge. Sjansene for opprykk er faktisk ganske gode. Og spiller Glimt i Tippeligaen 2012 vet Berntsen at han vil ha en sentral rolle i laget. Mye av spillet i Glimt vil være bygget opp rundt ham. Bedre utvikling kan ikke en 19-åring få.

Såfremt det ikke dukker opp et fantasibud, så bør ikke Glimt selge i dette vinduet. Jeg tror det er lenge til det blir så "enkelt" å rykke opp fra Adecco som i år. Glimt kan klare det. Men da må ikke klubbens juvel selges midt i sesongen. Det vil ikke bare ødelegge rent sportslig, det vil også være et slag i fleisen på den gryende optimismen jeg føler er i ferd med å sige inn over byen nå.

Altså - selg i neste vindu om Glimt fortsatt har Adecco-status da. Ikke før.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Vegard »

Fra 1997 til 2010 hadde lag nummer tre i Adecco/1.divisjon muligheten til å rykke opp. Nåløyet i 2011 med kun to lag på direkte opprykk gjør det langt vanskligere. At Glimt i tillegg må kjempe med lag som SF, Hønefoss, Hamkam, Bryne og Ranheim gjør det enda vanskligere å bli blant de to beste.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Trapattoni »

Poenget mitt er at ingen av de lagene du her nevner holder et spesielt høyt nivå. Slik Glimt nå ligger plassert har de alle muligheter. Vi har nesten alltid hatt to lag som klart har skilt seg ut fra resten i toppen. Det har vi ikke i år. Tror det blir lenge til neste gang.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glimtfan »

Det er vel omtrent umulig å si hva som er best for utviklingen til Berntsen, men jeg håper virkelig han blir i Glimt og bidrar til at vi rykker opp. Vi bør rykke opp basert på ressurser og kvaliteten på våre konkurrenter.
Rykker vi ikke opp i år, så regner jeg med at Berntsen forsvinner, så god fremstår han.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by mortsto »

Enig med Trappatoni. Selv om det bare er to plasser, er kvaliteten i år som i fjor, ganske laber. Når en tenker på at lagene som rykket ned, i likhet med oss, fikk en svært trøblete start, og dermed ikke fikk noe forsprang, taler også det til vår fordel. Om vi synes det er tungt å skulle kjempe mot nyopprykkede og økonomisk skakkjørte Kamma, eller et bydelslag fra Trondheim som måtte skifte ut halve stallen fra i fjor og som heller ikke har tilskuere eller penger, så blir det ikke lettere om vi neste år må måle krefter mot mot lag som Start, Sogndal eller Odd.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Vegard »

Trapattoni wrote:Vi har nesten alltid hatt to lag som klart har skilt seg ut fra resten i toppen.
Der har du et poeng. Uansett, håper Glimt beholder Berntsen.
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by brawno »

Tror Berntsen er mer enn klar for spill i tippeligaen, tror han bare blir dårligere av å spille ut sesongen med tempoet i adeccoligaen. Agenten nevner skandinaviske toppklubber, lurer på hvem det dreier seg om. Men har forstått det slik at Berntsen bare er på ungdomskontrakt i Glimt, er det bare ungdomsskompensasjonen en ny klubb må ut med da?
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by mortsto »

Berntsen har kontrakt ut 2012. Tror aldeles ikke han blir dårligere av å spille i Adecco noen måneder til. Det er ikke alltid han briljerer like mye.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Trapattoni »

Berntsen vil selvsagt ikke stagnere som spiller om han spiller noen måneder på det nivået han nettopp har blitt komfortabel med. Han er fortsatt ujevn, helt naturlig for en 18-åring. Men neste sesong vil Tippeligaen være et naturlig steg. Forhåpentligvis i Glimt.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by bjornage »

Betryggende artikkel i dagens AN. Nordlandsglimt uttaler seg og sier at de absolutt ikke vil selge Daniel, og at økonomien er såpass god at de ikke trenger å selge. De vil heller jobbe med å gi han en ny og forbedret kontrakt, siden han er en spiller det virkelig skal satses på.

NRK har også den samme vinklingen: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7745681
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Crazy horse »

Akkurat en slik avklaring jeg ville høre. Håper bare Berntsen både lar seg friste av tilbudet om forlengelse, og tenker fornuftige tanker om sin egen framtid: "Jeg er i startfasen av min karriere, har begynt for alvor å lykkes i min nåværende klubb og vil nå bli en stabil topspiller før jeg går videre til en større klubb." :D

Men alvorlig talt så har mange unge spillere det altfor travelt med å forlate trygge omgivelser, og forsvinner mer eller mindre ut i glemselens skygger i sin nye klubb, mens de prøver å etablere seg der. De risikerer i verste fall å få ødelagt en lysende karriere, eller satt den kraftig på vent.
Fotball er nesten alltid morsomt
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Shredd »

Synes Cato uttaler seg fornuftig også når han sier at han setter Berntsens utsagn til NRK på kontoen for ungdommelig entusiasme.
Klart at unge spillere vil spille i eliteserien, det er bare et sunnhetstegn at de har ambisjoner spør du meg.
Videre sier også Cato at han er sikker på at Berntsen kommer til å utvikle seg langt videre i Glimt og at det kommer til å dukke opp et langt bedre tilbud enn TIL etter hvert.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by mortsto »

Herlig lesning. Vanvittig tanke å skulle selge det største talentet vårt på år og dag til skitlaget, nå når økonomien er på plass. Godt å se forsida på AN. Klarere kan det vel ikke sies. :D
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Trapattoni »

Sånn sett er det litt betryggende at det er NordlandsGlimt som sitter med rettighetene. De vil aldri trenge å la seg friste av et skambud fra Tromsø, slik et Glimt i likviditetskrise hadde vært nødt til. Man risikerer selvsagt at Berntsen går gratis om ett år, men en overgangssum i dag vil uansett være så lav at den risikoen er verdt det. Såfremt det ikke dukker opp et sykt bud, da.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Crazy horse »

TIL har jo nå vært med å promotere Berntsen ytterligere, om det på noen måte var behov for det, de fleste klubbene har vel en god oversikt fra før over talentmarkedet. Fint om Glimt, for første gang på lenge, kunne eksportere en av sine spillere direkte til en utenlandsk klubb, og ikke måtte håpe på en liten videresalgsgevinst.
Fotball er nesten alltid morsomt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by G-s-enz »

Akkurat det jeg ville høre fra Glimt,herlig!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
tobba1
Posts: 178
Joined: Wed Aug 24, 2005 7:10 am
Location: Innebandy-målgården i Bodøhallen

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by tobba1 »

Gule Ørn wrote:Aldri!

Vi selger da ikke "El Magico"!

Image
Artig at bildet mitt blir redigert her :D
´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glimtfan »

RBK, Molde, TIL og Fredrikstad skal være interessert. Hvis vi ikke klarer å forlenge med Berntsen så bør vi selge i neste overgangsvindu, men da må vi ha inn 2 midtbanespillere for Rønning-Berg-Haukås minner mer om 2-divisjon enn tippeliga. Håper Glimt-ledelsen virkelig kjenner sin besøkelsestid og gjør Berntsen til den beste betalte spilleren i klubben mot å forlenge med 2 år.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by RaymondEngmark »

Hmmm. Er ikke Berntsen ute av kontrakt fra 01.01.12? I så fall kan vel enhver klubb signere han gratis as we speak? Skjønner at Glimt ønsker å være forsiktig med pengene, men her kostet det oss sikkert 4 millioner å spare 300.000 kr.
Kristatistisk
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glimtfan »

Kontrakten hans varer vel til 31.12.12.
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Knuta »

Ja han har kontrakt ut 2012.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by mortsto »

Nordlandsglimt sa nettopp at Berntsen ikke kom til å gå til TIL, og jeg håper de er like bestemte nå. Her bør de sette seg ned og signere en skikkelig avtale som går over tre-fire år. Så kan det heller være en muntlig avtale evt klausul om at Berntsen blir solgt om Glimt ikke rykker opp. Etter hans opptreden på TV nettopp, så tror jeg han er en ung mann som fort kan miste fokus, og det har vi ikke råd til utover høsten. Ønsker minst mulig støy rundt spillergruppa.
Forøvrig så ser jeg at AN har en sak om at TIL fortsatt ikke vil gi Glimt Høgli-millionen. Vi kan vel bare bestemme oss for ikke å selge spillere nordover mer?
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Knuta »

mortsto wrote:Forøvrig så ser jeg at AN har en sak om at TIL fortsatt ikke vil gi Glimt Høgli-millionen. Vi kan vel bare bestemme oss for ikke å selge spillere nordover mer?
I dette tilfellet bør nok frustasjonen adresseres til NFF som har vedtatt dette og ikke til TIL som bare følger reglementet som selvfølgelig Glimt ville gjort i samme situasjon.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glimtfan »

TIL har ikke gjort noe feil og Glimt har helt sikkert ikke rett på denne millionen, på samme måte som RBK ikke har rett på Aarøy penger og Start Annan.

Når det gjelder Berntsen, så er det merkelig at man ikke har klart å sikre en lenger kontrakt. Når RB legger opp p.g.a Berntsen og man ser hvordan Berntsen opptrådde allerede tidlig i i årets sesong, så burde det være en smal sak å doble lønna hans, samt forlenge kontrakten med 2 år. Nå kan det fort være for sent.

Håper virkelig Berntsen har et hjerte i Glimt og forlenger nå eller eventuelt ved opprykk. Hvis ikke så må vi selvfølgelig selge i neste vindu uansett.
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Thomas Andersen »

http://www.rbkweb.no/vis/8362

Trønderne melder seg på kjøpefesten!
Gult er kult!
Post Reply