Spillertråd: Daniel Berntsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glimtfan »

Den var rettet mot klubben, men hvis du føler deg truffen så beklager jeg det og formuleringen var sikker vel krass.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by gavharr »

Enig med deg Glimtfan. Klubben må vise at de setter pris på gode prestasjoner.
Det er veldig synd å miste Daniel allerede til vinteren, men nå har man forhåpentligvis lært.
Hører rykter om at det er flere kommende stjerner på vei opp i Glimtavdelingene, også kreative midtbanespillere, så ikke fortvil folkens. :glimt
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Cheese Smirnoff »

Ingen supportere vil vel ha en spiller som ikke vil være i klubben, så for meg gjør det ingenting at Berntsen drar. Ingen spiller er større enn klubben, og ihvertfall ikke når han er 18 år.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Novi »

Føler meg rimelig trygg på at hele klubben og NordlandsGlimt har lært av denne situasjonen.

Men en SÅ ille lærepenge har det vel ikke vært? Vi har solgt en 18-åring som ikke vil signere for oss for 5 mill, pluss at vi får beholde ham ut sesongen? Ideelt sett hadde vi beholdt ham og solgt for langt mer senere, men i det vi signerte kontrakt med ham tidligere var vi ikke i den økonomiske situasjonen vi er i nå.

Personlig var jeg meg trist når Konradsen og Bjørdal gikk - og nå får vi faktisk mer for Berntsen enn for de to til sammen!
Una mas cerveza.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glimtfan »

Nei, isolert sett behøver ikke avtalen å være dårlig for Glimt. Jeg tror ærlig talt at Berntsen er et så stort talent at vi aldri hatt klart å beholde han neste sesong uansett, men tror vi hadde fått mer for han ved å selge i neste vindu. Nå har vi han uansett ut sesongen og jeg håper han bidrar til at vi rykker opp, selv om klubben ikke er sikker på om det er det de vil.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Gvandreassen »

gavharr wrote:Enig med deg Glimtfan. Klubben må vise at de setter pris på gode prestasjoner.
Det er veldig synd å miste Daniel allerede til vinteren, men nå har man forhåpentligvis lært.
Hører rykter om at det er flere kommende stjerner på vei opp i Glimtavdelingene, også kreative midtbanespillere, så ikke fortvil folkens. :glimt
Ooo fortell fortell! Har du noen konkrete navn, bortsett fra Saltnes? :D

Berntsen dro for tidlig pga han har den mentaliteten som dessverre styrer dagens fotball; "Wow, jeg spiller bra her! Det betyr at jeg må dra til en ny klubb og ikke få det til!". Sukk...Jaja, ønsker han lykke til og håper han modner holdninga hans.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by gavharr »

Er jo et nytt blad Berg på vei (Patrick), og så har vi jo yngstemann Konradsen. Men den jeg siktet til var i grunnen Gard Kristensen som man lenge har hørt gjetord om.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by RaymondEngmark »

Det er ikke alle som "Gräver guld i USA"

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/trom ... /1.7803185
Kristatistisk
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glimtfan »

Hva har egentlig dette med Daniel Berntsen å gjøre?

Hvis tanken er å koble Drage og Berntsen-saken, så er det en grov skivebom.
Berntsen var elendige lønnet, spiller for Glimt i adeccoligaen og var ønsket av norges største fotballklubb.

Drage spiller for et lag som faktisk er nr 2 i tippeligaen i år, er lavtlønnet, men ikke i nærheten av Berntsen.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by RaymondEngmark »

Koblingen er åpenbar. Begge har prestert i hver sin avdeling. Mens Berntsen blir attraktiv for TL er det bare naturlig at Drage kan være attraktiv for klubber som FCK og andre utenlandske klubber.

Ved å ikke signere kunne veien blitt kortere for Drage til utlandet. Det ligger en stor likhet i klubbfølelsen her.
Kristatistisk
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by dani »

Det må vel være en av de mest tåpelig sammenligningene jeg har sett på lenge.

Du mener altså at en 19åring som spiller fast på Tippeligaens nest beste lag, som fortsatt er med i gullkampen og som har spilt kvalifisering til europa de siste 2 årene sin situasjon kan relateres til en 18åring som spiller fast på et lag i adeccoligaen, som ennå ikke har vært høyere enn nr 4 (?) på tabellen,som bor hjemme hos mor, satsingsnivået til klubben er uvisst og i tillegg så er du på en "såvidt-proff" kontrakt?
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by MhepA »

Jeg vil tørre å påstå at det er enda større forskjell på administrasjonen enn i det sportslige mellom Glimt og TIL.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by eiriksin »

Tipper han går rett inn på laget. Kanskje han kan lære Badou et par triks?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by bjornage »

Jeg tror ikke han går rett inn på laget. Han har knapt spilt i år, og er naturligvis litt rusten. Regner med og forventer at han bidra litt mer på sikt, og det bør ikke skorte på innsatsen for at vi skal få noe igjen for dette lånet.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Novi »

Tja, både han og Hoftun prater om avtalen som om Daniel kommer hit for å spille, og vi har vel langt på vei lovet ham spilletid.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Knuta »

DB kommer selvfølgelig til Bodø for å spille fast på laget, ellers så er det ingen vits med utleieavtalen.
Akkurat det ligger vel ganske fast i kortene.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by J I P »

Jeg håper at vi med Daniel får en spiller som ser framover på banen og forsøker å slå spillere i bakrom.

Daniel har spilt regelmessig for RBK 2, og er vant med RBK sin treningsinsentitet så jeg regner med at han er klar for spill fra første kamp.

Hvis han er kvitt lårproblemet da.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pipp
Posts: 65
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:49 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Pipp »

La oss håpe DB gjør det så bra at Glimt rykker opp, men ikke så bra at RBK henter han tilbake.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Novi »

Øhm, er ikke det selvmotsigende? RBK skal jo ha ham tilbake (er jo et lån), og dersom han spiller bra vil de jo hvertfall ha ham tilbake. Det tåpelige med et slik lån er at spilleren ikke vil bidra med annet enn hva han gjør på banen i kampene han er her. Og når det er langt fra noen garanti at dét er bedre enn hva de eksisterende spillerne vil gjøre, så skjønner jeg ikke hvorfor man aksepterer å ta ham på lån. Skal man i tillegg endre spillestil for at han skal passe inn, ja da sier vi til RBK at "vi er deres farmerklubb".
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Knuta »

Novi wrote: Skal man i tillegg endre spillestil for at han skal passe inn, ja da sier vi til RBK at "vi er deres farmerklubb".
Ja men det har vi vel vært siden 1988.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by brutus »

Tja, jeg vet ikke. Strømsgodset konkurrerer vel etter hvert med RBK om den betegnelsen.
DIXI
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by ingen87 »

Novi wrote:Det tåpelige med et slik lån er at spilleren ikke vil bidra med annet enn hva han gjør på banen i kampene han er her. Og når det er langt fra noen garanti at dét er bedre enn hva de eksisterende spillerne vil gjøre, så skjønner jeg ikke hvorfor man aksepterer å ta ham på lån. .
Jeg tror Berntsen har egenskaper til å spille de andre gode. Spesielt de spillerne som han hadde gode relasjoner med ifjor, som feks Nordberg. Likevel, jeg vet ikke helt om jeg støtter denne "signeringa" (eller hva det kalles når det dreier seg om lån). Det vil tiden fort vise. Om dette fører til flere smarte pasninger i bakrom på løpende vinger, så kan jeg like signeringa ;)
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Novi »

Det eneste positive er jo om han skulle briljere og være en enorm bidragsyter til et opprykk. Men sjansen for det er heller små, og det fører uansett det negative med seg at en 19-åring som tok et valg om å dra for under et år siden, nå får komme tilbake pga litt motgang, og dermed gå rett inn på laget. Signaleffekten til resten av spillergruppa er ikke god, spesielt siden flere nok allerede er usikre på hvilken spillestil man ønsker å spille, og således hvordan man skal spille seg inn på laget.

Mulig at jeg ikke har sett nok kamper med Berntsen, men jeg klarer ikke se det store i denne 'signeringen'. Det vi kunne trengt er en signering ala Brattbakk for noen år siden.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by bjornage »

Som jeg skrev i forsterke-tråden ser jeg på han som en potensiell matchvinner og korkåpner i vanskelige kamper der vi sliter med å avgjøre til vår fordel og tre poeng. De har vi sett mange av i det siste. Han blir nok ikke lovet fast spilletid, men sjansene er gode for at han får spille litt. Presset vil også øke på den etterhvert veletablerte midtbanetreern vår, om han går inn for en av de andre vil det bli langt mer slagkraft når den utelatte byttes innpå i det 89. minutt for jage seier. Jeg klarer ikke se så mye negativt med dette. DB har noe å bevise med å komme hjem igjen, la oss se hvordan det går.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Novi »

Konkurranse er alltid positivt, så da håper jeg virkelig det blir en reell konkurranse. Slik man leser om overgangen, så er det snakk om å spille i Adecco i stedet for 2. divisjon, ikke slite benk i Adecco fremfor TL. Og så vet vi lite om hvordan spillergruppa takler dette - ser de positivt på å få en spiller tilbake, eller er DB så sytete/blærete som man kan få inntrykk av i media? Jeg vil ikke omtale gutten som det ene eller andre, men at han er jovial, oppofrende og likanes kar har jeg ennå til gode å se ham omtalt som...
Una mas cerveza.
Post Reply