Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Taskeladdn »

RaymondEngmark wrote:"nesten gratis".
Hva sier sjefen til Åssa om "nesten gratis"?
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by RaymondEngmark »

Med forbehold naturligvis.
Kristatistisk
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Taskeladdn »

Jeg tipper at Åssa kommer til neste sesong, og Staurvik/Cato blir å samarbeide ut denne sesongen av økonomiske hensyn. Men, hvis Åssa fex sier at han vil til Glimt og forlater etter sesongen uansett så enser jeg jo en liten mulighet til å hente Åssa hjem nå :D Kåre kan jo alltids ta over Ranheim han.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Gvandreassen »

Der er vi veldig enige, Taskeladdn! Det hadde vært utrolig greit å fått in Åssa nå. Tror dog vi må vente. Er veldig spent på morgendagens kamp! :glimt
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Shredd »

Hvor lang er kontrakten til Åssa i Ranheim, signerte han ikke for to år?
Og jeg vet ikke om jeg tror at Staurvik vil si ja til å lede Glimt bare ut sesongen. Han er nok lysten på mer enn som så. Jeg skjønner godt at mange her inne har Bjørkan som første valg, all den tid han har imponert med Alta. Ranheim synes jeg det er litt tidlig å si enda. De har 3 1-0 seiere over rimelig overkommelig motstand, mens de har imponert med uavgjort mot Bryne og Hønefoss. De har ikke tapt og det er selvfølgelig sterkt.

For å utdype litt hvorfor jeg mener at Staurvik er et bedre alternativ:
I mine øyne er han langt et sterkere fotballhode enn Bjørkan
Han har gjennom overbevisende arbeid mottatt mye ros for jobben han har gjort med yngre spillere i Glimt, og på det settet bevist at han har de pedagogiske egenskapen som han kanskje manglet som spiller, og som trener i Harstad. Mener han har tatt lærerutdanning også, der er jo også en del pedagogikk. Bjørkan er kanskje sterkere på dette feltet likevel.
Analytisk tror jeg også han går Bjørkan en høy gang, og ikke bare basert på analysene hans fra ab24, men også på hvordan han opptrådde som spiller. Han var ikke den som bevegde seg mest, men dæven som han dirigerte og fortalte spillere hvordan de skulle løpe og opptrå.
Det samme grunnlaget for hvordan Staurvik og Bjørkan var som spillere gir meg grunn til å tro at Staurvik er sterkere mentalt også. Jeg er livredd for at hvis Bjørkan møter motgang så får vi en ny Kåre Ingebrigtsen, en trener som forsvinner fra media, som ikke aner hva han skal svare kritikere. Når man i tillegg så hvor konfliktsky og veik Bjørkan tidvis var som fotballspiller (ikke tro at jeg nå mener at han var en dårlig fotballspiller, for det var han ikke) så frykter jeg at akkurat denne konfliktskyheten kan bli et problem. Men jeg vet for lite om han som privatperson til å kunne påstå dette bastant.
Jeg er ikke i mot Bjørkan som Glimt trener og synes han er en god trener, jeg har bare troen på at Staurvik vil vise seg å være enda bedre.

Og forøvrig har noen alt skrevet på wikipedia siden til staurvik at han er hovedtrener for Glimt fra 27.05.11
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Glimtfan »

Jeg er enig i at det er litt tidlig å bedømme Bjørkans innsats som Ranheim trener, men synes innlegget ditt i alt for stor grad forsøker å undergrave hans resultater så langt.
Ranheim har skiftet ut omtrent like mange spillere som Glimt, de har knapt ressurser og er nr 2 i adeccoligaen uten tap så langt. De har vel omtrent møtt samme motstand som Bryne, laget som topper.
Det jeg synes er greit å stille spørsmål med er om Bjørkan har noen spesiell stil, system å komme med. Ranheim spiller etter det jeg kan forstå relativt likt som i fjor og glitrer ikke akkurat fremover på banen.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Shredd »

Tja, det var i hvertfall ikke helt bevisst å undergrave resultatene hans i Ranheim, men heller få fram at jeg ikke er helt overbevist enda. Kan såklart tolkes som å undergrave om du vil. Og du sier jo selv at de er ikke noe fyrverkeri framover, noe de 3 1-0 seierene også viser. Har også en følelse av at det er det litt det samme som i fjor, Ranheim skaper lite, har god kontroll bakover, gir seg aldri og får ofte et mål mot slutten. Også da følte jeg lenge at Ranheim overpresterte, men de holdt ut hele sesongen. Så vil tiden vise om de gjør det i år også.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by RaymondEngmark »

Shredd wrote: Analytisk tror jeg også han går Bjørkan en høy gang, og ikke bare basert på analysene hans fra ab24, men også på hvordan han opptrådde som spiller. Han var ikke den som bevegde seg mest, men dæven som han dirigerte og fortalte spillere hvordan de skulle løpe og opptrå.
Det samme grunnlaget for hvordan Staurvik og Bjørkan var som spillere gir meg grunn til å tro at Staurvik er sterkere mentalt også. Jeg er livredd for at hvis Bjørkan møter motgang så får vi en ny Kåre Ingebrigtsen, en trener som forsvinner fra media, som ikke aner hva han skal svare kritikere. Når man i tillegg så hvor konfliktsky og veik Bjørkan tidvis var som fotballspiller (ikke tro at jeg nå mener at han var en dårlig fotballspiller, for det var han ikke) så frykter jeg at akkurat denne konfliktskyheten kan bli et problem.
Jeg heller fremdeles mot Bjørkan, men jeg deler denne bekymringen. Uten at jeg googler gamle aviser fra Alta, så mener jeg Bjørkan fikk en del motgang der med både tap og spillere som forsvant, uten at han valgte å bruke så mye tid på å klage rundt det.

Det er sabla vanskelig å si! Men det er tvilsomt at Bjørkan blir tilgjengelig før 1.1.12, så Tom Kåre kan i allefall få muligheten ut sesongen. Men det blir vanskelig å velge Bjørkan dersom TKS gjør det bra. Men så liker jeg fremdeles Bjørkan og hans måte å tenke på.
Kristatistisk
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by youron »

Shredd wrote:Hvor lang er kontrakten til Åssa i Ranheim, signerte han ikke for to år?
Og jeg vet ikke om jeg tror at Staurvik vil si ja til å lede Glimt bare ut sesongen. Han er nok lysten på mer enn som så.
Åssa signerte for 2 år men med klausul i kontrakten som sier at han får lov å gå hvis noe bedre for han skulle dukke opp.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Boombadila »

i følge lummelun er klausuler forbudt av nff...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Vegard »

Hvilken type fotball ønsker Bjørkan å spille da? Ranheim spiller nitrist fotball. Mulig han gjør det beste ut av det han har, men er usikker på Bjørkan.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Novi »

Hadde dette vært før Åssa signerte for Ranheim ville jeg vært all-for-it. Men dersom vi må ut med en god slump penger tror jeg vi kan være tjent med å se hvem andre som kan være tilgjengelig også.

Noen som vet hvordan Åssa stiller seg til stillingen som Glimt-trener da?
Una mas cerveza.
User avatar
Vimes
Posts: 195
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:34 pm
Location: Ankh-Morpork muligens

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Vimes »

Boombadila wrote: For å si det slik, selv om TKS var en brukbar spiller, så var det ofte det virket som om at han gikk sur, og skyldte på alle andre. det er i hvert fall mitt minne av han.
Mine minner om TKS er av en fantastisk spiller. En av de beste jeg har sett i Glimtdrakt, når han var på sitt beste i alle fall. Husker også perioden når han mest av alt tuslet rundt i midtsirkelen og var sint og sur. Men du verden hvor god han kunne være når han ville.

Hvorvidt han vil være en god trener eller ikke synes jeg er vanskelig å vurdere, har simpelten lite grunnlag til å mene noe om hvem som ville være beste kandidaten av de som er nevnt her inne. I likhet med flere andre har jeg i alle fall et positivt inntrykk av innleggene hans på AB24 i sin tid. Fine og interessante artikler annerledes enn mye av synsingen man ellers får servert i aviser.

Bjørken har unektelig mest å slå i bordet med av resultater og erfaring. Om han i det hele tatt er mulig å få tak i er en annen sak. Liten vits å ha lengtende tanker om han dersom Glimt uansett ikke har mulighet til å få fatt i ham.

Jeg deler forøvrig en viss bekymring om man får en kameratgjeng som styrer Glimt. Vel tror jeg man kan stole på at det er gjeng mennesker som faktisk genuint ønsker det beste for Glimt (noe man noen ganger har lurt på om diverse tidligere skikkelser bare likte å være assosiert med klubben og dertil oppmerksomhet), men om det viser seg å være positivt på lengre sikt er jeg ikke sikker på.


Akkurat nå sitter jeg uansett med positiv følelse, KI er borte og jeg føler en entusiasme jeg ikke har følt på lenge.
"Vimes's grin was as funny as the one that moves very fast towards drowning men. And has a fin on top."
-Jingo
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by RaymondEngmark »

Tror nok Ranheim er den typen klubb som holder en gentlemans agreement, om det er det som er tilfellet. Jeg vil helst se Aasmund som hovedtrener, men mtp tilgjengelighet etc, så er nok oddsene stor for at TKS er mannen. Og det plager meg heller ikke, men start nå med en kontrakt ut året i første omgang da ...

Jeg gleder meg i allefall til kamp :)
Kristatistisk
nordnorgeunited
Posts: 42
Joined: Wed May 04, 2011 9:58 am

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by nordnorgeunited »

Har blogget om trenervalget her:
http://nordnorgeunited.com/2011/05/29/s ... kan-glimt/

Det synes klart at Staurvik er mest aktuell. Aasmund Bjørkan har bedre CV. Staurvik mangler også trenerlisens for Adeccoligaen foreløpig - såvidt jeg har registrert var han den eneste av 32 deltakere på fjorårets kurs som ikke besto. Har ikke levert skriftlig oppgave.

Glimt-styret må uansett gjøre et valg nå - ikke finne en mellomløsning ut sesongen.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by mortsto »

youron wrote:
Shredd wrote:Hvor lang er kontrakten til Åssa i Ranheim, signerte han ikke for to år?
Og jeg vet ikke om jeg tror at Staurvik vil si ja til å lede Glimt bare ut sesongen. Han er nok lysten på mer enn som så.
Åssa signerte for 2 år men med klausul i kontrakten som sier at han får lov å gå hvis noe bedre for han skulle dukke opp.
Dette er såvidt jeg vet kun spekulasjoner her på Glimtforum. AN skrev forleden at Bjørkan har toårskontrakt med Ranheim. Det sto ingen ting om noen form for klausul, eller avtale mellom Bjørkan og Ranheim. Jeg vil tro at med Glimts søken etter trener, så ville en evt klausul/avtale mellom Bjørkan og Ranheim være kommet opp "til overflaten."
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by youron »

Jeg tar påstanden fra et intervju jeg leste med Åsmund. Det var snakk om at Ranheim og Bjørkan hadde blitt enig om at hvis noe annet spennende skulle dukke opp så skulle ikke Ranheim stikke kjepper i hjulene for han. Prøvde å finne artikkel men ikke funnet den ennå.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Mjh »

Arne Sandstø, den nye treneren til Sandefjord, hadde klausul om at hvis han fikk et tilbud fra en klubb på Østlandet, kunne han dra mot at LøvHam fikk 500.000kr i kompensasjon. Kontrakten gjaldt visstnok bare Tippeligaklubber, så Sandefjord slapp å betale en krone i kompensasjon.

Når ble regelen mot klausuler innført? Den var i hvertfall ikke på plass da Sandstø signerte for LøvHam..
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Gvandreassen »

Synes vi skal holde oss til Cato ut året iallefall. Han virker kompetent.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Mariasha »

Siden Staurvik ikke har fullført kurset (ennå), så regner jeg i alle fall med at Cato fortsetter en stund til. Og da får vi i alle fall litt tid til å se hvordan det fungerer over noen kamper :)
GULTeKULT
Posts: 217
Joined: Wed Mar 26, 2008 4:43 pm
Location: Tromsø

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by GULTeKULT »

Hvis dette hoder seg er det jo ingen stress med å finne en annen trener. Dette er jo glimt av god gammel klasse. Fantastisk bra kamp idag.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by FSHelgeland »

Enig med siste taler, hold på Cato nå og så kan kanskje Staurvik være assistent i tillegg til spillerutvikler?
Tippeliga 2015
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Mjh »

Bjørn lund har nok et innlegg i an i dag..

Han tror ikke på Cato, siden han tross alt står for mye av den samme filosofien som Kåre. Han har trua på at Staurvik snart tar over laget, og mener folk som er skeptiske til ham tar feil.

Han nevner også at det kunne vært mulig for Bjørkan å komme til glimt i bytte mot Kåre.. jeg tviler jeg da
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Gvandreassen »

Bjørn Lund finner jeg ofte irriterende. Han kan dog ha rett, men Cato ser ut til å ha stålkontroll. Jeg mener vi skal vente og se.. :glimt
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Mjh »

Jeg liker at Cato er direkte i avisa.. Han uttaler jo at de unge blir brukt fordi de er gode.
Post Reply