Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by RaymondEngmark »

Vet ikke om noen la merke til det, men i intervjuet med Robertsen ble det sagt at det var en klart plan å gå ut i 4-5-1, kan virke som om det var en "ny" greie?

Syntes trenerspørsmålet er jævlig vanskelig. På kort sikt tror jeg både TKS, CH og AB kan fungere veldig godt. Kanskje spesiellt TKS og CH siden dem er litt markante personer som kan røske opp i problemer og få løst dem raskt - litt som Nordlie kanskje?

Langsiktig heller jeg mere mot Bjørkan, fordi jeg tror han er mere lærevillig og strukturert enn hva de andre trenerene er. Spesiellt om man ser på TKS sin manglende treneroppgave, det er ikke mye langsiktig tenkning og ikke gidde å skrive den ferdig.

Edit: Så kan man selvfølgelig også spekulere i om det var bevisst å bytte ut Bent Inge som en del av en langsiktig plan.
Last edited by RaymondEngmark on Tue May 31, 2011 4:41 pm, edited 1 time in total.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by mortsto »

Hvem er denne AB?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Cheese Smirnoff »

AaB
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by mortsto »

:oops: Skylder på at det var seint på arbeidsdagen og at blodsukkeret var lavt.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Frodo Baggins »

Syns det taler imot Staurvik at han er den eneste av de 32 som gikk på Trener 3 kurset i fjor som ikke fikk bestått, all den tid han ikke har levert oppgaven. Hva er poenget med å ta ett kurs hvis du ikke har til hensikt å fullføre?

Og selv om Staurvik nok kan mye fotball, hvor strukturert er han i det daglige?
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by bjornage »

Genier forholder seg ikke til regler, struktur og rutine 8)
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Boombadila »

nja, de trenerene/managere som kan vise til mest suksess, har vel sagt at det som har gjort at de har vunnet, er regler, struktur og rutine....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Gvandreassen »

Et eksempel er Sir Alex som har gitt Lindegaard en skarp reprimande samt en bot for å forsove seg.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by bjornage »

Ferguson har vel faste trekk i månedslønna bare i regelmessige bøter til FA, UEFA, FIFA og Premier League siden han aldri klarer å holde regelverket? :D
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by liverglimt »

Frodo, jeg er helt enig med deg. Største ankepunktet mot TKS er nettop, struktur, eller mangel på sådan.

Han blir nok ansatt så snart papirene er i orden, da får han bevise hva han er god for. Jeg skal rykke ut og trekke mine uttalelser når han viser seg verdig og har gått 3-4 sesonger i klubben uten å slite ut hele apparatet.
@liverglimt
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Nilzo »

Uansett hvem som blir hovedtrener, regner jeg med at kontrakten ikke blir den lengste. Maks 2 år.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by RaymondEngmark »

Etter at ting har fått sunket inn så tenker jeg bare mere og mere at vi bør vente til Aasmund kan overta. Da lar vi Cato drifte laget videre med Stig eller TKS som assistent.

Det kan bli mye tull dersom man ansetter TKS. En ting er spekulasjonene om struktur (som også jeg er litt skeptisk til), men da blir nok kontrakten og overlappe Aasmund, og dermed glipper han atter en gang.

Enig at Aasmund var en mere "veik" personlighet enn TKS. Men hvem passer best som leder? Den som alltid roper høyest og har beina på skrivebordet, eller den som holder kjeft og analyserer?
Kristatistisk
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Shredd »

Nå vil jeg vel påstå at som analyserer er TKS minst like god som Bjørkan, om ikke bedre. Husk TKS ble genierklært etter bare et par måneders arbeid i Harstad. At styret ikke ville satse og nektet TKS å hente spillere når de slet stort med skader og en rekke dårlige resultater viser vel også at han er villig til å ta tak og prøve noe nytt for å snu en dårlig trend. TKS uttalte vel tilogmed når han trakk seg at han gjorde det fordi han satte klubben foran seg selv, så om det skulle gå dårlig med Glimt så tror jeg ikke han vil tviholde på jobben om Bjørkan viser seg å være et bedre alternativ.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Cheese Smirnoff »

Det skal også sies at Harstad har en sportssjef kalt Per Ivar Staberg som blant annet satte Jim Johansen på Harstads B-lag fordi Jim hadde høyere ambisjoner enn 2./3.-divisjon. Så at det sikkert var noget vanskelig å være Harstad-trener tror jeg på.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by RaymondEngmark »

Interessant. Men når det kommer til analyse så mente jeg ikke type i ab24. Men det er ikke sikkert man er best tjent med den som slår seg på brystkassa og roper høyest. Ikke vet jeg. Men TKS var utvilsomt en del av glasshusgjengen som Glimt enda blir forbundet med, og det er vel ingen tvil om at TKS ikke har vært preget av seriøsitet i sin spillerkarriære.

Husk han ble forsøkt hentet tilbake til Glimt på tampen av sin karriære, men kom med et lønnskrav (tross at han var klubbløs) som var uten sidestykke. Lurer på om det var 900.000, noe som motsier at han skal være så ydmyk. Og TKS er vel den som har den 3. beste tiden på 40 meter i Norge av fotballspillere. Kort sagt, om mannen var like seriøs som Roar Strand, så ville han nådd LANGT.

Dette bare som en bias til det positive. Jeg er slettes ikke negativ til TKS som trener. Bare mener at TKS har en risiko på flere plan, mens det eneste(?) som taler i mot Bjørkan er at han kanskje er litt veik, men vi vet ikke?
Kristatistisk
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by brutus »

Cheese Smirnoff wrote:Det skal også sies at Harstad har en sportssjef kalt Per Ivar Staberg som blant annet satte Jim Johansen på Harstads B-lag fordi Jim hadde høyere ambisjoner enn 2./3.-divisjon. Så at det sikkert var noget vanskelig å være Harstad-trener tror jeg på.
Etter hva jeg har hørt var dette på grunn av JJs holdninger. Det var også derfor TIL ikke ville ha ham.
DIXI
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Cheese Smirnoff »

http://www.ht.no/sport/article135459.ece

http://www.ht.no/sport/article134269.ece

Åpenbart motivasjon det gikk på den gangen.
Tilbake i form er han absolutt en interessant spiller som holder til langt over 3.-divisjonsnivået, sier Staberg.
Så var det det med formen, da...
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by mortsto »

RaymondEngmark wrote: Husk han ble forsøkt hentet tilbake til Glimt på tampen av sin karriære, men kom med et lønnskrav (tross at han var klubbløs) som var uten sidestykke. Lurer på om det var 900.000, noe som motsier at han skal være så ydmyk.
Lurer på om det er vits i å slenge ut slike tall, når en bare lurer på om det var sånn det var. Jeg husker godt når det var snakk om at TKS skulle gjøre comeback. I avisa påsto han at Glimt hadde kommet med et tilbud på 200.000, noe som vel må kunne kalles for et skambud og også være en klar beskjed på at Glimt egentlig ikke ville ha ham tilbake. Jeg kan ihvertfall ikke huske at TKS lønnskrav noen gang kom ut i offentligheten.

Men jeg er forsåvidt enig i at ydmykhet nok ikke er mannens sterkeste side, og det personlighetstrekket deler han jo med flere trenere som både har hatt stor suksess, og også gått kraftig på trynet. Uansett; velger Glimt TKS som trener istedetfor Cato eller Åssa, så er det et klart valg av en personlighet som de kjenner godt fra før. Fallhøyden blir da ekstremt stor, hvis han mislykkes.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by RaymondEngmark »

Føler meg relativt sikker på å ha lest en plass tallet som var lønnskravet, og det var 700.000 eller 900.000 i året. Tenkte at 700.000 ville man ikke ha reagert på da, siden vi hadde flere spillere som var på det nivået, eller høyere - utrolig nok. Uansett er det vel ikke farlig å slenge ut et tall når jeg sier det? Er jo ikke stortinget det her.

En kommentar til artikkelen om Jim - han ser MYE mere "fit" ut på de bildene der. Tror nok det er noen kilo mere på gutten nå som ikke er muskler. Og jeg har selv spillt fotball både med og uten ekstra vekt, det er ENORME forskjeller, og ikke rart i det hele tatt at han ikke kommer seg forbi backene da.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Cheese Smirnoff »

Han har nok opparbeidet seg større muskelmasse etter at han kom til Strømsgodset, går jeg sterkt ut fra. Men han dro vel fra Strømsgodset pga dårlige holdninger, og da er jo Glimt rette klubben. Slike samler vi på.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by RaymondEngmark »

I etterpåklokskapens vitenskap så kan man vel spørre seg hvorfor Norges største talentfabrikk var villig til å gi bort Jim.
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by bjornage »

Tror de var villig til å strekke seg langt for å få tak i Konradsen, samtidig som Jim var en spiller Kåre hadde forsøkt å få tak i siden...2009? Godset er nok fornøyd med sin del nå, men det var noen misfornøyde supportere som så mye potensiale i Jim, så det håper jeg vi klarer å få ut av han her.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by mortsto »

RaymondEngmark wrote:Føler meg relativt sikker på å ha lest en plass tallet som var lønnskravet, og det var 700.000 eller 900.000 i året. Tenkte at 700.000 ville man ikke ha reagert på da, siden vi hadde flere spillere som var på det nivået, eller høyere - utrolig nok. Uansett er det vel ikke farlig å slenge ut et tall når jeg sier det? Er jo ikke stortinget det her.
Det er ikke veldig farlig. Jeg synes allikevel at når vi som supportere kommer med påstander som at TKS hadde et uhyrlig lønnskrav, at PVR har "flørtet med Ranheim", eller andre ting som setter våre spillere eller trenerkandidater i et litt dårlig lys, så bør en være noe en er temmelig sikker på. Jeg har tidligere sett at gale påstander er blitt plukket opp på forumet og gjentatt til det er blitt en sannhet. I tillegg har vi en viss "fjær=fem høns"-effekt, spesielt når debattene blir polariserte, derfor synes jeg det er greit å plukke borti ting jeg tror kan være feil. Synes vi kan være mer etterrettlige enn både Stortinget og Rorbua her. :glimt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by RaymondEngmark »

Joda. Men samtidig er det en tendens til at under 5% av det som faktisk skjer i Glimt blir bekreftet i/av media, så omtrent alt som er interessant om Glimt kommer igjennom rykter. Litt trist, men sant.
Kristatistisk
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Mjh »

Dagens AN skriver om trenersituasjonen i Glimt.

De aktuelle er Cato og Staurvik. Glimt har jobbet for å få Tom Kåre tilbake i NFFs trenerutdanningssystem - og lyktes. Så Staurvik er nok ferdig med trenerutdannelsen snart. Trenersituasjonen skal være avklart innen 2 uker
Post Reply