Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Gvandreassen »

Håper at det ender i et tospann med Cato som hovedtrener og Tom Kåre som assistent.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by RaymondEngmark »

Vi har neppe råd til å sparke også Cato (og sikkert ikke lyst), så med den uttalelsen så skal det vel mye til for at det ikke blir CH og TKS i tospann - på ene eller andre måten. Men TKS som assistent ... lett skeptisk. Tror heller jeg ville ønsket meg en litt mindre sterk personlighet da, kan fort bli kræsj.
Kristatistisk
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Gvandreassen »

Tenkte på det samme, men jeg ønsker å ha Cato som hovedtrener da han har mer resultater og erfaring å vise til. Vi får se.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Cheese Smirnoff »

brutus wrote:Glimts styre hentet Stig Johansen av en eneste grunn: De ville gjøre situasjonen for Kåre Ingebrigtsen så umulig at han ble tvunget til å inngå et forlik, og forlate klubben.

Jeg tviler på at dere får se ham spille for Glimts A-lag igjen, og jeg tror heller ikke det noen gang var meningen. :wink:
Oh, dine profetiske egenskaper er utrolige. :klapp
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Novi »

Hehe, tenkte på å hente frem den selv :) Klart det er planen at han skal spille!
Una mas cerveza.
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Josse »

http://no.wikipedia.org/wiki/Bod%C3%B8_Glimt


I følge wikipedia er allerede Tom Kåre hovedtrener :lol:
torstein86
Posts: 94
Joined: Wed Feb 10, 2010 12:13 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by torstein86 »

Cato Hansen ledet laget på en flott måte i Strømmen. Via nett tv hørte du han hele tiden fra sidelinjen, engasjert og kunnskapsrik. Med sin erfaring fra 1. div som trener i Bryne og Stavanger bør han være et klart førstevalg foran Kåre Staurvik som kun kan vise til en sesong som trener for Harstad i 2. div?

Cato Hansen som hovedtrener i Glimt 2011 med opsjon på 2012.
:glimt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by mortsto »

User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Mjh »

Hm, kan virke som om styret har kjørt seg litt fast her. Ut i fra diverse handlinger (Glimt har ordnet med NFF slik at Staurvik kan raskt fullføre den avsluttende prøven)
ser det ut som om styret hadde en plan om at Staurvik skulle ta over. Cato framstår nå som en glimrende mann til jobben.. Trenerduo?
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Gvandreassen »

Jeg synes at Cato er det definitivt beste alternativet. Cato er;

-Rolig
-Gir taktiske instrukser som spillerne takler
-Har erfaring som trener i 1.div
-Han har allerede vist at han håndterer Glimt bra.

Hvorfor, hvorfor skal vi alltid bytte om på ting når det funker?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by mortsto »

Gv: Bytter vi alltid på ting når det funker? :D
Jeg er skeptisk til å ha TKS som assistent eller i en duo. Tror han tar for stor plass, og vil dominere over en ganske lavmælt Cato Hansen. Så er det jo sånn at i et team må det være en med det siste ordet hvis det er uenighet. Fortsett med Cato Hansen. 5 kamper til ferie, så oppsummerer vi etter det.
Minner om hvordan det kan gå om en bytter trener når laget gjør det bra: Hrvoje Braović
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by dalers »

I AN idag hinter Cato frampå om at HAN har den høyester trenerutdannelsen og at han har lyst på hovedtrenerjobben. Et spark i siden til TKS som ikke leverte den skriftlige delen i eksamen? :)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by RaymondEngmark »

mortsto wrote:Gv: Bytter vi alltid på ting når det funker?
Hvem vet, man må jo være født under krigen for å huske sist gang ting fungerte.

Cato gjør det bra, og setter Glimt i en "vanskelig" situasjon. Det var nesten nødt til å løsne litt etter at Kåre dro, bare rett og slett fordi så mye negativitet og frustrasjon dro med han. Jeg tror Cato får en del gratis av den bølgen, men samtidig tror jeg han har gjort mye godt med laget, og det hører man vel forsåvidt på høytaleren under kampene.

Men så lenge Glimt presterer syntes jeg man skal roe ting helt ned og ha en åpen og ærlig dialog med alle parter. Det er jo ikke sånn at Cato kommer til å stikke av i fra jobben dersom han ikke får fast ansettelse i løpet av noen kamper.

Jeg har hele tiden hatt Aasmund på 1. plass, TKS på andre og Cato på tredje (eventuellt andre). Men Cato er på god tur til å passere TKS. TKS er litt mere spennende men frykter han kan være en liten granat å ha i klubben.

Så lenge Cato presterer slik han gjør nå, så liker jeg tanken på å la han drive på ut sesongen og evaluere etter dette. Da vil jeg tro at Aasmund muligens har en klausul som kan gjøre at vi bør ta han. Tross alt, han leder jo serien med lille Ranheim, så vi skal ikke la oss blende av bare Cato.

Jeg håper bare vi ikke gjør noe typisk Glimt: ser kortsiktige gode resultater og hiver oss på og signerer en lang kontrakt med noe som bare går nedover. Eksempler får være Kåre og Thiago. :guns
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by bjornage »

Cato må vel likevel ha en assistent, han kan vel ikke gjøre all jobben alene og all den tid Staurvik vandrer i kulissene tror jeg ikke det vil være dumt å integrere han i den delen. Men hvem som skal være nr. 1 og 2. vet jeg ikke, håper her at styret og administrasjonen vet hva de driver med. De jobbet målrettet og langsiktet for det økonomiske, og jobbet i lang tid for å få ut Kåre og jeg regner med de har planlagt hvordan ting skulle se ut post-Bruttern.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by FSHelgeland »

Stemmer for at Cato får fortsette ja, han har da mye mer trenererfaring en TKS og har jo også ok resultater, i klubber med mindre å rutte med en det er i Glimt. Kontrakt ut sesongen med opsjon på en til hvis det viser seg at det går bra.
Tippeliga 2015
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Crazy horse »

Fortsetter resultatene å gå Glimts vei et par kamper til, så skal det bli veldig vanskelig å gå forbi Cato. Ser at kommentarene til glimtsaker på an.no har snudd til nesten bare positive.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Masinga »

Må hovedtrener ansettes på permanent basis allerede nå eller kan man vente? Kåre Ingebrigtsen gjorde jo det meste riktig da han kom til klubben. Det vi ikke vet er hvordan ting fungerer når det butter i mot. Jeg foreslår at Cato Hansen fortsetter på ubestemt tid. Han kan se det som en 6 måneders prøveperiode, slik det er i det vanlige arbeidsliv. Ikke misforstå, Cato Hansen har gjort sine saker meget bra til nå og jeg håper inderlig at det fortsetter.
Masinga
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Boombadila »

Det spørs vel på hvordan man tolker lisenskravet som tilsier at øverste sportslige ansvarlig/leder(trener) skal ha godkjent lisens, og hva føringene rundt dette er fra NFF...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by J I P »

Staurvik er nå ferdig som hovedtrener i Grand, men han mener at han fremdeles har mye ugjort som fotballtrener

http://www.an.no/grand/sport/fotball/st ... 5-4-214278
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply