Spillertråd: Thobias Skovgaard

Moderators: Sulliken, Larsen

bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by bjornage »

Da er det offisielt, Thobias Skovgaard er klar for Glimt på en utlånsavtale frem til 30. juni neste år.

http://www.glimt.no/?id=1454105840&modu ... =med_bilde

Velkommen skal du være!

Litt sånn urelatert, er dette vår første danske? Vi har hatt en del svensker, men jeg kan ikke huske at vi har hatt noen dansker innom før?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16544
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 964 times
Been thanked: 740 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Sulliken »

Så lang utlånsavtale?

Bra jobba, Glimt :klapp :glimt

velkommen til klubben, "Toby" og gled deg til vinteren :P
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Snorreth »

Jeg har forventninger. :D
Velkommen skal han være. Eksotisk med utlån fra det store utland! :glimt
ingen87
Posts: 7045
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 116 times
Been thanked: 161 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by ingen87 »

Spennende spennende spennende! :D Utrolig fornøyd med at han blir ut vårsesongen neste år!
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by bjornage »

User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 607 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Novi »

Jeg er glad jeg støtter en klubb hvor fansen blir lykkelige av å signere en 19-åring uten særlig spilletid for egen klubb på en låneavtale, fremfor f.eks. en klubb som henger ut ledelse for nysignering av en rutinert forsvarsspiller som kommer rett fra fast plass på et solid lag i Adecco :)

Ved opprykk og spilletid for Skovgaard kan det jo være en fast kontrakt lurende!
Una mas cerveza.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by RaymondEngmark »

Spennende avtale, selv om jeg ikke er like i skyene som Novi. Den parten som er mest spennende er at spilleren tilsynelatende er U21 materiale for Danmark, men også at en klubb som FCK finner Glimt (i seg selv på kartet) interessant for sine spillere å utvikle seg i. Når man ser på geografi og naturlige relasjoner i mellom klubbene er det helt uforståelig for meg. Er det tilfeldig, eller gjør rett og slett Glimt en sabla bra jobb om dagen på talentutvikling?

Uansett kan vel dette fort vise seg å bli en ny Birkir-episode. Men dersom vi vet det på forhånd og låneavtalen er fordelsaktig (som ryktene sier), så må vi bare sette pris på all kvalitet spilleren kan tilføre.
Kristatistisk
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 607 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Novi »

I skyene vil jeg ikke si at jeg er, men et hvert lån av en ung spiller på en plass hvor man allerede er dekt med kvalitetsspiller(e) må jo ha som mål at det ender i fast kontrakt. Dersom han spiller godt vil vi jo signere ham, og da håper man jo at han vil bli. Dersom han ikke får spille/ikke er god nok har han ikke vært stort mer enn en lønnspost, og DET er vel ikke positivt.
Una mas cerveza.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Trapattoni »

Mitt tips er at FCK og Glimt har vært i samtaler om Daniel Berntsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Boombadila »

jeg sier det som Hume sier det, jeg tror ikke denne spilleren er god før det er empirisk bevist! Men det må han gjerne gjøre!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Masinga »

Boombadila wrote:jeg sier det som Hume sier det, jeg tror ikke denne spilleren er god før det er empirisk bevist! Men det må han gjerne gjøre!
Jeg visste ikke at David Hume var fotballinteressert! :)
Masinga
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by RaymondEngmark »

Merker meg at Daniel Berntsen nevnes som grunnen til mye forskjellig om dagen. Tror ikke Glimt blander kortene her, det ville i så fall vært særdeles utproft og uklokt og gjøre en hestehandel med ubeskrevet spiller som kan ende som benkefyll, som en del av en handel om Glimts mest attraktive spiller. Høres helt usannsynelig ut.

Nå vet jeg ikke hva fordelaktig betyr - men dersom vi får en god backup som blir en lønnspost på f.eks 250.000 kr i året, så er jo ikke det helt horribelt sett i samsvar med lønnen til dem som har bekledd benken - og kvaliteten deres.
Kristatistisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Boombadila »

Masinga wrote:
Boombadila wrote:jeg sier det som Hume sier det, jeg tror ikke denne spilleren er god før det er empirisk bevist! Men det må han gjerne gjøre!
Jeg visste ikke at David Hume var fotballinteressert! :)
Han var jo skotte, så jeg vil anta at om han hadde levd i dag, så hadde han vært det, men det er jo selvsagt spekulasjoner fra min side 8)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Trapattoni »

RaymondEngmark wrote:en hestehandel med ubeskrevet spiller som kan ende som benkefyll, som en del av en handel om Glimts mest attraktive spiller. Høres helt usannsynelig ut.
Ja, det er ikke usannsynlig at det ikke blir noen handel om DB i det hele tatt. Det er under ett år til DB kan skrive under for hvem han vil uten at Glimt får et rødt øre.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Glimt1916 »

User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Vegard »

Velkommen, Thobias! :)
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Knuta »

Trapattoni wrote:Ja, det er ikke usannsynlig at det ikke blir noen handel om DB i det hele tatt. Det er under ett år til DB kan skrive under for hvem han vil uten at Glimt får et rødt øre.
Nettopp, det var jo derfor flere av oss var kritisk til den korte kontrakstiden han fikk. Stolte ikke Glimt helt på hans kvalifikasjoner?. Det er de unge spillerne som må få lange kontrakter, mens det motsatte må bli for de eldre spillerne.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by RaymondEngmark »

Knuta wrote:Det er de unge spillerne som må få lange kontrakter, mens det motsatte må bli for de eldre spillerne.
Er i prinsippet enig, men jeg regner med Glimt heller ikke ønsker å ha fem 5-årskontrakter med ungdomsspillere som ender opp med å bli middelmådige. Det blir 25 årsverk, og da hjelper det nesten ikke hvor lav lønnen er.

Etablerte spillere må man beskytte i større grad fra å bli hentet av andre klubber, fordi verdien allerede er kjent. Og dem har naturligvis sterkere kort på hånden for å kreve lange kontrakter.

Unge spillere må godta omtrent det klubben orker å tilby dem, siden det kan være deres eneste sjangse. Også tror jeg Glimt satser på å signere dem som viser lovende takter før andre oppdager det. Og det kan virke som om det er her det svikter. Nå er Daniel Berntsen på blokken til en rekke klubber og med kort avtale. Går ut i fra at gutten sikkert har en agent (og sikkert en hjerne også), så han inngår vel neppe en avtale videre med Glimt med mindre sjangsen er stor for opprykk.
Kristatistisk
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Snorreth »

Virker som en toppmotivert person.
Skulle trodd han har vært her ei stund på måten han svarer. Rolig og ikke nervøs.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 433 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Gvandreassen »

Skovgaard virka som en positiv og hyggelig type! Gleder meg til å se han i aksjon :) Morsomt å se Sakk igjen :D
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Cheese Smirnoff »

Knuta wrote: Stolte ikke Glimt helt på hans kvalifikasjoner?. Det er de unge spillerne som må få lange kontrakter, mens det motsatte må bli for de eldre spillerne.
Økonomi var vel problemet? Det ble vel sagt at førsteprioritet etter å ha fikset økonomien ville være å forlenge kontrakten til Berntsen. Håper på opprykk og flere gode år med DB på laget, uten opprykk blir det vel farvel uansett.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by MhepA »

Ikke den største nyheten på FCK sine hjemmesider :)

http://www.fck.dk/nyhedsvisning/?newsid=11715
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by FSHelgeland »

Velkommen Thobias
Tippeliga 2015
User avatar
Mr Bean
Posts: 2709
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Mr Bean »

Velkommen Thobias :D

:glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Snorreth »

Den godeste Thobias har fått av gipsen og er toppmotivert for å komme seg tilbake!

Advarer folk mot å lese siste avsnitt, btw.
Ellers må dette være en meget fysisk sterk type og en ressurs. :D

bold.dk wrote:- Det var et meget kompliceret brud, og derfor fik jeg forbud mod at spille kampe. Jeg har kunnet træne med, så formen er ganske god, og nu har jeg også fået gipsen af. Så det er bare ærgerligt, at sæsonen heroppe er slut, siger Skovgaard til bold.dk.

- Vi har sidste træning heroppe på mandag, og planen er så, at jeg tager hjem og træner med i FCK frem til 10. december. Jeg ser ikke rigtig nogen grund til at holde halvanden måneds ferie, jeg vil hellere køre på for at blive bedre på alle punkter.

- 4. januar starter jeg så op igen heroppe, og jeg ser meget frem til foråret. Det har selvfølgelig været bittert at være ude i efteråret, men jeg har hele tiden fokuseret på, at det er i foråret, jeg skal præstere. Og det kommer jeg til, så jeg er klar til at vende tilbage til en plads i førsteholdstruppen i FCK til sommer, siger backen.

Så sent som i går viste Skovgaard, at han er i topform. Bodø/Glimt havde fysisk test, og her var det den unge FCK'er som nåede længst på løbebanen.
http://www.bold.dk/nyt/Skovgaard-vil-i- ... eholdstrup
Post Reply