Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by mortsto »

http://www.vg.no/sport/fotball/viking/m ... /23293618/
Berglann brukes som eksempel på spillere som er for gode til å slite benken, og som bør lånes ut for spilletid i 1.div.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Nilzo »

Det mest frustrerende må jo være å se at en spiller som Dane komme innpå og få sjangser uten å prestere.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by gavharr »

Bordet er dekket, men jeg regner med Konradsen starter på høyre og Dane på venstre i neste kamp...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Cheese Smirnoff »

Hvis Dane Richards spiller venstrekant mot Odd blir jeg alvorlig bekymret. Berglann er heltent og klar for å spille. Bruk han!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Knuta »

Kampen mot Odd kan vi bare glemme. Odd som kjemper med RBK om sølv. Glimt har klart å rote til seg en dårlig målforskjell og vi får bare håpe at de ikke ødelegger den fullstendig mot Odd.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by eiriksin »

mortsto wrote:http://www.vg.no/sport/fotball/viking/m ... /23293618/
Berglann brukes som eksempel på spillere som er for gode til å slite benken, og som bør lånes ut for spilletid i 1.div.
Berglann er for god til å spille 1. Divisjon. Håper han danker ut Trond neste sesong, han har større register å spille på.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Masinga »

Man kan spekulere ganske mye og prøve og lese mellom linjene etter grunner på hvorfor Berglann har vært holdt konstant på benken denne sesongen. Alle som har øyne har neppe latt seg imponere av Trond Olsen. Hvorfor han har klippekort må trenerne svare på. De eneste gangene Berglann har vært brukt er èn match der Olsen måtte sone for gule kort og i den siste kampen hvor Olsen var skadet. Berglann fikk også noen cupkamper i tidlig fase. Jeg mener Berglann var en sterk bidragsyter i opprykkssesongen, ikke minst som assistkonge. Han falt heller ikke gjennom når Glimt møtte motstand på øverste nivå.

Jeg tror kanskje Berglann ville vært mer nyttig for Ibba og andre enn det Trond Olsen har vært. Men trenerne føler vel de må bruke Olsen. Han har sikkert kostet klubben en del penger. Samt at de får med fred i garderoben.
Masinga
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Knuta »

For å få TO til Glimt fra Viking ble TO lovet en garantert fast plass på laget. Det var dette jeg reagerte på den gangen. Dermed var Berglann sjanseløs i utgangspunktet før 2014 sesongen.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by mortsto »

eiriksin wrote: Berglann er for god til å spille 1. Divisjon. Håper han danker ut Trond neste sesong, han har større register å spille på.
Etter å ha sett ham i sist kamp er jeg helt enig. Jeg mener Halvorsen tidligere i sesongen har hintet til at Berglann har vært et stykke unna første-elleveren, noe jeg etter Viking-kampen synes er veldig rart. Jeg er spent på om Olsen og Berglann starter med "blanke ark" neste sesong, eller om Olsen har klippekort-fordelen.
Det jeg også merke meg er at Berglann og Ibba virker å ha veldig god tone, mens Olsen og Ibba til tider ser ut til å småkrangle, og har generelt dårlig samarbeid.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by ingen87 »

Hvorfor kan ikke Trond Olsen spille høyre kant? Han har hatt en tendens til å trekke innover uansett, om hans venstre fot går inn i banen er vel det bare en fordel. Hvor mange ganger denne sesongen har man ikke sett TO gå innover i banen for så å avslutte (elendig) med høyre fot?

Jeg mener at slik Trond Olsen har spilt denne sesongen, så har det spilt liten rolle til om han har vært på høyre eller venstre kant.
Førr Evig!
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by eiriksin »

En del av treningsprogrammet til Olsen i vinter burde være å trene opp høyrefoten. På den måten hadde vi kanskje sluppet å kjøpe en ny høyreving. Men litt mer seriøst, syns de burde rotert litt mer på laget i det minste; slik at Berglann og Olsen hadde spilt halve sesongen hver. Tror ikke vi hadde tapt noe på det.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Gvandreassen »

Mistenker faktisk at vi hadde vunnet litt på det. Mer råskap, samt flere løp frem og tilbake.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by gavharr »

Kunne godt ha byttet ut Olsen til pause litt oftere, og gjerne da avtalt dette på forhånd. Det ville gjort det vanskeligere for backene både mtp. endring av spillertype. samt at du ville fått 2 vinger som løper mer, og har mye krefter til enhver tid.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Garrincha »

Vi bør i alle fall i en større grad neste sesong tørre å bruke de yngre spillerne. En klubb som oss kan kun overleve med å utvikle spillere og så selge noen av de videre, og da må vi tørre å gi dem sjansen til å å utvikle seg.

På den andre siden er det forståelig at JHH er litt tilbakeholden med et nyopprykket lag. Men neste år bør Konradsen, Saltnes og Berglann få mye mer spilletid. Sett Trond på høyrevingen, som innoverving, det kommer til å funke som bare juling.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Kesseboy »

Det er vel ikke så mange her som har vært på treningene og sett. Synes vi skal være litt forsiktige med å kritisere for høylydt -- jeg er enig i at Olsen ikke akkurat hver kamp har gjort seg fortjent til gjentakende tillit, men jeg har lite grunnlag for å kritisere det, ut over at jeg gjerne skulle sett mer av Berglann.

Har dog store forventninger når det kommer til Berglann og hans potensiale. Olsen på høyre? Jeg synes det kan være en idé.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by ingen87 »

Så lenge Olsen velger å utfordre innover i banen, som han har gjort ganske så ofte denne sesongen, så klarer jeg ikke å se at det skal være noe stort minus. Da får han gå innover med "godfoten" og man slipper disse sleivskuddene med høyre.

At han heller burde holde bredt og utfordre utover, får heller bli en annen sak..
Førr Evig!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Masinga »

Trond Olsen på høyreving kan være en idè, i hvert fall hvis det kommer til avslutninger. I håndball spiller venstrehendte på høyresiden og høyrehendte på venstresiden.

Men vanligvis forventes det også innlegg fra vingspillere.
Masinga
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Loffen »

Nylig har det sett ut til at Trond har tatt innover seg at han burde "dryle til" oftere. La oss håpe at JHH oppmuntrer til at dette blir mer enn bare en forbigående trend. Hvis det skal forsvares å bruke en slik ultra-venstreving på høyre så må nettopp dette bli målet med strategien. Flere stikkere, innlegg på bakerste og SKUDD på mål. :guns

Til dette mener jeg vi bør ha en HB som Mounir som supplement for innleggskelner på høyre. TJ går også an, men jeg føler ikke jeg har sett nok av han på backen i år til å si noe mer :tenk

Er skeptisk, men kan ikke med handa på hjertet si at venstresiden har vært generøs med godkjente innlegg, hvis man ser på sesongen som helhet. Kanskje en spiller som Trond vil fungere bedre i en rolle hvor han skal score mål fremfor å assistere :wink:
Her i huse et vi torsketunge!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Cheese Smirnoff »

Loffen wrote:Til dette mener jeg vi bør ha en HB som Mounir som supplement for innleggskelner på høyre. TJ går også an, men jeg føler ikke jeg har sett nok av han på backen i år til å si noe mer :tenk
:tenk
Zarek Valentin bør da være det ubestridte førstevalget på høyreback.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Loffen »

Cheese Smirnoff wrote: :tenk
Zarek Valentin bør da være det ubestridte førstevalget på høyreback.
Uffda! Han fyren hadde jeg nesten glemt! :oops: Dog har jeg ikke sett mye av han backen i år heller :roll:
Her i huse et vi torsketunge!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by J I P »

Jeg skal ikke legge skjul på at dette er et år jeg forventer mye av meg selv. Jeg vil ta steg på alle områder, og bli bedre på alt. Jeg har kommet langt i Glimt, selv om fjoråret ikke var optimalt med tanke på spilletid. Men jeg lærte mye av det, og nå starter vi alle på blanke ark. Jeg er veldig interessert i å kapre en plass i startelleveren. Det er hovedmålet mitt for sesongen, slår Ulrik Berglann fast.

http://www.ranablad.no/Ulrik_har_som_m_ ... 14516.html
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by G-s-enz »

Håper faktisk Ulrik tar plassen til Trond i år. Føler han har ett større register å spille på offensivt samtidig som han og Ibba har en god forståelse seg i mellom :D
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Trapattoni »

Godt å lese om en spiller som etter en sesong med lite spilletid fokuserer på hva han må bli bedre på for å kapre en plass på laget. Altfor mange antyder mellom linjene at det er treneren som er teit når de ikke får spille. Jeg håper også Berglann tar steget i år og henviser Trond Olsen til et innhopp i ny og ne.
Glenn P
Posts: 2811
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Glenn P »

Jeg er mer på den at Olsen starter sesongen, og Berlann har klippekort på å bli innbyttet før 60 spilte minutter. Forutsatt at Olsen ikke er MOM og er et must på banen. Berglann har også en del å bevise, og Olsen må bevise at han fortjener plassen. Mitt håp var i 2014 at det skulle skje, men Olsen vek ikke fra plassen, så nå må virkelig Berglann vise at han har går på brystet. Alt dette avhenger såklart av form og alt slik, men at Berglann skal ta over plassen mot sommeren er min drøm.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Kesseboy »

http://www.an.no/Ulrik__22__er_lei_av__ ... 18960.html

Reinaldo med positive, offensive og ikke minst veldig korrekte uttalelser til AN.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply