Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Gvandreassen »

En herlig spiller! Gleder meg til å se hvilke steg han kan ta neste sesong!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Vegard »

Er han skadet? Jim Johansen forran Ulrik på vingen rimer ikke.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Masinga »

Jin Johansen var ingen suksess. Problemet for Berglann er at han spiller i samme posisjon som Trond Olsen.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Novi »

Jim krever at laget spiller annerledes enn om det var en hurtig ving på kanten. Han har det lille ekstra i form av å komme seg foran mål, samt gode avslutningsegenskaper. Men som ving som skal løpe ned mot dødlinja funker han ikke.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Vegard »

Fire kamper uten en gang et innhopp. Syns Reinaldo fortjener å få vist seg fram i Tippeligaen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by MhepA »

Så absolutt, forventer at han spiller hele kampen mot Tverlandet. Han trenger virkelig kamptrening.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by bjornage »

Han fikk særdeles mye tillit i fjor, nå er det tilnærmet null så langt i år. Selv med Trond Olsen som klart førstevalg skulle man tro at Berglann ihvertfall skulle få gjøre noe mer enn å bare varme opp noen få minutter. Så kan vi lure på om det ligger noe bak? Skader, dårlig form, noe annet?
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by mortsto »

Han konkurrerer med en av våre antatt beste spillere som ikke bare er en publikumsfavoritt, men som også har vært svært viktig med to mål og to målgivende på fire kamper. Med åtte scorede mål, så er det vel kun plassen som spiss det er en reell konkurranse på i angrepsrekka. Han er for god for å slite benken, men jeg kan ikke skjønne at JHH ser noen grunn til å endre på laget om han ikke må.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Knuta »

Det er mulig at det er min fotballforståelse det er noe i veien med. Men jeg mener at Berglann har et mye større register å spille på enn Trond. Han er hurtigere, bedre teknisk, bedre dribler men har ikke skuddfoten til Trond. Det er klart at Ulrik er en spiller som trenger tillit, får han ikke tillit kan han heller ikke utvikle seg. Jeg synes også at han ble brukt for lite i fjor. Men så lenge JHH har valgt TO som førstevalg så blir det slik. Derfor vil antakelig Berglann og JJ stagnere som spillere i år dessverre.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Kesseboy »

Det ble skrevet i en annen tråd at Berglann har hatt en vanskelig treningsvinter, og ikke har overbevist på trening. Slikt vil det være for en ung spiller. Skal se seinere om jeg finner det konkrete sitatet.

JHH har jo for øvrig uttalt i media, nylig, her husker jeg heller ikke dato eller konkret medium, at han har stor tro på Berglann for framtida, og har konkrete forventninger til uviklinga hans.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Ville Lehtinen »

bjornage wrote:Avisa Nordland (Freddy Toresen) har kastet terningen og gitt karakter til spillerne på bakgrunn av treningen og kampene i løpet av vinteren.

På toppen finner vi Badou med 6, og Sane og Londak med 5. På bunn finner vi Ulrik Berglann og Tommy Knarvik med 2. Resten får stort sett 4 og 3.

Berglann har visstnok vært svak på trening og får også kritikk for prestasjonene i treningskampene. Knarvik sies å være veldig "på hogget" på trening, og er brukbart offensivt men sliter veldig defensivt og særlig en mot en. Badou roses i skyene og briljerer på trening og i kamper, mens Londak er sterkere enn på lenge. Toresen mener det er konkurransen med Lasse Staw (4) som har gjort begge til sterkere keepere.
http://glimtforum.net/viewtopic.php?p=379820#p379820
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Garrincha »

Det er en lang sesong og Reinaldo får nok sine sjanser i løpet av sesongen. Tror det er viktig for JHH å drille en solid ellever nå på begynnelsen av sesongen og at disse får en del hele kamper.

Trond er ikke i toppform, men han leverer så mye bra for laget likevel, så å sette ut Trond skal nok mye til for å gjøre. Trond er en type som typisk skårer viktige mål på slutten av kampen som kan avgjøre. Til nå har vi bare hatt gjevne kamper, og det har ikke vært rom for å ta ut Olsen.

Ulrik får vise seg ordentlig frem mot Tverlandet, vi trenger at alle spillerene er i kampform.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Ville Lehtinen »

Trond Olsen hadde en helt utrolig kamp mot RBK. Fikk ikke til noe som helst, UNNTATT to involveringer som begge resulterte i mål. :lol:
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Cheese Smirnoff »

Hvor mange ganger har vi ikke sett unge, lovende spillere ha en fryktelig god utvikling og mye positiv oppmerksomhet - for så å falle sammen når det begynner å bli motgang? Jeg tror Berglann, som kom fra 4.divisjon og ble assistvinneren i Adecco ifjor, har godt av å måtte strekke seg enda lengre for å fortjene plassen. Det skjønner man spesielt når det sies at han har sluppet seg nedpå i vinter. Jeg tror Jan Halvor Halvorsens store styrke er å utvikle unge spillere til å bli like god mentalt som fysisk og teknisk. Berglann er jo på ingen måte vraket, Halvorsen har snakket mye fint om han, men Tippeligaen krever at man hever seg flere hakk fra Adeccospill. Jeg tror vi får se at Berglann vil overraske i Tippeligaen iløpet av sesongen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Knuta »

Bare han ikke blir en Stefan Johansen nr.2. Mye som tyder på det. Stefan spilte en del kamper under Kåre før han ikke fikk spille noe som helst året etter, og han gikk gratis til Godset. Behøver ikke å si noe mer her. Berglann har en del utrolige ferdigheter, så jeg mener han bør få sjansen nå.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Kesseboy »

Stefan har vel også sjøl sagt at hans egne holdninger ikke var forenlige med å slå gjennom i Glimt. Nå burde jo klubben klare å gjøre noe med det, ideelt sett, men her skal virkelig ikke Kåre I ha skylda. Det er mye opp til Berglann nå, og han må bevise at han har det i seg. Tror JHH kan tenkes å håndtere dette bra.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by ingen87 »

Ville Lehtinen wrote:Trond Olsen hadde en helt utrolig kamp mot RBK. Fikk ikke til noe som helst, UNNTATT to involveringer som begge resulterte i mål. :lol:
Slik har det vært med Olsen i alle kampene til nå. Både i pre-season og innledende runder. Man kan liksom ikke klage med to mål og to assist på fire kamper. Skulle likevel ønske at Trond Olsen leverte litt oftere enn 2-3 ganger i løpet av en kamp. Regner med det kommer etterhvert, synes han var mye bedre etter han fikk scoringa mot Rosenborg / Dorsin kom innpå. Hvilke av faktorene som var mest utløsende vet jeg ikke, men tror Trond Olsen liker å spille mot litt store tunge backer :)

Sitter enda å ergrer meg over at Riski fikk tak i Olsen. Han gjør selvfølgelig alt rett, alle ville gjort det i en sånn situasjon. Det er heller ikke noe mer enn gult kort, pga avstand til mål, men at han fratar Glimt en gylden mulighet til å avgjøre er det ingen tvil om.

Hva angår dommeren/dommerene blir jeg lite imponert over hvor lite Ibba får av frispark. Han blir sparket, holdt, albuet, dyttet i løpet av samtlige minutter han har spilt i år (som jeg har sett ihvertfall). Har enda til gode å se at han får frispark, ihvertfall har han fått langt færre enn hva han burde fått. Skjønner godt at han faller igjennom i Tippeligaen når det er så stor aksept for at stopperne bruker ulovlige midler.

En annen dommersituasjon som jeg bet meg merke i, som også har erget meg litt: I forkant av 1-1 målet til RBK kommer Dane Richards seg rundt på kant. I det backen kommer opp på siden av han bruker han litt armer for å skjerme han unna, og backen faller = frispark. Tilsynelatende en grei avgjørelse, hadde det ikke vært for at Skjelsvik holder Dane over halve banehalvdelen i forkant. Elendig dømming, her burde dommer isåfall plukke opp situasjonen rundt 20 meter fra dødlinja og gi Glimt frispark. Eventuelt la Dane få gå videre og konkludere med at begge to var like gode. Kan liksom ikke først la en back holde igjen kanten til han kommer på høyde, og så gi frispark til backen fordi kanten bruker ei hand til å skjerme unna.
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Novi »

Har sett alle kampene i år, og stiller meg helt uforstående til "kritikken" av Olsen. Det vi ser på venstrekanten nå ifht. Berglann er en spiller som jobber og løper og involverer seg HELE kampen. Med Ulrik er det veldig av og på, og det holder ikke i TL. I tillegg leverer Olsen på et godt jevnt nivå - kan selvsagt nå toppnivået sitt oftere, med flere harde innlegg og skjære innover oftere - men han faller aldri/sjeldent ned på det bunn-nivået som Ulrik når flere perioder ila en kamp.

Dersom Ulrik i tillegg ikke leverer på trening kan han da heller ikke forvente seg TL-kamper.
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Cheese Smirnoff »

Så må vi ikke glemme at Trond Olsen er den beste læremesteren Berglann kunne hatt i Glimt. Forhåpentligvis sitter han og observerer fra benken og lærer fra en som vet alt om å være venstrekant i klubben.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Vegard »

Mitt ønske om at Berglann skal få sjansen er ingen kritikk av Olsen. Olsen er en klassespiller og garantist for må. Og jeg kjøper poenget om at Olsen er holder 90 minutter og kan avgjøre kamper helt mot slutten. Bekymringen min er at vi har gull på benken som bør få sjansen. Er bekymret hva det gjør med selvtilliten og trivselen. Berglann er fremtiden!
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Zero »

En annen ting med Olsen er jo at han er god bakover også, hjelper Imingen mye bak der når vi ligger kompakt synes jeg.
Stian Sommerheim
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Glimt1916 »

Noen som vet hvilken karakter AN ga til Olsen?
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by eiriksin »

Imponert over instillingen til Berglann til tross for at han har blitt vraket hele sesongen. Tror han kommer til å gjøre nettopp det han håper på: Danke ut Olsen!
http://www.an.no/sport/article7494854.ece
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Masinga »

20 minutter med Tippeligafotball er forunderlig lite når vi ser prestasjonene til Olsen. Berglann må brukes mer! Ingen er tjent med at Olsen tror han har klippekort.
Masinga
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Novi »

True dat. Men et rent Olsen/Berglann-bytte vil ikke bety noe som helst dersom det ikke gjøres andre endringer også. Vi har ikke sluppet inn masse mål og ikke scoret nok pga Trond. At Berglann kan legge sunt press på Olsen og komme med en ny giv skal jeg være med på.
Una mas cerveza.
Post Reply