Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Novi »

Flott intervju! Håper det etterleves i trening og på banen :-) Han er vel egentlig 2-3 år for gammel til å være talent, men har vel ikke vært voksen nok til å jobbe riktig de siste årene. Likevel ikke for sent å slå gjennom i år, noe som hadde vært meget bra - Olsen trenger konkurranse.
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by FSHelgeland »

Reinaldo lånes ut til Strømmen for resten av sesongen

http://www.an.no/na-forsvinner-denne-sp ... 5-4-124931

Jeg har ikke An+ men meldingene på Twitter er utlån til Strømmen resten av sesongen.

EDIT:

http://www.rb.no/strommen-if/sport/fotb ... -43-101082
Tippeliga 2015
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Playmaker »

FSHelgeland:
Da Bodø/Glimt rykket opp til eliteserien i 2013 hadde Ulrik Berglann (23) flest målgivende pasninger av alle i 1. divisjon. Nå skal han levere målpoeng for Strømmen.

Den svært hurtige og driblesterke venstrekanten oppfylte Strømmen-trener Espen Olsens øverste navn på ønskelista torsdag.
For også før sesongen forsøkte romerikingene å få has på Bodø/Glimt-spilleren som hadde flest målgivende pasninger av flest av samtlige da Bodø/Glimt rykket opp i 2013.


Førstevalg
– Han har vært førstevalget vårt når vi lenge har sett etter forsterkninger i den posisjonen. Han spilte seg akkurat inn på laget i seriestarten, men har vært på benken i en lang periode siden Trond Olsen har vært i veldig god form, sier Olsen.


Berglann skal også ha vært aktuell for Strømmen i sommerpausen i fjor. Han kommer på et utlån som varer ut sesongen.

Olsen mener han har fått en spiller med mange av ferdighetene laget har manglet. Strømmen har scoret nest færrest mål i 1. divisjon denne sesongen. Og han legger ikke all skyld på spissene. 


– Vi har hatt for lite gode innlegg. Ulrik er veldig god i en slik rolle. Han kan bruke hurtigheten og teknikken sin til både å dra av spillere og komme i veldig gode posisjoner.


At 23-åringen kommer fra en klubb som har spilt 4-3-3 i årevis, bekymrer ikke.


– Nei, han har hatt klare defensive oppgaver i Bodø/Glimt også. Han jobber hardt, og er akkurat typen vi trenger.

Naturlig valg
Berglann selv synes romerikingene ble et veldig naturlig valg da ting ble som de ble.


– Så vist jeg husker var vi veldig nærme i fjor også, men da ble utlånet stoppet i 12. time. Det er alltid litt ekstra trygt å gå til en klubb som har vist så sterk interesse som det de har gjort. Jeg er imponert over hvordan de har klart å etablere seg i 1. divisjon med de midlene de har til rådighet.
Berglann sier han trenger førstelagsfotball, men at det selvfølgelig ikke er noen garanti for spilletid.


– Det er det aldri. Men for egen del skal jeg jobbe knallhardt for å få det og dermed også hjelpe laget. Jeg er aldri fornøyd hvis jeg går av banen uten et mål eller en assist, sier nykommeren hos Strømmen.

Glimt-direktør Bjørn Tore Hansen sier følgende om utlånsavtalen.

- Dette er en veldig fin mulighet for Ulrik til å ta nye steg som fotballspiller. Han trenger spilletid, og det kan han få i Strømmen, sier Hansen.

Berglanns kontrakt med Bodø/Glimt går ut etter 2016-sesongen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Garrincha »

Greit for Ulrik, for å danke ut Trond nå er en rimelig utaknemmelig oppgave. Han blir ikke bedre spiller av å slite benken, så spilletid må være alfa omega. Men har vi backup på vingen, bortsett fra Brix? Kan f.eks Edvartsen spille venstre ving hvis Trond er skadet eller karantene?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by G-s-enz »

Jim kommer vel tilbake fra ett benkeopphold i Sogndal?

Jeg synes litt synd på Berglann,han var assisstkonge når vi rykket opp og hadde nok spilt fast i TL om ikke Olsen ble hentet. I fjor følte jeg har fortjente flere kamper da Olsen var under pari i flere kamper. I år derimot har Olsen vært helt strålende så like greit å leie han ut.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Cheese Smirnoff »

G-s-enz wrote:Jim kommer vel tilbake fra ett benkeopphold i Sogndal?
No va du smart.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by liverglimt »

Spill deg tilbake på laget via Strømmen!
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by J I P »

Ulrik Reinaldo Berglann (23) spilte seg inn i Strømmen-fansens hjerter i hjemmedebuten.

http://www.rb.no/sport/fotball/strommen ... -43-112795
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Nilzo »

Fint at han virker å være der han var i opprykkssesongen. Synd for han at han har gått glipp av 1,5 sesong med a lagsspill. Lang kontrakt har han med Glimt?
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by mortsto »

Dessverre ser det ut som Berglanns kurve har gått nedover etter en lovende debut. Startet de fem-seks første kampene men i de siste har han startet på benken og blitt byttet inn mot slutten.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by bjornage »

Lite som tilsier at han kommer til å slå gjennom i Glimt så lenge vi spiller i tippeligaen dessverre.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by J I P »

Glimt nekter Berglann å spille futsal for Vesterålen

http://www.vol.no/nyheter/sortland/2016 ... 006812.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Gvandreassen »

Skal tro hvorfor han nektes det? Kan det være at Aasmund ønsker hans fulle fokus på Glimt? Og kanskje vil unngå skader? Mulig han skal satses mer på enn å bli lånt ut?

Forøvrig artig å se Marius bli intervjuet, er min tremenning. Han var vel på prøvespill i Glimt?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Trapattoni »

Med rundt to måneder til seriestart og en rimelig hard treningsperiode rett rundt hjøret, så har jeg full forståelse for at Glimt ikke ønsker større risiko for skader i troppen enn høyst nødvendig.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by RaymondEngmark »

Gladnyhet for Berglann egentlig, det betyr antageligvis at Bjørkan vil satse langt mer på han enn hva JHH gjorde. Ser man på skadelisten til laget han skulle spille for, frister den heller ikke til deltagelse for Glimts del :wink:
Kristatistisk
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Novi »

Kan denne sesongen være litt make-or-break for Berglann som profesjonell fotballspiller?
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by G-s-enz »

Ja det tror jeg :) han har strengt tatt bare en god sesong bak seg og mye tilsier at holdningene ikke er helt topp. Taklet nok dårlig at T.Olsen kom å tok plassen :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Shredd »

Ikke et veldig godt tegn at han ikke klarte å spille seg til fast plass på Strømmen heller. Må nok opp et par hakk for å slå ordentlig igjennom.
Klarer han å bli mer effektiv foran mål og dyrker videre å bli en assistkonge så kan han danke ut TO. Målene til Trond er vel det som virkelig holder Berglann unna.

Burde vært pensum for vingene i Glimt å lese biografien til Dennis Bergkamp. Alltid streb etter den perfekte pasningen som gjør laget bedre!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by bjornage »

Han får en ny sjanse nå når Åssa er inne, tror han ville vært helt ferdig om JHH hadde fortsatt.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by Zann »

Tror det er mer enn målene til Olsen som holder Berglann ute av laget. Trond Olsen har de siste par sesongene begynt å ta ordentlig ansvar også defensivt, noe som jeg tror er viktig sånn som Glimt spiller. Her har jeg en mistanke om at Berglann har mye å gå på.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by RaymondEngmark »

Som Shredd sier, et dårlig tegn når spillere som blir lånt ut til langt dårligere klubber ikke klarer å spille seg til fast plass. Desverre har vi hatt en del av dem de siste årene, til og med noen har slitt å spille seg inn på 2. divisjonslag. Da er det vanskelig å se for seg at dem skal snu på flisa og plutselig bli tippeligaspillere - selv om man tar i betraktning trivselsfaktor, ny klubb, nyttt system med mer.

Tiden jobber jo mot spillere som Berglann, Glimt vil neppe forlenge kontrakten med han neste gang, og ser ikke for meg han har overbevist såpass at noen andre klubber vil betale han for å spille fotball. I allefall ikke såpass at han kan leve av det. Det er nå eller aldri.

Så kan jeg slenge på at det irriterer meg at Berglann sliter så med innleggskvaliteten, og har gjort det i så mange år. En spiller som virkelig ønsker å leve av fotballen hadde fikset på det der igjennom egentrening for lenge siden.

Er ikke mye vits å diskutere Berglann vs Olsen i all den tid en Olsen som har løpt i 90 minutter er bedre enn en uthvilt Berglann.
Kristatistisk
jendoriluka
Posts: 510
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by jendoriluka »

Problemet til Berglann er også at han til tider sliter med samhandlingen. Presser når resten av laget ikke presser, går for tidlig på løp osv. Slike ting som TO er god på. Håper han får det inn, for det er mye potensiale.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by G-s-enz »

Nå hadde vel Berglann flest assist i laget når vi rykket opp,mye pga en god relasjon med Ibba. Nå er ikke Olsen en Gud på innlegg heller men han er langt bedre i å se når innlegget skal slåes :)

Synes han mest av alt har mye å gå på i pasnings og avsluttningsdelen. Kondisjonen er vanskelig å vurdere da han ikke har spilt fast over tid,vanskelig å komme inn nå og da uten kamptrening
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by RaymondEngmark »

Det skal sies det er lenge siden Glimt hadde gode vinger som spilte den typen fotball som Glimt gjorde på 90-tallet, hvor vi mer kom rundt på kantene og kjempet om innlegg i boks. Nå kommer vi mere i de små rommene lengre inn på banen, noe som er en mere morro fotball å se på. Men likevel frustrerende at de innleggene som først kommer aldri treffer en spiller. Zarek var vel et unntak.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Ulrik Reinaldo Berglann

Post by mortsto »

Har sansen for Berglann og siden jeg først hørte om ham så jeg for meg ham som en fremtidig storspiller for Glimt. Han konkurrerer om plassen med vår pr dd viktigste spiller, og jeg tror dessverre ikke han vil slå ut i full blomst i klubben. Han blir 24 om noen mnd og kanskje hadde det vært best for ham om han hadde fortsatt karrieren en annen plass. Hvis ikke, vet vi at vi i år har grei backup på venstre ving dersom Trond må stå over en kamp.
Post Reply