Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by RaymondEngmark »

Grei? Hvor er det du bor i verden. Ingen drikking før 5 vet du :skål
Du kan begynne å telle Norske italiaproffer og se hvor langt du kommer ..

Og når Runar spillte en god kamp dro han samtlige med seg flere hakk. Så han var i perioder laget. Orker ikke å diskutere mere, for jeg kjenner jeg blir skikkelig forbannet når noen er så historieløse at dem ikke skjønner hva Runar har vært for Glimt, og hvilken kvalitet han holdt i 20 år på fotballbanen.
Kristatistisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Boombadila »

Jeg bor i realismens verden, og den forteller meg at runar var grei. Få landskamper, og en laber periode i Italia. Men det er ikke poenget, poenget er, som du nesten er inne på, at Runar er historie. På samme måte som Nr.24.

Nå er det på tide at yngre krefter overtar, og bærer fram glimtfakkelen. Og jeg har trua på at Papa kan bli en klassespiller for oss. Med mindre vi må selge pga kreativ regnskapsføring.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Shredd »

Laber og laber. I nyere tid er det vel kun Tore Andre Flo og J.A Riise som har flere kamper i Serie A enn Runar Berg. Av nordmenn vel og merke. Runar Berg gjorde seg på ingen måte bort i Serie A.
Glenn P
Posts: 2843
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 214 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Glenn P »

Det er jo ingen hemmelighet at spillere kommer fra Afrika på søken etter store klubber. Dersom Badou spiller bra, havner han i en større klubb enn Glimt. Dette er fakta. Jeg ser ingen framtid i Badou, ikke lengre enn to-tre år fram i tid. Kortere tid om han fortsetter å utvikle seg. Å sammenligne Badou med Berg er bare dumt. Fotballen er én ting, klubbfølelsen en annen. Om Badou havner i PL eller en annen stor liga, kommer han til å ende opp i Glimt for å avslutte karrieren? Nei.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Boombadila »

Kall perioden hans hva du vil(1999-2001, 30 kamper og 2 mål, for så å bli utlånt til lyn....), men poenget er enda der, da var for 15 år siden. Vi er nødt til å tenke fremover om vi skal få frem gode spillere, ikke drive historieonani.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by RaymondEngmark »

Du sa for noen linjer siden at ingen er større enn klubben? Om Badou blir den nye Mikel så kommer han uansett aldri til å bidra like mye til Glimt som Runar har gjort.

Er lut lei av at vi blåøyd skal tro at spillere er så sabla god bare fordi dem har på seg en gul drakt. Ja Badou har potensiale, det er ingen tvil om det, men enn så lenge har han ikke prestert høyere enn litt over middels i Norsk førstedivisjon. Kanskje vinner han premier league om 10 år, hva vet jeg, men du mener vi ikke skal bakover i historien, men fremover kan vi se?

Faktisk mener jeg Konradsen er en bedre spiller en Badou - men han har ikke samme potensiale. Men hvor mange spillere har ikke hatt potensiale som aldri ble noe mere?
Kristatistisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Boombadila »

Nei, ingen spillere er større enn klubben. Men jeg har tro på at Papa kan bli en stor spiller. Men jeg er samtidig innforstått med at det ikke finnes noen som heter klubblojalitet, det er bare en svakhet dårlige spillere viser.

Det er heller ingen klubbeiere som er inne i fotball for ikke å tjene penger. Problemet er bare at de fleste supporterene er for blåøyde til å se det. Fotball handler om penger og prestisje, og det er spillerene innforstått med. Papa tror jeg kan bli en spiller som sikrer oss opprykk og cupgull, og da har han strengt tatt gjort sin misjon. Om han da vil dra videre, good riddance, så lenge vi får betalt.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Cheese Smirnoff »

Det er vel ingen som vil påstå at Runar Berg var bedre enn John Obi Mikel er, rent ferdighetsmessig?

Klubblojalitet har ingenting å si når man snakker om ferdigheter, og Badou kan fort bli en fremdragende spiller. Det vil selvsagt avhenge av flere faktorer, men grunnlaget er definitivt til stede for at han kan nå langt.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Fortsatt ikke noe nytt om evt kjøp av Badou? Om ikke enkelte tippeligalag har fått opp øynene for ham nå, så går det neppe særlig lang tid.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Sven-Rune »

Når en spiller i moderne tid spiller gratis for klubben sin........
Da ER han større enn klubben!
Og da avslutter jeg som Nannskog på TV for noen dager siden: Ferdig diskutert! :lol:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by RaymondEngmark »

Du mener "feijdi diskjutejad" :wink:

Boomba: Jeg tror nok Røkke går kraftig i minus på Molde. Joda, han får en helt del PR og Goodwill .. men at det prosjektet går i pluss NEKTER jeg å tro. Også har vi jo en Oslo-klubb som fikk pumpet ræva full av penger av en annen norsk riking .. vil "tippe" at det regnskappe ikke gikk i pluss :wink:
Kristatistisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Boombadila »

Hvordan vil du verdsette goodwill?

Jeg har sett regnskaper som har verdsatt det til 50 millioner. Hvis Røkke får det samme ut av Molde, eller bare halvparten, så er det vel en enorm pluss?

Men så tror jeg det er en grunn til at Røkke driver Aker, og ikke Raymond ;)

kan vi da konsentere oss om spillleren Papa?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by FSHelgeland »

Altså... nå setter vi strek for denne debatten i denne tråden. Dette er spillertråden til vår eminente midtbanespiller Badou!
Tippeliga 2015
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by bjornage »

Jeg har en liten frekk vårforelske i Badou, håper det vedvarer!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by gavharr »

Du er full, og det er altfor sent :skål
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Som det gamle ordtaket sier: "Av barn og fulle fotballsupportere som poster på diskusjonsfoum midt på natta, får en høre sannheten."
Bjornage: Om du får denne forelskelsen til å bli gjensidig, så kanskje han blir værende ei stund? :D
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Cheese Smirnoff »

Badou virker jo som en utholdende kar, så Bjornage kan sikkert se frem til masse elskov ved en eventuell gjensidig romanse.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Ville Lehtinen »

Dype, sugende løp i bakrommet? Fisting til corner?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by bjornage »

Minn meg på å holde meg unna Badou-tråden på nattestid!
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by eiriksin »

Syns han minner mer om Ørjan Berg på midten, men han har enda for mange feilpassninger til å spille sentral midtbane. Han kommer til å bli meget god og alt for god for Glimt hvis vi ikke rykker opp...
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Novi »

Har også vært stille rundt signering av Badou - skummelt med gode spillere på lån med "opsjon". Tviler ikke på at Diambars er seriøse med sine avtaler, men det er jo en spiller med fri vilje i det hele også.
Una mas cerveza.
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by stensland »

Badou har et helt sykt toppnivå! Jeg digger han, han er jo helt utrolig! Kampen mot TIL var helt vill, og idag er han også veldig god. Nå må Glimt få ut fingern og signere han, vi kan ikke la han dra tilbake til Senegal, eller til en annen norsk klubb.
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Gule Ørn »

Badou er glimrende, hans største egenskap er kanskje ballvinneren Badou, men han har så mye annet. Enorm radius, godt steg, og finter ut spillere så fort det lar seg gjøre. Etter en litt treg sesongstart har han virkelig glitret i det siste. Signer Badou snarest og gi Christian Berg ny kontrakt. Hva er det vi somler med?
Ball?
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Crazy horse »

Ja, hvorfor skjer det ikke noe på signeringsfronten? Badou har da bevist nivået sitt for lenge siden, så det er da virkelig bare å få det gjort. Kjenner jeg blir dritnervøs for at det skal dukke opp "bad news" i løpet av høsten.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by stensland »

Typisk Bodø/Glimt ville vært at Badou ble klar for Rosenborg, mens vi endte opp med Daniel Berntsen.
Post Reply