Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Cheese Smirnoff »

Så var det dette med betaling fra tyrkiske klubber. Det har vel vært en del krøll med overganger dit fra norsk fotball tidligere, så håper Glimt sikrer seg godt her. Ellers kan jeg ikke huske at en spiller har dratt fra Tippeligaen til Tyrkia og videre til en større liga, men det er jo mange faktorer som gjør tyrkisk fotball mer interessant enn norsk for utenlandske spillere.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glenn P
Posts: 2811
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Glenn P »

Image

Adjø Papa Alioune "Badou" N'Diaye! Kos deg i Tyrkia for Osmanlispor.

I underkant av åtte millioner?

Side om Badou på transfermarkt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Kesseboy »

Regner med det er markedsverdien. Hvis man har fått det beløpet for ham nå, da skal jeg bukke i alle hattene jeg kommer over.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
HMoerkved
Posts: 21
Joined: Sat Jul 25, 2015 1:29 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by HMoerkved »

Får håpe Konradsen er klar til å ta plassen allerede nå. Vi må vel forvente noen varierende forestillinger, men hvis han kan utvikle seg veldig, kan det hende at han holder den plassen flere år framover i tid.

Får også håpe vi får en ok sum penger som kan investeres i nye spillere.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Cheese Smirnoff »

Cmore meldte om nært forestående overgang noen dager tidligere, før Osmalispor selv melder om at overgangen er fullført. Enda ikke et ord fra AN. Er det ferietider, eller løper de Glimts ærend om å ikke nevne overganger før de er 100% sikre og pengene overført?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glenn P
Posts: 2811
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Glenn P »

Markedsverdi ja, så det er en nonsense-tall. Badou ut, Tønne inn. Lukter ikke svidd enda.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by eiriksin »

Cheese Smirnoff wrote: Ellers kan jeg ikke huske at en spiller har dratt fra Tippeligaen til Tyrkia og videre til en større liga, men det er jo mange faktorer som gjør tyrkisk fotball mer interessant enn norsk for utenlandske spillere.
Ronny Johnsen gikk fra LSk til Besiktas i 1995 og videre til Manchester United i 1996.
User avatar
helsvhe
Posts: 1495
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 325 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by helsvhe »

Da er det bare ønske Badou lykke til i Tyrkia og så får vi håpe det ble noen millioner til Glimt.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Kesseboy »

AN kjører NTB-sak på overgangen. Imponerende tafatt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Mr Bean »

Ja veldig "imponerende tafatt " :roll: .. Men uansett Badou: Takk for herlige år i Glimt og lykke til i Tyrkia .. :klapp
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Novi »

Fullt fortjent for en spiller som har vist meget gode holdninger! Håper han bare blir bedre og bedre. Dersom lønnskravet mot Ufa på over 5mill var førende, så har han hvertfall fått seg en solid lønnsforhøyelse.

Håper noen klarer fiske ut hvor mye Glimt sitter igjen med. Blir vel BørreA vi får sette vår lit til der, all den tid AN oppfører seg som en RSS-feed fra NTB.
Una mas cerveza.
User avatar
helsvhe
Posts: 1495
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 325 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by helsvhe »

AN skriver at glimt får 3 millioner men at Diambars skal ha noe av dette.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by bjornage »

Høres ut som en bra avtale for oss, alt tatt i betraktning.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Novi »

Ikke værst det i grunn. Skulle ønske Glimt var flinkere til å styre kontrakter så man fikk attraktive spillere som ikke er på utgående kontrakt.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by J I P »

Medisinsk test gjenstår ifølge oppdatert artikkel hos AN. Kanskje kan det komme en større klubb på banen i siste liten? Legesjekken gjennomføres tirsdag.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Cheese Smirnoff wrote:Cmore meldte om nært forestående overgang noen dager tidligere, før Osmalispor selv melder om at overgangen er fullført. Enda ikke et ord fra AN. Er det ferietider, eller løper de Glimts ærend om å ikke nevne overganger før de er 100% sikre og pengene overført?
Hvorfor er det å løpe Glimts ærend å ikke melde om overganger før de faktisk er klare? De fikk mye tyn under Sané-saken, men var de eneste som faktisk gjorde det de skulle. Synes også en bør vente med å flytte spillertråder her inne før overganger annonseres av Glimt.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Knuta »

Enig. Denne tråden heter 'Gamle Spilletråder'. Så vidt jeg vet er Badou pr.dato fortsatt Glimtspiller. Synes også det er ufint også ovenfor spilleren Badou. Dette er min mening. For framtida flytt disse trådene en 2-3 dager etter at overgangen er i boks og avtale underskrevet.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Crazy horse »

Ser at Badou fremheves som en svært viktig faktor i klatringen Glimt har gjort oppover tabellen. Jeg synes den helt klart viktigste faktoren har vært laginnsatsen. Skal jeg først fremheve en spiller må det bli Sane.
Fotball er nesten alltid morsomt
HMoerkved
Posts: 21
Joined: Sat Jul 25, 2015 1:29 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by HMoerkved »

Laginnsatsen har uten tvil vært den viktigste delen i de siste 5 kampene, men x-faktoren som Badou (og Trond imo) gir må man ha hvis man skal vinne kamper med spillestilen vårres. Får håpe Konradsen, Olsen, Sørloth og Azemi kan også være matchvinnende i de restverende kampene.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by bjornage »

Det hadde endt 0-0 mot Ålesund om det ikke var for Badou. Det er bare han og Trond Olsen som er i stand til å alene vippe slike kamper i vår favør. Tror uansett vi skal klare oss greit fremover, JHH og co har ventet på dette veldig lenge og planen har alltid vært klar: Konradsen tar plassen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Cheese Smirnoff »

mortsto wrote:Hvorfor er det å løpe Glimts ærend å ikke melde om overganger før de faktisk er klare?
AN skal vel være de som er tettest på Glimt, men det var Cmore som meldte at Badou var i Tyrkia. Det er nærliggende å tro at sportsseksjonen i AN visste dette før Cmore, så hvorfor skriver de ikke om det? Er journalistene mer bekymret for at Glimt blir stilt i et dårlig lys hvis overgangen ikke går igjennom enn at vi leserne får interessant informasjon om klubben? Overgangsrykter kan vanskelig falle inn under Vær Varsom-plakaten, så jeg syns det er slett journalistikk fra AN og det faller inn i en rekke slike saker. Lojaliteten virker til å legge i Glimt-ledelsens interesser fremfor deres journalistiske oppdrag. Pressemeldinger om ferdigsignerte avtaler forventer jeg å finne på Glimts egne hjemmesider, uavhengige nyheter forventer jeg å finne i AN.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Tja. Badou har fortsatt ikke vært igjennom medisinsk test, og den har han strøket på før. I tillegg er det bare to uker siden andre medier skrev at han var på vei til Russland. Med tanke på at han tidligere har vært nær overgang til andre klubber flere ganger, samt Sané-farsen, så skjønner jeg at AN holder litt igjen. Ellers har AN siste uke skrevet flere artikler om Badou og annen spillerlogistikk, uten å være for konkrete. Forøvrig:

http://bodonu.no/badou-pa-vei-til-russisk-fotball/
http://www.vg.no/sport/fotball/rosenbor ... /23472700/
http://bodonu.no/fredrik-brustad-mot-glimt-spill/

Edit: Kom forøvrig på at det var en Børrestad fra CMore som twitret at RBK kom til å hente Badou i vinter. Kjenner jeg er litt glad for at AN foreløpig ikke er så desperate etter klikk at de formidler alle rykter og nesten-overganger.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Novi »

Går jo an å skrive om slike ting uten å gjøre som BodøNu, og skrive om det som om det er en done deal. Tenker liksom at jeg holder meg oppdatert på Glimt via AN, men faktum er at man ikke gjør det. Dette forumet er beste kilden for meg
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Forsåvidt enig. Men vi er neppe representative for den "gjennomsnittlige" AN-leser. Han/hun ønsker ikke spekulasjoner, nesten-overganger og rykter, og synes AN allerede skriver alt for mye om Glimt.
Post Reply