Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Boombadila »

Sulliken wrote:Ikke la den nye tittelen din gå til hodet ;-) Vi er np 3 stk som er "YES!"
Har ikke gjort det så langt, omtrent like mye arbeid som før jeg fikk den.
Men ja, Ironi er vanskelig på nettet 8)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by ingen87 »

Tror vi fort kan havne i en ny "Thiago Martins" situasjon. Hvor han presterer veldig bra frem til sommeren, andre klubber blir interessert, og han kan presse opp lønna ganske kraftig. Ihvertfall hvis han spiller like godt når serien starter, som han har gjort i oppkjøringa.

Opsjon på kjøp er vel bare at vi har førsterett til å hente spilleren, men om spilleren heller vi spille for Rosenborg for 1 mill i årslønn, så har vel ikke denne "forkjøpsretten" noe å si?

Synes dette lukter Rosenborgspiller 2013 på lang vei.. hehe
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Boombadila »

Opsjoner??

Har vi ingenting lært?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Ja, jeg frykter at dette kjennskapet kan bli kortvarig. Når eliteserieklubbene begynner å vifte med kontraktsforslagene, er det vel ingen grunn til å tro at Papa skal ha større klubbfølelse enn Berntsen/Bjørnbak. Tror ikke forkjøpsretten er verdt noe om spilleren heller vil til annen klubb. Papa bør få kontrakt nå, og ikke når han har herja såpass i adeccoligaen, at han insner at han hodler et høyere (og bedre betalt) nivå.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by bjornage »

Papa har spilt noen få treningskamper og allerede nå begynner dere å snakke om salg til RBK og ny kontrakt?

Jaja...

La oss heller glede oss over at vi har en potensielt god spiller i stallen.
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Nei. Jeg snakker om eliteserieklubbene. Dette er klubber som følger adecco for å finne spillere som holder høyere nivå. Jo flere kamper Papa spiller godt i, jo større er sjansen for at andre klubber plukker ham opp, og jo lengre må Glimt sannsynligvis strekke seg for å beholde ham. Hvis Papa allerede nå viser seg å ha eliteseriepotensiale, så synes jeg han bør gis langtidskontrakt. En kan selvfølgelig ende opp med en treårskontrakt på en middels spiller ala Rønning eller Haukås, men jeg etter rapportene jeg har hørt, så bør Glimt mtp at de er i en gunstig økonomisk situasjon handle litt kjapt.

Edit: Bjornage, du vet at Papa kun er på leie ut seongen?
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by ingen87 »

bjornage wrote:Papa har spilt noen få treningskamper og allerede nå begynner dere å snakke om salg til RBK og ny kontrakt?

Jaja...

La oss heller glede oss over at vi har en potensielt god spiller i stallen.
Jeg liker ikke å være etterpåklok. Om han fortsetter som han har gjort ser jeg det som SVÆRT sannsynlig at han drar til en Tippeligaklubb etter sesongen. Håper han gjør det bra, og at han blir viktig brikke for Glimt-suksess.. Jeg nevnte Thiago Martins, han gjorde en stor jobb i opprykkssesongen, og pusha opp kontrakten mange hakk når han flørtet med Tromsø.

Alternativet til at Babou flørter med andre klubber er at han mislykkes totalt og at en viktig del av Glimts midtbane blir vesentlig svekket. Noe som neppe fører til opprykk.

Derfor håper jeg for alt i verden at han storspiller, og fører oss opp i Tippeligaen! I så måte tviler jeg på at han spiller på Glimt neste år.
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by bjornage »

Jeg vet han er på lån, men likevel tror jeg denne opsjonen ikke dreier seg om den typiske "Ernst P-opsjonen". Tror dette ble utarbeidet i langt mer formelle og strukturerte omstendigheter. Diambars foretrekker å låne ut spillerne sine på denne måten og jeg tror at hvis ting klaffer med han så blir han med videre ett år til. Samtidig mener jeg det er for tidlig å begynne å ta sorgene på forskudd. Rykker vi ikke opp drar han nok videre, det er det bare å gjøre seg inneforstått med. Han drar ikke til norge for å bli en adeccospiller. Glimt er et springbrett videre og hvis han ikke får vist seg frem i tippeligaen med oss i 2013 kommer han til å gjøre det med noen andre.

Gjør han det bra utover våren frem mot i sommer kan vi godt begynne å snakke om et kjøp da men nå har han knapt spilt og da syns jeg det blir for tidlig å snakke om sånt. Et salg midt i sesongen er uansett ganske urealistisk med mindre det er forhandlet frem klausuler for akkurat det. Vi har en lånekontrakt med Diambars som vi har betalt for og vi har ingen grunn til å gi slipp på han før den avsluttes.

For all del, han har imponert i treningskampene så langt og kan bli hur bra som helst. Men det er fortsatt veldig tidlig. Nå har vi en avtale på plass som alle parter er fornøye med, la oss ikke kaste oss inn i negativitetsspiralen før det skjer noe det er verdt å være negativ over.
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Gjør han det bra utover våren og sommeren, tror jeg fort noen andre står klare for å ta ham. Hvis et annet lag tar kontakt og får en 2013-avtale i sommer, så kan han fort gjøre en halvhjertet figur ut sesongen som Berntsen gjorde i fjor. Maler kanskje ting litt svart, men som sagt: kamprapportene og Glimts nyvunne økonomiske muskler taler for kjøp, synes jeg.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by RaymondEngmark »

bjornage wrote:Papa har spilt noen få treningskamper og allerede nå begynner dere å snakke om salg til RBK og ny kontrakt?

Jaja...

La oss heller glede oss over at vi har en potensielt god spiller i stallen.
Berntsen ble solgt i August etter gode prestasjoner på vårsesongen. Er ikke å være parnoid å tenkte det samme kunne skje nå. Men å være naive og etterpåkloke syntes jeg Glimt har gjort nok av nå.
Kristatistisk
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by ingen87 »

bjornage wrote:Rykker vi ikke opp drar han nok videre, det er det bare å gjøre seg inneforstått med. Han drar ikke til norge for å bli en adeccospiller. Glimt er et springbrett videre og hvis han ikke får vist seg frem i tippeligaen med oss i 2013 kommer han til å gjøre det med noen andre.
Min tanke er basert på at han vil komme til å forlate oss, med mindre han relativt tidlig får kontrakt. Nå snakker jeg ikke mars - april, men helst før sommeren, om han skulle slå til. Rykker vi ikke opp, da er det greit å miste en god spiller som ønsker større ambisjoner. Rykker vi opp så er det stor sannsynlighet for at andre klubber blir interesserte, og således presser opp lønna hans.

Jeg håper han slår til, og at han får kontrakt relativt fort, slik at han ikke har mulighet til å forhandle dersom flere klubber skulle bli interesserte.
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by bjornage »

Dette er den første og kanskje den største av flere signeringer for "nye Glimt". Med nye trenere, ett nytt økonomisk grunnlag og en ny giv i og rundt klubben. Jeg velger å tro at ledelsen ikke er interessert i å gjøre de samme feilene som tidligere og at de har lært av det som har skjedd de siste årene. Derfor tror jeg også at avtalen med Diambars gjenspeiler det. Fleksibelt for oss hvis det går galt, men gode insentiv for å forlenge dersom det går bra.

Han har nettopp signert en ny kontrakt, jeg mener det er for tidlig å tilby han en ny nå. La han bevise at han duger på det nivået vi er ute etter først, så får vi se hvem som har rett til slutt.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by RaymondEngmark »

Jeg mente i allefall at det ikke er særlig snodig at enkelte er skeptiske. Tromsø er vel et godt eksempel på noen som også har godt samarbeide med Dimbars og kanskje har en truimf på lur dersom plutselig Papa presterer over evne.
Kristatistisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Boombadila »

Det er forøvrig denne versjonen som blir grunnlaget for Badousangen!

http://www.youtube.com/watch?v=WpV0BazGJJU
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Cheese Smirnoff »

Ingen som har kommentert noe særlig omkring de patetiske filmings-forsøkene til Badou i Hødd-kampen.

Selv håper jeg at trenerne tar tak i dette på første trening og krever at han legger det fra seg. Jeg vil ikke se noen i Glimt-drakt utføre slike tåpelige og usportslige sprell. Jeg husker godt følelsen av å se Paul Oyuga rullende rundt på Aspmyra og avsmaken jeg fikk av Bryne etterpå, og forhåpentligvis kan vi unngå at Glimt blir assosiert med slike stunts.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by ingen87 »

Synes han virker tung i bena? Skal ikke dette være en fotrapp spiller? Dere som såg han i treningskampene? Har ikke akkurat sprudla av han det lille jeg har sett. Dvs ingenting av Bærum-kampen og kun andreomgangen mot Hødd samt hele Alta-kampen.
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Boombadila »

Nja, jeg vil vel ikke akkurat kalle han tung. Det lukter mer smartness av han, flyter mer på teknikk og forståelse, og bruker kun fart når han trenger.

Det er i hvert fall mitt inntrykk.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Synes ihvertfall Badou var svært involvert og kvikk til beins mot Alta. Sist kamp var han helt middelmådig som resten av laget. Det virker å være mye følelser i sving hos ham og han er ganske dramatisk til tider. La merke til det jeg oppfattet som kraftig overspilling etter en takling, og det håper jeg ikke vi ser mer til.
rpetter
Posts: 70
Joined: Thu May 24, 2012 7:59 pm
Has thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by rpetter »

Har kun sett Badou mot Sandefjord,og her imponerte han meg stort,med stor arbeidskapasitet og bra teknikk.Helt klart en forsterkning.I det hele tatt så er årets midtbane,etter min menig,klart sterkere en fjorårets.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by RaymondEngmark »

Enig. Men det er i stor grad forvi vi har byttet ut Haukås/Rønning med Knarvik/Sanè. Badou syntes jeg ikke er like god som Berntsen, men han er ikke så langt bak. Men Berntsen var en fryd å se spille fotball rett og slett. Gud hadde den gutten vært litt annerledes skrudd sammen slik at han enda hadde vært spiselig for oss i Glimt.
Kristatistisk
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Novi »

Berntsen kunne nok blitt veldig god med den midtbanen som vi har i dag. Ja, hele laget, forsåvidt. Er vanskelig å se at han har en bedre utvikling i RBK/FFK enn hva han ville hatt på årets Glimt-lag. MEN det var pengene som trakk ham bort, og kanskje også troen på at han var bedre enn hva han er? Eller at det er lettere å spille seg inn på laget? Glimt hadde heller ikke denne spillerstallen på det tidspunktet valget ble tatt.

Uansett er han nå for meg bare en spiller som har vært i Glimt, nesten på linje med Lee Robertson og Chad Gibson ;) Hadde han fortsatt å være med Glimt ville han fått en høy stjerne hos alle.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Håper benketilværelsen til Bjørnbak og andrelagstilværelsen til Berntsen får unggutta i Glimt til å tenke seg om et par ganger før de hopper på første tilbud.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Boombadila »

Men siden dette er spillertråden til Papa, så skal vi kanskje diskutere unggutter og overganger i andre tråder?

Papa har jo foreløpig vært en god signering. Fortsetter han slik, blir han bedre enn Runar Berg.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by RaymondEngmark »

Jaha? Må du huske på at de siste årene Runar spillte fotball var han tett på 40 år gammel. Tar du å husker Runar fra hans beste år så skjønner du at Badou har laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt igjen. Foreløpig har Badou vist gode takter, Glimt har hatt haugevis av spillere som har vært bedre. HAUGEVIS. At han kan bli god er en helt annen sak, men det kan samtlige unge fotballspillere bli.
Kristatistisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Boombadila »

Runar var grei på sitt beste, men som du pleier å si det, ingen spillere er større enn laget!

Men fra spøk til alvor; Jeg har tro på gutten, og tror han kan bli riktig så god i framtida. Men den som følger med, får se hvor god han faktisk blir.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply