Spilletråd: Tommy Knarvik

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by gavharr »

Vi vet jo at han har kvalitetene og evnene. Det er ikke engang diskutabelt.
I så måte kan jo hvilken som helst spiller bli langtidsskadet. Han måtte gjennom en medisinsk test. Han bestod, og da regner jeg med han er like godt skikket som hvem som helst andre. Ellers kan vi jo likesågodt drite i å signere spillere for mer enn 1 år :P
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by SH »

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor en trakk seg fra André Hanssen-avtalen om det stemmer at Knarvik har fått tre år. Jeg kan ikke fatte eller begripe det.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Masinga »

Jeg har uttrykt min skepsis til Knarvik tidligere. Mest på grunn av alder og at han synes å mangle det lille ekstra. Samtidig holder han utvilsomt nivået i denne ligaen. Spørsmålet er hva Glimt betaler. Håper ikke klubben må sprenge banken! Jeg merker at det er optimisme rundt Glimt for tiden og det er bra. Glimt får med Knarvik en sliter på midtbanen, som verken briljerer eller er veldig synlig, men samtidig gjør sine arbeidsoppgaver på en grei måte. Glimt er helt sikkert styrket siden i går!

Når deltagere på forumet har behov for å spørre vår alles kjære Brutus og Frodo i Tromsø om hva Knarvik har av kvaliteter, illustrerer det situasjonen. Knarvik har tross alt spilt i den norske eliteserien de siste 10 årene, til og med ganske fast før oppholdet i Viking.

Ellers er det moro endelig å oppleve en forbindelse mellom Glimt og Leeds United etter 40 år som supporter!

Jeg ønsker Tommy Knarvik lykke til i Glimt. Jeg gleder meg til sesongstart! Måtte du legge til side all tvil!
Masinga
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by bjornage »

SH wrote:Jeg forstår virkelig ikke hvorfor en trakk seg fra André Hanssen-avtalen om det stemmer at Knarvik har fått tre år. Jeg kan ikke fatte eller begripe det.
Kanskje det var skadehistorikken som ga Glimt kalde føtter rundt kontraktstiden til Hanssen?
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Vegard »

Masinga wrote:Spørsmålet er hva Glimt betaler.
Han ble løst fra kontrakten i Viking og Glimt har kun lønnskostnader.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Masinga »

Vet det, Vegard. Spørsmålet er hva han får i lønn.
Masinga
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by eidurgud »

SH wrote:Jeg forstår virkelig ikke hvorfor en trakk seg fra André Hanssen-avtalen om det stemmer at Knarvik har fått tre år. Jeg kan ikke fatte eller begripe det.
Det har vel kanskje noe med at André har vært skadd ca halve livet sitt? Jeg skjønner meget godt hvorfor de trakk seg fra "André-avtalen", når man ser hva som kom inn i stedet. Knarvik er mye, mye bedre enn André.

Han reiser forøvrig hjem i kveld, for å pakke og avvikle ting i Stavanger og Bergen. Planen er å ta med seg hele familien nordover, de trives i nord - men ble ikke med når Tommy signerte for Viking.

Veldig sympatisk fyr, som virker veldig giret på å vise seg frem her. Sier han ikke tenker på det som har skjedd (altså mnd´ene i Stavanger), men jeg er ikke så sikker på at han faktisk mener det. Revansjesugen til tusen! Jeg gleder meg til å se han i aksjon, men når han er på plass her opp for godt er for tidlig å si noe om.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by tjongs »

Veldig godt fornøyd med denne signeringen, selv om jeg er spent på hva Knarvik får i lønn. Jeg regner egentlig med at vi holder den edruelige linjen vi ser ut til å ha lagt oss på, og således ikke sprenger banken.
Når det gjelder Knarvik vs Hanssen er jeg meget glad det ble som det ble, Hanssen er et særdeles usikkert kort, og jeg opplever han ikke som noen bedre spieller enn Knarvik. Må si jeg har stor forståelse for at Glimt har valgt som de har gjort i disse sakene.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by SH »

bjornage wrote:
SH wrote:Jeg forstår virkelig ikke hvorfor en trakk seg fra André Hanssen-avtalen om det stemmer at Knarvik har fått tre år. Jeg kan ikke fatte eller begripe det.
Kanskje det var skadehistorikken som ga Glimt kalde føtter rundt kontraktstiden til Hanssen?
Er virkelig André Hanssen så skadeutsatt som enkelte skal ha det til? Han spilte stort sett samtlige kamper fra 99' til 2004 for Glimt. Han har slitt med et kne siden en periode i Nederland, men det ble ordnet med operasjon denne våren. Sesongen før spilte han 25 seriekamper for Godset. Beklager, men det er ikke akkurat Steven Gerrard vi snakker om.

Dessuten kan jeg vedde høyre arm og fot på at han er mye dyrere i drift/signonfee/etc enn hva det ville blitt med Hanssen, som dessuten er nordnorsk og har en lang Glimt-historie.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by bjornage »

SH wrote:Er virkelig André Hanssen så skadeutsatt som enkelte skal ha det til?
Jeg aner ikke, men noe måtte ha overbevist Glimt om at de bare kunne tilby han en ettårskontrakt og jeg kan ærlig talt ikke tenke meg noe annet enn frykten for skader. Når både Hanssen og Glimt gikk ut så bombastisk som de gjorde og sa han var klar for Glimt må noe ha gitt dem kalde føtter. Tviler på at kontraktslengden var det siste punktet på agendaen i forhandlingene, snarere tvert om.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Nilzo »

Det komiske i Andre Hanssen-tilfellet er jo at Godset nå har en latterlig stor stall. De har rundt 30 spillere på kontrakt.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by eidurgud »

28, for å være nøyaktig. Helt sykt.

Nevner bare i forbifarta at Glimt ikke skriver noe på glimt.no før en medisinsk test er gjennomført. Det ble gjort når Braaten, type spiss kom, og nå når Knarvik kom.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by SH »

bjornage wrote:
SH wrote:Er virkelig André Hanssen så skadeutsatt som enkelte skal ha det til?
Jeg aner ikke, men noe måtte ha overbevist Glimt om at de bare kunne tilby han en ettårskontrakt og jeg kan ærlig talt ikke tenke meg noe annet enn frykten for skader. Når både Hanssen og Glimt gikk ut så bombastisk som de gjorde og sa han var klar for Glimt må noe ha gitt dem kalde føtter. Tviler på at kontraktslengden var det siste punktet på agendaen i forhandlingene, snarere tvert om.
Mulig det er i dårlig forumstil å aktuliasere denne saken, men jeg gjør det likevel. Det kommuniserer noe uprofesjonelt om klubben at man trekker seg fra en avtale, som enden på visa med André ble. Jeg sier ikke at det er derfor Kind Bendiksen og alle de andre man har jaktet på har takket ja til andre klubber framfor Glimt, men at det spiller inn er jeg bombesikker på. Jeg er stygt redd klubben mistet mye gratis som vi har fått med en unik økonomistatus, ved Hanssen-tilfellet. Folk og spillere følger jo med.

Glimt er i en unik posisjon, ikke bare rent historisk for egen del, men også nasjonalt økonomisk sett. At spillere får utbetalt lønn er ikke noe man tar for gitt, men Glimt er en av få klubber som kan garantere sikre spilleforhold. Da kan ikke uprofesjonalitet og cowboytilstander ødelegge.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Sulliken »

Nå sklir det litt ut her

Andrè kan dere diskutere i en annen tråd!

btw
Velkommen, Knarvik :glimt
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by stensland »

Hvilket nummer får Knarvik? Skal fikse med en Glimt-drakt med Knarvik bakpå :D
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by tjongs »

Re SH:

Jeg mener du skyter langt over mål her. Det er langt fra første gang i historien at forutsetningene endrer seg etter en medisinsk sjekk, rett nok er den forbundet med mye formalitet, men hadde den kun vært en formalitet kunne en jo like gjerne kuttet ut hele sjekken.
At Glimt etter denne sjekken ikke ønsker å binde seg til 3 år med Hanssen har jeg stor forståelse for, jeg mener Andre Hanssen hadde vært et særdeles usikkert kort helsemessig, i tillegg mener jeg at han holder ikke så fryktelig høyt nivå, jeg foretrekker en spiller som Knarvik klart foran Hanssen, som strengt tatt ikke har imponert noen nevneverdig på fotballbanen på 7 år.

Å si at prosessen med Hanssen skader Glimts omdømme i en slik grad at det vil by på problemer å få spillere til klubben for ettertiden er rett og slett sludder. For det første er det lite som tyder på at det var en uryddig prosess. Dernest; hvor mange spillet rundt Kåre Ingebrigtsen som involverte Stig Johansen?
Det er for de aller fleste glemt, storm i et vannglass, hukommelsen i fotball-Norge er ikke så lang.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by BørreA »

Glimtstyret ga sport klar beskjed om å gjøre en signering som blir lagt merke til - fort:

http://www.arntzen.info/2012/01/viktig- ... signering/

Mvh BørreA :)
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by RaymondEngmark »

SH wrote:Jeg forstår virkelig ikke hvorfor en trakk seg fra André Hanssen-avtalen om det stemmer at Knarvik har fått tre år. Jeg kan ikke fatte eller begripe det.
Er nok så enkelt som at det var forskjellig utfall på den medisinske testen. Jeg syntes det er positivt at Knarvik valgte å bryte med Viking tross at det var 2 år igjen av kontrakten. Tipper han går mye ned i lønn for å spille i Glimt, hvilket betyr at han ønsker å prestere på fotballbanen fremfor å sitte på tribunen og tjene penger.
Kristatistisk
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Frodo Baggins »

RaymondEngmark wrote:
Jeg syntes det er positivt at Knarvik valgte å bryte med Viking tross at det var 2 år igjen av kontrakten.
Det var vel Knarvik ikke ønsket med videre i Viking, og ble "kjøpt" ut av kontrakten der..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Boombadila »

jeg sier som Hodgson, jeg gir han fem kamper før jeg bestemmer meg.


ps: i følge wiki så spiller alt Hanssen for glimt. Sannhet, spådom eller bare feil?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Cheese Smirnoff »

Kjenner jeg deg rett, Bombiz, så gir du han 50 kamper før du innrømmer at noen i Glimt har gjort noe rett. Kanskje, under tvil. :blå
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by gavharr »

Jeg synes personlig det er jævlig fett å se "Spilletråd: Tommy Knarvik" lyse mot meg når jeg sjekker forumet.
Vet at mange her har nevnt f.eks. Kenneth Dokken som en toppspiller i Adecco. Vel, i mine øyne er Knarvik bedre, MYE bedre. Sier meg veldig fornøyd med å ha fått han til klubben.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Boombadila »

re Chesse
Nå måtte jeg sjekke tråden, og jeg har vel aldri direkte protestert på at han ble hentet. Det eneste jeg har skrevet om han er at det er en spiller som for meg er totalt ukjent, og derfor gir jeg han fem kamper.

Du er veldig høy i hatten når det gjelder andre cheese, men av og til bør du kanskje se pålen i ditt eget øye først....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Cheese Smirnoff »

Hey, hey, hey. Relax. Det var en spøk!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
tobben
Posts: 187
Joined: Fri May 20, 2005 4:13 pm

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by tobben »

Masinga wrote:Jeg har uttrykt min skepsis til Knarvik tidligere. Mest på grunn av alder og at han synes å mangle det lille ekstra. Samtidig holder han utvilsomt nivået i denne ligaen. Spørsmålet er hva Glimt betaler. Håper ikke klubben må sprenge banken!
Som TILsupporter som har sett Knarvik i aksjon i en del år, er det bare å gratulere Glimt. Her tror jeg Glimt har hentet inn nøyaktig rett mann for å kjempe om opprykk.
Når Glimt nå skal satse på unge spillere må det være midt i blinken å få inn en rutinert fyr som Knarvik. Han står med hele 223 kamper i eliteserien (33 mål - 21 assist).

Kan være enig med Masinga at han mangler det lille ekstra, men at han holder jevnt bra nivå er det ingen tvil om.
Han er en bra pasningspiller som har en god skuddfot, men mangler kanskje litt tempo og evnen til å gjøre de store tingene på egen hånd.

Når det gjelder overgangen kommer han gratis fra Viking, så Glimts utgifter ligger i lønn og sign-on-fee.
I Tromsø hadde han vel ca 1 - 1,2 mill i årslønn i årene 08-10 og sikkert noe av det samme i Viking. Tipper han får pluss/minus 600 000 i Glimt.
Post Reply