Spillertråd: Erlend Robertsen

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by Vegard »

Erlend Robertsen er tatt ut på G19-landslaget. Laget skal møte Ukraina 25. april. Gratulerer!

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppf ... t-Ukraina/
Nsbtoget
Posts: 21
Joined: Sun Aug 28, 2011 5:31 pm

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by Nsbtoget »

Står i an at erlend glede sæ til mer spilletid å fær til bryne. Noen som har avisa å ser ka d står? E han jævli misfornøyd?
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by poteten »

Nei, ikke misfornøyd. Utleid ut sesongen for å få spilletid, noe han tror vil hjelpe ham til mer spilletid i Glimt.
Kritisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by bjornage »

Han drar også til Bryne for å spille indreløper, som del av en prosess med å omskolere seg som han har jobbet med lenge.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by mortsto »

Robertsen skal i følge AN ha blitt forespeilet rolle som midtbanespiller/hengende spiss. Mulig Bryne har sett noe i ham som ikke Glimt har gjort, men jeg synes det er vanskelig å se ham for seg i de rollene. Tror uansett dette er veldig bra, og håper han overbeviser i alle kamper uten den han skal spille mot oss.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by bjornage »

Robertsen spiller vel mye på midtbanen for Glimt 2?
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by mortsto »

Mulig det. Jeg har kanskje ikke sett Robertsen nok til å mene så mye, men jeg synes bare han virker noe urutinert og heit i toppen til å fungere som noen playmaker ihvertfall.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by bjornage »

Enig der, forhåpentligvis vil Bryne være en bra arena for han sånn sett. Ikke minst under Tommy Bergersens klamme Glimt-hånd.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by mortsto »

Robertsen har ikke vært verken på banen eller benken i de to siste Bryne-kampene. Noen som vet hvorfor?
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by Nilzo »

Han spilte fra start mot Klepp for en uke siden, fikk seg et mål gjorde han også.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by mortsto »

Han er med andre ord degradert til andrelaget?
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by RaymondEngmark »

Skjønner lite av sånn. Samme med Skovgaard, bare komme til Glimt for å spille 3. divisjon, at dem orker. Hva sier dette med Erlend oss? Er det pga trenerbyttet. eller har Erlend noen mangler i hodet som gjør at han aldri vil slå igjennom som fotballspiller.

Eller må vi sende også han til Godset.......
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by Knuta »

Erlend har en vanvittig kapasitet, men jeg har erget meg grønn mange ganger over hans kroppspråk og 'gi faen mentalitet' i en del kamper. Kanskje den nye treneren i Bryne rett og slett ikke tolererer dette.
JJ har litt av det samme, og den eneste løsningen er å la det få konsekvenser og så får vi se om spillerne lærer av det.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg synes ikke at Erlend og Jim Johansen har samme innstilling på banen, heller tvert imot. Der Jim Johansen daffer rundt og venter på at ballen skal oppsøke foten hans, løper Erlend rundt som en gal for å få tak i den. Det er vel nettopp denne "gal"-biten som er problemet hans, han må lære seg moderasjon og hvordan han kan bruke aggressiviteten mer konstruktivt. Konkurranse-instinktet og innsatsen hans er helt enorm, og det har vi jo ikke vært oversvømt av i Glimt i det siste. Erlend trenger nok tillit, en autorativ trener og gode opplevelser.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by Crazy horse »

Noen spillere modnes sakte. Han, som Stefan Johansen gjorde det, kan blomstre etter hvert.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by Vegard »

Ikke lett å komme inn som innleid midt i sesongen, og så får treneren 'sparken' rett etter på.
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by Glenn P »

Crazy horse wrote:Noen spillere modnes sakte. Han, som Stefan Johansen gjorde det, kan blomstre etter hvert.
Som Stensland ikke gjorde.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by mortsto »

Ift Stensland/Johansen så ser jeg heller at vi er "litt for tålmodig" med en spiller vi har tro på enn at vi sender ifra oss en spiller gratis fordi vi ikke var tålmodige nok, og som plutselig blir en god tippeligaspiller. Det er litt kjipt å se at en spiller stagnerer i den alderen hvor han vanligvis skal utvikle seg mye, men han har kontrakt ut neste år, så jeg håper han får seg noen Brynekamper, og at han kommer hjem og fighter om en plass i 2013-laget.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by FSHelgeland »

Gaute Larsen som trener Bryne ser jo at han klarer seg med de spillerne som de har kontrakt med. De har jo enda ikke tapt etter at han overtok. Hvorfor skal han da bruke en spiller som er på lån ut sesongen??? Synd for Robertsen at det ble som det ble
Tippeliga 2015
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by Novi »

mortsto wrote:Ift Stensland/Johansen så ser jeg heller at vi er "litt for tålmodig" med en spiller vi har tro på enn at vi sender ifra oss en spiller gratis fordi vi ikke var tålmodige nok, og som plutselig blir en god tippeligaspiller. Det er litt kjipt å se at en spiller stagnerer i den alderen hvor han vanligvis skal utvikle seg mye, men han har kontrakt ut neste år, så jeg håper han får seg noen Brynekamper, og at han kommer hjem og fighter om en plass i 2013-laget.
Vi har ikke vært gode nok til å lage kvalitetsspillere ut av talentene våre. Det sies i eningen at det gror veldig godt på junior-lagene (noe som selvsagt er svært viktig), men å implementere disse på A-laget har vi vært altfor dårlige på de siste årene. Det henger nok sammen med uklar spillerstil, urolige trenerforhold, ukultur osv., og jeg håper det er satt et fokus på dette. Og de som viser seg gode nok og presterer, har ingen ambisjoner om å være på Glimt lenge nok til å hjelpe A-laget over tid.

Opprykk er uansett et minste-krav for å få bukt med disse problemene.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by Knuta »

Re Novi:
Helt enig. Det ser ut som vi har store problemer å få implementert de gode talentene på A-laget. Her kan nevnes Stefan, Anders Karlsen, Robertsen, Viljar, Daniel Berntsen under Kåre, osv osv.
Bodø/Glimt burde vel ta en studietur til Drammen for å se på hva de gjør der for å utvikle talentene etter at de er blitt talenter.
Treningskultur?, oppfølging?, tillit?. Masse stikkord.
Tillegg:
Må nevne Anders Karlsen som jeg mener var et at de største talentene og som i en treningskamp som 18-19 åring mot RBK var helt outstanding og banens beste spiller. Han fikk aldri tillit i Glimt-systemet og mistet derfor motivasjon og ble vel gitt bort til Mjøndalen som vrakgods. Nå blomster han igjen og er på et lag som kjemper om opprykk. Merkelig spør du meg.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by Cheese Smirnoff »

Og det samme skjer sannsynligvis med Ulrik Berglann, Viljar Nordberg og Ulrik Saltnes nå.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by Glimt1916 »

RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by RaymondEngmark »

Antar han ikke er spilleklar før 01.01.2013 ? Er klar over at dette blir spekulasjoner .. men småskader eller ei, er det tilfeldig at Erlend blir sendt hjem i fra Bryne fordi hotelltilværelsen tar på samt at det er tøffe kamper igjen som ikke passer han?

Liker veldig godt Erlend Robertsen på fotballbanen, men oftere og oftere slår tanken meg om han rett og slett ikke er bygd av det materialet som skal til for å være en toppspiller.

Siden Ecke har en fot inne i Glimt-miljøet, så skulle det være morro å høre hva han har å si. Eventuellt Børre A.
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Erlend Robertsen

Post by bjornage »

Han er teknisk sett fortsatt på lån i Bryne, de betaler lønna hans fremdeles mens han er hjemme i Bodø. Merkelig sak. Håper han kan slå igjennom (igjen) hos oss.
Post Reply