Kom og se Bodø/Glimt 2 spille i 2006

Forum for Ungdomsavdelingen til B/G.

Moderator: Sulliken

Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

mester wrote:Koster det spenn å se Glimt2 i Nordlandshallen?
Nei. Etter dagens kamp så vil b-lagets hjemmekamper spilles på Aspmyra. Skal sjekke ut om hva som gjøres med billetter da.

Her er forresten dagens lagoppstilling. Legg merke til at guttespilleren Anders Konradsen spiller sin første kamp fra start i dag.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Ingel spillere fra A-stallen starter? Hmm...




EDIT: Det henger selvfølgelig sammen med at A-laget ikke er i byen... :oops:
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Målene var nok riktig annullert for å være helt ærlig..satt så langt ut noen satt på venstresida og begge annulleringene så nok desverre korrekte ut..derimot kan man lure på om Glimt virkelig sku ha hatt straffe (som Andreas Aakre bomma på), billig i beste fall. Anders Karlsen var upresis i første omgang men spilte seg opp i andre..ellers skuffet de aller fleste mot sist jeg så de..Andreas Aakre som skal være et stort talent gjor mange feil og var ekstremt upresis i pass. Midtstopper kollega som jeg ikke aner hva han heter var vanvittig god i begynnelsen av kampen (første 60 minutt) gjor så en stor feil og virket forvirra resten av kampen, virker som all selvtillit forsvant. Høyrebacken hadde et par fine ballvinninger. Litt overraska over at Glimt 2 også slår mye langt når de gang på gang når de lot ballen gå langs bakken var farlig frempå.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

mester wrote: Midtstopper kollega som jeg ikke aner hva han heter var vanvittig god i begynnelsen av kampen
Håkon Engelund? Leste du ikke forrige posten? 8)
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Christoph wrote:
mester wrote: Midtstopper kollega som jeg ikke aner hva han heter var vanvittig god i begynnelsen av kampen
Håkon Engelund? Leste du ikke forrige posten? 8)
..så ikke hvem det var som bommet på det 0-2 målet. Han var god i en periode, da vant han alle dueller og reddet kompisene sine når de sjablet.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Simon wrote:Du hadde nok bedre oversikt over offsidesituasjonene fra din posisjon enn jeg hadde, men jeg skjønner ikke hvordan du kan si at Glimt slår mye langt. Jeg ser at de spiller gjennom midtbanen stort sett hele tiden, og at de bare sporadisk slår langt.
Anders Karlsen var ikke så god i første omgang som du sier, men i andreomgangen synes jeg han var strålende og beviser hvorfor han har vært med i a-lagstroppen. Aakre skuffet derimot, men jeg synes det er merkelig du sier alle skuffet i forhold til sist du så de. Da måtte de i så fall vært strålende da. I denne kampen stiller Glimt med bare juniorer, bortsett fra Bjørkan, og rundspiller Fauske/Sprint i andreomgangen. Da må de nødvendigvis ha gjort noe bra...
Slo veldig mye langt på tvers i en periode..og veldig ofte bakre firer og spesiellt Aakre bare tjonget ballen opp..de spilla veldig mye bedre enn jeg forventet som lag, men det var utrolig masse slurvete passninger i perioder. Men følelsen av mye langt går nok i at det var mye klareringer..
De spilla veldig godt sist jeg så de..spesiellt de unge, da var det A-lagsspillere som Iversen og Tani som slurva masse...

Er helt enig at de gjor noe bra..men forventningene er store, alle feilpass og slurvete mottak er minus! ;)

For en herlig takling av nr 21 eller 19 tror jeg det var ved innbytterbenken forresten litt etter ballen var borte..det var vel kanskje sesongens soleklare gule ;P
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Husk kamp idag mot Mo IL kl 19.00!
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

2-1 borte mot Brønnøysund idag. 1-1 til det 91. minutt da Steffen Haugland visstnok "kriget inn" 2-1 målet.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

SH wrote:2-1 borte mot Brønnøysund idag. 1-1 til det 91. minutt da Steffen Haugland visstnok "kriget inn" 2-1 målet.
Det med "kriginga" var en liten misforståelse. Han skrudde corneren rett i mål! Ganske smart gjort, på overtid. :mrgreen:
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Trapattoni wrote:
SH wrote:2-1 borte mot Brønnøysund idag. 1-1 til det 91. minutt da Steffen Haugland visstnok "kriget inn" 2-1 målet.
Det med "kriginga" var en liten misforståelse. Han skrudde corneren rett i mål! Ganske smart gjort, på overtid. :mrgreen:
Ble bare fortalt det, var igrunn ikke så sikker på at det var sant. Burde være litt mer kildekritisk av meg :wink:
Er ikke det å skru ballen rett i mål å krige en ball inn da? :-DD
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

SH wrote: Ble bare fortalt det, var igrunn ikke så sikker på at det var sant. Burde være litt mer kildekritisk av meg :wink:
Er ikke det å skru ballen rett i mål å krige en ball inn da? :-DD
Det stod faktisk på glimt.no ei stund, inntil misforståelsen ble oppklart. Men ja, når jeg tenker meg om så kan ordlyden "krige" også benyttes om den corneren... :)
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Trapattoni wrote:
SH wrote: Ble bare fortalt det, var igrunn ikke så sikker på at det var sant. Burde være litt mer kildekritisk av meg :wink:
Er ikke det å skru ballen rett i mål å krige en ball inn da? :-DD
Det stod faktisk på glimt.no ei stund, inntil misforståelsen ble oppklart. Men ja, når jeg tenker meg om så kan ordlyden "krige" også benyttes om den corneren... :)
Fikk jo dog høre det fra noen som hadde vært å sett kampen nå ikveld, men tydeligvis en diger misforståelse. Artig uansett at B-laget klarer å krige seg til ekstra poeng i slutten av en kamp. Hadde da heller ikke forventet noe annet enn 3 poeng i denne kampen, men sånn som kampen tydeligvis utviklet seg er det viktig å ta med alle poengene - uansett vis.
btk
Posts: 118
Joined: Thu Aug 19, 2004 10:25 am
Location: Stavanger

Post by btk »

Det var så utrolig deilig å se Steffen Haugland skru den corneren rett i mål - og så vanvittig fortjent. At ikke vi scorer flere mål i løpet av kampen er utrolig, Bjørkan hadde et skudd som gikk på innsiden av venstre stang og rullet ut av bana ved høyre stang. De scorte på sin eneste sjanse, og vi sliter med å sette sjansene. Vanvittig deilig med tre poeng! :D
-- btk
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

btk wrote:Bjørkan hadde et skudd som gikk på innsiden av venstre stang og rullet ut av bana ved høyre stang.
Et enkelt spørsmål: Hvorfor spiller Åssa?

Er Bodø og Glimt kjemisk renset for unge spillere (eller benkede A-lagspillere) som kunne trengt trening på dette nivået?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

dalers wrote:
btk wrote:Bjørkan hadde et skudd som gikk på innsiden av venstre stang og rullet ut av bana ved høyre stang.
Et enkelt spørsmål: Hvorfor spiller Åssa?

Er Bodø og Glimt kjemisk renset for unge spillere (eller benkede A-lagspillere) som kunne trengt trening på dette nivået?
Det har jeg i grunnen lurt litt på selv. Den eneste grunnen må jo være at det sikkert er greit for unggutta å spille sammen med en rutinert gammel gubbe av og til. Åssa var innbytter mot Br. sund, han spilte ikke mot Mo. Vanligvis er jo flere av benkesliterne fra a-laget med i b-kampene. Slik var det ikke i går. Det tolker jeg som om at benkevarmerne fra Porsgrunn skal spille mot Skarp.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Gamlekara i Glimt har som kjent klippekort ... :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Er greit å ha rutinerte spillere med, men da bør de også være såpass gode at de høyner nivået og unggutta har noe å strekke seg etter..MEN..hører mange sier at Åssa har vært dårligere enn de unge..og da må det stilles et stort spørsmålstegn ved deltakelsen.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
btk
Posts: 118
Joined: Thu Aug 19, 2004 10:25 am
Location: Stavanger

Post by btk »

Bjørkan spiller fordi han har en evne til å avgjøre kamper på egenhånd - noe b-laget har slitt med i år.
-- btk
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

De to kampene jeg sett som Glimt2 tapt er det han som bommet mest ;P
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Fordi det er han som tar ut laget :)
I medgang og motgang
btk
Posts: 118
Joined: Thu Aug 19, 2004 10:25 am
Location: Stavanger

Post by btk »

B-laget har fått ny trener, Trond Schjølberg.
-- btk
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Vet ikke om det er vinklinga i artikkelen..men Aakre gleder seg til Søndag..men er det ikke sånn at Glimt2 har kamp mot Drag hjemme på Torsdag først klokka 19 eller er den omberamma og infoen på Glimt.no uriktig?
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Post Reply