Glimt Gutter 2 - www.glimt.moo.no

Forum for Ungdomsavdelingen til B/G.

Moderator: Sulliken

User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

En av grunnene til at sidene deres på glimt.no er "fattige" er vel kanskje at dere bruker mer tid på å mekke egne sider enn å legge inn bilder og stash på den offisielle siden?
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Har de hatt tilgang til å legge inn på den offisielle siden da?


Uansett, siden blir nok bra den så lenge man klarer å unngå at den blir for "intern". Kan være gøy nok å stikke innom siden å få med seg hva som foregår litt lengre ned i Glimtsystemet, som den her f.eks:

Skogmo wrote:Fotballag: Liverpool & Lyn
Jeg regner med du har en god forklaring på den? :wink:
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hehe, er ikke så ofte jeg hører noen si(eller skrive) at de elsker 1-0 resultater, men jeg antar det er en meget passende holdning for en midtstopper :wink:

Kanskje like greit å ha egen side, glimt.no egner seg som regel best til de tørre fakta mens på egen side har man litt større takhøyde. Egen side hadde vi da jeg spillte bedriftsfotball en kort periode. Det var alltid morsomt å lese kampreferatene, vel, bortsett fra når jeg skrev dem selv da.
Problemet er bare ofte at det ender opp med at ingen orker å oppdatere etter den første begeistringen har lagt seg, blir morsomt å se om dere klarer det.

Godt å se at den lille misforståelsen er oppklart, en lettelse faktisk :)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Var faktisk innom den siden for en tid tilbake, var en bruker som jeg kom over registrert som glimt.tk om jeg husker riktig. Forøvrig brukte jeg glimt.tk som adresse selv i første versjonen av glimtforum.net.

Link er alltid greit :)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hmm, det var da merkelig, trodde det var fjernet for lenge siden :shock:

Takk for linken! :)
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Larsen wrote:Har de hatt tilgang til å legge inn på den offisielle siden da?
Alle lederene for de respektive lagene har tilgang til glimt.no. Om de velger å bruke den, og hvor seriøst de tar på hjemmesiden, er en helt annen sak.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: hehe

Post by Kesseboy »

skogmo1 wrote:Lyn =P: Jeg er en spiller som liker at småe lag overasker. LYn spiller jo ikke akkurat så mye
med erfarne spillere, og satser mest på forsvaret sitt. Og det liker jeg=) 1-0 er et resultat jeg elsker.
Vet ikke om jeg vil kalle Lyn en liten klubb. Atle Brynestad pøser jo inn penger der han finner det for godt, og ringvirkningene etter megalomane Morgan gir seg nok fortsatt utslag i at det går hvitt på Ullevaal.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: hehe

Post by Trapattoni »

skogmo1 wrote:Og sidene på glimt.no er ikke engang opprettet for 2007 sesongen, verken for gutter 1 eller gutter 2.
Vi har hatt sidene på glimt2.moo.no i 2 måneder!
Da synes jeg du skal riste litt i lederne for gutter 1 og gutter 2. Gutter 3 er godt i gang med å oppdatere sine sider for 2007. Det samme gjelder flere av småguttelagene.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Jeg mener at det ikke er "like greit" istedet for å bruke energi på å lage en egen side, syns jeg dere burde sparke lederene deres i rævva! Om de ikke kan noe med data, virker det som dere er mer enn kompitabel nok med EDB, så det kan ikke være noe problem å la dere oppdatere deres egen side på glimt.no.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Faren med det skisserer vel skogmo ganske greit opp litt tidligere i denne tråden. Jeg ser ikke helt det store problemet med at de har egen side så lenge det er ingen som følger dem opp fast nok til at det blir jevnt oppdatert.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Ser ikke problemet med at én eller to stk får begrenset tilgang til glimt.no. De som er "voksen" nok til å lage en helt egen side, klarer helt sikkert å være voksen nok til ikke å ødelegge glimt.no.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

skogmo1 wrote:Og vi er jo godt i gang med sidene allerede, så hvorfor ikke bare ha de sidene på glimt.tk /glimt2.moo.no? =)
glimt.no er også "godt igang". At et av ungomslagene velger å starte ei egen side fremfor den offisielle, er ikke utelukkende positivt.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

skogmo1 wrote:Det er også en mulighet, men nå har vi jo fått sidene oppe, og det er ikke noe stress å oppdatere de når vi vil.

Det kommer stadig opp meldinger om avlyste treninger, nye trengstider..nye spillere inn på laget osv. treneren sender meg bare melding, og jeg oppdaterer på under 1 min. Og vi er jo godt i gang med sidene allerede, så hvorfor ikke bare ha de sidene på glimt.tk /glimt2.moo.no? =)
Jeg synes ikke det er noen problemer at dere mekker deres egne sider. Alt engasjement for Glimt og fotball er bra, og eget initiativ har jeg stor sans for.

Men det er synd at enkelte lag er helt tomme på sin del av Glimt.no. Det hadde vært veldig greit om noen tok seg bryet med å legge informasjon om sitt lag på Glimt.no. Husk f.eks. at når Erik Hoftun skal ta en titt på ei av treningene til de aldersbestemte lagene, så er det Glimt.no han sjekker for å finne treningstidene.... :)
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

skogmo1 wrote:eidurgud: er det viktig for deg at alt glimtstoff ligger på glimt.no?
Når det gjelder slike ting - ja. Det er en grunn til at ungdomssidene er på glimt.no. Det har noe med profilen til Bodø/Glimt som helhet å gjøre. Jeg mener at det tar seg ikke helt bra ut at enkelte avdelinger "flagger ut" og lager sin egen side, når det er plass og muligheter i massevis på den offisielle siden.

Det fremgår ikke på noen måte at det er en "heimesnekra" side, og siden dere bruker "Førr Evig" banneret kan folk tro at dere er "offisielle".
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Sidene har vært der hele tiden, det er bare dere som ikke har oppdatert den. Det står heller ingen plass at det ikke er offisielt det dere holder på med.

Bytt banner, og bli tydelig på at dere ikke har noe med den offisielle siden å gjøre, så blir jeg fornøyd :wink:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Post by Kesseboy »

Jeg synes det er prisverdig at det lages en uoffisiell side når det ikke skjer noe på den offisielle siden. Jeg synes det virker som om det har blitt gjort forsøk på å få ordna noe til med den offisielle sida, uten at det har hjulpet. Da er det jo bedre å få ut noe som er noe.

Ellers synes jeg jo det framgår ganske tydelig av deisgnet at sida ikke er offisiell.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply