Puljer til fordel Glimt 1 i gutterklassen i Notar Cup . . .

Forum for Ungdomsavdelingen til B/G.

Moderator: Sulliken

Post Reply
Tainio
Posts: 58
Joined: Mon Jul 04, 2005 12:07 pm
Location: Bodø

Post by Tainio »

Først og fremst bør vi vel rette en takk til de som faktisk orker å ta på seg den jobben det er å arrangere turneringa. De som har arbeidet med oppsettet i år har ingen erfaring med dette fra før av.

Er enig i at det har vært for mye rot angående kampoppsettet. Men synes ikke d blir rett å klage på kamper på aspmyra kunstgress, når det er lag som nesten må spille alle sine 11'er kamper i stordalen.

Angående puljeoppsettet vet jeg at Glimt Gutter 1 tidligere har bedt om å bli satt opp mot minst et bra lag i gruppa. Hvordan puljeoppsettet er lagt opp i år kan jeg ikke si noe om, men tviler sterkt på at Gutter 1 har bedt om en så svak pulje som mulig.

Ettersom hovedmålet er å utvikle spillere, blir det meget motsigende å bare skulle møte lag man lett feier over. Det gir jo ingen spesiell utfordring og mulighet for utvikling kontra å møte lag man må prestere godt mot for å slå

PS! Forøvrig tror jeg laget deres er godt nok til å slå både Grand 1, Hamarøy og IIL 1
Tainio
Posts: 58
Joined: Mon Jul 04, 2005 12:07 pm
Location: Bodø

Re: ;)

Post by Tainio »

skogmo1 wrote:Bra svart det der, men det er feil at du sier noen skal spille i stordalen.
ABSOLUTT alle lag har 3 kamper på stadion eller i nordlandshallen, mens vi har alle på kunstgresset!
Må nok arrestere deg litt der. Nå gjelder det riktignok ikke gutteklassen, men 13 av 18 kamper i førsteårs-smågutte, samt 8 kamper i andre-smågutte går i stordalen. Bør være greit fornøyd me bare kamper på kunstgress da.

Syns ikke det blir helt riktig at noen 11'er-lag kun må spille på grus, selv om de eldste lagene nok bør prioriteres noe.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: ;)

Post by Kesseboy »

skogmo1 wrote:Bra svart det der, men det er feil at du sier noen skal spille i stordalen.
ABSOLUTT alle lag har 3 kamper på stadion eller i nordlandshallen, mens vi har alle på kunstgresset!
Skal dere spille aleine på kunstgresset da? :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

Slutt og syt, og vær heller glad dere slipper å bli knust av Steigen Sportsklubb! 8)
Undli
Posts: 23
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:45 pm
Location: Mørkved

Post by Undli »

Ikke første året Glimt 1 havner i den letteste gruppen!
I medgang og motgang!
Undli
Posts: 23
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:45 pm
Location: Mørkved

Post by Undli »

Husker faktisk når de hadde harstad i gruppespillet, Glimt vant vell finalen på straffer?
Så vidt jeg husker var de to siste lagene i puljen deres ufattelig dårlig.
I medgang og motgang!
Tainio
Posts: 58
Joined: Mon Jul 04, 2005 12:07 pm
Location: Bodø

Post by Tainio »

boby-27 wrote:Glimt 1 har tidligere brukt å be om å komme i pulje med det antatt beste laget som er med (bortsett fra Glimt)... for tre år siden møtte de Harstad 1 i gruppespillet, og de samme lagene møttes i finalen..
Også i fjor møtte Glimt det nest beste laget i gruppa. Møtte Harstad i gruppa og i finalen. Hadde da også Fauske/Sprint som har et bra 90-lag i gruppa også.

Skal vel også sies at det er svært få lag som har kunnet hamle opp med Glimt. Sjelden mer enn to lag som har kapasitet til å tukte Glimt. Men det betyr selsagt ikke at Glimt skal møte de svakeste i gruppa. Av og til kan derimot helt habile lag se dårlige ut etter å ha blitt overkjørt mot Glimt og tapt stort. Laget trenger derimot ikke å være så dårlig.
Undli
Posts: 23
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:45 pm
Location: Mørkved

Post by Undli »

Tainio, trur det var i Bodø cup. Der ingen glimt folk setter opp gruppene.
Men du har rett, få lag som klarer og stille opp med noe som helst mot glimts lag. Tidligere idag ble IIL jr knust i 1. runde av NM for jr!
I medgang og motgang!
Tainio
Posts: 58
Joined: Mon Jul 04, 2005 12:07 pm
Location: Bodø

Post by Tainio »

Undli wrote:Tainio, trur det var i Bodø cup. Der ingen glimt folk setter opp gruppene.
Men du har rett, få lag som klarer og stille opp med noe som helst mot glimts lag. Tidligere idag ble IIL jr knust i 1. runde av NM for jr!
Tror denne linken kan bekrefte mine antagelser.
http://www.glimt.no/wips/1444967073/

Om du ser i kolonnen helt til venstre er "Gutter", "Gutter 1/2006", "Turneringer" og "Notar Cup" uthevet.
Undli
Posts: 23
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:45 pm
Location: Mørkved

Post by Undli »

Sry for den. Det var nok min feil :oops:
I medgang og motgang!
Undli
Posts: 23
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:45 pm
Location: Mørkved

Post by Undli »

32-1 i målforskjell på 6 kamper er imponerende!
I medgang og motgang!
Tainio
Posts: 58
Joined: Mon Jul 04, 2005 12:07 pm
Location: Bodø

Post by Tainio »

Undli wrote:Sry for den. Det var nok min feil :oops:
Jeg skal ikke bli for kjepphøy nå, selv om jeg hadde rett. Tror Glimt møtte Harstad i gruppa et år i Bodø Cup også. Helt sikkert det du husker ;)
Undli
Posts: 23
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:45 pm
Location: Mørkved

Post by Undli »

Tainio, du har faktisk fått meg til å skifte mening om akkurat dette temaet :wink:
I medgang og motgang!
Tainio
Posts: 58
Joined: Mon Jul 04, 2005 12:07 pm
Location: Bodø

Post by Tainio »

Skjønner tankegangen din skogmo1, men er vel litt tidlig å se på tabellen når det er spilt 2 serierunder. Noen har sågar ikke startet serien engang. Men skal jeg være ærlig tror jeg ikke det blir mange endringer slik tabellen ser ut i dag. Samtidig er det vel svært vanskelig å uttale seg om nivået til Svolvær eller har du noe "inside information"?

Bra at du er fornøyd etter noen endringer på baner :D
Finnes ingenting som er bedre enn blide fotballspillere, ikke sant ;)
Last edited by Tainio on Thu Apr 26, 2007 10:38 pm, edited 1 time in total.
Tainio
Posts: 58
Joined: Mon Jul 04, 2005 12:07 pm
Location: Bodø

Post by Tainio »

Undli wrote:Tainio, du har faktisk fått meg til å skifte mening om akkurat dette temaet :wink:
Skal ikke påstå at alt jeg påstår er 100% korrekt, men slik jeg kjenner Glimt Gutter 1 sine trenere de siste årene, så er det sterk fokus på å få møte god motstand så ofte som mulig. Det er jo det man blir bedre av eller hva? Men kan selvfølgelig finnes trenere som også ønsker lettere motstand, det kan man vel ikke nekte for.

Prøver ikke å få folk til å endre mening her, for det er alltid fint med en god diskusjon. Det finnes mange som har synspunkter på alt Glimt gjør i sin ungdomssatsing. Tror dessverre at det er en del usanne myter om Glimt, som mange tror på, men som kanskje ikke stemmer helt.
Post Reply