Overhodet ikke synd på J A Riise

Moderators: Sulliken, Larsen

Ruskelispretten
Posts: 56
Joined: Mon May 21, 2012 11:49 am

Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by Ruskelispretten »

JAR har sikkert et poeng i at han kunne blitt mer annerkjent og hyllet av sunnmøringene.

JAR har et godt poeng i at det er ikke trivelig å bli utskjelt som han ble av VGs kommentator.

JAR burde ha skjønt at det ikke er lurt å rakke ned på en hel by, og han burde iallefall skjønt at det er helt uverdig og totalt lavmål å drive med slike negative personkarakteristikker som han gjorde mot Ivar Morten Nordmark!

At JAR ikke skjønner at det kommer tilsvar på slikt vitner om mangel på selvinnsikt.

I denne konteksen er det overhodet ikke noe som helst synd på JAR, at den ene tankeløse kommentatorern etter den andre står i kø for snusfornuftig å bæse sammen med JAR viser hvor lite mange har skjønt av hva som faktisk skjedde her.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by poteten »

Er på tide at noen satte den umodne 32-åringen på plass. Han skal få lov til å være så god han bare vil og ikke minst skal han få skryte av det, men han har rett og slett ikke evnen til å tenke konsekvenstankegang, lik en to-åring.
Kritisk
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by brutus »

Jeg er 100 % enig med Truls Dæhli i hans karakteristikk av Riise.
DIXI
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by Knuta »

På tide at TD tar et oppgjør med egoisme og tull og tøys blant bortskjemte fotballspillere. JAR har vel ikke akkurat storspillt de siste 2 årene, men er vel med fordi vi mangler alternativer på backplassen. Den beste kampen Norge har spillt de siste årene var borte mot Tyskland 2-1 uten Riise på banen.
Skulle f.eks Verås larsen, Olaf Tufte, Andreas Torkildsen (for å nevne noen) begynne å snakke om at de ønsker en egen status ved sine fødebyer. Men de har selvfølgelig vett og forstand.
Tufs er et altfor beskjedet ord i denne sammenhengen. Flott og dristig gjort av TD.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by Cheese Smirnoff »

Mitt svar på Mads Hansens blogginnlegg:
Hadde Olaf Tufte i flere år fremstått som en selvsentrert fyr som før OL hadde krevd en egen statue i Tønsberg tror jeg nok det hadde kommet en media-storm i samme relativ størrelse som Riises stunt. (Relativt i den forståelse at roing har en mindre publikumsinteresse enn fotball)

Skal man kreve å bli hyllet, og kalle folk som ikke vil hylle han for stakkarer, så burde man stikke fingeren i jorda før man krever det. I ettertid har han kanskje fått tydelige signal om at folket heller hyller folk som Olaf Tufte som lar prestasjoner tale for seg selv.
http://www.fotballspiller.com/?p=28#comments
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by liverglimt »

Jon Arne Riise har selvfølgelig fortjent en bedre markering enn det som har blitt gjennomført til nå.

Han har spilt flest fotballkamper av alle på herresiden, og da skulle det bare mangle at det ikke blir markert med brask og bram.

Truls Dæhli kan kikke seg i speilet så ser han en fjott.
@liverglimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by Cheese Smirnoff »

Rekorden hans blir markert etter Slovenia-kampen på grunn av at fokus skal være på VM-kvaliken.

Det hele begynte med at familien til Riise krevde å bo på samme hotell som spillerne på Island. Når de ikke fikk lov til det, på grunn av interne regler, så begynte mor Riise å murre til media. Deretter presterer altså John Arne Riise å slå rundt seg på Twitter om navnet på en statue i Aalesund. I bunn og grunn vet jo de aller fleste at John Arne Riise har fått 105 landskamper fordi han ikke har (eller har fått) en reell utfordrer på venstreback. En ordentlig god fotballspiller har han ikke vært på flere år, og spesielt defensivt er han langt fra europeisk toppnivå.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by Frodo Baggins »

Riise er sur fordi han ikke har en statue oppkalt etter seg, og spyr ut eder og galle på twitter om folk i Ålesund, og mot Ivar Morten Normark. Også blir han sjokkert over at folk reagerer ? På toppen av det hele så bruker han oppkjøringa til Island kampen til dette.

Er så enig med VG og Dæhlie at jeg ikke kan få sagt det.

Synes IMN svarer fint for seg her: http://fotball.itromso.no/landslaget/article250103.ece

Og JAR i dag: Å glede seg over andres prestasjoner er vanskelig i Norge : http://fotball.itromso.no/landslaget/article250095.ece

Jeg gleder meg over mange prestasjoner, både i idretten og ellers. Men ingen va de jeg gleder meg over har vært snurt fordi de ikke har fått en statue av seg..

Jævla sytkuk, det er det JAR er.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by Masinga »

Man skal kanskje ikke kalle noen for en tufs. Det kommer det sjelden noe godt ut av.

Det jeg blir litt lei av, er egoet til John Arne Riise. Når han ikke blir dyrket som han mener han fortjener, skylder han på janteloven! Det er en prestasjon å få 105 landskamper, men han kan vel stikke fingeren litt ned i jorda. Da vil han se at Norge har hatt mange helter på banen, som ble dyrket av sin samtid. Bodø har f.eks. Harald Berg, for å nevne den største. Kniksen ble dyrket i Bergen, Odd Iversen i Trondheim og Oslo, Tom Lund, Hallvard Thoresen, Myggen etc.

Beklager å måtte si det, men Riise rekker ikke noen av dem til knærne. Kan vi nå få se en John Arne Riise som ikke opphever offsiden, som ikke misser i markeringen foran mål og viser litt ydmykhet utenfor banen? Håper det.
Masinga
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by bjornage »

Uten at jeg skal være noen talsperson for sunnmøringene er inntrykket mitt at hverken han, broren eller mora har vært spesielt godt likt der. De stakk alle fra klubben tidlig i karrieren og mora skapte et sirkus uten like der, som kanskje ikke var mest positivt rettet. At han fikk en statue såpass tidlig i karrieren er bare merkelig, og det er enda mer merkelig at de modellerte den etter han men ikke brukte navnet hans. Han har ikke den samme tilhørigheten til en norsk klubb som mange andre store norske spillere har.

På banen har han hatt stor suksess, og hatt en beundringsverdig karriere som de færreste vil oppnå. Han har gjort det aller mest riktig opp igjennom årene. Vi har land fyllt med middelmådigheter, men Riise leverte stort i mange år og har naturligvis en høy stjerne både i Liverpool og Roma. Jeg kan på en måte forstå begge sider av saken, men jeg stusser over at det blir et så stort ståhei over dette istedenfor den hårreisende kampen landslaget leverte - som et kollektiv. Riise har fått enormt mye pepper opp igjennom årene, men han legger opp til det selv også med sin væremåte - spesielt når han gang på gang viser at han ikke takler kritikere. Da burde han vært smart nok til å holde seg unna twitter og en arena han ikke behersker.

For min del bryr jeg meg ikke noe særlig. Fotballspillere er som folk flest, noen er mer "likanes" enn andre. Solskjær var verdens kjedeligste fyr utenfor banen og blir elsket av hele kongeriket, Riise lever guttedrømmen og får aldri den samme respekten av den gemene hop. Det er vel kanskje det som har trigget denne saken.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by brutus »

Nei, Riise får aldri den samme respekten som for eksempel Solskjær fordi han er og blir en selvopptatt tufs.
DIXI
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by Glimt1916 »

Riise viker å være en dust, og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Han interesserer meg kun så lenge han spiller fotball, og utover det velger jeg å ikke bruke energi på han. Det samme gjelder de aller fleste fotballspillere. Truls Dæhli har derimot ingenting interessant ved han. Ikke engang 90 minutter i uka. To klovner med store egoer som krangler altså, interessante greier.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by Masinga »

Dæhlis kommentar så ut til å virke! Kanskje bør Truls Dæhli skrive en slik artikkel foran hver kamp? Virker skjerpende.
Masinga
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by brutus »

På hvilken måte virket Dæhlis kommentar? Riise spilte ingen god landskamp. Kampen endte med at han stjal et straffespark fra de som var utpekt til straffeskyttere. Nok en gang setter han seg selv foran laget. Keeperen var etter ballen, og kunne like gjerne tatt den. Ettersom jeg gir blaffen i landslaget skulle jeg ønske han hadde gjort det, da hadde vi kanskje vært kvitt Riise.
DIXI
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by poteten »

Ikke helt sant at han stjal et straffespark - han var nummer tre på lista og de to første var byttet ut. Han konfererte med benken om han skulle ta det og fikk klarsignal.
Kritisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by Cheese Smirnoff »

Og Riise spilte en av sine beste kamper på lang tid.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by mortsto »

Nå leste jeg at Espen Ruud er foran Riise på den lista, men han fikk uansett klarsignal på at han kunne ta den. Synes også Riise var god i går. Har ikke sett dagens tabloider, men jeg regner med at ordene "revansj" eller "slo tilbake" blir hyppig brukt. Nå er det jo ikke mangelen på talent hos Riise som Dæhli peker på, men hans enorme ego og idiotiske medieutspill. Den eneste måten for Riise å få revansj på, er å unngå slike blemmer resten av karrieren. Det er vel også på tide at Jarstein begynner å oppføre seg som han snart var tredve.
Selv om Dæhli denne gangen var "spot on", synes jeg stort sett fotballkommentatorer er en gjeng latterlige posører.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by Knuta »

Riise var helt ordinær i går. Straffen var dårlig plassert men hard. Keeperen var en så nært å redde den som mulig. Men i media er jo alt svart hvitt.
De som utmerket seg på laget i går var Braaten og Yttergård Jensen, samt et friskt innhopp av King. Ellers grått og trist.
Satt å tenke på under kampen hvis det var noen som så kampen som ikke hadde noen relasjoner til Slovenia og Norge så var det en grusom kamp å se på. Talte 25 langpasninger i løpet av kampen med null sjanser som følger av det. Hvor er forresten statistikkviteren Drillo da?.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by Cheese Smirnoff »

Ja, det var kjedelig at den som tok ansvar for å sette Riise på plass selv er en selvforherligende tufs. Truls Dæhli og Morten Pedersen i Dagbladet kjemper en innbitt kamp om å stå øverst på tufse-trona for sportskommentatorer. Dæhli er en mester i å snu kappa etter vinden, det så man som Glimtsupporter ganske klart i 2008 når han mente at Glimt var det desidert dårligste laget i Tippeligaen før sesongstart, og mot slutten var det visstnok et lag proppet fullt av kvalitet.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by Kesseboy »

Synes vel både Dæhli og Pedersen har en sterk konkurrent i Esthen O. Sæther ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by brutus »

poteten wrote:Ikke helt sant at han stjal et straffespark - han var nummer tre på lista og de to første var byttet ut. Han konfererte med benken om han skulle ta det og fikk klarsignal.
Det stemmer ikke. Riise var ikke på lista i det hele tatt. De to første var tatt av banen, men nummer tre Espen Ruud var fortsatt der. Det stemmer heller ikke at Riise fikk klarsignal fra benken. Altså stjal han straffesparket.
DIXI
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by Cheese Smirnoff »

Kesseboy wrote:Synes vel både Dæhli og Pedersen har en sterk konkurrent i Esthen O. Sæther ...
:!:

Den mannen hadde jeg fortrengt. Dèt er kappa-etter-vinden-kongen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by liverglimt »

Brutus interesserer seg ikke for landslaget men vet alt likevel. :lol:

Bare å bytte navn med en gang, burde vært J.A. Riise fra dag 1
@liverglimt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by bjornage »

brutus wrote:
poteten wrote:Ikke helt sant at han stjal et straffespark - han var nummer tre på lista og de to første var byttet ut. Han konfererte med benken om han skulle ta det og fikk klarsignal.
Det stemmer ikke. Riise var ikke på lista i det hele tatt. De to første var tatt av banen, men nummer tre Espen Ruud var fortsatt der. Det stemmer heller ikke at Riise fikk klarsignal fra benken. Altså stjal han straffesparket.
Ikke akkurat et tyveri...
- Moa og Tarik var først på lista. I tillegg til Espen (Ruud). Både Moa og Tarik var byttet ut, så jeg sa til Ola (By Rise) : «Denne tar jeg». Da nikket han bare tilbake, og jeg gikk fram og tok den, sier Riise til Dagbladet.

Espen Ruud bekrefter at han egentlig skulle ta det viktige straffesparket, og mener det var greit at Riise fikk avgjøre.

- Jeg følte ikke jeg spilte så bra i akkurat den perioden, og da John Arne ville ta den så var det egentlig greit. Jeg syns egentlig det er den voksne avgjørelsen å overlate det til noen andre når man ikke føler seg hundre prosent på topp, sier Ruud.
http://www.dagbladet.no/2012/09/11/spor ... /23366105/
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Overhodet ikke synd på J A Riise

Post by poteten »

brutus wrote:
poteten wrote:Ikke helt sant at han stjal et straffespark - han var nummer tre på lista og de to første var byttet ut. Han konfererte med benken om han skulle ta det og fikk klarsignal.
Det stemmer ikke. Riise var ikke på lista i det hele tatt. De to første var tatt av banen, men nummer tre Espen Ruud var fortsatt der. Det stemmer heller ikke at Riise fikk klarsignal fra benken. Altså stjal han straffesparket.
Han fikk klarsignal fra benken, jo.
Kritisk
Post Reply