Tabelltips 2013

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Tabelltips 2013

Post by Boombadila »

ingen87 wrote:
Boombadila wrote:Jeg gidder bare å tippe to plasser i tippeligaen:

15. Rosenborg
16. Tromsø

Om det går inn blir det feiring i heimen!
1 av 2 må jo føre til feiring det og?! :D :D
Det medfører selvfølgelig riktighet! :skål
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Tabelltips 2013

Post by Boombadila »

Da har jeg funnet frem is og drinker for å feire den delen av tabelltipset som gikk inn.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Tabelltips 2013

Post by Ville Lehtinen »

Ble ikke TIL nr 15 til slutt da?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tabelltips 2013

Post by Cheese Smirnoff »

TIL unngikk sisteplassen på målforskjell.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Tabelltips 2013

Post by Boombadila »

Jo, og de rykket ned. Dermed gikk den delen av tabelltipset som forutså et nedrykk inn ;)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Tabelltips 2013

Post by ingen87 »

Såpass godt gjetta at jeg vil si den er innenfor ;)
Førr Evig!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Tabelltips 2013

Post by Ville Lehtinen »

Skal ikke krangle på det på en sådan dag! :skål
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Tabelltips 2013

Post by Ville Lehtinen »

Jeg traff forøvrig rett på gull, sølv, kvalik og 9.plass. Men jeg overvurderte TIL på det kraftigste. :klapp
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Tabelltips 2013

Post by gavharr »

Skrev dette tipset 8.Januar i år, og det var faktisk ikke så ille:

Vanskelig å spå noe om Adecco så tidlig, men kan jo sette opp en tentativ tabell, mens man venter påcoverganger og oppkjøringsresultater.

1. Bodø/Glimt

Er selvfølgelig litt farget av mitt gule hjerte, men i år har jeg faktisk troen. Med Halvorsen ved roret og Aassa som hans høyre hånd tror jeg de unge spillerene i klubben får sjansen. Og den tror jeg de tar. Om de etablerte og litt mer rutinerte også presterer på et (u)normalt nivå, så tror jeg ikke det er mange i Adecco som matcher Glimt. Gleder meg til å se vingspill på myra igjen.

2. Sandefjord

Viste ifjor at de har noe bra på gang. God trener i Sandstø, og jevnt over god stall.

3. Fredrikstad

Normalt ville jeg tippet dem på topp, men nå har de mistet endel viktige spillere, og det har gjort meg litt usikker på dem. De har uansett så mye tradisjoner å lene seg på, at det ikke bør være så veldig vanskelig å tiltrekke seg kvalifiserte erstattere. De blir nok i toppen.

4. Ranheim

Tror trønderne varter opp med mange bra kamper i år, og er veldig spent på RBK-hospitantene. Og da spesielt Robin Bjørnholm, som jeg har sett i nextgen noen kamper. Han er meget bra, og kan bli en utfordring for mang et forsvar.

5. Bryne

Gaute Larsen inn, og det tror jeg trengtes. Bergersen og Bryne hadde fullstendig stangnert, og da er det viktig med nye impulser tror jeg. Larsen er en god trener, og når dem i tillegg får ryddet litt i stallen, så tror jeg på en positiv overraskelse på Brynefansen i år.

6. Ham-Kam

Litt usikker på denne plasseringen, men Ham-Kam har spennende greier på gang. Mange gode unggutter og en spillestil som heldigvis er langt mer underholdende enn for noen år tilbake. Har fått seg en knakende fin stadion også, så jeg krysser fingrene for at jeg ikke har jobbhelg når Glimt skal til Hamar.

7. Hødd

Om de får beholde stammen i laget, så ser jeg ingen grunn til at det skal være fare for nedrykk i Ulsteinvik i 2013. Morsomt lag med mange spennende spillere, og som er veldig gode på hjemmebane.

8. Mjøndalen

Tror ikke dem får en like god sesong som ifjor, men synes fortsatt dem virker sterke på papiret. Med spillere som Ingebretsen, Karlsen og Kirkevold, så bør det være duket for mye moro også i 2013, men tror ikke dem blir å se helt i toppen.

9. Stabæk

Kan godt hende jeg bæsjer litt på leggen her, men i motsetning til Start, så tror jeg Stabæk skal få slite litt med å rykke direkte opp igjen. De har rett og slett mistet for mange spillere. Og det virker som stallen foreløpig er preget av en litt for dårlig miks av spillere. Mye ungt, og kanskje litt i meste laget tenker jeg. Uansett har de gull i Boli og Stengel, og de blir nok ikke noe slaktoffer heller.

10. Kristiansund

Skal ikke påberope meg noen kunnskap om dette laget, men registrerer at det er mange som har troen på dem, og det smitter merkelig nok litt over :) Mendy er nok også et lurt kjøp og det skal bli spennende å se dem i år.

11. Strømmen

Jeg tror de klarer seg i år også. De klarer det stort sett alltid, og jeg tror ikke at i år er noe nedrykksår for strømlingene. Til det tror jeg det er for mange lag som er enda noen hakk svakere.

12. Ull/Kisa

Med Roar Johansen ser det lovende ut for Kisa, men jeg har ingen tro på en like sterk sesong som ifjor. Det tar tid å skulle spille inn en spillestil som er såpass radikalt annerledes enn den de har spilt før. Og jeg tror ikke stallen er helt der den trenger å være for å gjennomføre den type fotball Johansen er kjent for. Men dette er nok tipset jeg er mest redd for å brenne meg på...

13. Vard - Haugesund

Ren tipping. Disse kan jeg ikke mye om dessverre...

14. Kongsvinger

Tror tyvärr at Vinger må ned en divisjon. Økonomiske vanskeligheter og tap i spillerstall vil gjøre det vanskelig for laget fra de dype skoger :(

15. Follo

Tror de er bedre enn Elverum

16. Elverum

Ikke særlig troen dessverre, men håper at dem får meg til å spise i meg den spådommen.

Dette tipset må ikke taes altfor alvorlig. Det er som sagt et tentativt tips basert på slik ståa er akkurat nå. Og jeg har som sagt ikke like god kjennskap til alle lag. Men jeg tror at også i år blir det mye gøy for oss som følger Adecco-dassen med argusøyne ;)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply