Fotball VM 2014

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Fotball VM 2014

Post by Trapattoni »

Nederland falt mange hakk etter kampen mot Australia. Blir spennende 8-delsfinale der. Brasil møter enten Nederland eller Chile.
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Glimt1916 »

Nederland var imponerende mot Spania (som viste seg å ikke være all verdens målestokk), men de hadde litt flaks mot Australia. Blir spennende å se igjen Italia, Tyskland og Frankrike i helgen. Tror alle de kan komme langt. Kanskje Argentina også.

Når det gjelder England så har jeg samme erfaringer som Trapattoni. Ingen engelskmenn jeg kjenner har spesielt tro på landslaget, men de fleste bryr seg ikke all verden heller. Det er klubblaget som teller for de fleste av dem.

Jeg er positivt overasket over at Hodgson har tatt ut og sluppet til så mange unge spennende spillere. Bare synd han ikke får dem til å henge sammen. Spillere som Shaw, Sterling, Barkley og Sturridge kan bli spennende å følge om de fortsetter å utvikle seg.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by J I P »

Lykke til Costa Rica - det hadde vært morsom med en seier til - gjerne med spillere med erfaring fra tippeligaen på banen :glimt
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Fotball VM 2014

Post by Masinga »

Hva skal vi si til dette? Costa Rica med Randall Brenes er videre! Slik Italia spilte i dag, lurer jeg på om Uruguay blir det andre laget. Europeerne faller jo som fluer i Sør-Amerika.
Masinga
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Fotball VM 2014

Post by MhepA »

Hvis Spania, England og Italia ryker i gruppespillet blir jeg svært skuffet. Eneste som mangler da er at Frankrike taper de neste to kampene og ryker. Da er det kun Nederland som er en reell utfordrer til å bli VM-mester fra Europa.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Fotball VM 2014

Post by Masinga »

Det er ikke noe "hvis" med Spania og England. Begge er ute. Italia kan gå videre.
Masinga
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Fotball VM 2014

Post by Trapattoni »

MhepA wrote:Da er det kun Nederland som er en reell utfordrer til å bli VM-mester fra Europa.
Tyskland...?
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Fotball VM 2014

Post by Masinga »

Det kan også tenkes at Belgia våkner. Portugal har jeg mindre tro på. Hva med Kroatia?
Masinga
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Fotball VM 2014

Post by Trapattoni »

Kroatia er absolutt en luring. De vinner neppe hele greia, men kan fort gå langt.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Fotball VM 2014

Post by MhepA »

Trapattoni wrote:
MhepA wrote:Da er det kun Nederland som er en reell utfordrer til å bli VM-mester fra Europa.
Tyskland...?
Neh
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Boombadila »

Glimt?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Glimt1916 »

Frankrike ser jo ikke helt håpløse ut heller....
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Fotball VM 2014

Post by Masinga »

Har vi snakket for lite om Frankrike? De runsdspiller Sveits. De rundspilte Honduras. De rundspilte Norge før VM.

Det er virtkelig morsom fotball Frankrike oppviser. Jeg vil nesten hoppe over Zidane-perioden og gå helt tilbake til 80-tallet med Platini, Giresse og Tigana. Det var tider det!
Masinga
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 238 times
Been thanked: 115 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Wendigo »

Hoppe over VMgull?

Husker jeg satt på en pub på melbu som den enest av 100? Som heiet på Frankerne...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Fotball VM 2014

Post by Masinga »

Synes det var mer artisteri på 80-tallet. Hvis dette VM fortsetter som nå, må vi tilbake til 1986 for å finne tilsvarende. Etter min mening.
Masinga
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Knuta »

På min tipping på jobben har jeg Frankrike på topp i VM. De har et fantastisk lag nå som minner om storlaget fra 1998. Fint at England forsvant. Tyskland, Argentina og Brasil blir utfordrere. Italia har alltid en tendens til å spille dårlig i gruppespillet men klarer alltid og gå videre og spille bedre og bedre. Ikke undervurder italienerne. Dette blir morsomt. Liker bestandig at underdogs vinner som Costa Rica, Colombia, Chile. Håper at 1 afrikansk lag går videre.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Garrincha »

Jeg tror Tyskland vinner og der satte jeg mine slanter.

Artig med Costa Rica, humrer litt over at de slår Italia med resultatet 1-0 som på en måte er Italias "eget" resultat, og at de i samme slengen sender England ut av VM før de har spilt mot de. Hvem i all verden hadde trodd dette? Trivelig å se Randall Brenes i godt voksen utgave også.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Fotball VM 2014

Post by FSHelgeland »

Tyskland og Frankrike synes jeg ser solidet ut fra Europa, Nederland kan ikke avskrives og Belgia henger fortsatt med. Vi kan enda ikke avskrive Italia, men jeg tror de ryker i den siste kampen i gruppespillet. Jeg tror Brasil blir å gå langt slik som vertslandet har for vane å gjøre, i hvert fall når vertslandet er såpass bra som det Brasil er. Costa Rica overrasker, hvor langt kan de nå? Mexico, kan vi vel heller ikke avskrive... Det har vært utrolig gøy å følge VM så langt og enda er det masse igjen :glis
Tippeliga 2015
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Fotball VM 2014

Post by Shredd »

Tror ikke Costa Rica kommer lengre enn 8dels finalen. Har vanskelig for å se at de skal slå Argentina eller Bosnia (som jeg tror går videre fra den gruppen). Spilte en god match om et Uruguay som ikke fungerte i første kamp. Var gode i går også, men tror de hadde en fordel av å spille mot Italia etter at de tappet seg helt for krefter i Manaus i forrige kamp. Både de og England så dvaske ut og tappet for energi etter den kampen. England kom til 30 innlegg i går, når det kommer et lag med avsluttere så blir det å straffe seg.

Edit: Nå rota jeg med gruppene, de skal vel møte endten Colombia eller Elfenbenskysten, men resonnementet står likevel. Begge de lagene har avsluttere i form.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Fotball VM 2014

Post by MhepA »

Slår de Italia og Uruguay så skal de klare å slå Bosnia. De er ikke favoritter nei, men det er vel kun Honduras de måtte møtt for å være det.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by J I P »

Merci Messi :D
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Glimt1916 »

Cristiano Ronaldo fikk vist seg frem fra litt forskjellige sider i går. Innlegget til 2-2 var fantastisk, og kan vel knapt gjøres bedre. Utover det var det vel først og fremst egoet hans vi fikk se. Litt synd at en så god spiller sannsynligvis sendes hjem etter tre kamper, men for min del er det litt vanskelig å få den store sympatien med han. Og når ett bra innlegg på 180 minutter stort sett er beholdningen så spørs det vel hvor mye man går glipp av uansett. Det virker jo egentlig ikke som han vil være på bana uansett.

Blir spennende å se se hvor store sjanser Tyskland og USA gidder å ta i den siste kampen når de begge klarer seg fint med uavgjort.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Knuta »

Skulle gjerne hatt den store kraftige midstopperen fra Algerie i Glimt. En fantastisk spiller.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by Vegard »

De sterkeste lagene i VM hittils etter min mening. Brasil har på ingen måte imponert, men gullkandidater er de.

Topp 5
- Tyskland
- Frankrike
- Brasil
- Chile
- Nederland
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Knuta »

Forsåvidt enig. Men de som har overasket mest er selvfølgelig Costa Rica og Colombia. Colombia kan komme veldig langt.
Post Reply