Fotball VM 2014

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by Vegard »

Laget som banker på døren på topp 5-listen min er Mexico.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Fotball VM 2014

Post by Masinga »

Sitter fortsatt med en følelse av at Argentina tar gullet! Messi har markert seg. Det mangler litt på at Di Maria og Higuain med flere kommer skikkelig i gang!
Masinga
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Knuta »

To tidligere Glimt-spillere på TV i dag.
Trolig Costa Rica-lag (3-4-3): Keylor Navas – Giancarlo González, Oscar Duarte, Roy Miller – Celso Borges, Junior Diaz, Yeltsin Tejeda, Christian Gamboa – Brian Ruiz, Randall Brenes, Joel Campbell.
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Glimt1916 »

Morsomt om Miller og Brenes får starte, jeg heier på dem, men i dag blir det nok Italia-Uruguay på TV for min del.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Fotball VM 2014

Post by Masinga »

He did it again!
Masinga
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Knuta »

For en ufyselig spiller. Synd også at Elfenbenkysten tapte på overtid, selv om Hellas egentlig var best.
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Glimt1916 »

Fyren trenger hjelp over lengre tid. Han klarer åpenbart ikke å styre følelsene sine på en normal måte. Flaut, irriterende, trist (og litt morsomt).
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Kesseboy »

Er ikke akkurat Suarez' største tilhenger, men synes det blir litt vel mye moralsk indignasjon rundt omkring nå. Å snakke om utestengelse resten av året osv er jo helt på tok.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Fotball VM 2014

Post by Cheese Smirnoff »

Det merkelige er jo at han virker til å være en oppegående fyr utenfor bana. Når han spiller fotball svartner det tydeligvis for han.

Ser mange mener at harde taklinger og albuer er mye verre, men det er en del av spillet på godt og vondt. Bitinga som Suarez driver med har ingenting med fotball å gjøre, å glefse til motspillere er ikke utslag av vinnervilje eller duellstyrke. Allikevel syns jeg media går litt for langt når man sammenligner han med et dyr. Fyren trenger først og fremst hjelp, og kanskje en fotballpause.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Kesseboy »

Det som er med bitinga, er jo at det ikke kan forveksles med ting som skjer i kamp om ballen. For eksempel kan en albue eller ei stygg takling, avhengig av situasjonen, i en del tilfeller bestrides å være gjort med overlegg. Det kan være en sånn sak som bare skjer. Biting? Not so much, og mye enklere å fordømme.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Fotball VM 2014

Post by MhepA »

Barnemat for Suarez, dette kommer fotballverden til å sakte men sikkert bry seg mindre om som de tidligere tilfellene. Han trenger ikke fotballpause, dette kommer Suarez til å ta som en mann. Han kommer nok til å bite fra seg i Premier League i år...

oops. :roll:
En gang Glimt, alltid GLIMT!
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Fotball VM 2014

Post by mortsto »

Kesseboy wrote:Er ikke akkurat Suarez' største tilhenger, men synes det blir litt vel mye moralsk indignasjon rundt omkring nå. Å snakke om utestengelse resten av året osv er jo helt på tok.
Godt det bare ble fire måneder da. Vel fortjent!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Fotball VM 2014

Post by Masinga »

Nå har det vært en del uinteressante kamper! For den nøytrale tilskuer blir siste kampen i gruppespillet ofte en nedtur. Som regel er favorittene videre etter 2 kamper og spiller bare for å gruppeseieren. Viktig nok det, men jeg har slått av TVen kl. 22.45 og gått og lagt meg flere kvelder på rad nå. Jeg er bekymret for at artisteriet blir borte i sluttspillet, som så mange ganger før. Fokuset på den postive fotballen i innledningen må ikke bli borte i alt pratet om Suarez. Enig med Kesseboy i at den moralske indignasjonen blir overdreven. Det er skremmende hvordan fordømmelsene hagler fra alle kanter, også fra ellers oppegående personer. Han gjorde noe dumt, ja, men Suarez er tross alt ingen Adolf Hitler. Som Leedstilhenger er jeg ekstremt tolerant nå!

Nå ønsker jeg matcher i sluttspillet for evigheten! Jeg ønsker meg klassikere, som vi kan snakke om i mange år!

Brasil - Chile kan bli en slik kamp. Hva om Chile vinner? Eller Frankrike - Nigeria. Kan bli målrik, dersom Frankrike fortsetter den positive fotballen. Valbuena er en hjulvisp, som fortjener mer oppmerksomhet. Eller Argentina - Sveits. Dette kan bli kampen der Messi scorer hattrick og skriver historie. Eller at Higuain endelig finner innsiden av nettmaskene.
Masinga
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 183 times
Been thanked: 354 times

Re: Fotball VM 2014

Post by poteten »

Brasil - Chile
Tendenser på at Chile kan overraske er store, samtidig er Neymar i gang, sammen med Fred. Chile skal spille minst like god fotball som mot Spania og må heve seg flere hakk. Tynn hjemmeseier her.

Colombia - Uruguay
Colombia spilte seg inn i hjertene mine da Japan ble regelrett smadret. Uruguay mangler spisskompetanse, men har en solid back-rekke. Lite mål, men tror på colombianerne her.

Nederland - Mexico
Kanskje 2. rundes store oppgjør? To lag som på hver sin måte imponerer. At Mexico skulle være så gjerrige som de har vist seg, er for meg litt overraskende. Nederland har prikket inn scoringsformen, men viste klare svakheter bakover i Australia-kampen (3-2).

Costa Rica - Hellas
To lag som har overrasket. Her blir det fort Hellas som tar seg videre på 1-0. Men hjertet sier at Costa Rica vil vinne. På straffer.

Frankrike - Nigeria
Med en gang Argentina gira opp til tredje gir, raknet afrikanerne. Må hente uante krefter for å spille mot Frankrike som spiller Glimt-fotball når de spiller på sitt beste. Her blir det mye klikk klakk mot Nigeria. Hjemme.

Tyskland - Algerie
Algerie fremstår for meg, sammen med Costa Rica, som årets overraskelse. Bra i angrep og ok i forsvar. Svak midtbane overskygges av innsats. Tyskland og Mueller ser ut til å ha truffet på formen. Bør bli hjemmeseier.

Argentina - Sveits
Ut fra de kampene jeg har sett, har Sveits, sammen med Honduras, vært de svakeste i VM. Selv Kamerun har fremstått mer offensive enn Sveits. Men mye nerver på spill. Likefullt skal de være sjanseløse om Messi fortsetter å stråle. Messi, altså...

Belgia - USA
Rundens mest åpne kamp, spør du meg. USA kan vinne. Belgia kan vinne. Helt bingo, men tror USA tipper dette i deres favør, mye på grunn av den enorme mengden amerikanere på tribuna.
Kritisk
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Glimt1916 »

Enig i at det har vært noen mindre interessante kamper i det siste. Det skal faktisk bli godt med en pause i dag, og jeg er glad for at jeg ikke følger et av de norske lagene som skal spille cup i dag. Viktig å få ladet opp batteriene til Brasil-Chile i morgen :)
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Knuta »

Chile vinner. De spiller sydamerikansk kombinert med det beste fra europeisk fotball. Et klasselag
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Glimt1916 »

Jeg tenker det samme selv. Det som taler for Brasil er Neymar, at de har hjemmebane og... at de er Brasil. Litt tynt egentlig. De sliter både i forsvar og på topp. Åpen kamp.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Fotball VM 2014

Post by Masinga »

Enig i at Nederland - Mexico er en storkamp. Colombia - Uruguay kan selvfølgelig bli en godbit, men ikke for Suarez! :)
Masinga
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Mariasha »

Kvartfinale på Costa Rica, altså. Det er gøy :D
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Kesseboy »

Hvis Chile, Mexico OG Costa Rica hadde ryki ut på sluttspillets to første dager, så hadde jeg dødd litt innvendig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Fotball VM 2014

Post by Masinga »

Brasil haltet seg videre, kunne like gjerne ha røket ut. Bra for VM at de fortsatt er med.
Colombia virker bunnsolide. Kan ikke helt se hvordan Brasil skal trenge gjennom dette forsvaret.
Nederland viser svakhetstegn, og har i tillegg den teatralske Robben. Han fikk vel ingen nye venner i går.
Fint at Costa Rica er videre. Men nå er det stopp.

Beholdningen så langt i 8-delsfinalene er Colombia.
Masinga
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Fotball VM 2014

Post by FSHelgeland »

Colombia kan fort slå Brasil, som dere sier de virker å være veldig solide. Costa Rica kjempet seg videre og skal nå møte Nederland i kvartfinale. Det er nok stopp på Costa Rica nå, men man skal jo aldri si aldri, de jobber som noen galeislaver og har ferdigheter i laget. Likevel skulle Nederland vise seg fra sin beste side så er det over.
Tippeliga 2015
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Fotball VM 2014

Post by Masinga »

Det kom en tanke: Delig med et VM uten vuvuzela og Domenech!
Masinga
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by Vegard »

VM i Sør-Afrika var et mareritt. Nesten alt er glemt med VM i Brasil :)
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Boombadila »

Vuvuzela er kjempekult. Legger lydspor av det over kampen, så slipper jeg "ekspert"-kommentartorene.

For øvrig har jeg Nederland-Tyskland i finalen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply