Fotball VM 2014

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ingen87
Posts: 7118
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by ingen87 »

Suarez gjorde det eneste riktige! :)
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Fotball VM 2014

Post by Cheese Smirnoff »

Og det samme føler sikkert Pepe og de Jong at gjør også.

Elendig idrettsånd og fravær av Fair Play er det uansett.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Fotball VM 2014

Post by Trapattoni »

Eller hands, som også er en vanlig beskrivelse.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Fotball VM 2014

Post by Cheese Smirnoff »

Feiringa og hoveringa etterpå var det mest usportslige, og som ikke hører hjemme i fotballen noensteds. Det ser vel Suarez-fansen også.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7118
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by ingen87 »

Å vise følelser for å gå videre i et mesterskap kan man ikke ta fra en fotballspiller. Det blir som å si til Runar Berg at han må få færre gule kort!
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Fotball VM 2014

Post by Cheese Smirnoff »

:lol:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimt1916
Posts: 5660
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 442 times
Been thanked: 447 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Glimt1916 »

Lenge en kjedelig kamp, men god avslutning av Belgia. Gleder meg til å se Brasil nå, forhåpentligvis viser de bedre takter enn i åpningskampen.

Håper forøvrig at Russland - Sør-Korea blir et ordentlig festfyrverkeri sånn at jeg klarer å holde meg våken... I morges forsov meg til jobb for første gang under VM :)
ingen87
Posts: 7118
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by ingen87 »

Belgia var skummelt dårlig mot etablert (++) Algerie. De gjorde det eneste riktige når de fikk ledelsen og parkerte bussen til de grader. Belgia slet lenge med å finne ut av det, men byttene med Mertes og Origi og ikke minst Fellaini satte fart på Belgia. Den som skuffet meg mest idag var Lukaku, så usynlig og stasjonær når han ikke hadde ballen. De få gangene han hadde ballen somla han den vekk..

Glad Belgia vant, har uttalt de som verdensmester tidlig i vår.. hehe
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Fotball VM 2014

Post by Cheese Smirnoff »

Det blir spennende å se Nederland og Tysklands neste kamper. Ingen andre av de store lagene har imponert spesielt enda. Tyskland får jo også tilbake Schweinsteiger nå, så de blir enda sterkere. Jeg har holdt de som favoritt i hvert mesterskap siden 2006, kanskje skjer det store i år.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Kesseboy »

Svært godt fornøyd med at ikke Brasiø fikk seg nok ei billigstraffe da Marcelo gikk ned som en sekk med bålved. De to ekstra poengene hadde vært gull for Brasil, men ville sett pinlig ut.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Fotball VM 2014

Post by Masinga »

I grunnen et tankekors at Brasil ikke har en god spiss! Er det ikke det alle barn i Brasil vil spille? Få vil være keeper, derfor har Brasil tradisjonelt slitt med keeperplassen. Julio Cesar er en grei keeper, men ikke noe mer. Tradisjonelt har også Brasil slitt med midtstopperne. I dette VM har de kanskje det beste midtstopperparet i Thiago Silva og David Luiz. Backene har vært lettere å fremelske siden de kan gå på løp fremover. Så også med Dani Alves og Marcelo. Førstnevnte holder verdensklasse, den andre ikke. Jeg skjønner at Marcelo sliter benken i Real Madrid. Ofte er han litt for het på grøten og tar feil valg. Midtbanen med Ramires, Paulinho, Oscar, Luiz Gustavo og Neymar er jo hver for seg av høy klasse, men jeg synes at de blir litt for like på banen. De trenger noen grovarbeidere på midten og en klarere sjef. Neymar har en slags fri rolle og er fundamentet i det offensive spillet. Jeg synes det funket bedre med Bernard i stedet for Ramires etter pause. Men Fred holder ikke mål. Skal Brasil bli verdensmestere, må de ha en spiss som er rask, rettvendt og kan skyte. Det er veldig overraskende at Brasil sliter her!

I går kunne Mexico tatt alle poengene. Dersom de får fininnstilt siktet vil mange lag få slite mot meksikanerne! Positiv overraskelse!

Argentina imponerte ikke i første kamp. Likevel holder jeg en knapp på Argentina. De kommer ikke til å gi ved dørene til noen!
Masinga
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by Vegard »

Dagens kamper:

Kl. 18.00: Australia - Nederland
Kl. 21:00: Spania - Chile (!)
Kl. 00.00: Kamerun - Kroatia
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Fotball VM 2014

Post by G-s-enz »

Cheese Smirnoff wrote:Feiringa og hoveringa etterpå var det mest usportslige, og som ikke hører hjemme i fotballen noensteds. Det ser vel Suarez-fansen også.

Haha haahah neppe


Sykt mål av Cahill,og no lede jammen Australia også, sykt mesterskap sålangt :D
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Fotball VM 2014

Post by FSHelgeland »

Nederland slår til slutt et Australia som har vist seg som et ganske bra lag. Chile gruser Spania og sender de hjem :glis Herlig fotball fra det Chilenske laget, en sinnsyk arbeidsinnsats over hele linja. Jeg er imponert!
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Garrincha »

Skal følge videre med Chile. Første laget som virkelig har imponert meg hittil i VM. Hvis Chile har krefter til å fortsette dette spillet sitt (noe som ikke er sikkert, det er et langt mesterskap) så kan de nå langt. I dag viste de defensivt spill regelrett fra læreboka!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by Sulliken »

Hva er det med søramerikanske land og eviglange nasjonalsanger?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Fotball VM 2014

Post by Masinga »

Stakkars England! Det er og forblir et nestenlag!

I går dreide mye seg om Liverpoolspillere. Suarez, måltjuven fra bakgatene i Montevideo, ordnet biffen. På England må vi dessverre konstatere at Gerrard har hatt sett bedre dager på fotballbanen. Johnson er god fremover, desto dårligere bakover. Sturridge og Sterling har vært friske i dette VM og vært de mest kreative på England. Da er det uforståelig at Sterling byttes ut med Barkley. Welbeck skulle vært tatt av banen mye tidligere. I det hele tatt mangler England kvalitet i alle ledd. Det får man ikke ved å la klubbene gjøre som de vil. I Tyskland har man tatt grep, med suksess. Dersom man ikke lar lokale, britiske spillere få slippe til, vil England for alltid være et nestenlag. De har den beste ligaen, kanskje. Men hvor lenge?

Jeg tror Italia og Costa Rica går videre fra gruppe F.
Masinga
Glimt1916
Posts: 5660
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 442 times
Been thanked: 447 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Glimt1916 »

Ikke helt enig der. De mangler definitivt mye bakover på bana, men offensivt har England har en del spennende unge og "moderne" spillere med fart og teknikk som kan bli bra i årene som kommer. Jeg synes England var overraskende bra mot Italia, men med rokeringene på topp falt mye fra hverandre i går. Til tider så de helt hjelpeløse ut. Men bare bra at de ryker ut, da kan journalistene og folk på twitter konsentrere seg om andre lag :)
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Knuta »

England ikke lengre den beste ligaen. Det er bare noe som henger igjen p.g.a den håpløse fokusering på engelsk fotball i Norge. Både Tyskland og Spania har passert England for lengst. Så lenge England fortsatt går rundt og tror at de er best fordi de vant VM på hjemmebane i 1966 så er det ikke mye håp. England faller totalt gjennom på teknikk og tempo.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5663
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Re: Fotball VM 2014

Post by poteten »

England skulle brukt dette mesterskapet til å bygd opp et nytt lag. Ut med Gerrard og gjengen som har vært stammen siste årene, og inn med mer enn bare offensive, nye spillere.

I går spilte England svakt og tapte vel fortjent.

Costa Rica skal være to knepp svakere enn både Italia og England, men se ikke bort fra at optimismen fra Uruguay-kampen sitter i, slik at de fort kan få to uavgjorte matcher med seg.

I så fall er de videre.
Kritisk
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Fotball VM 2014

Post by Trapattoni »

Slik som fotballen er nå, og har vært noen år, så er det helt irrelevant å sammenlikne kvaliteten på liga og landslag i samme land. Det blir det samme som å sammenlikne epler og pærer. Ingen vil vel antyde at den spanske ligaen er svak selv om det spanske landslaget er rimelig hjelpeløse i årets VM?

At engelskmenn tror deres landslag er så bra er også en fryktelig seiglivet myte. NRK Radio refererte i dag til en undersøkelse blant fans hos alle nasjonene i årets VM. Før VM var det ingen som hadde så lite tro på eget landslag som engelskmenn. Det passer ikke helt inn i myten, men passer veldig godt inn med inntrykkene jeg sitter med hver gang jeg diskuterer fotball med en engelskmann.

Så kan man diskutere trenere opp og i mente. Jeg føler meg rimelig sikker på at en type som Roberto Martinez hadde fått mer ut av det engelske mannskapet enn det Roy Hodgson gjør.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Fotball VM 2014

Post by MhepA »

poteten wrote: Costa Rica skal være to knepp svakere enn både Italia og England, men se ikke bort fra at optimismen fra Uruguay-kampen sitter i, slik at de fort kan få to uavgjorte matcher med seg.

I så fall er de videre.
Sannsynligvis blir det vel tap på Costa Rica mot Italia, hva som skjer mot England kommer litt ann på hvordan det går med Uruguay. Spiller Uruguay uavgjort mot Italia, noe som jeg anser som en stor sannsynlighet da begge lag vil vinne på det resultatet.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by Vegard »

Litt urettferdig siden de færreste har spilt 2 kamper, men de som har imponert mest hittil i VM:

Topp 5
- Tyskland
- Chile
- Brasil
- Nederland
- Frankrike
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Fotball VM 2014

Post by Trapattoni »

Jeg ville tatt med Italia på den lista. Foran Brasil, faktisk.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Fotball VM 2014

Post by MhepA »

Brasil, virkelig? Nederland som en klar nummer én spør du meg. Chile og Tyskland kan sloss om andreplassen ;)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply