Fotball VM 2014

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Knuta »

Den kampen jeg forventet minst av Belgia - USA ble dette VM's desidert beste kamp. Hvis Belgia fortsetter som nå blir Argentina utslått i kvartfinalen. Finale mellom Colombia og Belgia vil vel gi høye odds.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Fotball VM 2014

Post by poteten »

For en kamp. :klapp
Kritisk
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by Sulliken »

Boombadila wrote:Vuvuzela er kjempekult. Legger lydspor av det over kampen....
Du er en syk, syk mann. Bare å kødde med det er forstyrrende.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Boombadila »

Nåh, du vet du har lyst ;)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by Sulliken »

nei

Anyway.. Da var eventyret over for Costa Rica. Hatten av for det de har prestert.

Hvem hadde trodd at Ragnvald Bremnes og Roy Miller skulle være med å slå ut Italia, England og Uruguay fra VM, samnt gi Nederland seriøse problemer da de spilte på diverse jallastadioner i norsk Adeccoliga..
http://www.youtube.com/watch?v=IT9Y1BGhCHE


(fant ikke relevant Brenes video)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Knuta »

Uffa meg en grusom helg for meg. Ønsket at Colombia, Frankrike, Belgia og Costa Rica skulle vinne. Alle tapte i tillegg så tapte Bodø/Glimt på søndag. Forferdelig. Nå ønsker jeg intens at Tyskland og Argentina møtes i finalen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Fotball VM 2014

Post by Trapattoni »

Tyskland fixa det jo greit da....
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by J I P »

For en kamp!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Fotball VM 2014

Post by FSHelgeland »

Har bare et ord, sinnsykt
Tippeliga 2015
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Glimt1916 »

Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Glimt1916 »

Vil forøvrig minne om følgende ekspert-tips før kveldens semifinale:

Glimt1916 wrote:Nederland og Tyskland er de klassiske lagene som imponerer stort i første kamp, blir holdt som favoritter, og så ryker ut :)
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Glimt1916 »

Kjedelig kamp i går, men er fornøyd med at Argentina vant, selv om en bronsefinale mellom Brasil og Argentina kunne blitt en ganske intens affære. Mascherano var imponerende i går. Savner han fortsatt i Liverpool.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Fotball VM 2014

Post by Trapattoni »

Kjedelig? Hvordan en semifinale i VM som går til ekstraomganger og straffespark kan være kjedelig, det går høyt over min forstand. I motsetning til semifinalen på tirsdag, så var denne kampen spennende hele veien. I mine øyne.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Boombadila »

Gårdagens kamp: Passning, passning, passning, dødball, passning, passning, tilbake til keeper, langt utspill.

Repeter i 120 min.

I kampen mellom Tyskland og Brasil så vi jo i hvert fall spill, ikke to lag som hadde passningstrening...

Møkkakamp. Spenning og drama får de holde på med i hollywood.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10718
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: Fotball VM 2014

Post by liverglimt »

Spennende 0-0 kamp i går! Nerve hele tiden! :D

¡Vamos Argentina!
@liverglimt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Fotball VM 2014

Post by poteten »

En av de mer kjedelige VM-kampene i 2014, dessverre. Meget spesielt at Argentina har vært innblandet i tre av fem oppgjør jeg har funnet kjedelig.

Heldigvis har jeg Argentina som gulltippet, slik at jeg kan vinne en del tusenlapper på det :)
Kritisk
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Glimt1916 »

Det er jo selvfølgelig en viss nerve i kampen siden så mye står på spill, men når jeg er forholdsvis nøytral så synes jeg en kamp som den i går blir ganske så kjedelig. To lag som er redde for å tape er ofte ikke noe godt utgangspunkt for en nøytral tilskuer. At den var mer spennende enn Brasil-Tyskland er jeg jo enig i, men ikke mer underholdende :) Jeg klarte imidlertid å holde meg våken, i motsetning til under Nederland-Costa Rica.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Fotball VM 2014

Post by G-s-enz »

Kjedelige Argentina videre ja,har ikke vært underholdene å se en eneste kamp med dem i årets VM :roll:

Hadde ikke Messi spilt på Argentina hadde ingen sittet å gledesrunka fordi dem gikk videre,både Messi og Robben var omtrent usynlig i går

Ikke at noen av lagan var underholdende i går men :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by ingen87 »

Argentina har den fordelen at de kan og har avgjort kamper med 3-4 angripere. Dvs de holder igjen alle i bakre firer, i tillegg til to midtbanespillere. Hvorfor? Fordi de kan tillate seg det med den offensive kraften de har i resterende angrep/midtbanespillere..

Synes ikke Nederland var særlig bedre i går. Stort sett var det 4 angripere mot 8 forsvarere/midtbanespillere uansett om det var Nederland eller Argentina som angrep. Trodde faktisk at 3-5-2 formasjonen til Nederland skulle føre til at Kuyt bla. skulle komme ofte opp i angrep. Det var vel heller sjeldent og formasjonen var vel heller en 5-3-2 formasjon. Hvor De Jong var den som holdt igjen på midten..

Jeg tror uansett at Tyskland blir for tøffe i finalen, de har et helt annet lagspill enn Argentina som i all hovedsak støtter seg til individualistene. Jeg tipper Tyskland vinmner komfortabelt 3-1 i finalen.

Argentina er forøvrig midt "favorittlandslag" hvis det er lov å si. Selvfølgelig etter Norge..

Men dette med kjedelig kamp eller ikke. Diskuterte dette med noen på Facebook igår*; hva legger man i kjedelig? Tyskland - Brasil = en kamp der et lag er langt unna sitt vante nivå, hvor de blir overkjørt i samtlige 90 minutter. Avgjort etter par og tyve minutt, og således ikke spesielt spennende? Kampen igår var spennende i den forstand at kampen ikke var avgjort før siste spark på ballen.. Så det blir en definisjonssak hva som er spennende. Ønsker man mest mulig mål og varierende forsvarsspill, dårlig organisering, hawaii-fotball, hvorfor ikke dra å se B/G's småguttelag i aksjon? Der får man hele den pakka med organisert kaos..
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Fotball VM 2014

Post by G-s-enz »

Trur man kan si spennende men ikke underholdene? Spenninga ligg jo der hele tida i en 0-0 kamp. I Tyskland-Brasil var det motsatt,lite spenning men mye underholdning :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by ingen87 »

Ja men kan man si at en kamp som er spennende er kjedelig, fordi det er lite underholdning? :p
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Kesseboy »

Jeg sleit veldig med å holde meg våken.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Fotball VM 2014

Post by Cheese Smirnoff »

Når man har offensive spillere som Messi, Aguero, Di Maria, Higuain, Lavezzi, Zabaleta og Rojo er det et hån mot fotballen at de venter til overtiden før de skyter på mål. De har jo gått rundt med ballen på midtbanen hele VM virker det som. At de gjør det samme mot Nederland som har et forsvar som i gjennomsnitt er noen divisjoner dårligere la til rette for det 120 minutter lange gjespet.

Hvis ikke Tyskland får et tidlig mål på søndag, og Argentina for første gang i VM må jakte mål, kan det fort bli kjedelig det også. Måtte for guds skyld Tyskland vinne.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Glimt1916 »

At Argentina har vært ganske kjedelig i VM er jeg enig i, men i går prøvde de mer enn Nederland i hvert fall. Trist å se Nederland holde på som de har gjort de siste mesterskapene.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Fotball VM 2014

Post by FSHelgeland »

Nederland har i alle fall til tider vært langt mer offensive og vist frem artigere fotball en det Argentina har gjort. I semifinalen møtte de et bedre lag og da ble det nok vanskelig for Nederland å skulle dominere. Nederland var vel i finalen sist og spilte seg til semi nå og har jammen ikke vært mye trist. Argentina derimot har jo vært nitriste gjennom hele mesterskapet, de har jo ikke vist noenting. Ja bortsett fra Messi som i glimt har vist hva han står for og det har vært nok til nå. Jeg håper også Tyskland vinner, de har vist at de behersker å spille på flere måter og er til tider morsomme å se på i dette mesterskapet. Ikke for det Argentina må gjerne vinne hvis de varter opp med feiende flott fotball i finelen, men ser ikke for meg at det vil skje med mindre Tyskland får et tidlig mål.
Tippeliga 2015
Post Reply