Cardiff City

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Hvilke journalister skriver det? Jeg leser lite av det som står i norsk media om Cardiff. De sakene jeg har lest er stort sett oversettelser eller forsøk på oversettelser av det som står i Britiske media som BBC og Wales Online. Jeg holder meg stort sett til de, å så leser jeg jo Tjærnås sine betraktninger. I følge britisk media så var Ronney, Felliani, og Van Persie i trening i går. Det ble også sagt at Moyes enda ikke hadde tatt noen beslutning på om Mata skulle starte kampen mot Cardiff, den beslutningen skulle han ta i dag. Jeg tror nok at United vinner denne kampen, men med de signeringene som OGS har gjort i dette vinduet så skal de bli spennende å følge i de neste kampene når de møter motstand som er på et et litt lavere nivå en de aller beste klubbene.
Tippeliga 2015
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Cardiff City

Post by liverglimt »

Det stod i dagbladet. Sikkert bare en elendig oversettelse som vanlig! :evil:
@liverglimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by Trapattoni »

I kveld er det vel på tide at hele Norges Cardiff begynner å levere varene i ligaen? Passer faktisk veldig fint.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Cardiff vant 2-1 i dag, matcvinnere i begge ender og litt flaks. Spillet kommer til å bli bedre og bedre og når de får poeng på dager som denne så kommer selvtilliten også.
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Solskjærs gutter med 0-0 til pause. Ble presset av Swansea i starten men etter hvert så har Cardiff kommet mer med i kampen. Cardiff klarte å få klar sin nye spanske forsvarer i tide til kampen og han sitter på benken i dag. Det gjør også Craig Noone spilleren som har vært outstanding for de den siste tiden. Møller Dæhli eneste nordmann i kamptroppen sitter også på benken.
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Å så taper de 3-0 etter en horribel 2.omgang. Det er fortsatt tett i bunnen, men nå må Solskjær å Cardiff begynne å ta poeng. Er litt overrasket over at de velger å starte denne kampen uten Craig Noone som har vært strålende den siste tiden. Blir spennede å se på tirsdag når de har neste hjemmekamp.
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Ser stygt ut for Cardiff dette. Starter bra i dag og har tidlig to enorme sjanser. Akkurat i det jeg skulle til å si at Eikrem jo er en bra spiller likevel og at han har startet strålende, da velger han å slå en horribel pasning rett i føttene på en Hull-spill rett etterpå så er det 1-0 på Hull sitt første angrep. Litt senere ut i kampen så legger Hull på til 2-0 Et bra angrep men nok en gang så ser Cardiff sine spillere på ball og aner ikke hvor Hulls spillere er. Etterhvert så kontres de i senk og det blir 4-0 dette ser stygt ut.
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Cardiff City

Post by Garrincha »

Blir tøft for dem å holde seg oppe. Det virker som de blottlegger seg defensivt og i dag blir de arrestert på personlige feil og ett vanvittig effektivt og kontringsterkt Hull. Solskjær får kjørt seg nå. Mats M Dæhli, fantastisk spiller!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Ja Dæhli er god. Solskjær prøver å endre på stilen samtidig som han har dårlig tid. Forsvaret er nykomponert og med Eikrem i den defensive midtbanerollen så blir det for spedt. Eikrem bruker i en del situasjoner litt for mye tid med ball og er heller ikke den som er best på defensiven. Nå reiser de vel til emiratene på en liten treningsleir før de skal møte Tottenham borte, de får nok grisebank også i den kampen. Får håpe de bruker tiden vel så de kan vinne neste hjemmekamp.
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by ingen87 »

Dette går akkurat som det måtte gå, etter at Solskjær drar ut i januar å kjøper "et nytt lag".. Enda er dette laget langt fra samspilt, og begynner nå å tvile på om det i hele tatt blir samspilt før Solskjærs menn står med èn fot i Championship.

Synd nå hvis Solskjær får sparken og Eikrem, Dæhli og Berget blir satt ute i kulda i Cardiff..
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Cardiff City

Post by MhepA »

Solskjær snur dette, men det begynner å haste. Må vi ikke glemme Moldes horible start på sesongen 2013!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Cardiff City

Post by bjornage »

Nå kan han ikke ødsle vekk en formue på massevis av nye spillere for å snu trenden da.

Eller vent....
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Cardiff City

Post by Cheese Smirnoff »

Før Solskjær henter nye spillere må han først og fremst kvitte seg med èn: Craig Bellamy. Han har vært rota til alle problemene i klubbene han har vært i til nå, det er jeg sikker på. Alt jeg har lest og hørt om han er at han er en skikkelig, enorm drittsekk.

Eksperten har talt. :LFC
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by ingen87 »

Ingen nordmenn for Cardiff idag, da er det bare å sette pengene på borteseier :)
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Et steg riktige veien for Cardiff i dag, hadde en grei kampplan men det er tydelig å se at dette er et lag som sliter i perioder så slår de jo selv den enkleste pasning feil. Ble noe bedre etter at Tottenham hadde laget mål, litt fordi Tottenham tillot det men sikkert også fordi at det målet i mot som de ventet på kom og da var alt som vanlig. Nå venter en hjemmekamp mot Fulham som er eneste laget under Cardiff på tabellen. Hvis de ikke vinner den heller, ja da ser det mørkt ut.
Tippeliga 2015
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by Vegard »

Det er over snart! Vil tro Solskjær har en til to uker i gjen i jobben.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Cardiff City

Post by G-s-enz »

Tap mot Fulham vil nok være dråpen for Solskjær :)

Seier der kan bli ett vendepunkt :)
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by Vegard »

Han har maks en til to uker igjen som pl-trener
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by ingen87 »

Nå skal det sies at jeg sovna i førsteomgang så kanskje ikke helt talerett, men det jeg så var:

Cardiff som lå ekstremt langt bakpå, og likavel slapp Tottenham til flere store sjanser. Selv etter scoringa maktet de ikke å løfte laget å få til noe som helst spill, bare dundre ballen opp på spissene og håper de fikser resten.

Ser ikke at Cardiff har hatt noe fremgang med OGS som manager.. Heller tvert imot! Uansett er det vanskelig å ta over en klubb midt i en sesong, men da er det ikke lurt å bytte ut hele laget. Ingen dynamikk offensivt ihvertfall. Det hadde de med Mackay.

Spørsmålet er om denne ville eieren har noen langsiktig plan med ansettelsen?
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Jeg så ikke akkurat mange store sjanser til Tottenham i første omgang, bortsett fra målet da som var en meget bra utført kontring. Det kom på et tidspunkt hvor Cardiff var fremme i angrep og Kimbo og Gunnarson ble litt for ivrige fremover og glemte at de også hadde et markeringsansvar. Etter 1 omgang så var det 10-5 i avslutninger i favør Tottenham, men Cardiff hadde vel så store sjanser. Uansett det som taler til Solskjærs fordel etter denne kampen er at britiske aviser og da særskilt Wales Online er positive etter denne kampen. De har stort sett vært positive hele veien med et unntak av sist kamp mot Hull. Det virker også som om Solskjær har spillerne med seg, en seier mot Fulham vil være meget positivt for Solskjær og Cardiff, men skulle de finne på å tape og i tillegg spille en dårlig kamp. Ja da kan det bli stygt...
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Cardiff City

Post by Knuta »

Som jeg tidligere har skrevet. Dette er en tro kopi av Wimbledon med Drillo/Tjærnås. Tjærnås har tatt stor selvkritikk av at Wimbledon hentet 2-3 nordmenn som første signering til klubben. At en så erfaren person som Solskjær gjør den samme blunderen selv om mange advarte på forhånd er direkte dumt. Den eneste av de tre som holder mål er Dæhlie jr. , men han er veldig ung og uerfaren. Solskjær er nå i en klemme. Dessverre for han så er han tilbake i Norge i løpet av mars. Kampen mot Hull hjemme var så skremmende svak at min konklusjon er at Cardiff rykker ned sammen med Fulham.
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by ingen87 »

*
Kampen er i gang.

1
Tidlig mulighet for Spurs. Lennon slår inn fra høyrekanten inn mot Soldado. Spanjolen er i god posisjon, men forsøket går over.

2
En dårlig Cardiff-klarering havner i beina til Townsend. Han skyter utenfor.

5
Cardiff stiller med tre midtstoppere og har et helt åpenbart mål om å tette igjen bakover på White Hart Lane.


12
Fryers slår inn i feltet. Adebayor er nær ved å få en fot på ballen.

14
Townsend banker til. Skuddet går rett på Marshall, men sisteskansen klarer ikke å holde ballen. Cardiff får avverget.

16
Spurs med frispark. Ballen slås inn i feltet, Dawson rager høyest i luften og header rett på Marshall.

19
En svak Dawson-avslutning går utenfor.

20
Cardiff er satt under press nå. Dawson vinner duellen etter en corner og header like utenfor!

23
Alt foregår på Cardiffs banehalvdel nå.

28
1 - 0 Mål Tottenham: SOLDADO. Spurs straffer Cardiff på en kontring etter en dødball. Townsend finner Adebayor som spiller til Soldado, som elegant setter inn 1-0 fra kort hold.
Det var vel omtrent dette jeg så av kampen før jeg sovna.. Og som sagt, til tross for at Cardiff skulle safe defensivt slapp de Tottenham til mange sjanser.

Jeg så en del Cardiff-kamper under Mackay, og synes de imponerte langt mer enn dagens utgave av Cardiff. Blant annet hjemmekampen mot Man Utd som endte 2-2 var veldig bra. United var særdeles heldig som fikk med seg poeng fra den kampen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Cardiff stilte heller ikke med 3 midtstoppere da Cala spilte sweeper bak de to stopperne og således ikke opptrådte som noen stopper. Tottenham hadde i det store og hele spillet men vil vel ikke akkurat påstå at sjansene de hadde var store forutenom målet da. Nå var det vel ikke i denne kampen Cardiff skulle ta poeng heller men de skulle gjort det i forrige kamp og de må gjøre det mot Fulham. Tror Ole Gunnar endelig har insett at det blir for spedt med Eikrem og at Medel og muligens Gunnarson må være på banen. Jeg tror de tar Fulham men om det blir et vendepunkt det gjenstår jo å se.
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Vet ikke hvor mye man skal legge i det men Cardiff var i alle fall langt bedre en Fulham i dagens match. Virker som Ole Gunnar begynner å finne et lag som fungerer sammen men de har en tøff reise foran seg. Likevel de har kontakt og alt er fortsatt mulig.
Tippeliga 2015
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by Mr Bean »

Håper både Cardiff og Fulham berger seg. Så kan no noe rask rykke ned i stedet .. :)
Post Reply