Cardiff City

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Må jo nesten ha en tråd om Cardiff. Jeg følger ikke engelsk fotball, men kommer til å følge litt med nå som Ole Gunnar Solskjær er manager der. Jeg så også noen kamper med Wolves når Solbakken var der, så blir nok en liten skapsupporter av Cardiff den nærmeste tiden.
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by ingen87 »

Blir spennende å se hva han kan få ut av dette Cardifflaget. De poengene de har tatt har vel stort sett kommet av kynisme og destruktiv spillestil. Tror nok Solskjær ønsker å se et mer offensivt Cardiff, men hvordan få et lag som ønsker å parkere bussen til å spille offensivt? Det er ikke gjort over natta ihvertfall, og nå møter han Man City og Swansea i tøffe bortekamper relativt kjapt.. Som han sa i intervju så handler mye om å komme greit igjennom januar måned.
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Cardiff City

Post by liverglimt »

Blir nok mange nye Cardiff supportere så lenge OGS er der. En klubb som har lange tradisjoner, stabile supportere men en nok så ustabil eier. Blir spennende å følge dette framover. :D
@liverglimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Cardiff City

Post by liverglimt »

Supersubs! Morsomt! Synd de ikke viste kampen i det hele tatt. :lol:
@liverglimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Men fine mål var det, de ligger på tv2.no
Herlig at han får en god start, nå får de jobbe i ro og fred noen dager å så håper vi at de slår West-Ham hjemme. Kampene etter der blir vel meget vanskelige å komme ut av med poeng så.
Tippeliga 2015
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Cardiff City

Post by liverglimt »

Ingen rettigheter til å vise det i utlandet. Vanlige beskjeden jeg får!
@liverglimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by Trapattoni »

Cardiff Citys avansement fra 3. runde i FA-cupen hovedoppslaget i Dagsrevyen. Den så jeg ikke komme.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Cardiff City

Post by liverglimt »

Ole Gunnar Solskjærs første kamp er Dagsrevy stoff. Norge er jo kjent i Europa for sine morsomme nyheter. Her i Spania er det bare tragedier. Sporten blir aldri nevnt uten at det gjelder bråk, RM, Barca eller landslaget. Og da snakker vi fotball.

Jeg tror OGS kan ryste litt i grunnvollene på flere av lagene de skal møte framover. Skal bli morsomt å se. Jeg har kost meg mange ganger med Swanseas kamper så muligens jeg blir en hund etter Wales sitt nest beste lag også!
@liverglimt
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by XuliX »

Liverglimt, prøvd proxy / norsk VPN?
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Cardiff City

Post by liverglimt »

Det blir for tregt.
@liverglimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Cardiff City

Post by Cheese Smirnoff »

Både Mats Møller Dæhli og Magnus Wolff Eikrem til Cardiff. Spennende at Solskjær tar med seg sine gamle elever, det tjener nok både spillerne og norsk fotball på. Så får vi håpe at Cardiff og Solskjær også får noe ut av det.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by ingen87 »

Er ikke helt sikre på om de vil tilføre laget så alt for mye, enda.. Dæhli vil nok kunne gjøre det, Wolf Eikrem tror jeg ikke er klar for Premier League, og tviler litt for at han blir det heller.
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Ser nederlandske aviser sammenlingner Wolf Eikrem med Luca Modric så han har visst gjort et visst inntrykk i Nederland, OGS og trenerteamet er nok ute etter å få satt spillerstilen sin raskt. Da kan det være greit med spillere som er familiær med måten å spille på og som kan hjelpe til med å omsette dette i praksis. At de da velger å hente Wolf Eikrem, Møller Dæhli og i følge Wales Online også Mame Biram Diouf er nok ikke det dummeste de kan gjøre. Skulle de i tillegg klare å hente Paul Ince, som det spekuleres i så vil jeg påstå at stallen er betydelig styrket. Blir spennende å se i tiden fremover.
Tippeliga 2015
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Cardiff City

Post by liverglimt »

Tom Ince, Paul er faren. 8)
@liverglimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Har du sett, jeg klarte jammen å skrive Paul, mente selvfølgelig Tom. Et fantastisk talent/spiller, han kommer til å bli god. Ser at andre engelske medier spekulerer i at Cardiff blir å låne Zaha fra United. Skulle de klare alle så må det vel sies å ha vært et bra vindufor Cardiff med Solskjær, Eikrem, Dæhli, Diouf, Ince og Zaha... Eikrem og Dæhli skulle ha medisinsk test i dag og fra Hanover meldes det at Diouf ikke møtte på dagens trening.
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by ingen87 »

Skulle de få inn både Zaha og Ince så blir det et meget kontringssterkt lag ihvertfall..
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Wales online skriver at Wolf Eikrem og Dæhli blir OGSs første signeringer men at papirarbeidet gjør at de ikke vil bli presentert før senere i uken. Det betyr vel at de begge er gjennom medisinsk sjekk.

http://www.walesonline.co.uk/sport/foot ... ar-6476935
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by ingen87 »

Cardiff totalt overkjørt den første halvtimen på Eithad, men fikk seg en utlikning. Spent på hvor lenge de kan holde på 1-1 før City skårer.. City er jo vill på hjemmebane for tida!
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by ingen87 »

Tre minutter ja...
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

De møtte jo en motstander som er tre hakk bedre spiller for spiller og da blir det vanskelig. Likevel noen lyspunkt hos Cardiff. Craig Noone var outstanding, David Marshall har en rekke gode redninger. Eikrem viser overblikk, orienterer seg raskt og slår gode pasninger selv i trengte situasjoer. Ser ut som han har tatt nye steg siden han var i Molde. Utenom det var det vel ikke så mye å rope hurra for annet en at de kjempet godt. Spent på neste kamp, kan bli jevnere når de returnerer til Manchester for å spille sin neste kamp.
Tippeliga 2015
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by XuliX »

Dette blir Norge IL. 3 Nordmenn inn + Solskjær. Er litt skeptisk til akkurat det. Så får vi håpe at OGS ikke får sparken og de 3 nordmennene som blir hentet inn blir benket ut kontraktene. Skummel situasjon.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Berget har nå ikke signert enda... Av de nordmennene som OGS har hentet så har allerede Wolf Eikrem vist at han har hevet seg et hakk eller to siden han forlot Molde. Møller Dæhli ble jo årets akademispiller i United foran en spiller som Adnan og overgangen til Cardiff dro ut i tid fordi United ville ha han tilbake. Når det kommer til Jo-Inge Berget så er jeg mere skeptisk, jeg vet han var såpass spennende at han havnet i Udinese, men har han virkelig det som skal til? Synes ikke han har vist noe de få gangene jeg har sett han men. Likevel skulle han signere de alle tre så håper jeg virkelig han lykkes, ellers så får vi vel aldri mer se en nordmann i PL igjen.
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Da var også Berget klar for Cardiff, jaja blir mange Nordmenn i Premier League om ikke annet, skal bli spennende å se hvordan de klarer seg. Solskjær uttaler i forbindelse med overgangen at de har hatt veldig mange navn på blokka, men at det er latterlige priser slik at Cardiff har ikke hatt muligheten til å gi så mye. Berget hadde 4-5 måneder igjen av kontrakten i Molde og ble en billig mann for Cardiff.
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Cardiff City

Post by Knuta »

Solskjær store feilgrep er å signere norske spillere. Husker Drillo's fiasko i Wimbledon hvor han hentet norske spillere som ble en katastrofe. Mange fotballeksperter inkludert Tjærnås er helt enig med meg. Det blir et vanvittig press på de unge spillerne og spesielt i den situasjonen Cardiff befinner seg i. Merkelig av Solskjær og her har han hatt dårlige rådgivere.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by Mjh »

Det er klart at fallhøyden er stor, men ingen reagerer hvis en spansk manager henter en rekke spanske spillere så lenge de presterer. Flausen i Wimbledon var kombinert med norske eiere, norsk manager, nedrykk og at klubben ble flyttet vekk fra Wimbledon.
Post Reply