Cardiff City

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Cardiff City

Post by bjornage »

Overgangene er det som er vanskeligst å forstå. Dæhli er et talent og har en stor fremtid foran seg, men ellers..? Han byttet Kenwyne Jones med Peter Odemwingie som i ettertid har vist seg å være en uforståelige avgjørelse. Vi kan med sikkerhet si at både Jo Inge Berget og Wolff Eikrem har vært langt unna PL-nivået, mens Zaha og Fabio langt fra virker å være spillere man vil ta med seg i "krigen".

Og det defensive er et kapittel for seg selv, det er helt fullstendig håpløst.

Uansett hvordan man vil fordele skylden er Cardiff et langt, langt dårligere lag nå enn det han tok over i januar.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Cardiff City

Post by Cheese Smirnoff »

Trapattoni wrote:Mitt inntrykk er at Solskjær har hatt en noe naiv tilnærning til hva som må til for å slåss for plassen.
Deler det inntrykket. Solskjær virker til å tro at det skulle snu med å være positiv, og tenkte langsiktig når han i kortsiktig perspektiv nå rykker ned. Det har blitt snakket om at Vincent Tan vil beholde Solskjær selv med nedrykk, og fyren er jo ustabil så man vet aldri.

Personlig håper jeg at Solskjær fortsatt blir å finne i engelsk fotball også til neste år.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by Trapattoni »

Ja, ser ikke bort i fra at Cardiff gjør lurt i å beholde Solskjær etter et nedrykk. Men er Tan mannen som gjør sånt?
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by Vegard »

"Vinglete" Solskjær får med rette gjennomgå i Walisisk presse:

http://www.walesonline.co.uk/sport/foot ... ar-6926408
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Det virker også som OGS har en del spillere i laget som ikke helt aksepterer endringene som har blitt gjort. Kanskje er de ute av laget og kanskje har de mindre fremtredende roller. Det vil vel i så tilfelle ikke være første gangen spillere saboterer for laget for å selv prøve å vinne på det. Håper ledelsen i Cardiff er tøffe nok til å la han fortsette og la han fullføre jobben. Nå er de jo så å si nede i championship allerede og de aktuelle spillerne får nok ikke spille flere kamper denne sesongen hvis Ole Gunnar får gjøre som han vil.
Tippeliga 2015
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by Trapattoni »

Så spørs det hvem som smiler bredest dersom Solskjær får fortsette. Cardiff eller Jim Solbakken... :wink:
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Cardiff City

Post by Knuta »

Problemet med Solskjær at han vært rene læregutten med junior-tendenser i det siste overgangsvinduet. Han begynte med å hente 3 spillere fra norsk tippeliganivå. En veldig bra, de andre helt på et middels nivå. De andre 'forsterkningene' har også vært mislykket. Cardiff har for øyeblikket en spillerstall som ikke er god nok og som ikke har den rette sammensetning. Han er nok tilbake i Norge i løpet av mai-2014.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by ingen87 »

Veldig synd for utviklinga til Eikrem og Berget det som skjer nå. Det var dette jeg frykta når han henta en drøss med nordmenn til PL.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Hvis det da ikke er slik at de norske er hentet inn for å spille i championship. Vi må jo innrømme at det så vanskelig ut for Cardiff allerede når OGS overtok og kanskje har de hatt to tanker i hodet samtidig?
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by ingen87 »

Jeg tror at OGS er ferdig, og at den nye manageren ikke finner plass til disse som A) blir skjøvet bort på reservelaget, B) Blir solgt og må starte på nytt i ny klubb.

Fryktelig teit å hente inn spillere for championship når man fremdeles har gode muligheter til å berge plassen.

OGS feilet med Cardiff. Spesielt skuffet er jeg over mangel på offensiv kraft. Defensivt er det kaos, men det var mer som forventa. Cardiff burde ikke sparket Mackay som gjorde sakene mye bedre med mindre ressurser.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Cardiff City

Post by bjornage »

FSHelgeland wrote:Hvis det da ikke er slik at de norske er hentet inn for å spille i championship. Vi må jo innrømme at det så vanskelig ut for Cardiff allerede når OGS overtok og kanskje har de hatt to tanker i hodet samtidig?
Med all respekt - du kan da ikke mene at de hentet inn Solskjær og lot han bruke overgangsmidler for å klargjøre klubben for nedrykk? Det høres ut som vås for meg, og det får da være måter for hvor mye man vil beskytte Solskjær.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Nei jeg tror ikke det men jeg tror på at det går å ha to tanker i hodet samtidig. Nå har jo OGS uttalt at Eikrem og Berget var forventet å yte nå mot slutten av sesongen og at Dæhli var innkjøpt med tanke på fremtiden. Nå har jo ikke akkurat det slått til, men det forundrer meg litt at de ikke har fått mer ut av spillere som Cala, og Jones, også muligens Fabio og Zaha selv om de nok var langt unna kampformen. Dette Cardiff laget har innimellom spilt god fotball mot god motstand men har jo når de har møtt motstand som de har hatt mulighet til å slå falt helt sammen. Mye ligger nok mellom ørene og hvis man i tillegg har spillere som ikke er med sjefen så blir det jo ikke enklere. Uansett Cardiff er nok nede nå så det blir spennende å følge fortsettelsen.
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Cardiff City

Post by Garrincha »

Tror OGS har ei høy stjerne hos Mehmet Dalman, og selv om Tan fremstår som totalt uberegnelig, så tror jeg Dalman har såpass kontrol på Tan at jeg ikke tror Tan sparker Solskjær - hvis ikke Dalman også er enig i at det er det lureste å gjøre. Men dette er synsing må jeg presisere. Tror Dalman har ganske sterk posisjon, og Solskjær er Dalmans mann. Jeg spår OGS blir med Cardiff i Championship, men jeg tror han må gå hvis han ikke makter å være i opprykskampen, selv om jeg personlig synes det er meningsløst i utgangspunktet å hente Solskjær hvis ikke det foreligger en langsiktighet i ansettelsen.


Dæhli er det ikke vanskelig å skjønne at han hentet. Resten av signeringene har ikke vært veldig bra, i tillegg har Cornelius og Odemwingie som Solskjær sendte på dør blomstret i FCK og Stoke.

Når han i tillegg skifter formasjon på laget tre ganger pr kamp så blir resultatet at spillerne føler seg mer utrygge enn nødvendig, og når resultatene i tillegg uteblir så resulterer det i misnøye hos noen av spillerne.

Men Solskjær er en smart fyr, og han lærer av dette, det er jeg overbevist om. Men det er hard læring. Jeg er veldig spent på hvilke spillere det er som opptrer illojalt.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Cardiff City

Post by Cheese Smirnoff »

Garrincha wrote:Jeg er veldig spent på hvilke spillere det er som opptrer illojalt.

Cheese Smirnoff wrote:Før Solskjær henter nye spillere må han først og fremst kvitte seg med èn: Craig Bellamy. Han har vært rota til alle problemene i klubbene han har vært i til nå, det er jeg sikker på. Alt jeg har lest og hørt om han er at han er en skikkelig, enorm drittsekk.

Eksperten har talt. :LFC
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Cardiff City

Post by Garrincha »

Ja jeg blir ikke overasket hvis Bellamy er involvert.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Cardiff City

Post by Cheese Smirnoff »

Raymond Verheijen har vært borti problemet:
http://www.josimar.no/artikler/kalenderluke-23-nesten-alle-elsker-raymond/1277/ wrote:Jeg har også et videoklipp fra Wales-tiden jeg pleier å vise frem, der Craig Bellamy setter spørsmålstegn ved spillestilen vår. Spillerne var jo vant til å slå ballen langt og løpe etter den, de var skeptiske til at vi ville ha ballen mer i laget, og nå sa lagets stjerne at spillestilen var dritt foran alle. Hvis jeg ikke hadde vunnet den hjernekampen der og da, hadde jeg tapt.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by Trapattoni »

Nå hører det vel med til akkurat den historien at Verheijen og Bellamy etter den tid har hatt et nært samarbeid. Verheijen har i flere år vært Bellamys personlige fitness-coach.

"That's why I have asked Raymond to join me at whatever club I would go. He's with me at Cardiff two days per week to develop my individual periodisation."
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Cardiff City

Post by bjornage »

Bellamy har en bråkmakerhistorie av de sjeldne, men tror ikke det er slikt trøbbel med han i Cardiff - hjemklubben sin han dro til for å spille opp i Championship og få legendestatus i. Han har roet seg betraktelig ned siden golfkølleepisoden med Riise og det har vært forholdsvis stille fra den skandalekanten på veldig lang tid. Men noen må vel få skylda når Solskjær er frikjent for ansvaret.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by Trapattoni »

Nå skal jeg ikke påberope meg inngående kjennskap bak kulissene, men mener ihvertfall å ha lest at Bellamy med unntak av golfkøllenepisoden oppførte seg bra i Liverpool, og at han ikke minst var en meget seriøs fyr når det handlet om trening. Bellamy kan sikkert være en vanskelig fyr, men tror det er nokså kreativt å gi han skylda for at f.eks. Solskjærs spillerkjøp med noen få unntak har bidratt til null og nix i kampen om å redde plassen.

Det vil forøvrig overraske meg mye om Solskjær beholder jobben om de rykker ned. Hvor ofte skjer det i PL at managere som rykker ned beholder jobben? Ikke ofte. Brendan Rodgers ble ansatt i Liverpool sommeren 2012. Nå er det vel kun Wenger, Allardyce og Pardew som har lengre fartsid enn Rodgers i nåværende klubb. Det forteller mye.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Cardiff City

Post by Cheese Smirnoff »

Det er vel ingen som sier at Solskjær er fritatt fra all skyld? Heller tvert imot, hvis han ikke klarer å sette på plass spillere som ikke vil spille for laget er det en kjempesvakhet for en manager. Å få skikk på egoet til Tommy Høiland i Molde må fremstå som banalt sammenlignet med egoene i Premier League.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by Trapattoni »

Cardiff tar ledelsen på St. Marys. Da er det håp for dem igjen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Nå har Cardiff (29p) tatt 4 poeng på sine tre siste 7 poeng i løpet av de 6 siste:

WBA (B)3-3
Crystal Palace (H) 0-3
Southampton (B) 0-1

og de har igjen:

Stoke (H)
Sunderland (B)
Newcastle (B)
Chelsea (H)

Fulham (30p) Har tatt 6 poeng på sine tre siste og har nå igjen

Tottenham (B)
Hull (H)
Stoke (B)
Crystal Palace (H)

Norwich (32p) har 3 poeng på sine tre siste men er laget med den dårligste formkurven med bare 4 poeng på sine 6 siste. De har igjen:

Liverpool (H)
Man.Utd. (B)
Chelsea (B)
Arsenal (H)
De har altså den dårligste formkurven og møter 4 lag som skal være mye bedre og tre av de lagene har enda noe å spille for. Nå er det ikke sikkert Arsenal har noe å spille for i siste kampen men de kan jo fort ha det.


WBA (33p) har tatt 5 poeng på sine tre siste og har nå igjen:
Man.City (B)
West.Ham (H)
Arsenal (B)
Sunderland (B)
Stoke (H)

Swansea (33p) har tatt 4 poeng på sine tre siste og ikke mer en 6 poeng på sine 6 siste, de har igjen:

Chelsea (H)
Newcastle (B)
Aston-Villa (H)
Southampton (H)
Sunderland (B)

Cardiff må forbi 2 av disse lagene i løpet av fire kamper. Jeg synes det ser ut som om Norwich har det tøffeste programmet og jeg lurer på om de blir å ta flere poeng? Da må Cardiff ha 4 poeng i løpet av sine fire siste for å gå forbi Norwich. Hvor mange poeng tar Fulham? Jeg tror Fulham fort kan vinne mot Hull og Crystal Palace hjemme og tar 6 poeng. Fulham har faktisk dårligere målforskjell en Cardiff så da må Cardiff ta 7 poeng for å gå foran Fulham. Jeg tror WBA kan klare 6 poeng på sine 5 siste, da må Cardiff ha 11 poeng for å gå forbi WBA. Videre så tror jeg ikke at Swansea tar mer en 4 poeng på sine 5 siste, da må Cardiff ha 9 poeng for å gå forbi de.

Som vi ser så er Cardiff med enda, selv om det ser tøft ut. Jeg tro de blir å passere Norwich men spørsmålet er mere om de klarer å passere flere lag en det. Nøkkelen ligger vel i at de kommer seg forbi Fulham også. Hvis Denne borteseieren har fungert som en liten innsrpøytning og de klarer å slå et Stoke som ikke har noe å spille for så kan det fungere som enda en vitamininnsprøytning. Jeg tror de slår Sunderland borte og at de kriger seg til uavgjort mot Newcastle og at de da tar 7 poeng. Det holder akkurat til å passere også Fulham, og de berger seg. Større undere har skjedd før, men vi har jo også sett et Cardifflag som taper med store sifre mot lag på antatt samme nivå så det skal bli spennende å se. Konklusjonen er jo uansett at ingenting er over før den fete damen synger.
Tippeliga 2015
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by Trapattoni »

Ouchhh...det kampprogrammet til Norwich er heftige greier. Tror det blir for tøft for Tettey & co.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10719
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: Cardiff City

Post by liverglimt »

Fikser Cardiff dette så blir OGS større i Cardiff by enn han var i Manchester etter 1999...
@liverglimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Cardiff City

Post by Garrincha »

Bra av Cardiff City. Hvis ikke David Marshall er keeper for England i VM så er ansvarlige blinde. FOR en solid keeper han er!
Post Reply