Cardiff City

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Cardiff City

Post by gavharr »

Jeg vedder 5 millioner kroner på at han ikke står for England...... Siden han jo er Skotte...
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by Trapattoni »

...og skotsk landslagskeeper. Selv om han merkelig nok aldri har klart å etablere seg som et opplagt førstevalg hos skottene.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Cardiff City

Post by Garrincha »

Uffda...flau.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Cardiff ligger under 0-1 hjemme mot Stoke til paose. Cardiff har sett bra ut og har hatt mest sjanser, men Howard Webb falt for filmingen til tidligere Cardiffspiller Peter Odemwingie og dømte straffe i det siste overtidsminuttet i første omgang. Kan Cardiff snu denne?
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Hvis United slår Norwich nå i ettermiddag så vil seierherren i morgendagens kamp mellom Cardiff og Sunderland, gitt at det blir en vinner. Krype opp på sikker plass, skulle Cardiff klare å vinne i morgen så tror jeg at de klarer seg med uavgjort borte mot Newcastle for å beholde plassen. Taper de mot Sunderland så går de ned.
Tippeliga 2015
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by Trapattoni »

Smått viktig for Cardiff at Hull hentet opp 0-2 på Craven Cottage i ettermiddag. Vennetjeneste fra Steve Bruce.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15801
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Re: Cardiff City

Post by Kesseboy »

Ganske fortellende at Cardiff har en stinker på en dag som i dag.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Re: Cardiff City

Post by liverglimt »

Dette klarer de aldri. Nedrykket kan bare aksepteres.
@liverglimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Cardiff City

Post by Garrincha »

Ja da blir det Championship-dassen på Solskjær og co til høsten. Tipper Juan Cala har det høvelig utrivelig nå.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Re: Cardiff City

Post by liverglimt »

De har en mulighet, snu denne kampen. Vanskelig mot ett Sunderland i vilt driv for tiden. Det blir mest sannsynlig kjøttfarse av Cardiff i dag, og fort 5-6 baller i nettet. :?
@liverglimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Rimelig jevnspilt med et lite overtak Sunderland frem til Cala driter så totalt på draget. Nå er det kjørt, kan ikke tenke meg at Cardiff plutselig skulle vinne sine to siste. Blir spennede å se om OGS får være i Cardiff gjennom sommeren og frem til neste sesong.
Tippeliga 2015
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Cardiff City

Post by bjornage »

Da endte det med nedrykk og total fiasko. Foruten Møller Dæhli-signeringen tror jeg vi trygt kan si at nesten alt har gått galt for Cardiff at Solskjær kom inn. Samtidig rykker også Cardiff ned, mens Norwich lever veldig farlig. Ser ut til at Parr blir eneste nordmann i PL enn så lenge.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by Trapattoni »

Er dette første gang Jim Solbakken rykker ned?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Cardiff City

Post by Cheese Smirnoff »

Det er en merkelig norsk skadefryd over at Cardiff rykker ned. :tenk
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Cardiff City

Post by Glimt1916 »

Jeg har ikke sett eller hørt noe til denne skadefryden selv enda, men jeg synes egentlig ikke at det er så merkelig at det er en del av den. Jeg kjenner mange som er rimelig dritt lei av overdosene med Solskjær og Cardiff i norsk media. Og jeg kjenner også en del folk som holder med klubber som Everton og Sunderland som feirer at Cardiff rykka ned fordi de tok over så mange av tv-kampene deres.

Man må forøvrig kunne si at Solskjær har mislyktes totalt siden han kom til klubben. Stort verre kunne det vel ikke gått.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by Trapattoni »

Cheese Smirnoff wrote:Det er en merkelig norsk skadefryd over at Cardiff rykker ned. :tenk
Det er ikke bare i Norge det finnes skadefryd over at Cardiff rykker ned. Du trenger ikke reise lengre enn til England før mange mener en klubb som bytter fra blå til røde drakter bør rykke langt ned i ligasystemet.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Cardiff City

Post by bjornage »

Skadefryd og skadefryd, heller en slags form for en lenge etterlengtet edruelighet etter det uendelige Solskjærmaset som har gått i årevis. Selv om han er norsk trenger ikke det bety at jeg skal heie på han, selv om jeg heller ikke ønsker at han skal gjøre det dårlig.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Cardiff City

Post by Knuta »

Den eneste 'norske' treneren som har lykkes i England er Owe Røsler som har ført Wigan til playoff. I følge mange i Molde da han reddet dem fra nedrykk er han en utrolig god trener.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Cardiff City

Post by bjornage »

Rösler har gjort en strålende jobb. Var god i Brentford og leverer nå også i Wigan. Playoff i Championship og semifinale i FA-cupen (slo ut City og holdt Arsenal til straffekonk) er veldig sterkt. Tror han er i ferd med å bygge opp en bra managerkarriere nå. Spesielt morsomt at en tysker har såpass suksess i england.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by Trapattoni »

På siden av Cardiff, men la gå.
Angående Rösler: var på en FA-cup kamp mellom City og Aston Villa i 1994. Rösler hadde vært skada ei stund, men kom inn som innbytter et stykke ut i andre omgang. Maine Road eksploderte noe voldsomt. Rösler hadde og har fortsatt, en vanvittig høy stjerne i City.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by Ville Lehtinen »

Image
ingen87
Posts: 7097
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by ingen87 »

Og så var det en bekreftelse til alle de som var skeptiske til at Solskjær hentet en flust med nordmenn. Nå skal det riktignok sies at Dæhli har imponert stort og spiller mest sannsynlig i PL neste sesong.

Jeg sa det tidlig at det å skifte ut så mange spillere i januar var en stor tabbe. Det viste seg å bli nogenlunde korrekt. Konturene av et hardarbeidende defensivt organisert Cardiff med gode overganger gikk over til å bli et daft defensivt ustrukturert Cardiff med trege overganger.

Kall det hva dere vil men jeg klarer ikke å bli deppa over at Solskjær floppet totalt som manager i Cardiff. Han gjorde for mange endringer på kort tid midt i en sesong. Skulle han derimot få fortsette neste sesong ser jeg ikke bort fra at det kan bli en helt annen "swung" over dette Cardiff-laget! Så ikke arrester meg dersom Solskjær skulle ta de til opprykk allerede neste sesong. Selv om jeg har mine tvil til at Solskjær sitter over sommeren.
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7097
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by ingen87 »

http://www.dagbladet.no/2014/09/17/spor ... /35311520/

Solskjær i hardt vær i Wales.. Hadde troa på at laget skulle begynne å sette seg etter en lang sommerferie, men tydeligvis fortsetter de i det samme begredelige sporet som i forrige sesong.
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Tragisk å lese norske aviser når de skriver om Cardiff, det er så og si utelukkende direkte oversettelser av artikler publisert i Wales online og BBC. Når det er sagt så spilte Cardiff nok en begredelig kamp i går og skal OGS overleve så må ting snu ganske fort. Det kan det jo forsåvidt enda gjøre, han har en rekke kvalitetsspillere i troppen, de burde i allefall holde godt championship-nivå. Vi så jo også det samme i Molde i den siste sesongen, det startet dårlig men etterhvert så satte laget seg og de spilte seg langt opp på tabellen. De sparker nok ikke Ole etter denne kampen, men det kan fort vekk hende at de må vinne de 3-4 neste.
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Cardiff City

Post by Knuta »

Tar ikke Cardiff poeng borte mot Derby til helga er han ferdig i klubben. Laget spiller utrolig fantasiløst angrepsspill.
Post Reply