EURO2016 i Frankrike

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

EURO2016 i Frankrike

Post by J I P »

I skrivende stund overføres trekningen av kvalifiseringsgruppene på Max.
24 lag skal spille EM i Frankrike i 2016 - en økning på 8 lag fra siste EM.

Betyr dette at Norge har en fair sjanse til å kvalifisere seg?

I øyeblikket presenteres en del keeperhelter mens man venter på trekningen.

Norge er i seedinggruppe 3 som er nest siste gruppe hvor lagene trekkes fra.

http://www.uefa.com/uefaeuro/finals/dra ... index.html

Edit:
Norge havnet i gruppe H med denne gjengen:
Italia
Kroatia
Malta
Bulgaria
Azerbaijan

De andre gruppene
Gruppe A:
Nederland
Kazakhstan
Island
Latvia
Tyrkia
Tsjekkia

Gruppe B:
Bosnia-Herzegovina
Andorra
Kypros
Wales
Israel
Belgia

Gruppe C:
Spania
Luxembourg
Makedonia
Hviterussland
Slovakia
Ukraina

Gruppe D:
Tyskland
Gibraltar
Georgia
Skottland
Polen
Irland

Gruppe E:
England
San Marino
Litauen
Estland
Slovenia
Sveits

Gruppe F:
Hellas
Færøyene
Nord-Irland
Finland
Romania
Ungarn

Gruppe G:
Russland
Liechetnstein
Moldova
Montenegro
Østerrike
Sverige


Gruppe I:
Portugal
Albania
Armenia
Danmark
Serbia
Frankrike (er automatisk kvalifisert men skal spille kamper)
Last edited by J I P on Sun Feb 23, 2014 1:18 pm, edited 3 times in total.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by FSHelgeland »

Ble en tøff gruppe for Norge og laget må yte over evne for å bli topp 2.
Tippeliga 2015
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 183 times
Been thanked: 354 times

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by poteten »

Det blir tøft å nå topp fire, faktisk
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by MhepA »

Herregud så skuffet jeg ble nå. Hadde vært kjekt med Danmark eller Sverige også når de først er blant de tre siste, så får vi Kroatia. Norge taper 2/2 kamper mot Italia, Kroatia og Bulgaria. De to Azerbaijan og Malta kan vi slå på hjemmebane, borte skal vi slite for seieren.

Jeg mener, se på det norske landslaget? Kapteinen sliter benken i bunnen av PL. Vi er et landslag blottet for selvtillit og blottet for stjerner. Ingen spillere presterer jevnt på toppnivå. Nærmeste vi kommer er Stefan Johansen. Det vi kunne håpet på var mao. publikumsvennlige lag, og da var Kroatia kanskje det værste vi kunne få. Et lag som garantert knuser oss, og garantert ikke fyller Ullevaal halveis engang.

1. Italia
2. Kroatia
3. Bulgaria
4. Norge
5. Azerbaijan
6. Malta
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by Shredd »

Faktisk ikke så gærnt spør du meg. Der er muligheter, men lett blir det ikke. Italia vinner gruppa. Kroatia gjorde mye rart i VM-kvalikken. Tapte 2 ganger for Skottland, men spilte jevnt med Belgia to ganger (1-1 borte, tap 1-2 hjemme), og spilte ellers jevne kamper mot alle andre.
Bulgaria er kjipe å møte. To uavgjort mot Danmark sist og poeng hjemme mot Italia, men både danskene og italienerne startet kvalikken dårlig. Tapte i Armenia og vant såvidt på Malta. To gode kamper mot Tsjekkia.
Aserbaijan er bedre enn de har vært. Mange uavgjort i VM-kvalikken, mest imponerende hjemme mot Russland. Ellers klarte de ikke å slå noen andre enn Nord-Irland hjemme.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by Garrincha »

Jeg er forsiktig optimist, er så jevnt i internasjonal fotball at mye rart kan skje, til og med at Norge kan ta seg videre i denne gruppen er mulig. Har stor tro på Mats Møller Dæhli, har sett han i et par Cardiffkamper og helt ærlig så er han noe av det mest spennende jeg har sett ever! Han og Stefan kan bli krutt. Mest bekymret for spissplassen for Norge.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by G-s-enz »

Vi må bare håpe på at Håvard Nielsen fortsetter å spille fast i Tyskland :)

også blir jo Ibba med der,ehhhhhm
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by Knuta »

Nå var jo hele Norge overlykkelig ved forrige VM-trekning og det gikk jo skeis. Vi har faktisk hatt en tendens til å spille bra når motstanden er veldig god. I fjor spilte vi elendig mot Island og Albania osv. Husker tilbake til da Norge havnet i en håpløs gruppe med Nederland og England og vi vant hele gruppa. Italia har vi bestandig spilt jevnt mot. Frykter faktisk Kroatia mer.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by FSHelgeland »

Italia sliter seg bestandig videre men vi kan håpe på at vi tar et poeng fra de og på en virkelig god dag til og med 3. Kroatene er på sitt beste meget bra og tror vi blir å slite mot de men skal vi videre så må vi plukke poeng fra de beste også. Bulgaria er ikke hva det en gang var og her er det muligheter. Norge er inne i et generasjonsskifte og spillere som Konradsen, Johansen, Dæhli og Tettey sammen med mange av de som spilte U23 EM i sommer fort spillere som blir å spille fast og som kommer til å heve laget.
Tippeliga 2015
Ruskelispretten
Posts: 56
Joined: Mon May 21, 2012 11:49 am

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by Ruskelispretten »

Det er temlig naivt og viser at man bruker tro, håp og urealistiske tolkninger dersom man tror Norge blir blant de 2 beste.

Dette kan skyldes, man skjønner ikke eller nekter å innse hvor dårlig Norge er iforhold til Italia og Kroatia.

Eller man har ikke skjønt eller vil ikke skjønne hvor gode Krotaia er. Dette er et lag Norge har null sjanser mot, men for mange av dere blåøyde nordmenn må man vel vente til kvalikken er over før dere har skjønt og innsett at atter engang går ikke Norge direkte til noe sluttspill.

De kan være heldige å klare 3'de plass, men da skal de være heldige. Norge er en drittdårlig nasjon å spille fotball, innse det jo før jo heller.

Håper vi slippe å se for mange utspill av tullebukkene semb og høgmo og naive norske supportere om hvor jevnt dette er. Det er latterlig å se og høre på!
Last edited by FSHelgeland on Mon Feb 24, 2014 4:52 pm, edited 1 time in total.
Reason: Vi har regler for sitering, brukeren anbefales å lese reglene!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by FSHelgeland »

Siden du vet alt Ruskelispretten er fotballen firkantet også?
Jeg ser også at Italia og Kroatia er mye bedre lag en Norge. Likevel kampene skal spilles og med den rette flyten og litt tur så kan alt gå. Ja det mest sannsynlige er at vi blir spilt fletta av, av de nevnte nasjoner og at vi blir nummer tre eller fire. Skal man da bare slutte med fotball her i landet eller skal man spille kampene først og se hvordan det går...? Større undre har skjedd tidligere.
Tippeliga 2015
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 183 times
Been thanked: 354 times

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by poteten »

Knuta wrote:Nå var jo hele Norge overlykkelig ved forrige VM-trekning og det gikk jo skeis. Vi har faktisk hatt en tendens til å spille bra når motstanden er veldig god. I fjor spilte vi elendig mot Island og Albania osv. Husker tilbake til da Norge havnet i en håpløs gruppe med Nederland og England og vi vant hele gruppa. Italia har vi bestandig spilt jevnt mot. Frykter faktisk Kroatia mer.
Nå er det vel slik at gode lag = gode Norge-kvaliker gjerne gjenspeiler seg i Drillo-epoken. Hans beste tider var når Norge var et lag som ingen regnet med heller. Slapp å styre kampene, osv osv.

Man ser tendensen helt klart når Norge måtte styre kampene i grupper der vi var favoritter. Da tapte vi.

Om dette passer Høgmo.. vell...
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by ingen87 »

Ser at DB og VG karakteriserer dette som katestrofetrekning og "verst tenkelig". Det er bare tull. All den tid Norge havnet i tredje seeding-gruppe så var dette akkurat som forventet.

At vi klarte å karre oss en plass til første seeding-gruppe før VM kvalifiseringa var mirakuløst, men skuslet bort den "letteste" kvalfiseringa ever..Vi havnet til og med bak Island som var dårligst seedet i vår gruppe.

Jeg tror ikke vi klarer å komme til mesterskap denne gangen heller...
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by MhepA »

Jeg får snakke kun for meg selv, men jeg tipper hele Norge er riiiiiiiimelig sulten på et sluttspill. Måtte all hell og lykke være med dere, det trengs! :lol:
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by gavharr »

Jeg er så naiv og blåøyd at jeg tror vi blir nr.2 i denne puljen.
Å påstå at Bulgaria er såååååå mye bedre enn Norge, kan tyde på 2 ting.
-Enten har man sett svært lite av Bulgaria...
-Eller så er man naturlig pessimist, og liker å male med sort på kosten.

Jeg påsto etter kampen mot Sandefjord, i det vi gikk slukøret inn i Glisbussen, at vi kom til å vinne serien, med minst 10 poeng ned til Sandefjord. Da ble jeg ledd av, og ble bedt om å roe meg ned. Lever godt med det nå ;)

Jeg tror i likhet med en av de ovenfor at en spiller som f.eks. Mats Møller Dæhli kan bidra til å gi ny giv og tro på landslaget. Høgmo har ennå tid på seg til å forme landslaget, og få inn friskt blod. Vi kommer til å se et nytt og forbedret Norge når kvalifiseringen starter. Mark my words!
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by ingen87 »

Bulgaria er nå en ting, men tror ikke Norge klarer å komme seg forbi Kroatia for å karre til seg 2 plass i gruppa.

Nå skal jeg ikke være bastant, for jeg klarer ikke helt å se hvordan Norge ligger kontra andre lag. Med tanke på at de har ny trener, ny spillestil, en relativt ny tilnærming til spillet. Er veldig spent på hvordan dette "nye Norge" vil fremstå når det begynner å bli seriøst.

Håper ikke Høgmo gjør samme tabben som Hareide = spille morsomt attraktiv fotball i starten av treningskampene mens lite står på spill, men spiller dørgelig kjedelig desutrktiv fotball når det begynner å dra seg til mot kvalifisering til mesterskap.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by Kesseboy »

Hvis Høgmo skal ta VM-medalje med en ballbesittende 4-2-3-1 (som det indikeres), må noen gjøre en jobb for å overbevise meg om hva vi skal gjøre bedre enn de 25 andre lagene som prøver akkurat det samme ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by Cheese Smirnoff »

Er de andre lagene prosessorientert i utvikling av grunnverdiene i oppbyggingsfasene?
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by G-s-enz »

Vil tippe de andre er i en innovativ prosess som er selvutviklende for selve prosessen av mindfullness på ett høyere nivå av forståelsen av selve formasjonen, som i seg sjøl er innovativ å skapt av Pej :roll:
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: EURO2016 i Frankrike

Post by ingen87 »

Vi har gullhår i rævva?
Post Reply