Premier League 2015/16

Moderators: Sulliken, Larsen

Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

Ser det blir endel generell prat om PL i klubbtrådene, så jeg tar meg den frihet å opprette en egen tråd for årets sesong.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Premier League 2015/16

Post by liverglimt »

Veldig smart. Topp1! :)
@liverglimt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Premier League 2015/16

Post by bjornage »

Tar diskusjonen videre inn hit.
G-s-enz wrote:Enig Trapattoni,men i mange år har engelske lag vært særdeles håpløse med spillerlogistikken(vi i Norge har jo ofte sett dit). Nå virker det som om klubbene under de 5-6 beste laga er mer grundigere og det bærer frukter(selvsagt har de også mer cash). I så måte er jo f.eks Swansea en mønsterklubb,sjelden de gjør bomkjøp.
Swansea er en få klubber som har en overordnet klubbfilosofi som dikterer rekruttering av trenere og naturligvis spillere. De har hatt trenere som Martinez, Rodgers, Laudrup og nå Monk som alle har passet inn med filosofien som har sørget for at det ikke er nødvendig med digre endringer med hvert trenerbytte slik vi ser i mange andre klubber (f.eks Tottenham) der en bråte spillere, støtteapparat og tidligere systemer ikke passer med den nye hovedtreneren som gjør at det man på nytt må starte nærmest fra scratch med svære investeringer istedenfor å bygge videre på det som er der fra før.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

Afellay, Bojan og Shaqiri. I Stoke. Hadde gitt brukbare odds for noen år siden.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Premier League 2015/16

Post by G-s-enz »

Enig bjornage,og det tjener Swansea på,de klarer faktisk å tiltrekke seg bra spillere(også før pengene begynte å renne inn). All ære.

Yeas Trapattoni,det er faktisk ganske sjukt. For meg er Shaqiri den sjukeste,er vel bare 23 år,herjet sinnsykt i Basel både serie og CL,mislykket i Bayern og Inter dog. Men rart ingen større klubber enn Stoke tok sjansen. Stoke blir årets hipsterlag tror jeg. Håper jeg får tatt min andre tur på Britannia når jeg stikker over i Oktober. Vel å merke i hovedsak for å se Manchesterderbyet,men satser på minst en ekstrakamp.

Siden dette er PLtråden så kan man vel oppsummere de antatte topplagenes start slik:

Chelsea: Reddet ett poeng uhyre heldig.

Liverpool: Treg,slapp, heldig som får med seg alle tre.

Man Utd: Samme som Liverpool

Man City: Kanonåpning,ser skummel ut.

Arsenal: Bunn i bøtta

Tottenham: Uheldig som ikke får med seg ett poeng.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Premier League 2015/16

Post by bjornage »

Rart hvordan topplagene skuffer slikt. Kan det være det absurde sommerprogrammet med showkamper over hele verden helt frem til bare noen få dager før sesongstart?
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Premier League 2015/16

Post by ingen87 »

Jeg har tidligerer kritisert LFC sin sesongoppkjøring i andre fora, og ikke minst det at de delte troppen i to lag for å kunne spille to treningskamper helga før ligastart. Jeg tror ikke LFC har hatt det optimalt med å reise rundt hele Oseania med halve troppen, og spilt to treningskamper mot begredelig motstand med halve troppen i hver av kampene.

Usikker på opplegget til de andre lagene..
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

Det er nokså åpenbart at all reisingen i USA og Asia så tett opp mot ligastart ikke er optimal. Og det er nok heller ikke managerne som har satt opp dette utfra sportslige hensyn. Det hele handler om penger. Masse penger.

Det er også litt tidlig å trekke konklusjonene utfra første ligarunde. Chelsea og spesielt Arsenal er langt under pari, men sånne runder har man av og til, også i februar. Når det gjelder Arsenal så var det kanskje ikke spesielt gunstig å møte West Ham så tidlig? De startet pre-season litt tidligere og har vært i EL-kvalik noen uker allerede. Det var åpenbart mer guts i West Ham på søndag.

For Chelsea er jo forklaringen åpenbar: det medisinske støtteapparatet.... :)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

Spesielt med fredagskamp nå i kveld. Aston Villa - Manchester United. Sesongens eneste fredagskamp. Årsaken til at den er flyttet til fredag er en stor demonstrasjon med English Defence League i Birmingham lørdag... :shock: Neste sesong skal det spilles 10 fredagskamper, såvidt jeg har forstått.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Premier League 2015/16

Post by ingen87 »

Fredagskamp.. Eneste som er værre enn det er mandagskamper!
I dette oppgjøret heier jeg på - alt annet enn Man Utd og Defence League :p
Tror ikke det er helt tilfeldig at dette blir lagt til samme helg ;) Her kan UTD-supporterne slå to fluer i en smell :)
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Premier League 2015/16

Post by Boombadila »

Det er jo såre ironisk at man på den ene sden vil ha masse turister inn for å tjene penger på dem, mens på den andre siden vil man beholde øya for seg selv og ikke ha en eneste turist...

skille

Hadde det vært opp til meg, så hadde det medisinske apparatet i chelsea nå bare sagt føkk åff og trukket seg fra stillingene. Så kunne jo doktor uavgjort fikset den biffen selv.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

Skal ikke gjøre denne tråden til å hetse enkeltlag (får jo den fort rett i trynet da...), men denne er jo uhyre artig da: http://www.theguardian.com/football/201 ... are_btn_tw
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Premier League 2015/16

Post by ingen87 »

Synes det var litt fornøyelig at City-supporterne ropte "Eva" hver gang det lå en Chelsea-spiller nede. Håper dette blir en gjenganger i årets PL. Til ære for Eva Carneiro, som etter min mening, har blitt fryktelig dårlig behandlet.
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

"Sacked in the morning" til fysioene når de løp ut på banen er jo god, klassisk engelsk supporterhumor.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Premier League 2015/16

Post by ingen87 »

Hehe, den fikk jeg ikke med meg. Morsomt var det ihvertfall :p
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Premier League 2015/16

Post by G-s-enz »

Angående artikkelen så er det jo ikke noe nytt at Chelsea og sosiale medier = katastrofe. Helt Nord-Korea nivå over det som blir publisert

Forøvrig morsomt og fullt fortjent at det blir litt banter når fysioene kommer inn. Herregud City ser bra ut da,fantastisk lag!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

Konklusjonen etter to serierunder er vel kort og greit at City imponerer og ser råsterke ut. Spesielt viktig for dem at Kompany og Toure ser litt mer opplagte og friske ut enn de gjorde sist sesong. Men som vi alle vet, sesongen er en maraton... :-)
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Premier League 2015/16

Post by bjornage »

City ser veldig sterke ut, og dette ligner ikke Chelsea under Mourinho. Ligger foreløpig an til mer spenning enn det var sist sesong. Arsenal leverte heldigvis en forholdsvis sterk kamp borte mot Palace. Der har vi forøvrig enda et lag som kommer til å gi mange kjempetrøbbel på Selhurst Park. Syns noen av midtable-lagene ser fryktelig sterke ut, som Wenger sa er det indikasjon på hvor mye penger det er i PL når man ser an hvilke spillere som sitter på benken på lagene på nedre halvdel. Til å være så mye penger i sving syns jeg sommeren har gått ganske rolig for seg, tror det er mye penger som brenner i lommene til klubbeierne de neste to ukene nå.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

Enig, tror ikke det er så mange lag som kommer til å reise fra Selhurst med tre poeng denne sesongen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

Litt spesielt så langt. Kun 6 av 29 PL-kamper har endt med hjemmeseier.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Premier League 2015/16

Post by ingen87 »

Såg West Brom - Chelsea igår, må si at sistnevnte ikke akkurat så skremmende ut. WBA kunne lett fått ett poeng i denne kampen.

Idag er det Arsenal - Liverpool. Frykter hjemmeseier i denne, mest fordi Brendans Liverpool har slitt mot de beste lagene. Begge lag har hatt en rufsete seriestart, men tror Arsenal blir for sterke på hjemmebane. Håper det blir en morsom kamp, og håper at vi får i gang litt bedre spill, så får det heller stå 6 poeng på tabellen etter serierunden.
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Premier League 2015/16

Post by bjornage »

Rar kamp. Arsenal fortsetter med å ikke score på hjemmebane (dog med et mål feilaktig annullert) og Liverpool med fullstendig dominans førsteomgangen før det blir motsatt i andre. 0-0 er kanskje greit alt i alt, og begge lag føler seg nok litt snytt.

Stor opptur for Cech da, han har det fortsatt.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

En brukbar 0-0 kamp, får man si. Liverpool veldig bra før pause, men selvsagt svinheldige med den offsideavgjørelsen. Nesten bare Arsenal etter pause, så jeg er veldig happy med 0-0.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Premier League 2015/16

Post by ingen87 »

Jeg tror Peter Cech er den keeperen i PL som har flest matchvinnende redninger mot Liverpool. Han har ødelagt festen mange ganger!
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

Fortsatt ikke helt enkelt å bli klok på årets PL. Liverpool sparker manageren. Sikkert flere grunner til det, men klubber ligger pr. dato faktisk bare seks poeng unna toppen i PL. Rodgers hadde fått fyken også med seier mot Everton. Han ville altså fått sparken selv om de da hadde vært fire poeng bak teten.

City og Arsenal ser jo klart sterkest ut. Men begge går på smeller. Å tippe topp 4 nå er ikke enkelt.
Post Reply