Premier League 2015/16

Moderators: Sulliken, Larsen

bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Premier League 2015/16

Post by bjornage »

Jeg har vel sagt siden oktober at de ryker snart, men ingenting som tilsier at de havner utenom topp 4. Vanvittig imponerende flyt de er i nå.

Forøvrig bare 5 poeng mellom Tottenham på 4. og Liverpool på 9. Om Liverpool spiller slik de periodevis gjorde mot Arsenal må lagene over bare passe seg.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

Jeg har liten tro på at Liverpool til slutt klarer å presse seg inn på topp 4 denne sesongen. Og jeg kjenner at det stresser meg mindre enn det ville gjort tidligere. Rett og slett fordi jeg er rimelig sikker på at Klopp med litt tid (2-3 overgangsvinduer) vil være i stand til å lage et rimelig godt Liverpool-lag. Så inn i mellom mange svake kamper nyter jeg noen høydepunkter som feks. onsdagens kamp mot Arsenal, og tenker den klassiske tanken "next year"... :-D
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Premier League 2015/16

Post by ingen87 »

Arsenal, City, Chelsea og Tottenham borte er lyspunktene. Alle kamper mot antatt svak motstand er hjerteskjærende.

For at Liverpool skal havne på topp fire, så må Klopp løse floka mot antatt svakere motstand. Er skrekkelig å se på at Liverpool blir knust av Watford og WestHam. Nå har riktignok West Ham vært imponerende, men likevel er dette kamper som må vinnes om vi skal tette luka til toppen.

Tottenham som har som vane å rakne på denne årstida ser bunnsolid ut. Leicester, wow!

Om vi ikke havner på topp fire, så må vi ihvertfall klare å karre oss over Van Gaals menn..
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Premier League 2015/16

Post by bjornage »

Begynner forøvrig for første gang på mange år å tro at Arsenal ikke bare kan være en seriøst tittelutfordrer, men attpåtil ta hele greia. Alle de langtidsskadde er tilbake i løpet av januar og Elneny virker som en habil spiller.

Litt risky å komme med en slik påstand rett før en bortekamp mot Stoke da, men håpet har vokst frem nå.
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Premier League 2015/16

Post by ingen87 »

Stoke er et sjarmerende lag som ofte får motstanders supportere til å rive seg i håret av ergelse og frustrasjon. Ofte oppfulgt av å ødelegge alt håp! :p
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

Jeg tror Arsenal til slutt vinner hele greia. Men sikker er jeg slett ikke. 0-4 i Southampton og det at de ikke klarte å drepe kampen mot Liverpool (det var nesten uendelig med rom å angripe i etter 2-3) viser jo at det er svakheter også der.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Premier League 2015/16

Post by bjornage »

I en normal sesong ville de ikke vært nært nok, men denne sesongen holder det tydeligvis. Enn så lenge ihvertfall. Veldig veldig viktig at de som kommer tilbake fra skader nå holder seg friske sesongen ut, noen av spillerne sliter veldig tydelig etter det knallharde jule- og nyttårsprogrammet, spesielt på sentral midtbane der det har vært vanskelig uten Cazorla og Coquelin de siste ukene.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

Jepp, måtte minne noen av mine medsupportere på at også Arsenal manglet noen viktige spillere på onsdag.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Premier League 2015/16

Post by bjornage »

I all skadelendigheten er det noen lysglimt heldigvis. Joel Campbell fikk sjansen og tok den med begge hender da alle andre kantspillere var ute. Han har storspilt de siste to månedene. Bellerin kom fra ingensteds siste sesong og har virkelig etablert seg, mens Coquelin som har vært avskrevet i mange år plutselig begynte å storspille uten at noen hadde forventet det etter å ha bli tatt tilbake fra et mislykket lån i Charlton. Artig med historier, og Wenger er nok fornøyd med å kunne vise til at han gjør rett i å være tålmodig istedenfor å kjøpe hele tiden.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

Leicester i ferd med å skaffe seg ei luke på toppen...
Deres neste ligakamp er hjemme mot Liverpool. Leicester har 14 dagers pause før den kampen, mens Liverpool skal spille to cupkamper inn i mellom der. Leicester kan virkelig sikre seg et skikkelig balletak på lagene bak nå.
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Premier League 2015/16

Post by ingen87 »

What allerede? Spilte jo nettopp ligakamp mot Leicester.. Huff..
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

Leicester-Liverpool er allerede neste tirsdag, ser jeg. Før det skal Liverpool ut i to cupkamper... :-)
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Premier League 2015/16

Post by ingen87 »

Går unna.. Måtte vi bare gjøre jobben vår borte mot Stoke slik at vi kommer oss til Wembley (Ligacup). West Ham på lørdag, blir tøft nok med tanke på Wembley (FA-cu). De to første kampene mot Westham denne sesongen har det vært mus mot menn, og vi har tapt fortjent begge kampene.

Ikke for å fornærme Arsenal og City-supportere, men det hadde vært djevelsk artig om Leicester holdt helt inn. Bare synd at 4. plass da blir helt utopi for vår del.
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10715
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Premier League 2015/16

Post by liverglimt »

Latterlig oppsett i England som alltid.
@liverglimt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Premier League 2015/16

Post by bjornage »

bjornage wrote:Begynner forøvrig for første gang på mange år å tro at Arsenal ikke bare kan være en seriøst tittelutfordrer, men attpåtil ta hele greia. Alle de langtidsskadde er tilbake i løpet av januar og Elneny virker som en habil spiller.

Litt risky å komme med en slik påstand rett før en bortekamp mot Stoke da, men håpet har vokst frem nå.
Håpet lever, men blodpumpa fikk kjørt seg de siste 30 minuttene. Elsker når fotball blir så intenst som dette. Det blir en fantastisk innspurt.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

Når Liverpool ikke er med helt der oppe, så er det ihvertfall moro at det ser ut til å bli et skikkelig jevnt race om PL-gullet i år. Og i motsetning til eksperter som trekker konklusjoner etter hver runde, så tror jeg verken Leicester eller Man City er ute av kampen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Premier League 2015/16

Post by bjornage »

bjornage wrote:Begynner forøvrig for første gang på mange år å tro at Arsenal ikke bare kan være en seriøst tittelutfordrer, men attpåtil ta hele greia. Alle de langtidsskadde er tilbake i løpet av januar og Elneny virker som en habil spiller.

Litt risky å komme med en slik påstand rett før en bortekamp mot Stoke da, men håpet har vokst frem nå.
Ja, dette er ikke det beste tipset jeg har gjort. Totalkollapsen er i full gang. Fra perioden oktober til desember spilte de dårlig men plukket likevel greit med poeng - troen jeg og mange hadde var at det bare skulle bli bedre. Det de driver på med nå er det vanskelig å finne ord på. At man lar seg lure år etter år til å tro at Wenger & co klarer å hevde seg, bare for å bli brutalt jekket ned i februar/mars. Den er vond. Nå er det bare å håpe at man klarer å holde seg det gode CL-selskap så klubben ikke stagnerer enda mer, og kanskje slutte å være bekymret for hvordan det skal gå når Wenger en gang gir seg.
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Premier League 2015/16

Post by ingen87 »

Vi har kommet til mars og Leicester er fremdeles GODT med i kampen om seriegullet, etterfulgt av Tottenham ! City og United er 10 poeng bak, Arsenal 6.. Gidder ikke nevne mitt kjære Liverpool en gang..

Er det mulig..
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

ingen87 wrote:Gidder ikke nevne mitt kjære Liverpool en gang..
Er det mulig..
Og paradoksalt nok - ser vi bort i fra 2009 og 2014, så er Liverpool i dag nærmere teten på denne tiden av året enn vi vanligvis er. Det har ikke vært uvanlig at vi har vært 20-25 bak i mars måned.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Premier League 2015/16

Post by Knuta »

Blir glad innvendig når jeg ser på Leicester og den innstillingen, gleden, lagånd og et fantastisk publikum. Håper de tar tittelen i år. Det ville vært fantastisk. Skulle da Liverpool komme inn på topp 4 vil sesongen være fullendt.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Premier League 2015/16

Post by bjornage »

Tipset mitt fra januar må jeg bare fortsette å beklage for. Burde visst bedre. Nå håper jeg bare Leicester holder hele løpet ut. En fantastisk historie, og et utrolig samhold, trøkk og positivtet rundt laget. De har ikke langt igjen nå.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Premier League 2015/16

Post by mortsto »

Aaaah. St Arsenings Day coming up...
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Premier League 2015/16

Post by bjornage »

Tror Spurs tar det nå, og det vil være fullt fortjent. Leicester vil få det tøft uten Vardy fremover.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Premier League 2015/16

Post by Trapattoni »

Får Vardy en eller to kamper?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10715
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Premier League 2015/16

Post by liverglimt »

Kanskje tre. Tror Leicester tar dette. 5 poengs ledelse med 5 kamper igjen. Holder med 7 poeng for spurs klarer ikke 12 poeng.
@liverglimt
Post Reply