RBK virkelig ute og sykler

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

RBK virkelig ute og sykler

Post by Novi »

Har nettopp kommet hjem fra en relativt morsom fotballkamp mellom RBK og VIF. Jeg må si at om tabellen lyver for glimt's del, så gjør den det også for RBK, i motsatt retning! Makan til dårlig fotball fra så, på papiret, gode spilere skal man lete lenge etter. Forundret meg hele kampen hva som hadde fått Ørjan til å skrive under for dette laget, selv om han langt fra spiller som en gud selv. Det var rett og slett en tragisk oppvisning i dårlig fotball fra trønderne. De 2 målene kom på cornere, og ellers i kampen hadde de INGEN målsjanser! Et par skudd fra Hoftun, men det kan bare på nød kalles en halvsjanse.

VIF på sin side spilte ikke i CL-klasse de heller, men var mye mer villige til å gå inn i dueller. Tidvis satt en-tuch-pasningene også meget bra, og de skapte mye mer fremover enn RBK.

Jeg tror selvsagt ikke RBK rykker ned i år, men seriegull blir det ikke!! Da skjemmes jeg over norsk fotball!
Una mas cerveza.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Nå begynner vel noen hoder å rulle på Lerkendal, tenker jeg! By Rise fremstår mer og mer som en bra trener. Ørjan Berg kan, som Novi nevner, angre han ikke valgte Glimt! Da hadde han blitt helgen i Trondheim og legende i Bodø.

Dersom trenerne får sparken og en kapasitet hentes til RBK, kan fort situasjonen bli som da Hareide tok over: Utrenskning. Det var vel helst Skammelsrud som måtte gi seg. Det var en symbolsk handling av Hareide. Hvem vet? Kanskje både Ørjan, Hoftun, Brattbakk, Strand m.fl. finne seg andre klubber?

Godt at ikke bare Glimt sliter!
Masinga
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Masinga wrote: Kanskje både Ørjan, Hoftun, Brattbakk, Strand m.fl. finne seg andre klubber?
Så kan vi spørre oss; om Ørjan blir vraket i Rosenborg i løpet av høsten, bør vi da ta imot han med åpne armer i Bodø/Glimt? Etter at han skrev under for RBK nå i denne vanskelige situasjonen til Glimt, så er mitt svar NEI!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Trapattoni wrote: Så kan vi spørre oss; om Ørjan blir vraket i Rosenborg i løpet av høsten, bør vi da ta imot han med åpne armer i Bodø/Glimt? Etter at han skrev under for RBK nå i denne vanskelige situasjonen til Glimt, så er mitt svar NEI!
Jeg er selvsagt helt enig.

Men så skal jeg også si at om Ørjan kunne vært forskjellen på om Glimt berger plassen eller ikke...så blir det et vesentlig tøffere valg.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Digger det Rått at Rævbk sliter"!!"

Har de bare Godt av :twisted:
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Er noen egentlig overrasket over denne?:

http://kjernen.com/ubbthreads/showflat. ... w=1#UNREAD
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Overhode ikke!

Men når det er sagt så bør alle innad i Rbk ( R.Bratseth) også evalueres. Med det budsjettet og de spillerne er det katastrofe og prestere så elendig!!

De kan nesten stille 2 lag som begge burde prestere på øvre halvdel av tabellen!!
Marlene
Posts: 90
Joined: Mon Jan 31, 2005 10:31 pm
Location: Bodø

Post by Marlene »

hahaha....og vi har btw bedre forum enn kjernen har! :lol:
_-BB-_

Post by _-BB-_ »

Nokia wrote:Overhode ikke!

Men når det er sagt så bør alle innad i Rbk ( R.Bratseth) også evalueres. Med det budsjettet og de spillerne er det katastrofe og prestere så elendig!!

De kan nesten stille 2 lag som begge burde prestere på øvre halvdel av tabellen!!
Veldig godt poeng Nokia. Med de forutsetningene RBK har, økonomi/spillerstall, er det nesten en større prestasjon at de ligger så langt nede som de gjør. Men, jeg driter i det. Jeg unner dem all motgang de kan få! :twisted: Jeg sparker dem mens de ligger nede, å jada... :)
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Jeg synes dette er flott.. koser meg når RBK sliter
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Sesongens lyspunkt at Rbk sliter, siden også vi sliter så forandrer vi målsetning og går for å slå rbk i år.
Joakim
Posts: 189
Joined: Fri Aug 27, 2004 3:09 pm
Location: Trondheim
Contact:

Post by Joakim »

Det verste er at dere faktisk har en god sjanse til å slå oss slik som situasjonen er for tida.

Jeg vet ikke helt om jeg synes Kjernen har et spesielt mye dårligere forum enn dette. Greit, denne typen forum er klart mer ryddig og oversiktlig. Men innholdsmessig digger jeg Kjernens forum. Kanskje spesielt på grunn av den uhøytidelige tonen og de ekstremt useriøse trådene.
Trofast i kvitt og svart
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Ja vi kunne godt tat dere et par uker tilbake og vi men vi fikk ikke ballen i mål å det var utrolig surt :!: :!:
men jeg må innrøme at jeg koser meg litt når rbk sliter litt jeg :glis
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Ja useriøse tråder og ironi skal man være forsikig med her inne :lol:
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Jeg registerer i dagens aviser at RBK nå virkelig skal åpne pengesekken på nye spillere. Med dette blir vel det som er av kvalitetsspillere i det norske markedet sopt opp og havner i Trondheim som bomkjøp. Det verste er at Perry ikke er videre interessert i kjøp. Han ser ingen "frelser" her hjemme (jfr. Aftenposten). Det er lederne i RBK som vil kjøpe.

Noe av det samme skjedde i fjor. Aleksander Ødegaard, Thorstein Helstad, Koppinen etc.

En slik politikk på høyeste hold i RBK ødelegger først og fremst for trønderne selv, i neste omgang for klubber med små ressurser.

Sportslig sett.
Masinga
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

For og si det sånn jeg kjemes ikke over norsk fotball selv om Rbk ikke tar serie gull :!: :!:
det viser bare at de andre lagene har blitt bedre og at Rosenborg bare har vært for selvgode. :!: :!:

Jeg synes dette er gledelig og se at det ikke bare er et lag som skal vinne år på år :!:
det syns jeg bare er fint at det skal være litt gjemt i toppen ikke bare at et lag styrere alt.
Det blir så ensformig og det liker verfall ikke jeg :!:

Tippeligaen har bare blitt bedre og bedre mes Rbk bare har blitt dårligere og dårligere :!:
Post Reply