LIVERPOOL 2019/20

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by liverglimt »

For en match, synd vi ikke tar siste stikk. Da håper jeg på PL istedet! 8)

Gratulerer Chelsea!
@liverglimt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Boombadila »

Syke for en kamp.... :shock:

Egentlig var det rart med så mange mål, men jeg tør påstår at de fleste målene egentlig var "drittmål".
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by eidurgud »

Dette må da være sesongens beste kamp i CL? Fy flate så spennende det var!

Var sikker på LFCseier etter 0-2 og etter 3-4, hadde aldri forespeilet en slik utvikling.

Én og en halv keepertabbe, 8 mål, spenning hele kampen gjennom (frem til 4-4 ihvertfall), god dømming (utrolig godt å se holdinga til Ivanovic, og tørre å dømme på den) - kampen hadde det meste!

Drogba faller litt tilbake og er vél mye "skadd" - heldigvis var ikke Terry på banen og kunne ødelegge kampen!
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by supahman »

Sett fra et litt mer nøytralt synspunkt har jeg bare en ting å si: SINNSYKT!

Bra tirsdagsunderholdning må man kunne kalle det..
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by liverglimt »

- Du drar for å se en FA-cupsemifinale på en nydelig aprildag, og så kommer ikke dine kjære tilbake. Jeg skal fortelle deg èn ting, hvis det skjedde med sønnen min ville jeg gravd i alt jeg kunne finne for å få noen svar. Fotballen døde på en måte den dagen. Fotballen slik vi kjente den. Hvis du ser på stadionene nå er de fantastiske, men fotballen for den generasjonen bare stoppet der, og nå har vi en annen type fotball. Det skal mye til før jeg blir emosjonell, men den kvelden var jeg utrøstelig. Jeg kollapset av størrelsen på det som skjedde, sier tidligere Liverpool-spiller John Aldrigde.

- Jeg spurte hvor mange av dem som lå på sykehuset som ville komme seg ut av koma. Legen sa litt etter litt blir det bra. Så ser jeg en ung gutt som ligger der, og legen spør om jeg kan gå bort og hviske noen ord i øret hans. Jeg gikk bort og sa: «John Aldridge her. Når du er oppe igjen og kommer til Anfield neste gang skal vi gi deg en drakt, så skal vi lage stort oppstyr om deg. Vi skal ha en fantastisk dag.» Så gikk jeg tilbake til legen og spurte når unggutten kom til å våkne fra komaet. Han sa: «De skrur av respiratoren i ettermiddag.»
Det ødela meg fullstendig. "John Aldridge"
Gi ditt bidrag og kjøp sangene.

En historie til ettertanke!
@liverglimt
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Glimt1916 »

Det e sjelden æ gidd å bruk energi på ka andre lags managera og spillera si om Liverpool, men i dag gjør æ et lite unntak.

For akkurat når æ va ferdig med å å kos mæ med denne videoen :

http://www.setanta.com//uk/Videos/footb ... res-video/

Og faktisk trudde prisen for mest komisk snurte klovn for dagen va vunnet, så ser æ at ingen ringere enn Alex Ferguson tar opp det samme på en pressekonferanse. En pressekonferanse foran man utd - everton. En kamp som ikke har noen ting med Liverpool FC å gjør :lol: Han og Moyes kan jo bruk anledninga til å ha en felles pressekonferanse der de kan prat om Liverpool i timesvis. Ferguson om alt som e feil med Benitez og Moyes om "the peoples club".

Jaja, nok om det. Bli en utrolig spennende kamp mot Arsenal på tirsdag. Arsenal e virkelig i form for tida, og æ trur det vil bli en veldig vanskelig kamp for Liverpool. Flaks at kampen går så seint som tirsdag. Kanskje Gerrard rekk å bli spilleklar til da.
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Glimt1916 »

Reina - Arbeloa, Carragher, Agger, Aurelio - Mascherano, Alonso, Riera, Kuyt - Benayoun, Torres.

Agger inn for Skrtel. Usikker på om Benayoun starta som hengende spiss eller som høyre kant. Regna med at det bli høyre kant med Kuyt som spiss.

Så nervøs at æ e litt kvalm.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by dalers »

Blir mye underholdende fotball når forsvaret lekker som ei sil i begge ender :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by talfh »

Ja da var det bare og gratulere United med et nytt seriegull og sesongen våres er spolert på en uke!! Hipp hurra... :guns Tviler sterkt på at United taper så mye... :roll:
Er mildt sagt forbannet over laget, og det har vært mange feilskjær som fører til at vi ikke vinner en dritt i år, det var ikke dagens kamp som ødela premier league

Det positive i dag er nå ha Torres og Benayoun står på selv om forsvaret er avdrukket...
You'll Never Walk Alone
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by eidurgud »

Jeg vil ha Yossi i blå drakt! :mrgreen:
ingen87
Posts: 7097
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by ingen87 »

Hva fan skal man si etter dette.. Spiller jo egentlig praktfull fotball, Arsenal skaper INGENTING. Derfor gjør vi det liksågreit for de! Tre sinnsyke tabba er helt utilgivelig i en sånn kamp, der det er så mye som står på spill. Spiller vårt offensivt er jo vakkert, og aggresivt og med en innsats jeg sjeldent har sett av de røde.. Er så jævla bitter, har dette vært midt i sesongen ville jeg kunne smilt litt av alle situasjonene, men nå, et par runder før slutt, er det bare så trist, for nå er det ingenting som kan stoppe United med å utlikne oss i antall seriemesterskap! :cry:
Førr Evig!
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Glimt1916 »

Fantastisk kamp igjen. Begge de to siste kampan bli selvfølgelig sterkt prega av at Liverpool må vinn og dermed må blott sæ bakover. Selv om det e personlige feil som blei avgjørende igjen. Mot Chelsea ga Alonso bort et mål, i dag va det Mascherano og Arbeloa sin tur å del ut gavepakka.

Men laget vis igjen en fantastisk innsatsvilje og guts. Får håp det fortsett. Og ikke faen om æ gir opp sesongen enda
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Young Gun »

Takker for en velspilt kamp. Og må bare si at ligaen er langt fra avgjort. Liverpool gir tydeligvis aldri opp, så jeg tror fortsatt de har en fair sjanse å ta gullet.
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Mr.North »

Man U må tape to kamper for at Liverpool skal kunne vinne ligaen, eller spille tre U på de syv siste. Da forutsetter det at Liverpool vinner alle sine fem siste. 1. Jeg tror ikke Liverpool klarer å vinne alle de fem siste kampene sine. 2. Man U har to kamper mindre enn Liverpool og like mange poeng, og vinner de 5 kamper så tror jeg de tar gullet, og fem seire klarer nok Man U på sine 7 kamper.
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by talfh »

United kunne ha tapt en kamp i dag, men spurs er jo latterlig dårlige!! Lede 0-2 å plutselig står det 5-2.. :roll:
Nei som jeg har sagt tidligere så er liga gullet kjørt
You'll Never Walk Alone
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Glimt1916 »

Velg å legg inn linkan til disse bildan i stedet for å legg bildet rett inn i tråden. Ikke heilt worksafe :)

Se ansiktsutrykket til Kuyt :

http://i39.tinypic.com/w7xzc7.gif

Og reaksjonen til Mascherano :

http://i44.tinypic.com/k39k74.gif

Classy dame :lol:
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Glimt1916 »

Joey Barton må vær en av de største idiotan som noen gang har ttat på sæ et par fotballsko. Ikke bare fordi han skada Alonso med ei heilt forferdelig takling, men fordi han svikta sitt eget lag igjen. Ka gjør man når man kjempa desperat mot nedrykk og ligg under 2-0? Jo da mista man totalt hodet og bli utvist for ei totalt unødvendig takling ved cornerflagget. Newcastle fortjen ikke spillera som han.

Ellers ok kamp selv om seieren burde vært større. Dagens beste nyhet e at Agger signa ny kontrakt i dag. Nu treng de bare ei erstatning for Hyypiä foran neste sesong.

EDIT: Om æ ikke huska feil så e vel dette den tredje spilleren som har blitt utvist etter å ha takla Alonso denne sesongen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15801
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Kesseboy »

Lurer på om det faktisk ikke er femte eller sjette. Mener Canal+ hadde en sak om alle spillerne som ble utvist for taklinger på Alonso i flere kamper på rad tidlig i høst.

Ang. Barton -- du snakker her om han som stumpa en sigarett i øyet på en lagkamerat ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Glimt1916 »

Joey Barton e vel tross alt ikke den verste i familien. Men da konkurer han med broren som sett fenglsa for et rasistisk motivert øksedrap. Det verste e at han ville vært en brukbar spiller om han hadde hatt litt meir mellom øran.

Stay tuned to the official LFC website for a big story which we have to hold back from publishing until just after 3pm.
King Kenny tilbake i Liverpool?

EDIT : Ser at Hyypiä har signa for Bayer Leverkusen. Ønska han all mulig suksess der og håpa han kommer tilbake til anfield når karriera som spiller e over. En av Liverpools beste midtstoppera gjennom tidene etter mi meining :hedre
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by liverglimt »

Takk for alt så langt Sami! Det er har vært mange fantastiske år. :skål
@liverglimt
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Glimt1916 »

Rafael Benitez omtaler i dag Sami Hyypiä som den perfekte proff. Den 35 år gamle finnen forlater som kjent Liverpool til fordel for Bayer Leverkusen og Bundesliga etter denne sesongen.

Liverpool-manager Benitez hadde håpet han kunne overtale midtstopperen til å ta en sesong til i Liverpool, men Hyypiä ønsker seg mer spilletid enn han har fått på Anfield denne sesongen.

- Vi er selvsagt skuffet over å miste Sami, og vi vil savne ham, kommenterer Benitez til Liverpool Echo.

- Men samtidig gleder vi oss med ham, over at han nå får spille to sesonger til på toppnivå i et godt lag i en god liga. Det må vi unne ham, legger manageren til.

- Med tre andre midtstoppere i Liverpool ville nok ikke Sami fått spille så ofte som han ønsker hos oss neste sesong, så han bestemte seg for å gå til Leverkusen, og vi er som sagt glade for at han har fått denne sjansen.

- Det faktum at vi diskuterte å bruke ham i en trenerrolle viser hvor stor tiltro vi har til ham, og hvor høyt vi verdsetter ham. Han er den perfekte proff.

- På hver eneste treningsøkt og i hver eneste kamp gir han 100% for laget, og han har vært en fantastisk tjener for denne klubben.

- Han ivrer alltid etter å hjelpe de unge spillerne, og han setter et veldig godt eksempel for dem. Han har også støttet meg og staben min helt fra jeg kom til Liverpool. Fra mitt ståsted må jeg bare si at jeg er oppriktig glad for at jeg har fått jobbe med ham, og nå ønsker jeg ham lykke til videre, avslutter Benitez.
Image

Image
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Mr.North »

På en måte er det godt å se at det faktisk er Hyypiä selv som sier nei, og ikke klubben som ikke vil ha han, siden han fortsatt har ambisjoner ser det ut som. Sami Hyypiä vil jeg savne i Liverpools stall, uten tvil. Synd at han drar, men selvsagt fortjener han å hylles etter alle sine år i klubben.
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
ingen87
Posts: 7097
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by ingen87 »

Så faktisk en dokumentar om Hyypiä på NRK2 for noen måneder sier. Syns han virker som en fantastisk trivelig og sympatisk type! Håper han kan komme tilbake og jobbe som trener på de defensive tingene. For en ting skal han ha; ingen er vel bedre å posisjonere seg iforhold til motstander og ball! Og er vel få i verden som slår han i en hodeduell utenfor vår egen seksten! Får håp han enda har litt igjen å tilføye, så får ønske han lykke til i Bundesliga!
Førr Evig!
User avatar
BBM08BG
Posts: 48
Joined: Tue Nov 04, 2008 10:09 am

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by BBM08BG »

liverglimt wrote:Jeg håper vi smetter forbi i siste runde, det hadde vært optimalt. Gjerne på målforskjell. :lol:
Et viktig perspektiv Liverpool fansen ser ut til å glemme når de snakker om hvilken suksess Benitez er, er dette :

http://liverpool.no/cda/storypg.aspx?id ... rentzone=0

Det er ut ugjendrivelig faktum at i 3 sesonger på rad har Liverpool vunnet nada.

Liverpool er på linje med Aston Villa, Fulham etc, et lag som bare deltar og ikke vinner noen verdens ting.

De kan gjerne snakke om Istanbul i 2005 og Fa cupen i 2006, men det er faktisk mange år siden nå.

Så om man sammenlikner Benitez med Houllier så har de ikke gjort framgang i det hele tatt, de er sjanseløse i ligaen og havner på den vante championsleague plassen, thats it!

De kan gjerne snakke om hvor nært de er nå og lure seg selv til å tru at dette er noe som forbedres neste år, det skjer bare ikke.
Glimt - Nord Norges første og eneste stolthet.
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Glimt1916 »

Liverpool kommer til Oslo for å spille preseasonkamp mot Lyn, på Ullevaal eller Bislett Stadion onsdag 5.august.

Geir Andersen i Team Halden opplyser at de regner med å starte billettsalget rett før eller rett etter 17. mai.
Om kampen bli lagt til Bislett bør interesserte vær tidlig ute for å sikre sæ billetta.


EDIT :

Har lagt ut podcasten fra BBC world football om Hillsborough : http://www.youtube.com/watch?v=Eh7ngAjMC9I

Football Focus - 20th anniversary of Hillsborough disaster. Del 1 av 7. Anbefales : http://www.youtube.com/watch?v=GtRs-3jQmf8
Post Reply