LIVERPOOL 2019/20

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by ingen87 »

Nei, nettopp.. ?
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by liverglimt »

Jeg har sagt det før og jeg repeterer, vi kan slå hvem som helst og jeg har stor tro på at vi slår Francos soldatlag i Kiev.

Ja det var ett stikk til at vi må slå hvem som helst. Jeg hadde heller tatt RM for to runder siden enn i finalen. Men meg om det. Vi får aldri svaret på det, nå er det en kamp og maks 120 minutter pluss straffer som er rammen. :)
@liverglimt
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by Mr Bean »

Viktig kamp på brua i dag. . Skulle gjerne hatt med tre poeng hjem i dag :LFC
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by ingen87 »

Men vi trenger ikke å slå Bayern Madrid og Barcelona ;)
Førr Evig!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by Mr Bean »

Ingen poeng , men på søndag blir det for da er ego over og ser på :LFC
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by ingen87 »

Ja blir faktisk en liten seriefinale mot Brighton.. Med mindre Chelsea snubler hjemme mot Huddersfield til uka. De har uansett en tøff sistekamp borte mot Newcastle. Men det er ingen grunn til å legge dette i hendene til Chelsea. Gjør jobben hjemme mot Brighton ffs. Vi har slått Porto 5-0, Roma 5-2, City 3-0 er vi i nærheten av det samme tenningsnivået som i disse kampene så skal ikke Brighton ha noen sjanse. Men frykter at vi senker oss ned 2 % og dermed kommer til å slite med å få hull på byllen.
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by Trapattoni »

Samme som ifjor, måtte vinne hjemme mot et lag uten noe å spille for i siste serierunde. Får satse på at det går like greit denne gangen. Hvis ikke, har vi jo enda en kamp å klare det på.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by ingen87 »

Joda, men..beklager Brighton.. det er greit å få det unna på søndag når motstanderen heter Brighton og ikke Real Madrid.

Typisk oss å tape den første, for så å vinne i Kiev.. :p
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by liverglimt »

Den tar jeg hver dag. HVER DAG!

Spennende uker framover. Gleder meg så vanvittig til 26te Mai.
@liverglimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by Trapattoni »

Dagens lille fun fact: De siste 18 årene har Liverpool vært i flere e-cupfinaler enn Everton har vunnet Merseyside-derbies.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by Mr Bean »

Bare timer til avreise :LFC
:hedre
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by ingen87 »

Helt greit med uavgjort på Stamford Bridge i kveld. Hvis vi ikke klarer å ta poeng hjemme mot Brighton, så håper jeg at samtlige som spiller den kampen blir igjen i Liverpool når resten av laget setter seg på flyet til Kiev! Dette er siste mulighet til å vise seg verdig plass på finalelaget, forventer full guts. Da skal ikke Brighton ha noen sjanse.
Førr Evig!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by Mr Bean »

Håper Mo Salah putter et par på søndag :hedre
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by ingen87 »

Da ble det til slutt en fjerdeplass, 25 poeng bak City. Vi får fortsette å vise oss frem i CL neste sesong med en hederlig 4. plass!

Med finale 26. mai må jeg si meg godt fornøyd med denne sesongen. Hadde det ikke vært for denne så ville det vært en ganske så middelmådig sesong. Relativt tidlig ut i begge cupene, og fjerde plass i PL er vel ikke noe vi er veldig fornøyde med selv om fjerdeplassen blir bare viktigere og viktigere jo mer penger som spyttes inn i CL. At vi ryker tidlig i begge cupene er kanskje en medvirkende årsak til at vi har nådd så langt i CL som vi har gjort. Vi har kun tre cupkamper i tillegg til seriespill og CL. CL-spill er også viktig og nesten avgjørende på spillermarkedet. Spesielt for klubber som ikke har arabiske eller russiske penger som kan matche fantasilønninger.

Avstanden til City handler først og fremst om stabilitet. Der City har gått gjennom PL-sesongen med kun to tap og fire uavgjort har vi knotet bort alt for masse poeng mot svakere motstand. Ferdighetsmessig står vi ingenting tilbake mot de. Vi har slått de tre ganger i løpet av sesongen, og den fjerde ble preget av en tidlig utvisning på Mané. City er umulig å spille mot med en mann mindre. Mot slutten av sesongen så ser vi også at bredden i laget er for dårlig. Etter at Ox måtte ut med skade i første oppgjør mot Roma så har vi kun hatt tre sentrale midtbanespillere tilgjengelig. Det merkes, spesielt i seriekampene som tydelig har blitt nedprioritert i favør CL-avansement. Hadde vi hatt en bredere tropp så har vi kunnet hatt begge turneringene i tankene. Nå er Keita allerede klar, og Fekir linkes. To solide forsterkninger bare der. Håper også Can velger å fornye kontrakten. Synd han ikke er skadefri, da kunne han fått kontrakt i hånda 25. mai, og spørsmålet "vil du spille i mårra?". Kynisk, meeen det er slik agentene opererer. Forhåpentligvis får også Lallana flere kamper enn denne sesongen.

Vi har også Van Dijk med hele neste sesong, noe som også må sees i sammenheng med at vi rota bort mye poeng i starten av sesongen. Lovren har også tatt kjempeskritt etter at han kom. Jeg tror uansett at vi trenger en ny stopper. Klavan har gjort jobben. Matip må bli skadefri, og så må han bli like trygg med ballen i beina som han var når han kom.

Offensivt er det vanskelig å se hvem som skulle gjort oss bedre, men mer bredde ønskes slik at vi kan spare Salah en annen kamp uten at hele laget rakner. Sånn sett var det synd at Coutinho ikke var med hele sesongen. Jeg er også spent på spissituasjonen til neste år. Firmino har gjennom denne sesongen lagt beslag på spissplassen. Men vi har fullt av spisser som kan utfordre han. Vi har Ings og Solanke som har spilt litt vekselvis mot slutten av sesongen, og så har vi Origi og Sturridge som er på utlån. Jeg tror Sturridge er ferdig. Origi har vel ikke vært noen åpenbaring for Wolfsburg heller? Jeg tror vi kvitter oss med minst to spisser, litt avhengig om det kommer noen inn eller ikke.

Backene har tatt store steg denne sesongen. Clyne har vært skadet, mens TAA og Gomez har gjort helt kurante vakanser. Satser på at Clyne er med for fullt neste sesong. Venstresiden har jo vært en drømt. Robertson ble henta på billigsalg, men Moreno tok opp hanskene og leverte en heidundrende høstsesong, men dessverre for han ble han skadet da han var på det skarpeste, og Robertson kommer inn og viser hvorfor han ble henta, og har siden da vært fast på laget. Begge har vært knallgode.

Jeg gleder meg til neste sesong, men jeg tror spranget opp likevel er for langt til at vi kan ta Premier League seieren, men håper vi kan kjempe helt der oppe og spille de avgjørende kampene på vårparten :)
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by Trapattoni »

ingen87 wrote: Mon May 14, 2018 10:01 am Firmino har gjennom denne sesongen lagt beslag på spissplassen. Men vi har fullt av spisser som kan utfordre han.
Firmino har lagt beslag på plassen, men er vel strengt tatt ingen spiss i ordets rette forstand. Og for å være helt ærlig - jeg ser virkelig ikke hvem som skal utfordre han i den rollen han har. Strålende spiller som er langt viktigere for laget enn Coutinho noensinne var på Anfield.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by ingen87 »

Absolutt. Firmino spiller en helt egen rolle. Hverken spiss eller offensiv midtbane, men en slags mellomting som han bekler veldig godt. Men han har dårlige dager han og, så det er absolutt å foretrekke å ha en backup. Enten i form av en ren spiss, eller en Firmino-spiss. Og troppen er jo full av spisser..
Førr Evig!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by Mr Bean »

Da er det kun timer igjen til finalen :LFC :LFC :LFC
Fy fanden dette blir spennende .. Lykke til alle LFC-Fans og må se den her ombord i storm i kveld :cry: Er det ikke sommer da ?
Laget blir kanskje: ?
Karius
Alexander-Arnold, van Dijk, Lovren ,Robertson
Henderson, Milner, Wijnaldum
Mane , Firminio, Salah

:hedre

YNWA!!!!
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by liverglimt »

Tror også på det laget. En heftig kamp og 7 mål. Håper vi har scoret flest i riktig mål når dommeren blåser av.
@liverglimt
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by Loffen »

Fy f... Kan noen fjerne Fjørtoft? Jeg har hørt folk skjære frosne koteletter med kappsag og dét var som å lytte til fuglesang i forholdt til den kjeften der.
Her i huse et vi torsketunge!
Sven-Rune
Posts: 3027
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 298 times
Been thanked: 165 times

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by Sven-Rune »

Kampen i går viser hvor mye som sitter mellom ørene, og jeg vil sammenligne det med det som har skjedd i Glimt i år!
De 30 første minuttene "eide" Liverpool kampen, men da Salah måtte ut tok RM over. Salah hadde ikke gjort noe spesielt den første halvtimen og erstatteren kan også litt om fotball, men Liverpoolspillerne mistet trua!

Glimt spilte strålende treningskamper, men da de ga det bort mot Brann og Haugesund samtidig som mann etter mann ble skadet ble trua borte der i gården også. Håper Glimtspillerne har funnet trua og begynner å spille fotball slik vi vet de kan!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by liverglimt »

Kloke ord. Psykologi er farlig sterke saker. :)
@liverglimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by Trapattoni »

Det hadde nok noe å si at Salah forsvant, men det blir litt for enkelt å si at det er hele årsaken. Har du sett Liverpool mye under Klopp, så er det ikke uvanlig at det presses høyt og hardt i rundt 30 minutter. Da er Liverpool gode, også i går. Men det brennes mye krutt og de neste 15 minuttene legges gjerne presset noe lavere. I går sammenfalt det med at Salah måtte ute. Det gjorde det selvsagt ikke enklere.
Sven-Rune
Posts: 3027
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 298 times
Been thanked: 165 times

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by Sven-Rune »

Hei Trapattoni

Jeg har nok ikke sett Liverpool så mye at jeg visste det, men i et intervju etter finalen leste jeg en av spillerne deres sa at de mista trua da han gikk ut!

For vår del så det ut til at spillerne fant trua i går og beviste at det bor fotball i guttene. Vi får håpe de beholder den :LFC
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by Knuta »

Den store forskjellen mellom MU og Liverpool de siste 10 årene er keeperplassen. MU har alltid hatt glimrende keepere, mens Liverpool har hatt en tendens og mislykkes totalt med sine keepere. Nå ser det endelig ut som de ser til Spania.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2017/2018

Post by Trapattoni »

Ser endelig til Spania? I over halvparten av de 10 siste sesongene har Liverpool spilt med en keeper fra Spania :wink:

Men du har selvsagt helt rett i at keeperplassen har vært et stort skille mellom de to klubbene, selv om til og med De Gea hadde en noe rufsete første sesong på Old Trafford.
Post Reply