LIVERPOOL 2019/20

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by Trapattoni »

Nettopp, men han spiller altså for det som for tiden sannsynligvis er verdens beste lag.
Glimt1916
Posts: 5660
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 443 times
Been thanked: 447 times

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by Glimt1916 »

Arbeloa må jo være blandt Real Madrids beste kjøp noensinne. Kun £5 mill og etter det har han vært med på å vinne alt med klubben.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by Trapattoni »

Arbeloa var også meget god for oss i den flotte 2009-sesongen. Da vi bl.a. herjet med Real både hjemme og borte.
ingen87
Posts: 7119
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 198 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by ingen87 »

Denne sesongen har vært merkelig. De kampene hvor vi spiller best fotball ender med uavgjort eller tap, mens kamper der vi hangler får vi med oss heldige poeng. Det sies at topplagene vinner også på dårlige dager. Vel for årets versjon av Liverpool så vinner vi på dårlige dager, men det hjelper forbanna lite når vi ikke vinner på gode dager.

Tenker da først og fremst overkjøring av Arsenal og Chelsea som begge endte med uavgjort, og den merkelige United-kampen hvor vi presterte å tape 3-0.. Liverpool hadde over 60 sjanser totalt på disse tre kampene! Savnet etter Suarez og Sturridge er enormt. Tror vi hadde vunnet alle tre med èn av de på banen.
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10808
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2318 times
Been thanked: 385 times

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by liverglimt »

Vi savner ingen, vi mangler noen som oftere overlister keeper. :geeku

Jeg er glad Suarez ble solgt. Når jeg ser Hazard og Costa hvordan de oppfører seg så minner det meg om Suarez. Vil ikke ha sånne på laget.
@liverglimt
ingen87
Posts: 7119
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 198 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by ingen87 »

Der er jeg enig.. Men vi har Sturridge i bakhånd! Måtte han bidra sterkt resten av sesongen :)
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by G-s-enz »

Mulig det er en brannfakkel akkurat her inne,men synes Liverpool har vært mye bedre når Gerrard ikke spiller. Synes han sinker spillet enormt mye. F.eks i 4-1 seieren mot Swansea gikk alt MYE fortere.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by Trapattoni »

Det er ingen stor brannfakkel. Det er en diskusjon som har pågått blant Liverpool-fans i to år. Sånn jeg ser det kan ikke duoen Lucas/Gerrard ha det defensive ansvaret på Liverpools midtbane. Det blir for tregt. Det så vi sist i hjemmekampen mot Leicester. Lucas(som hadde en stor kamp i går) må ha en strikkmotor ved siden av seg, altså Henderson. Vi så det i går og vi så det i den nevnte kampen mot Swansea. Gårsdagens løsning der Gerrard lå i en offensiv rolle foran Henderson/Lucas fungerer mye bedre. Og det er nok der vi kommer til å få se Gerrard i de kampene han spiller ut sesongen.

Gerrard er en av våre største spillere gjennom tidene og er fortsatt en god fotballspiller. Men Rodgers har gjort det eneste rette i å tone ned hans rolle i laget, som er den direkte årsaken til at han drar til USA etter sesongen. Klart jeg vil savne Gerrard, men alt har sin ende. Jeg husker fortsatt da John Barnes fikk ha en sentral rolle i laget i minst to sesonger for mye. Det var ikke pent.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by G-s-enz »

Absolutt,trist når spillere spiller for lenge å blir husket for det. Som Carrager hos dere og G.Neville hos oss.

Forøvrig synd ikke Gerrard hadde evnen til Scholes som tilpasset spillet sitt etterhvert som tempoet innhentet han,hadde ikke gjort noe å sett han i PL noen år til. Uansett for stor rivaliseringen mellom United og Liverpool er så er det fint at det enda finnes klubbspillere som ikke drar overalt i jakten på spenn.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by Trapattoni »

En av årsakene til Liverpools nedtur utover 90-tallet er etter min mening at man begynte å holde på de store stjernene etter at de begynte å falle i kvalitet. Bob Paisley kunne minne om en koselig bestefar, men han var knallhard der. Store spillere som bl.a. Ray Kennedy, Terry McDermott og Phil Neal fikk beskjed om at deres tid i klubben var over allerede mens de var gode spillere. Filosofien var rett og slett at de skulle stagnere som spillere i andre klubber, ikke i Liverpool.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by Kesseboy »

En annen årsak, kanskje (?):
That year (1996, min anm.), Jamie Redknapp was also castigated by the media and fans for his reputation as chief prima donna in the Spice Boys team, and Redknapp said it was his good looks that caused deep resentment, even amongst a small minority of Liverpool's own fans. He said: "Don't get me wrong, the Liverpool fans are the best in the world, but there are always one or two who get on your back. They usually wait for it to go quiet then they shout some horrible abuse at you. When you look at them they are usually the ugliest people in the whole of the ground. I'm sensible enough to know that I'm not everyone's cup of tea but I sometimes think the way I look is my biggest problem. I reckon people find it easier to have a dig at a player with long hair because they think you are a bit of a tart.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5660
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 443 times
Been thanked: 447 times

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by Glimt1916 »

Jeg synes det var feil av Rodgers å prøve Gerrard som defensiv midtbanespiller i utgangspunktet. Gerrard har mange fantastiske egenskaper, men det er neppe tilfeldig at ingen av managerne han har spilt under har brukt han sentralt på midten over tid (selv om mange mente han var "et offer for sin egen anvendelighet" eller noe sånt). Så lenge jeg kan huske har folk diskutert posisjoneringen hans når han spiller sentralt på midten. Rafa brukte han mest på kanten eller som et bindeledd mellom midtbana og spissen, og han har spilt sin beste fotball når han får en offensiv rolle uten for mye defensivt ansvar, så også i år.

Personlig tror jeg han kunne gjort en bra jobb for Liverpool også neste sesong, om han ble brukt på rett plass, men siden han ikke vil fortsette uten garanti om fast plass så er det eneste riktige at han drar videre. Han har vært en stor spiller for Liverpool, og har mange ganger vært den som har bært resten av laget på sine skuldre. Det blir spennende å se i hvilken kapasitet han kommer tilbake til klubben når spillekarrièren er over.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by Trapattoni »

Yes, tror de fleste er enig om at eksperimentet med den defensive rollen ikke var vellykket. Men jeg skjønner at han prøvde.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by Trapattoni »

Det var nok mange årsaker til Liverpools nedtur.
Når det gjelder Redknapp, så leste jeg med interesse et intervju med Bjørnebye for noen år siden. For ham var Redknapp den klart mest seriøse spilleren han spilte sammen med der borte. Imaget som Spice Boy mente han var ganske urettferdig, ihvertfall når det gjaldt Redknapp.

Edit: uten at det nødvendigvis har noen direkte relevans: første nyttårsdag i 94 så jeg Ipswich-Liverpool på Portman Road. Iskaldt. To Liverpool-spillere var ute og varmet opp på banen før kampen, Redknapp og innbytter Bjørnebye. Rush og Barnes satt nok sannsynligvis på radiatorene i gareroben og kikket på hesteveddeløp på tv...
ingen87
Posts: 7119
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 198 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by ingen87 »

Hvem vant?
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by Trapattoni »

Vi vant. Rush satte inn 2-1 rett før slutt... :-)
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10808
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2318 times
Been thanked: 385 times

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by liverglimt »

Han brukte vel de første 80 på å varme opp. :lol:
@liverglimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by Trapattoni »

Jepp, kanskje det var strategien? Tre dager senere så jeg Liverpool-Man United på Anfield. United ledet 3-0 etter 25 minutter. Det endte 3-3.
Glimt1916
Posts: 5660
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 443 times
Been thanked: 447 times

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by Glimt1916 »

Den kampen husker jeg godt. Neil Ruddock puttet sistemålet for Liverpool.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by Mr Bean »

Dæken, det hadde vært utrolig flott og kunne tatt skalpen på Chelsea i morgen :LFC
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by Kesseboy »

Det er rart med det. Jeg er ikke på noe som helst vis Liverpool-supporter, men hver gang noen nevner Neil Ruddock blir jeg i litt bedre humør.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by Trapattoni »

Ruddock forbindes jo gjerne med overvekt og dårlig form. Men han gjorde til dels en god jobb i Liverpool. Den goalen Glimt1916 nevner kom forøvrig etter et klassisk innlegg fra Bjørnebye, rett etter sistnevnte ble byttet inn.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by Mr Bean »

"Hain smærthælvett," at vi ikke skulle greie et poeng og sikre straffekonk...... :shock:
Men til neste år , da ......... :)
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by Trapattoni »

Kjedelig å ryke ut etter to sånne kamper. Men laget fremstår i det minste på en helt annen måte enn i høst. Tre poeng mot West Ham på lørdag, som kan bli vanskelig nok, og jeg skal glemme disse semifinalekampene rimelig fort.
ingen87
Posts: 7119
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 198 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2013/2014

Post by ingen87 »

Blir bare så forbanna på at usympatiske dritter som Costa får spille 120 minutter i en slik kamp. Jeg vet ikke hvorfor det er så siiiiinnsykt mye strengere å bite enn å stemple to motspillere lenge etter at ballen har vært ute av spill?

Uhell my ass! Ikke vanskelig å se hvor blikket er festet...

Image

Synes det er synd at fotballen har blitt slik at stjernespillere skal være fredet. Shelvey ville blitt utvist i begge de situasjonene!

Costa kunne fått rødt kort for begge stemplingene, gult for filming ved to anledninger i første omgang og gult i situasjonen med Gerrard.

Fabregas holder igjen Coutinho 4-5 ganger i løpet av kampen før Terry tar ansvar å sender han på sidelinja. Ingen gule kort gitt. Henderson fikk gult kort for første forseelse på Hazard, en spiller som har et dommervern fra en annen verden. Helt utrolig å se hvor billige frispark den mannen får gjennom to kamper. Men Mourinho har klagd på dommerne, Ferguson style, fått den nødvendig beskyttelsen på sine spillere. Det er bare kvalmt å se hvor lett de slipper unna..

Apropos straffesituasjonen så er jeg enig med Trevor Morley om at Costa bevist setter foten inn i Skrtel for å konstruere straffe, men det er akkurat det Hazard får straffe på i første kamp. Artistene kan selv bestemme å få straffe i de situasjonene hvis det er nok å hoppe inn i en motspiller for så å falle selv.

Blir alltid oppgitt på dommerene etter Chelsea-kamper. Normalt sett klarer jeg ikke å bry meg om dommerne, men når vi møter de blå blir vi møtt med så jævli mye "gugg". Uthaling av tid, fake skader, rulling, stempling, klynger rundt dommer, straffekonstruksjoner.. Det er slik vær jævla gang, og har pågått helt siden Drogba var ung og lovende. Denne kampen var intet unntak, kampen forrige tirsdag ei heller. Savner å ha en drittsekk som Suarez som kan utjevne denne gugga som vi blir møtt med på Stampford bridge..
Førr Evig!
Post Reply