Chelsea FC

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

SH wrote:Forventer dog at Eidur, Carlton og Duff blir solgt.

Duff? Hvorfor det? Har jeg gått glipp av noe her?

Tror nok Carlton forsvinner, og mest sansynlig Gallas også. Er mer usikker på Eidur. Må vel kanskje kvitte oss med noen midtbanespillere?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

SH wrote:Men det er første jeg gang jeg føler meg gira på å kjøpe drakt med nummer og navn bakpå. 7# Shevchenko!

Helt enig!
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

eidurgud wrote:
SH wrote:Forventer dog at Eidur, Carlton og Duff blir solgt.

Duff? Hvorfor det? Har jeg gått glipp av noe her?

Tror nok Carlton forsvinner, og mest sansynlig Gallas også. Er mer usikker på Eidur. Må vel kanskje kvitte oss med noen midtbanespillere?
Duff har vært helt ute av det det siste året. Har hatt en dalende kurve helt siden ifjor vår da Joey slo for alvor til. Men jeg vet ikke. Spør du meg om en ving som skal ut (Kalou kom jo inn, og han kan spille både spiss og ving) så blir det Duff. Tror også vi kan få en god pris for han også!

Midtbanespillere? Maniche er jo allerede dratt. Eidur forventer jeg drar. Ellers så håper jeg resten blir. Synes midtbanen vår har vært litt tynt bemannet når skadene og suspensjonene har kommet iløpet av sesongen. Nå har vi noen kvalitetsspillere som virkelig man kan regne med i år: Lampard, Ballack, Essien, Makelele og Diarra. Diarra blir god i år! Pluss at Cole kan spille offensivt i midtbanen. Midtbanen vår har ikke vært så sterk som den er nå på mange år.

Vi er ferdige med innkjøpningen og vi har nesten ikke startet Juni engang! Vi viser at vi er bestemte og har klare mål om å hevne oss fra fjoråret med den "skuffelsen" i Europa. Arsenal har kjøpt èn, United og Liverpool (joda, de er sikkert ivrige, men ikke fått noe stornapp) sitter og klør seg i ræva. :lol: Tottenham derimot ...
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Vel på overgangs markedet har vi ingenting å stille opp med i forhold til Chealsea, det rare er at vi slår dere en gang i blant alikevel, til og med i relativt viktige kamper som semifinaler og sånt.
I medgang og motgang
KristofferElvevoll
Posts: 454
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø/Grønnåsen

Post by KristofferElvevoll »

http://www.dagbladet.no/sport/2006/05/31/467726.html
Det er vanskelig for Chelsea å være interessert i nok en ving når vi allerede har Damien Duff, Joe Cole og Arjen Robben, avslutter han.
Er SWP helt ute i kulden, eller er det bare avisen som har utelatt han?
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

problemet for chelsea blir at de får før mange førstelags spellera og nån av de råtna på rot å kasta bort talente sett...
You'll Never Walk Alone
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

SH wrote:jeg gidder ikke bry meg om prisene lengre.


Håper vi kan tenke sånn i Bodø om noen år :)
Guess Who's Back?

heia Brånån:D
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Mourinho forelsket i mikel... hehe, skjønte han var "en smule" spesiell.. :lol:

http://www.dagbladet.no/sport/2006/06/06/468136.html
You'll Never Walk Alone
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Mourinho snakker veldig klokt. Jeg er helt enig med han - John Obi innehar noe spesielt. Noe helt eget. Jeg gleder meg til å se han. Trodde først at Jose hadde tenkt å bruke han som ving, men leser i noen intervju på den offisielle siden at Jose vil gjøre Mikel mer komplett, spesielt defensivt. Han vil ha han som midtbanespiller. Men teknikken. Ingen har så god teknikk som Mikel. Får bare håpe han får spilt fotball snart. Det er det viktigste.

Personlig er jeg litt imot denne overgangen, men det får så være. Hadde håpet vi kunne vært prinsippfaste og stolt på at vi hadde gjort de rette tingene, men igjen punger vi ut for at vi vil spillerens eget beste. Flott er det, men prisen er dyr. Nå får United litt ekstra penger i kassa å shoppe for og da kan de bli pittelitt bedre neste sesong.
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Nye "GULLKORN" fra Mourinho:

http://www.nettavisen.no/sport/pl/chels ... 654576.ece

"Kjøper oss ikke til suksess" :roll:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

GulRød wrote:Maurino er en vits! Rett og slett en vits! :rock

Sier så mye tull at det som faktisk er verdt å høre på forsvinner i mengden av godt gammeldags sjitsnakk!

Mulig at mitt syn er litt farget av det faktum at jeg er hengiven man u supporter - Men det er isåfall bare bittelitt :lol:
Mourinho en vits? Mourinho vant både UEFAcupen og Champions League med Porto. Jeg vet ikke for deg som kanskje ikke husker det, men han hadde omtrent ikke ressurser der i det hele tatt. Er han en vits da? Om du så er rødfarget kan du nå komme med gjennomtenkte innlegg.

Simon: Personlig synes jeg ikke Mourinho har gjort de store kjøpene som Chelseamanager. Den eneste jeg synes har prestert er Carvalho og Essien. Ellers ble Robben, Cech, Bridge, Cole, Duff, Cudicini og flere kjøpt under Ranieri. Mourinho har mye, men han er dessverre ikke like god å kjøpe som Ranieri. Del Horno, Kezman, Ferreira, Shaun Wright-Phillips og Maniche kan jeg ta på strak arm som ikke akkurat betegner seg som "tidenes kjøp". Litt synd og veldig pussig, for dette er gode fotballspillere alle sammen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Eidur som erstatter for Henke i Barcelona.. :?

Er definitivt ikke den verste klubben han kunne forlate Brua for, men hadde egentlig helst sett at han ble værende.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

eidurgud wrote:Eidur som erstatter for Henke i Barcelona.. :?
Treg som jeg er i oppfattelsen gikk det først nå opp for meg hvor du har nicket ditt fra :lol: Men å ha et nick fra en Barca spiller er kanskje ikke det gjeveste? :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Hehe, bra dalers!

Barcelona spiller god fotball, har ikke noe imot at han drar dit, når han først drar. Kan ikke tenke meg at vi skal møte dem i "Champions League" kommende sesong også! Ikke før i en evt finale ihvertfall.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Jess, underlige ting skjer når en sitter inne og purleser til eksamen.

Dette er jo utrolig synd, Eidur har vært i Chelsea lengre enn noen andre og vi gjorde han bra igjen etter at han ble idrettsinvalid i PSV. Har hatt mange fine stunder med Eidur. Men også noen litt mindre fine, som da han banka ballen langt til side for mål 5 minutter på overtid på Anfield i fjor vår. Men det er ikke det jeg vil minnes Eidur mest om. Brassesparket hans mot Leeds i 2000/2001-sesongen er noe som står spikra inni hodet på en liten pjokk som meg. Sesongen hans med Jimmy for noen år tilbake på topp der var bare helt vanvittig. Et av de bedre spissparene vi har hatt på en del år nå.

Men Mourinho skaffer seg selv mye fallhøyde nå. Fortsetter ikke Chelsea sin suksess som de har nå vil det garantert bli tatt opp at han solgte en klubb-legende til Barcelona.

Men når det er sagt unner jeg Eidur all mulig suksess. Det er også mye bedre at han drar til Spania og Barcelona enn at han hadde dratt til Anfield Road eller Old Trafford. Da måtte jeg ha sett han i den kvalmende røde drakten omtrent hver eneste helg. Nå slipper jeg heldigvis det, selv om jeg ser en del spansk fotball også.

Men utrolig trist. Men spillere kommer og går, klubben består. Sånn er livet og fotballen.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Men også noen litt mindre fine, som da han banka ballen langt til side for mål 5 minutter på overtid på Anfield i fjor vår. Men det er ikke det jeg vil minnes Eidur mest om.
:twisted:
I medgang og motgang
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Herregud for et fælt bilde.

Image
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Gudjohnsen er ikke SÅ bra, og dere får Shev og Ballack..da er det ikke så mye plass til Gudjohnsen ...gled dere heller over at han gjort en solid jobb for klubben og faktisk vært svært lojal utifra hva jeg kan se...lite syting og knallhard jobbing for Chelsea spesiellt før de ble kjøpeklubb ;)
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Nå begynner jeg forøvrig å bli lei av den utskiftningene. Gallas,Del Horno, Huth og Glen Johnson er på vei ut og Huth er allerede klar for ny klubb. Da må vi ut og handle nye forsvarere. Lahm er slettes ikke usannsylig, og det kommer nok til å slå til noen flere spillere til i dette mesterskapet som er under avvikling.

Det begynner å bli for mye nå.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Huth er jo elendig..jublet når han gikk til Boro eller hvor det var isteden for til Everton :D
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Kenneth wrote:Mer syt fra Mourinho:
http://www.dagbladet.no/sport/2006/06/17/469164.html
ja det kommer vell ikke som noen bombe.... :roll:
You'll Never Walk Alone
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Er det å vise til fakta å syte? Eller det å gjette? Hmm.... da er det isåfall MANGE her som syter daglig :?
Post Reply