Chelsea FC 2007/08

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Chelsea FC 2007/08

Post by SH »

Ja, nå er endelig den enorme skuffelsen etter søndag nogenlunde lagt seg og jeg begynner å forberede meg på seriestart.
En ting vil jeg bare avklare først; Jeg tror at Chelsea IKKE tar gull i år.

Laget er ALTFOR dårlig. Greit nok, vi har fått noen stjernespillere som virkelig kan herje - og har gjort det i noen år nå - men Mourinho har gjort en enorm (DIGER!!!!) feil i sommer. Han har kjøpt inn folk der vi allerede har god back-up, mens vi sitter der med èn venstreback uten tillit hos Mourinho, men som kanskje kunne spilt venstreback for England i sommer om han hadde fått spille på et høyt nok nivå regelmessig. Vi sitter også der med høyreback som er pill råtten!!! Paulo Ferreira skulle vært kastet på dør, han må være noe av det dårligste som har beveget seg i blå trøye på mange herrens år!!
Men som jeg sa - vi har fått noen gode spillere, men poenget er at de kanskje ikke skulle ha kommet, behovet er sterkere noen andre plasser. William Gallas er en tverr 12-åring og nekter å møte opp i USA og oppfører seg regelrett teit fra ende til annen. Han har nok mistet tilliten til Mourinho for godt. Vi har solgt en tysker som kanskje var en av de tre-fire som virkelig blødde for drakta. Ofret seg. Kastet seg i krigen med hodet først. Vi har gitt ifra oss en engelsk U-21 landslagskeeper og hentet inn en 30 år gammel (totalt) ukjent portugisisk keeper. Vi har GITT ifra oss en målmaskin av de sjeldne, og vi ga han bare bort fordi ingen ville betale prisen vi ville ha for han. Hernan Crespo er god for 20+ i en sesong uansett hvor han spiller. Latterlig å gi han bort.
Vi GIR bort Damien Duff for 5£ pund til Newcastle. Jeg husker ikke akkurat summen vi betalte for Duff, men at det var mer enn fire-ganger så mye høyere sum skal jeg vedde bra mye penger på. Jeg er sikker på at Duff kunne gått til Spurs for 10£ millioner pund, men bare av den grunn at Tottenham IKKE skulle få han solgte de han til Newcastle.
Vi betaler 160 millioner kroner for å "løse ut" John Obi Mikel. HALLO?!?! Hvis vi har vårt på det tørre venter vi jo til at retten skal fortelle oss at vi har retten til Mikel.
Med andre ord: Det er mye feil i Chelsea om dagen. Mourinho er i ferd med å miste grepet.

Min spådom: Chelsea flopper i år og tar ikke seriegull. Arsenal er suverene og cruiser igjennom ligaen. Shevchenko er et kjempekjøp, Ballack likeså. Mourinho får fyken i Chelsea og Chelsea må begynne på scratch.

Moderator edit: Årstall oppdatert
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Det er nesten så jeg tror du er full, SH.. Mourinho får sparken, Chelsea flopper, og ARSENAL er suverene? :shock:
Arsenal kommer ikke inn på topp 5 i år engang! Liverpool. Tottenham, Man Utd og Newcastle i tillegg til Chelsea havner over Arsenal på tabellen.

Vi trenger nye bcaker, det er det ingen tvil om. At vi ga bort Crespo var synd, kunne lett fått noen mill £ for han. Det som forundrer meg mest med den avtalen er at Chelsea sikret seg opsjon på kjøp etter 1 sesong! Merkelig.. Gi bort, kjøp tilbake. Skulle neste tro de hadde sett på hvordan Glimt gjorde det med Triond Olsen..

At Huth forsvant, gjorde ikke meg noe. At Vi hentet en ukjent keeper er jeg spent på å se utfallet av. Cudicini var heller ikke kjent før han havnet i Chelsea. Salget av Duff forundret meg veldig. Vi ga Blackburn £10mill (mener jeg), og fikk halvparten tilbake. Latterlig. Skjønner dog at de ikke ville selge til Spurs, for de kommer til å bli gode denne sesongen!

Skuffelsen var størst da Eidur forlot klubben. Gleden var desto større da Shevchenko kom. Og Ballack. Kjempekjøp begge to! Ballack kom tilogmed gratis. Mikel-stuntet skjønner jeg lite av. Greit nok at han spilte skjorta av RBK-spillerene, men hvem har ikke gjort det? Han er LANGT fra god nok for Chelsea! Men for all del, Prove me wrong, Mikel!

Gallas ligner mer og mer på Bogarde. Syter og klager, men forlater ikke Chelsea. Vil jo ikke spille back, men vil helle ikke gå ned i lønn. :roll:

Chelsea kommer kanskje ikke til å være suveren i år, men ligagullet havner på Brua denne sesongen også. Tror jeg.

Til slutt, hvilken U21-keeper har vi gitt bort?
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

ser ikke ut til at alt er så fryd å gammen på milionær brua i london :wink:
You'll Never Walk Alone
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

eidurgud wrote:Arsenal kommer ikke inn på topp 5 i år engang!
:lol:

Bare til opplysning... vitse-topicen ligger på Smått og Stort-delen....

Og SH, jeg vil nå ikke avskrive Chelsea helt enda :)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

K1M wrote:Bare til opplysning... vitse-topicen ligger på Smått og Stort-delen....
Hehe... Vent å se.. Arsenal kommer til å slite mye denne sesongen. Mer gidder jeg ikke å si om den saken i denne tråden :wink:
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

K1M wrote:
eidurgud wrote:Arsenal kommer ikke inn på topp 5 i år engang!
:lol:

Bare til opplysning... vitse-topicen ligger på Smått og Stort-delen....

Og SH, jeg vil nå ikke avskrive Chelsea helt enda :)
Arsenal er vell likt det laget de i sverige kaller assyriska... (innvandrer laget) blir skøy å se hva som skjer når det kommer regler for sånt...
You'll Never Walk Alone
Stormen
Posts: 235
Joined: Tue Apr 06, 2004 3:25 am
Location: Bergen

Post by Stormen »

Bare for å nevne det så ble nok Duff solgt for nærmere 17 millioner pund fra Blackburn til Chelsea. Med andre ord et enda større økonomisk tap for Chelsea. Men dere har jo pengskjit nok :)
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Chelsea FC 2006/07

Post by Glimt1916 »

SH wrote: Vi sitter også der med høyreback som er pill råtten!!!
Der e vi i hvert fall enig. Skjønna ikke kor mange sjansa den fyren skal få. Ellers trur æ Arsenal kan bli god i år. Hadde opprinnelig meir tru på dem enn Man Utd, men etter en sterk pre-season av Utd så kan æ vel ikke avskriv dem heilt enda.

Ellers vil æ bare gjør oppmerksom på dette, cut n' pasta fra db.no:

Craig Bellamy - £6M
Gabriel Paletta - £2M
Fabio Aurelio - gratis
Mark Gonzalez - £1M (kjøpt i fjor)
Jermaine Pennant - £6,7M
+ Dirk Kuyt - £9M
= £ 24,7 M

Andrei Shevchenko - £30 M
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

talfh wrote:
K1M wrote: :lol:

Bare til opplysning... vitse-topicen ligger på Smått og Stort-delen....

Og SH, jeg vil nå ikke avskrive Chelsea helt enda :)
Arsenal er vell likt det laget de i sverige kaller assyriska... (innvandrer laget) blir skøy å se hva som skjer når det kommer regler for sånt...
På'n igjænn! :lol:
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Chelsea FC 2006/07

Post by eidurgud »

Glimt1916 wrote:
SH wrote: Vi sitter også der med høyreback som er pill råtten!!!
Der e vi i hvert fall enig. Skjønna ikke kor mange sjansa den fyren skal få. Ellers trur æ Arsenal kan bli god i år. Hadde opprinnelig meir tru på dem enn Man Utd, men etter en sterk pre-season av Utd så kan æ vel ikke avskriv dem heilt enda.

Ellers vil æ bare gjør oppmerksom på dette, cut n' pasta fra db.no:

Craig Bellamy - £6M
Gabriel Paletta - £2M
Fabio Aurelio - gratis
Mark Gonzalez - £1M (kjøpt i fjor)
Jermaine Pennant - £6,7M
+ Dirk Kuyt - £9M
= £ 24,7 M

Andrei Shevchenko - £30 M
Ser poenget ditt. Vi kan kjøpe en veldig god spiller for mer penger enn det Liverpool bruker på mange middelmådige :wink:
For å være litt seriøs, så skjønner jeg hva du mener. Prisene øker betraktelig når Chelsea er inne i bildet. MEN, Andrei er bedre enn noen av de Liverpool han hentet!
Ballack betalte vi ikke for, ihvertfall ikke i overgangssum. Han fikk sikkert en god del i "sign-on-fee", men det gjør jo alle.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

talfh wrote:
K1M wrote: :lol:

Bare til opplysning... vitse-topicen ligger på Smått og Stort-delen....

Og SH, jeg vil nå ikke avskrive Chelsea helt enda :)
Arsenal er vell likt det laget de i sverige kaller assyriska... (innvandrer laget) blir skøy å se hva som skjer når det kommer regler for sånt...
Dette kan du ta med K1M & Co. i Arsenal-tråden. Det er ikke noe du trenger å forsøple denne tråden med :wink:
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

eidurgud wrote:Det er nesten så jeg tror du er full, SH.. Mourinho får sparken, Chelsea flopper, og ARSENAL er suverene? :shock:
Arsenal kommer ikke inn på topp 5 i år engang! Liverpool. Tottenham, Man Utd og Newcastle i tillegg til Chelsea havner over Arsenal på tabellen.
Jeg er nok ikke full nei. Dette er meninger jeg står for, greit, jeg er meget kritisk, men jeg har funnet ut at det hjelper ikke på å se alt så rosenrødt. Arsenal kommer til å høvle over alt og alle i Premier League med det mannskapet de har. Jeg gruer meg bare mer og mer til det hele begynner. Mens det ene bettingselskapet etter det andre hauser opp Chelsea som rene superfavoritten i England.
eidurgud wrote:Vi trenger nye bcaker, det er det ingen tvil om. At vi ga bort Crespo var synd, kunne lett fått noen mill £ for han. Det som forundrer meg mest med den avtalen er at Chelsea sikret seg opsjon på kjøp etter 1 sesong! Merkelig.. Gi bort, kjøp tilbake. Skulle neste tro de hadde sett på hvordan Glimt gjorde det med Triond Olsen..
Vi trenger nye backer, ja. Men ikke Ashley Cole for den summen Arsenal skal ha for han. Lover deg, Arsene Wenger med 25£ millioner pund mellom fingrene. Det må være katastrofe for resten av verden!!!
De skal vel ikke kjøpe Crespo tilbake, men de får han tilbake da, hvis han - og Chelsea vil.
eidurgud wrote:At Huth forsvant, gjorde ikke meg noe. At Vi hentet en ukjent keeper er jeg spent på å se utfallet av. Cudicini var heller ikke kjent før han havnet i Chelsea. Salget av Duff forundret meg veldig. Vi ga Blackburn £10mill (mener jeg), og fikk halvparten tilbake. Latterlig. Skjønner dog at de ikke ville selge til Spurs, for de kommer til å bli gode denne sesongen!
Huth var kanskje ikke den beste fotballspilleren, men innsatsen og viljen sto det absolutt ingenting på. Det er slike spillere man trenger flere av. Fantastisk, glemmer aldri den kampen ifjor på vårparten da vi kjørte over United med B-laget på Old Trafford og TO ganger iløpet av kampen kaster Huth seg for å blokkere skudd, og begge gangene treffer den midt i kronjuvelene. FANTASTISK.
Jeg tror vi ga enda mer for Duff når vi hentet han. Var hvertfall en veldig høy sum.
Spurs kommer til å bli gode i år, og det har jeg sagt lenge. Synd de mistet Carrick, men det er da andre skal stå frem og vise seg fram. Tror dessutten ikke at Carrick skal vise seg å være noe kjempekjøp for ManU.
eidurgud wrote:Skuffelsen var størst da Eidur forlot klubben.
Salget av Eidur er noe av det jeg forstår meg på. 8,2£ millioner pund er også en fin sum, og jeg tror ikke at Gudjohnsen får spille noe særlig i Barca uansett. Men han har alltid gitt sitt for klubben, det skal han ha.
eidurgud wrote:Gallas ligner mer og mer på Bogarde. Syter og klager, men forlater ikke Chelsea. Vil jo ikke spille back, men vil helle ikke gå ned i lønn. :roll:
Hvis jeg har forstått det rett (og det tror jeg at jeg har) har ingenting av dette med penger å gjøre. William vil prøve noe nytt, men etter skandalen i Italia er det ingen klubber som har rå til å kjøpe han ut av kontrakten, han maser og maser (likt Mifsud egentlig) om at han vil skifte beite og truer med streik. Barnslig, teit og rett og slett for dumt!
eidurgud wrote:Til slutt, hvilken U21-keeper har vi gitt bort?
Lenny Pidgeley. Gikk til Millwall. http://www.chelseafc.com/article.asp?hl ... atest+news
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Skjønner salget av Eidur, men ble skuffet likevel. Han har bestandig gitt alt for klubben. Jimmy/Eidur er et av de beste spissparene Chelsea har hatt de siste sesongene.
Vi ga, som en annen nevnte, £17mill for Duff fa vi hentet han.. Newcastle har gjort et skikkelig kupp der!

Jeg tror ikke Arsenal kommer til å hevde seg denne sesongen. Det kommer til å stå mellom Liverpool, Man Utd og Chelsea å sloss om de tre øverste, med Spurs, Newcastle, Arsenal pesende etter. Forundrer meg ikke om Arsenal er uten e-cupplass neste sesong.

Anyway, vi er enige om at Chelsea trenger nye backer. Forslag?
Riise har visst vært "luktet" på, men tviler sterkt på om han kommer! Ikke Ashley Cole heller, ikke før Arsenal senker prisen betraktelig ihvertfall.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Eric Abidal hadde jo vært rene kanonen da. De snakket nye om at han ville bli for dyr, Lyon og Aulas har jo pressa opp prisen på spillere før for oss, men det skulle dog vise seg å være et av de beste kjøpene på mange herrens år! Essien er 22 år, for svarte!!

Kommer Riise vet jeg helt ærlig ikke hva jeg gjør, eidurgud. Det mener jeg helt dønn serriøst. Jeg tørr ikke tenke tanken faktisk.
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

SH wrote:Arsenal kommer til å høvle over alt og alle i Premier League med det mannskapet de har. Jeg gruer meg bare mer og mer til det hele begynner.
Hehe, hva er det med deg og Arsenal? Er du bare ute etter oppmerksomhet ved å nominere et slikt lag til selveste PL-tittelen, eller bare kjærleik hos K1M?

Jeg er villig til å vedde mye penger på at United kommer over årets utgave av Arsenal, hvor sterkt er du i troa? :)
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Abidal ja.. Finnes nok mange gode backer rundtomkring, men jeg vil egentlig ha en engelskmann eller tre til inn i A-stallen.

Riise kommer ikke, så du kan bare slappe av.


Hågen, jeg vedder ikke imot :lol:
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

SH wrote:Kommer Riise vet jeg helt ærlig ikke hva jeg gjør, eidurgud. Det mener jeg helt dønn serriøst. Jeg tørr ikke tenke tanken faktisk.
Riise går ikke til Chelski. Han er svoren Liverpoolmann...
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Chelsea truer visstnok Ken Bates med en klage til FA for et eller annet (har ikke fulgt helt med). I den forbindelse har Leeds' offisielle hjemmeside en uttalelse. Legg merke til Bates' egen kommentar nederst: http://www.leedsunited.com/page/Newsroo ... 19,00.html
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Post by Rodriques2 »

lenny pidgeley? jeg er spent på årets sesong. er redd for scousers . en-sjanse-ett-mål- "1-0" lag
tomasz kan få et enormt gjennombrunn iår! passer perfekt i gunners
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Hågen wrote:
SH wrote:Arsenal kommer til å høvle over alt og alle i Premier League med det mannskapet de har. Jeg gruer meg bare mer og mer til det hele begynner.
Hehe, hva er det med deg og Arsenal? Er du bare ute etter oppmerksomhet ved å nominere et slikt lag til selveste PL-tittelen, eller bare kjærleik hos K1M?

Jeg er villig til å vedde mye penger på at United kommer over årets utgave av Arsenal, hvor sterkt er du i troa? :)
United har jeg liten tro på. At ikke Fergie flesker ut med pengeboka og ikke kjøper inn ny spiss, skal liksom motstanderne frykte Solskjær og Rosi? Greit nok at de har Saha, men han går nå skadet MINST 6 måneder iløpet av ett år og Rooney må stå over annenhver kamp omtrent.

Jeg er nok ikke ute etter kjærlighet fra K1M (den får jeg så mye jeg vil av uansett), men det laget Arsenal etterhvert stiller med holder til gull. Ungguttene til Arsenal er kanongode!
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Trapattoni wrote:Chelsea truer visstnok Ken Bates med en klage til FA for et eller annet (har ikke fulgt helt med). I den forbindelse har Leeds' offisielle hjemmeside en uttalelse. Legg merke til Bates' egen kommentar nederst: http://www.leedsunited.com/page/Newsroo ... 19,00.html
Chelsea hentet vel to unggutter fra Leeds ganske så billig, og Bates nølte ikke med å fyre av noen tordentaler. Merkelig igrunn, trodde Bates virkelig var glad i Chelsea.
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

SH wrote:United har jeg liten tro på.
Godt, da har vi en avtale.

Hvor sikker er du på at Arsenal havner over United på tabellen?
Paradigma
Posts: 589
Joined: Sun Feb 22, 2004 9:01 pm
Location: Trondheim
Been thanked: 3 times

Post by Paradigma »

Hvor sikker er du på at Arsenal havner over United på tabellen?
Ca 1000! :lol:
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Hågen wrote:
SH wrote:United har jeg liten tro på.
Godt, da har vi en avtale.

Hvor sikker er du på at Arsenal havner over United på tabellen?
I prosent eller pengesum?
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Fee agreed for Boulahrouz

Chelsea Football Club have agreed an undisclosed fee with Hamburg SV for the transfer of Khalid Boulahrouz.


The Dutch international defender will be travelling to London over the weekend to discuss personal terms and to have a medical.
Image
Flere enn meg dette kom som en overraskelse for?
Post Reply