Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Glimt1916 »

Janco wrote:
Larsen, du siterte Soler på følgende:
- Hvis de gamle gutta bøtter nedpå alkohol, sender ikke dette noe godt signal, mener han.

Hvis de bøtter nedpå alkohol ja!
Vet ikke om det siktes til noen spesielle i det hele tatt?

Trur du kan vær ganske sikker på at Solér va forsiktig i ordbruken sin. Det han si e jo åpnebart at de eldre spilleran har en kultur på dette som dessverre kan smitt over på en yngre generasjon.

Når Steffen Iversen si at han ikke har et holdningsproblem så trur æ på at han virkelig mein det. Men æ trur nok det si en del om kordan kulturen når det gjeld festing blandt fotballspillera e. Han har tidligere vært med på å gjort at Rekdal har sagt opp i VIF pga. "holdningan" hans i forhold til alkohol. Nu e han sendt hjem fra landslagssamling. Alikevel synes han at denne saken e oppblåst. Men man kan kanskje ikke forvent meir av en fyr som i en alder av 31 år må bli fortalt at det e usunt å spis pølse rett etter trening.

Stakkars gla' gutt:

http://www.ss.no/index.lasso?s=nyhet&id=1050" onclick="window.open(this.href);return false;
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Knuta »

Til Janco:
Det er vel ikke det å ta seg en øl eller to hvor fotballspillere møtes på en søndagskveld som er problemet.

Men det er et skikkelig fyllekalas det er snakk om. Ute på byen til 03.30 med i følge mine kilder 'ganske hard drikking', deretter på nachspiel med hard drikking. Flere observert på vei hjem eller hotell dritings kl 07-08 på mandag morgen. Hvis du tar en telefon til Toppidrettssenteret og snakker med en kostholdsekspert å hører hvor mye dette har å si for kommende treningsuke rent prestasjonsmessig tror jeg at du også vil få et litt mer nyansert syn.

Det jeg tar opp er ikke Glimt-spillere isolert sett, men at det fortsatt finnes slik ukultur i norsk fotball og at noen forsvarer dette.

Jeg er helt enig med det som Drillo sier, at Norsk fotball må bevege seg fra toppfotball til toppidrett.
Før dette skjer kan vi bare glemme den nødvendige prestasjonsheving som er nødvendig for å heve Norsk landslag og klubbfotball.

I Spania og Italia har man de siste 5-10 årene hatt en beinhard fokus på kosthold og drikking og det har gitt resultater: I følge Bjørn Hansen er han meget imponert over hvor godt spanske fotballspillere er trent. Til og med i England har det skjedd et stor endring av drikke-ukultur blant spillere.
User avatar
Janco
Posts: 576
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 108 times
Been thanked: 39 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Janco »

Glimt1916 wrote: Trur du kan vær ganske sikker på at Solér va forsiktig i ordbruken sin. Det han si e jo åpnebart at de eldre spilleran har en kultur på dette som dessverre kan smitt over på en yngre generasjon.
-Skeptisk!

Hvis du mener Soler underdriver med sitt utsagn her, så er det klart at fotballspillere har et større problem enn meg :shock:

Men igjen så tror jeg dette utsagnet er sagt med et trykk på første ord. (Hvis!)

Og, bare for å ha det sagt, jeg har kun kommentert den såkalte drikke(u)kulturen. Som mange andre poengterer så er det klart at hva, når og nesten hvor de spiser, er like viktig!

Janco 8)
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Glimt1916 »

Janco wrote:
Glimt1916 wrote: Trur du kan vær ganske sikker på at Solér va forsiktig i ordbruken sin. Det han si e jo åpnebart at de eldre spilleran har en kultur på dette som dessverre kan smitt over på en yngre generasjon.
-Skeptisk!

Hvis du mener Soler underdriver med sitt utsagn her, så er det klart at fotballspillere har et større problem enn meg :shock:

Men igjen så tror jeg dette utsagnet er sagt med et trykk på første ord. (Hvis!)
Da trur æ muligens du skal prøv å les ka han faktisk si i artikkelen.
Mener norsk toppfotball har et alkoholproblem
- For mange er useriøse, sier Solér.


- Mange, mange norske toppspillere nyter alkohol når de ikke skulle gjort det. Hvis vi tror at Norge er så flinke, kan jeg herved avkrefte det. Dette må ryddes opp i, krevde Start-eieren på direktesendt fjernsyn.

To dager seinere havnet Lillestrøm-spillerne i bråk på La Manga, etter en avslutningsfest hvor minst én spiller innrømmer å ha brutt klubbens alkoholreglement.

Erik Solér vil ikke peke ut verken Lillestrøm eller andre klubber som verstinger, men han har opplevd langt verre episoder før.

- På flere av disse avslutningsfestene har jeg truffet fulle, norske toppspillere med 10-15 halvlitere innabords. Flere har fortsatt vært beruset på flyet hjem dagen derpå, sier den frittalende fotballederen til Dagbladet.no.

- Drikker etter landskamp
Et annet problem han peker på, er den utbredte kulturen som sier at fotballspillerne har «lov» til å ta en ordentlig fyllekule etter en landskamp.

Hvis denne kampen spilles på en onsdag og neste klubbkamp går av stabelen på en søndag, har spillerne tre dager til å hente seg inn.

- Dette gjelder både landslagsspillerne og de som har hatt fri, og det er uholdbart. En øl er greit, men det blir et problem når det dreier seg om store mengder alkohol, mener Solér.

Ifølge ham er alkoholbruken utbredt - også i sesongen.

- Det er ganske mange norske fotballspillere som bruker alkohol på en måte som går utover jobben, hevder Solér.

Særlig er han bekymret for hvordan rutinerte fotballspillerne framstår for yngre spillere i troppene.

- Hvis de gamle gutta bøtter nedpå alkohol, sender ikke dette noe godt signal, mener han.

User avatar
karlfro
Posts: 304
Joined: Mon Jul 04, 2005 6:45 am
Location: Bærum - Vest
Contact:

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by karlfro »

dalers wrote: Det som i sin tid var tilfelle var at ledelsen i Glimt ønsket at supportere skulle rapporter direkte til dem om en så overstadig berusede spillere i sesongen. Hva en kaller sladring er vel egentlig subjektivt, men enig i at offentliggjøring av navn sjelden har en hensikt og burde bli forsøkt unngått.
Jeg hadde iallefall sladret tvert til Glimt ledelsen om jeg hadde sett en Glimtspiller med for mye promille om han ikke burde ha det.

Og du dalers vet jo bedre enn alle her inne at jeg er en ordentlig sladrekjerring! :D
Tippeligaen 2008 e igang!
26 poeng for å ikke rykke direkte ned, 31 spilt, vi har unngått den direkte nedrykkplassen!
30 poeng for å være 100% sikret Tippeligaspill 2009, 31 spilt inn, vi er klare for tippeligaen 2009!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by BoForPres »

Jeg er som kjent lite glad i useriøse idrettsutøvere. Jeg fikk en fylla historie i mitt fang nylig. Sjokkerende var det. Denne episoden skjedde onsdag før Viking kampen og forventet således at de innvolverte skulle levere en begredelig oppvisning. Derimot leverte hele laget en fantastisk kamp. Vi vet alle fakta om konsekvensene med alkoholforbruk ift trening osv. Poenget mitt er at vi kanskje er for lite nyansert mtp hva som former en god idrettsutøver? Det er nok mange andre faktorer som spiller inn? Ikke vet jeg, jeg spiller bedriftsfotball :lol:

Liverglimt har føler seg for øyeblikket tråkket på og det skjønner jeg godt. Jeg har selv tenkt i samme bane, men siden Glimt sitter så dypt i hjerterota har jeg pr i dag kun gitt fan i Glimt ved èn anledning. Det var siste seriekamp i fjorårets Adecco. Da var jeg pisselei.

Noe som har slått meg de siste årene er at Glimt har prestert meget bra i vårsesongen. Utover sesongen har resultatene mer og mer uteblitt. Er sommeren blitt et problem for Glimt?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Mendi »

Det går ikke an å kombinere en aktiv idrettskarriere med det å leve som en "normal" norsk ungdom med hyppige byturer. De som spiller for Glimt er priviligerte og det finnes et hav av ungdommer i Nordland og Nord Norge som med glede hadde vært total avholdsmann for å fått spille for Glimt. Det er totalt uakseptabelt at Glimtspillere går på byen i tide og utide (slik jeg etterhvert har fått greie på at mange gjør). Har man en landslagspause og det er 14 dager til neste kamp, ja ok da kan man få innvilge seg en sjelden fest, men det bør ikke skje mer enn 2-3 ganger i løpet av en sesong.

Jeg mener det er tull å legge sterke bånd på hva vi supportere kan tillate oss å rapportere til hverandre. Vi bruker masse tid og penger på å følge Glimt og har en dårlig uke etter et tap som det vi fikk på Ullevaal. Da er det horribelt hvis spillere ødelegger for seg selv og klubben ved å være direkte useriøse.

Mitt inntrykk er at Glimtspillerne for det meste er seriøse, men at det finnes en gjeng blant spillerne som er mindre seriøse enn de andre mht alkohol og fest. Dette er for det meste spillere som har vært i klubben i noen år, uten at jeg med dette vil skjære alle de rutinerte over en kam.

Etter kampen i Bergen var store deler av Glimt-stallen ute på byen. Dette inkluderer trenerne, men de gikk hjem rundt kl 1 og var ikke fulle. Enkelte av spillerne var tydelig påseilet og svært så aktive på utestedet jeg var på, det var ikke mange bergensere som ikke hadde oppfattet at Glimt hadde ankommet, for å si det sånn. Om dette er greit eller ikke er jeg usikker på, men jeg synes som sagt at det er ok hvis det ikke blir mer enn 2-3 ganger i løpet av en sesong. At spillere fra Glimt og Brann, støtteapparat og TV2 sin stab drar ut på byen for å treffes og ha det trivelig i lag etter en lørdagskamp har jeg ikke noe i mot, og det er sikkert ok å ta en øl eller to. Men når den hyggelige stunden vipper over i fyllekalas er det ikke ok lengre. Jeg synes det er tid for å rette et skikkelig fokus på dette igjen, vi har lov til å si fra om hva som er uakseptabelt.

Det er viktig å understreke at det er mange spillere på Glimt som er veldig seriøse, det er mange som jeg aldri har sett med en øl i hånden.
Mariasha
Posts: 2714
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Mariasha »

:klapp for Mendi. Kunne ikke fått fram egen mening bedre selv.

Er lei av å høre rykter om (enkelte) Glimt-spillere som har vært ute både her og der stadig vekk (fra flere forskjellige hold). Nei, de er kanskje ikke verre enn spillere i andre klubber, men det synes jeg heller sier noe om tilstanden generelt i norsk toppfotball enn det gjør om (enkelte) Glimt-spilleres gode/mindre gode holdninger.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Larsen »

Til tross for Iversen egne påstander om at han ikke har noe holdningsproblem dukker denne artikkelen opp i adressa:
Det enorme spriket mellom Rosenborgs ambisjoner og den største profilens livsførsel er ingen liten utfordring.

Når en landslagsspiller skulle bli hjemsendt for regelbrudd, så var det ingen bombe at han skulle til Trondheim. Hvis man bare kjente til opplysningen om regelbruddet, ville de fleste i fotballmiljøet pekt ut Steffen Iversen. Så velkjent er hans lemfeldige omgang med klubbens og landslagets interne regelverk.
Hvis Steffen hadde dyrket sitt unike medfødte balltalent så ville han vært på et annet nivå, for ikke å si i en annen liga. Han har alt som skal til for å være eneren blant de aktive norske spillerne, men han er ikke villig til å ofre det som skal til.
I Rosenborg har det lenge vært bekymring for Steffen Iversens nonsjalante omgang med reglene. Det er gjort forsøk på å snakke med Steffen, men de har ikke satt foten ned. Det gjaldt også i Steffens første periode i klubben. Landslagssjefens hjemsendelse er en av de få gangene regelbrudd har fått konsekvenser.
Link:
http://fotball.adressa.no/landslaget/article116015.ece
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Glimt1916 »

Det som irriter mæ e at når han til slutt får en reaksjon på oppførselen sin, så ber nesten Hareide om unnskyldning etterpå. Han går i hvert fall langt i å si at det beklagelig at han måtte send Iversen hjem, og at han ikke skal ta dette så tungt sida han vil vær tilbake til neste kamp. Den kampen som e viktig. Tippa Iversen som har holdt på sånn som dette gjennom ei heil karriere lært leksa si av denne strenge reaksjonen....
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Larsen »

Den tanken har så definitivt streifet meg også ja.....
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Knuta »

Glimt1916 wrote: Tippa Iversen som har holdt på sånn som dette gjennom ei heil karriere lært leksa si av denne strenge reaksjonen....
Men det får jo ingen konsekvenser for Iversen. Han slipper jo å spille en uinteressant privatlandskamp, så tas han ut til første VM-kvalifiseringskamp og alt er bare fryd og gammen.

Jeg synes at reaksjonen ikke er streng i det hele tatt. Skulle jeg ha møtt opp på jobben kl. 14.30 med alkoholånde og promille og ikke vært til stedet på et avgjørende møte om bedriftens framtid, så tror jeg nok at jeg ikke bare ville blitt sendt hjem, men måtte finne meg en ny jobb så fort som mulig.

Men mange fotballspillere lever i sin egen verden selv om de tjener stakkarslige 7.mill i året.
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Glimt1916 »

Det va ironisk meint :wink: Æ e heilt enig med dæ. "Straffen" kombinert med Hareides uttalelsa virka bare latterlig. Her kunne Hareide statuert et eksempel som både Iversen og andre norske spillera hadde måtta ta inn over sæ. I stedet virka det nesten som han beklaga at denne gangen hadde han ikke nokka anna valg enn å send han hjem.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Larsen »

Og i den forbindelse kan det jo være greit å dra frem sitatet fra boka "Erik Mykland":
Om det nå var i enerhuset, toerhuset, treerhuset eller firerhuset, ble det åpnet både boksøl og vinflasker. I treerhuset ble det fest. De tre landslagsspillerne hadde fått besøk av kjærestene sine, så i treerhuset sa det «plopp» rett som det var utover kvelden. De fikk også besøk av et par stykker fra NFF-ledelsen som stakk innom for å avlevere sin beskjed. At spillerne satt og drakk vin, masse vin, førte verken til bot, benk eller trusler om hjemsendelse. Det var rett og slett ikke noe problem, for de drakk «i smug». Fordi sladrete sportsjournalister og det norske folk ikke fikk vite det.
Link:
http://www.adressa.no/import/article334086.ece
User avatar
Janco
Posts: 576
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 108 times
Been thanked: 39 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Janco »

Mendi wrote:Det går ikke an å kombinere en aktiv idrettskarriere med det å leve som en "normal" norsk ungdom med hyppige byturer. De som spiller for Glimt er priviligerte og det finnes et hav av ungdommer i Nordland og Nord Norge som med glede hadde vært total avholdsmann for å fått spille for Glimt.
-Ja selvfølgelig, problemet er jo bare å finne de som er gode nok :wink:

Har aldri satt meg inn i hvordan Iversen "opptrer" på fritiden, men ser noen ramser opp i en tråd over her, og synes selvfølgelig den fyren aldri skal få spille mer landslagsfotball!!
Ikke er han god heller.....:roll:

Men Hareide tør vel ikke ta skikkelig tak?

Janco 8)
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Mendi »

Janco wrote:
Mendi wrote:Det går ikke an å kombinere en aktiv idrettskarriere med det å leve som en "normal" norsk ungdom med hyppige byturer. De som spiller for Glimt er priviligerte og det finnes et hav av ungdommer i Nordland og Nord Norge som med glede hadde vært total avholdsmann for å fått spille for Glimt.
-Ja selvfølgelig, problemet er jo bare å finne de som er gode nok :wink:
Hvis du er enig i at det er selvfølgelig, så er du vel også enig i at man kan stille krav til dagens Glimtspillere på dette området.
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Sebulba »

Spørsmålet må vel heller være om de som er gode nok gidder å spille for Glimt med et krav om null alkohol når andre klubber ikke har det. Hvem som kunne tenke seg å spille for Glimt uten de nødvendige ferdighetene blir en meningsløs øvelse!
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Mendi »

Sebulba wrote:Spørsmålet må vel heller være om de som er gode nok gidder å spille for Glimt med et krav om null alkohol når andre klubber ikke har det. Hvem som kunne tenke seg å spille for Glimt uten de nødvendige ferdighetene blir en meningsløs øvelse!
Det har vel aldri vært snakk om et krav om null alkohol. Det finnes klubber i Tippeligaen som er vesentlig proffere på dette området enn Glimt.

Øvelsen om hvor mye folk kan tenke seg å ofre for å spille for Glimt er ment å illustrere hvor høyt det henger å få en slik rolle. Sannsynligvis er dagens spillere også villige til å ofre svært mye hvis kravene blir stilt, i alle fall de aller fleste spillerne. At Stig Johansen tar til orde for at han må få lov til å leve som en "normal" arbeidstaker får stå for hans regning, personlig tror jeg han hadde vært villig til å fire ganske mye om det var et absolutt krav fra klubben.

Dette handler om kunnskap, fotballen er kommet kort på dette området. I langrenn og friidrett kan man foreta absloutte målinger på hvordan en kveld på byen slår ut, det kan man ikke i fotball. Da blir det lett å skjule seg bak mer eller mindre tynn argumentasjon. Med erfaring og kunnskap om dette så hadde ikke Stig Johansen sagt det han gjør om dette temaet. Glimt har snappet opp mye bra fra Rosenborg opp gjennom årene, men det ser dessverre ut til at vi også har snappet opp litt ukultur fra dem.
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Sebulba »

Mendi wrote: Øvelsen om hvor mye folk kan tenke seg å ofre for å spille for Glimt er ment å illustrere hvor høyt det henger å få en slik rolle.
Det skjønner jeg og er uenig, hvor høyt ting henger må ses i sammenheng med aktuelle kandidater. Hvor attraktiv er egentlig Glimt for spillere med eliteseriekvaliteter? Glimt er en liten klubb med lavt budsjett og lave lønninger. Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg Glimt er en attraktiv klubb for spillere som er på tur opp og for spillere på tampen av karrieren. Dette må dog ikke forstås slik at jeg mener det er greit Glimt spillere drikker i sesong. De påberoper seg å være toppidrettsutøvere og bør ha en livsstil som underbygger dette.
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
OnkelnTelK1m
Posts: 114
Joined: Fri Mar 28, 2008 12:11 pm

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by OnkelnTelK1m »

Sakset fra nettmøte med Tom Høgli på adressa.no:

tobakk og alkohol

hvordan er ditt forhold til tobakk og alkohol? greit å ta seg ei kald pils i blant selv om man spiller fotball på øverste nivå?
kanondebut på onsdag forresten, og lykke til på søndag ;-)

Fra: jorgen olesen

Svar: Takk for det! Røyker selvsagt ikke. kan ta litt alkohol når anledningen tillater det. helst ikke så mye i sesongen!

mvh Tom

Nå har jeg ikke lest særlig i denne tråden, men til og med snille Tom kan ta seg en tår i ny og ne...den useriøse dritten :skål
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by dalers »

OnkelnTelK1m wrote:, men til og med snille Tom kan ta seg en tår i ny og ne...den useriøse dritten :skål
Nå kan det sikkert spekuleres i, men jeg mener å vite at Tom var ikke bare happy med visse holdninger innad i Glimtleiren da han dro....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by brutus »

Godt å se at hukommelsen til Dalers fungerer helt greit. :wink:
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Larsen »

I dag trener Brann-spillerne rundt halvannen time seks ganger i uka - til sammenligning trener OL-sølvmedaljevinner Alexander Dale Oen opptil seks timer daglig.

- Belastningen som han har tåler nok ikke jeg. Her er vi nok mer opptatt av lag og lagbygging, sier kaptein Eirik Bakke.

- Jeg er av den oppfatning at du kan ta enhver talentløs norsk ungdom og trene han seks timer med fotball daglig. Da er det nesten umulig om den spilleren ikke blir god nok for Tippeligaen, sier Ola Jøsendal.
Link:
http://tv2sporten.no/fotball/tippeligae ... 209749.ece" onclick="window.open(this.href);return false;


Halvannen time om dagen? :shock:
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Sulliken »

Fin timesbetaling, hvis treningen er "jobben"
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Los-Loco »

I allefall kan Huseklepp være fornøyd med timelønna!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Post Reply